Здравейте колеги !
Преди няколко дена направих смяна на моното на Пасата ми 1.8м ABS с моно от 1.8м RP мотор.Колата почна да държи високи /1100-1200/ обороти.Днеска разбрах ,че потенциометъра на моното бил различен при двата мотора. Евентуално мога да сложа компа от RP-то,но пък май имаше различие и в кое къде отива при двата компа.
Ако някой е правил такава смяна или е по в час ,ще съм благодарен ако даде съвет.
Проблем при смяна на моно
- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При студен двигател 1600 оборота иначе 1200.Стъпковото си го сложих мойто,тъй като е на половин година и съм сменил датчика за температурата /с четери крачета/.Но в два сервиза днес питах /при познати/ и на двете места казаха че този датчик е различен при двата мотора,а от там се подава различна информация на компа и той дава на стъпковото да държи по-високи обороти...или нещо подобно беше 

- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Смених целия блок /моноинжекция/.Сложих само мойто си стъпково.Тази настройка,която казваш се прави със еврейска звезда отзад на самия палец...Не съм пипал там,така че трябва да е нормално луфта.Тази моноинжекция,която слагам е от един обръщал се пасат,който купих и до момента на обръщането си е работил перфектно.
П.П. Сега намерих какво трябва да е съпротивлението на датчика на др. клапа...след малко ще слезна да го мерна...
А в Autodata защо ми дава и за ABS и за RP мотор 35 пинов комп?
И колега,благодаря за отзивчивостта!
П.П. Сега намерих какво трябва да е съпротивлението на датчика на др. клапа...след малко ще слезна да го мерна...
А в Autodata защо ми дава и за ABS и за RP мотор 35 пинов комп?
И колега,благодаря за отзивчивостта!
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
можеш да я провериш без проблеми.
за да не търсиш 6 волта ток за да прибереш мотора можеш:
1.даваш контакт.
2.натискаш леко газта и без да я пускаш натискаш с отверка или пръст челото на степ мотора - той се прибира в изходно положение.
3. без да пускаш газта - изключваш буксата на степ мотора и той си остава прибран.
4. гасиш контакта и гледах как е нагласено.
след проверката закачаш буксата - даваш контакт и всичко е 6.
за да не търсиш 6 волта ток за да прибереш мотора можеш:
1.даваш контакт.
2.натискаш леко газта и без да я пускаш натискаш с отверка или пръст челото на степ мотора - той се прибира в изходно положение.
3. без да пускаш газта - изключваш буксата на степ мотора и той си остава прибран.
4. гасиш контакта и гледах как е нагласено.
след проверката закачаш буксата - даваш контакт и всичко е 6.
- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси...утре ще го проверя това.
Преди малко пробах нещо...не знам дали значи нещо но...
Запалих пасата на бензин с изключена букса на потенциометъра.Оборотите бяха 1200 след което почти веднага паднаха на милимунд под 1000 и останаха така.Изключих колата,сложих буксата и запалих - 1800 оборота и след това паднаха на 1600.
Преди малко пробах нещо...не знам дали значи нещо но...
Запалих пасата на бензин с изключена букса на потенциометъра.Оборотите бяха 1200 след което почти веднага паднаха на милимунд под 1000 и останаха така.Изключих колата,сложих буксата и запалих - 1800 оборота и след това паднаха на 1600.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Провери непременно да не дърпа отнякъде въздух.Тампона на моното дали е уплътнил добре или не е прокъсан.Още маркучлетата на клапата студен/топъл въздух, самата мембрана на клапата да не е прецакана, датчика за суден/ топъл въздух. И разбира се всичко останало и настроики, споменати от другите колеги.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Бегло си спомням бях чел някъде, че като сменяш така моно/тпс/степ мотор се прави после с ваг ком обучение на компа за новия дросел. Има си специална функциа за това във ваг ком. Но не можах сега да намеря линка, някаде по руските сайтове беше. Та според мен това ако не е направено трябва да се направи и да се види резултата.
Иначе ТПС-а си е еднакъв при АБС и РП, не мисля че това е проблема. Също така понякога държи високи обороти заради неправилна центровка. Погледни и нея (но трябва да вкараш компа в авариен режим преди това, нали знаеш, функция #4 във ваг ком,като приключиш задължително затваряш с #6).
Иначе ТПС-а си е еднакъв при АБС и РП, не мисля че това е проблема. Също така понякога държи високи обороти заради неправилна центровка. Погледни и нея (но трябва да вкараш компа в авариен режим преди това, нали знаеш, функция #4 във ваг ком,като приключиш задължително затваряш с #6).
- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега Volkswangel , за това ,че дърпа от някъде въздух позна
Нямах време тия дни да обърна повече внимание на пасата,но ето какво установих до сега:
1.Датчиците на др. клапа- разлика от 20 ом-а - еднакви.
2.Стъпковото моторче от ABS-моното /мойто си/ е с по къса.../туй дето стърчи от него/
и не ми е отчитало че съм на празен ход.Сложих си от RP-то стъпковото.Проверих го-как го докосна отпред и дава 0 ом-а.Сега работи на високи обороти/1600 до 2000/ нестабилно...чувства се леко тресене все едно е на 3 цилиндъра и така след около 10 мин се стабилизират на оклоло 900 и мотора не се чува.Това е едно и също на газ и на бензин,загрела кола.След като изключа и запаля наново пак се вдигат.
3.На газ като е като запуша възд. филтър угасва - нормално.А на бензин /дори махнах въздуховода и запуших директно отвора на моното с ръка/...не иска да гасне и това е
.Някой път намаляват оборотите,друг път си остават високи и не гасне изобщо.
А когато след като се нормализират оборотите запуша въздуха от филтъра/на бензин/ гасне.
Проверих тампона на моното - здрав е.

1.Датчиците на др. клапа- разлика от 20 ом-а - еднакви.
2.Стъпковото моторче от ABS-моното /мойто си/ е с по къса.../туй дето стърчи от него/

3.На газ като е като запуша възд. филтър угасва - нормално.А на бензин /дори махнах въздуховода и запуших директно отвора на моното с ръка/...не иска да гасне и това е

А когато след като се нормализират оборотите запуша въздуха от филтъра/на бензин/ гасне.
Проверих тампона на моното - здрав е.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
KrasimirN написа:1.Датчиците на др. клапа- разлика от 20 ом-а - еднакви.
2.Стъпковото моторче от ABS-моното /мойто си/ е с по къса.../туй дето стърчи от него/
3.На газ като е като запуша възд. филтър угасва - нормално.
А на бензин /дори махнах въздуховода и запуших директно отвора на моното с ръка/...не иска да гасне и това е...
нали ти казах колега, че са еднакви датчиците и степ мотора - просто иска регулировка самия мотор, но ме съмнява единия да е по-къс от другия - вероятно единия при изкарването ти е останал по-затворен от другия.
За газ е нормално да угасне,,,
На бензин даже и на карбураторен двигател съм правил опити - за да угасне иска мнооого плътно да задушиш дросела...
т.е. само от кутията на филтъра е трудно, защото има пропуски /дори и леки/ отнякъде...
С парцал запушваш/притискаш около дюзата и гасне независимо от обороти .. ако не смуче отдругаде де..
Вземи един спрей за карбуратори и пръскай около тампона и самото моно - на обороти ако променя значи отнякъде дърпа въздух..
Но пък като паднат оборотите, щом ги държи стабилно не би трябвало да дърпа въздух отникъде.
Температурния датчик,,,, казваш е сменян, но виж кои са крачетата, от които отчита температурата компютъра и сложи един резистор около 1300ома - това емулира към 40 градуса загрял мотор - запали я студена и виж.. ако оборотите са нормални или малко ниски, значи температурния ти датчик прави проблеми.
из форума има табличка за стойностите на този датчик - при каква температура какво трябва да показва - потърси и ако можеш сравни някоя стойност.
За мене ако не смуче въздух, датчика на температурата е проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта