Колеги помогнете с консултация. Преди 10 дни бях в провинцията и някакви идиоти през ноща се опитаха да ми гепат PASSATA (1.8-пълна инж.+ ГАЗ/1990 г./ PF мотор/ DIGIFANT/комби с ABS ) Опитали да го подкарат, обаче аз съм монтирал много добре скрит допълнителен ключ за блокировка на 3 вериги. Та педалите разбили колата, кората под волана, елеминирали алармата която е под волана, направили жиците до контактния ключ на бъркоч, отворили предният капак и пуснали разни жици от акумулатора към бобината, клапана за ГАЗ и други места и въртели, въртели, въртели..... докато скапали акумулатора - ама ядец! На сутринта като видях какво става, се хванах за главата, заредих акумулатора, махнах паяжината от жици около мотора, въстанових кабелите под контактният ключ и веригата за алармата, отблокирах скрития ключ и едвам я запалих, понеже предполагам беше задавена яко на ГАЗ.
И ето го основният ми проблем. Когато запалих, забелязах, че ми примигва лампата за маслото. Загасих и проверих нивото на маслото-беше в нормите. Пак запалих но лампата примигваше отново. Понеже бях ядосан не обърнах внимание и потеглих за София. Обаче след около 2-3 км. почна да свири зумера под таблото и лампата да свети постоянно. Веднага загасих и спрях колата. Като отворих предния капак направо припаднах! Всичко беше в масло, масло и пак масло! Обадих се на приятел да ме дръпне (бях на 20 км от София). Като се прибрахме позачистих мотора от маслото и установих че МАСЛЕННИЯ ФИЛТЪР беше се подул като круша а уплътнението му беше излязало навън (имаше ухо от едната страна) и от там е изхвърлило маслото. Купих нов филтър и масло от същото (BP Visco 3000) което го бях сменил преди около 3000 км и ги сложих наново в автомобила. Когато запалих, всичко беше нормално като лампата за маслото примигваше рядко на ниски обороти. Но на другият ден сутринта ТРАГЕДИЯТА се повтори отново. Маслото бе изхвърлено след няколко секунди по същия начин преди още да потегля а лампата светна постоянно и зумера засвири като колата загасна автоматично.
Извинявам се за дългото и нашироко обяснение но мисля да не би айдуците като са въртели на "сухо" мотора дълго време нещо да се е повредило по мотора.
P.S. Проверих и двата датчика за масло са O.K. По електрото всичко е изрядно това ми е специалност но по механиката не съм на ясно. Ако е блокирал защитния клапан на масленната помпа възтановява ли се (ремонтира ли се) лесно? Предполагам че се намира след масленния филтър за да избие така яко маслото от там и да го раздуе така.
Благодаря Ви предварително за търпението и вниманието.
КОНСТАНТИН (^_^)
HELP...МАСЛОТО ИЗБИ ОТ ФИЛТЪРА
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Колега, вероятно имаш някоя мизерийка по маслената магистрала, която ти запушва системата. Мисля че без промивка или дори сваляне и измиване няма да минеш...
Въпросния клапан, за който говориш, няма за задача да ти избие филтъра, а да пропусне масло обратно в картера при превишаване на нормалното налягане. Имаш още един клапан и във филтъра, който пък служи да пропусне дори и НЕпречистено масло, ако самият филтър се подпуши и не може да пропусне пречистено масло. Това се прави с цел дори и мръсно масло да смазва, но да не ти прецака мотора.
Освен това имаш и още един клапан във филтъра, който не позволява на маслото да се стече обратно в картера при загасен двигател - така при паленето масло се подкачва почти веднага!
Въпросния клапан, за който говориш, няма за задача да ти избие филтъра, а да пропусне масло обратно в картера при превишаване на нормалното налягане. Имаш още един клапан и във филтъра, който пък служи да пропусне дори и НЕпречистено масло, ако самият филтър се подпуши и не може да пропусне пречистено масло. Това се прави с цел дори и мръсно масло да смазва, но да не ти прецака мотора.
Освен това имаш и още един клапан във филтъра, който не позволява на маслото да се стече обратно в картера при загасен двигател - така при паленето масло се подкачва почти веднага!
- Lyubo_Toshev
- Мнения: 19
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad Audi 80 1.8S NE/1988
Пичовете са ти направили една лека мизерийка,за да си пречукаш двигателя. Направили са го от яд, че не са успяли да ти откраднат колата. Ако съм прав до тук, значи не са разполагали с много време за това. Не са могли да ти отворят двигателя и да ти запушат маслена магистрала, 100 % защото НЯМА ВРЕМЕ. Най-лесният начин, а и такъв е синтома на здрав двигател, е да ти наблъскат нещо в маруча, КОЙТО Е И ОТДУШНИК НА КАРТЕРА. Когато двигателя е здрав, говоря за компресия, се получава точно това. Когато е издухал, успява да изкарва налягането през сегментите. Така, че провери и надявам се да съм ти бил полезен. 

- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги, благодаря ви много за консултацията. А мога ли като сваля конзолата от блока на двигателя (на която е навит филтъра за маслото и радиаторът за него), да почистя/отпуша/продухам канала за магистралата или трябва да се сваля целия мотор за тази цел? И възможно ли е, да налея в мотора някакво по тънко масло (например вретенно), нафта, течна газ, някаква течност или микс от течности и да запаля двигателя, да поработи няколко минути на празен ход, за да се промие по този начин системата? Опасна ли е тази операция за повдигачите на клапаните, за лагерите на коляновият вал и въобще за целият мотор?
Един приятел ми каза, че е възможно от гарнитурата на капака, да са се откъснали парченца КОРК, и да са запушили някъде магистралата. Обаче, до колкото знам, в картера има груб филтър-цедка, от където маслената помпа засмуква маслото, така че не си го обяснявам този момент. Ако имате някакви идеи за моят проблем ще ви бъда много благодарен.
P.S. Много съм доволен от този ФОРУМ за VW. Супер е. Има много полезни истории, случки и съвети. Съжалявам че толкова късно го открих.
КОНСТАНТИН (^_^)
Един приятел ми каза, че е възможно от гарнитурата на капака, да са се откъснали парченца КОРК, и да са запушили някъде магистралата. Обаче, до колкото знам, в картера има груб филтър-цедка, от където маслената помпа засмуква маслото, така че не си го обяснявам този момент. Ако имате някакви идеи за моят проблем ще ви бъда много благодарен.
P.S. Много съм доволен от този ФОРУМ за VW. Супер е. Има много полезни истории, случки и съвети. Съжалявам че толкова късно го открих.
КОНСТАНТИН (^_^)
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
вариант 2 (по евтин и по логичен)
филтъра има байпасен клапан за да може ако се задръсти филтърния елемент да пропусне налягането и да не се получи това което се наблюдава при тебе.
смени филтъра пак и стискай палци.
ако не стане-сваляш картера и развиваш маслената помпа-вадиш я навън и промивка.
ако не е и това...балига братче...
gruebel stumm
филтъра има байпасен клапан за да може ако се задръсти филтърния елемент да пропусне налягането и да не се получи това което се наблюдава при тебе.

смени филтъра пак и стискай палци.
ако не стане-сваляш картера и развиваш маслената помпа-вадиш я навън и промивка.
ако не е и това...балига братче...

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Извинявай ама да попитам как си със смените на маслото ? и какво е то?
Питам защото днес се хванах за главата -такси Рено Лагуна на метан .Само от главата излезе 1 канче ф 220-240 мм клей като грес, а като гледам и в блока какъв клей има с нож да го обираш .Питам дали е сменял маслото -сменял го е на 10-12хиляди км и отде е този клей идея си нчмам.
Макар и да съм против промивките понеже има опастност за лагерите вземи от "Автохит" или "Гарван" течност за промиване /там струва около 5-8лв/ сложи я в маслото запали и след 3 мин. източи всичко.
В тази смес има нещо от рода на керосина или подобно.Сложи пак пробката напълни с бензин и без да въртиш остави 1 нощ да разствори ,ако има останал клей,източи остави да се попроветри .
Тогава сложи по-евтино масло, което да смениш след 500-1000км.
Едва тогава започвай разглобяване ,ако няма ефект.
Нафта не слагай в никакъв случай винаги остават примеси и влияе на маслото в последствие.
Питам защото днес се хванах за главата -такси Рено Лагуна на метан .Само от главата излезе 1 канче ф 220-240 мм клей като грес, а като гледам и в блока какъв клей има с нож да го обираш .Питам дали е сменял маслото -сменял го е на 10-12хиляди км и отде е този клей идея си нчмам.
Макар и да съм против промивките понеже има опастност за лагерите вземи от "Автохит" или "Гарван" течност за промиване /там струва около 5-8лв/ сложи я в маслото запали и след 3 мин. източи всичко.
В тази смес има нещо от рода на керосина или подобно.Сложи пак пробката напълни с бензин и без да въртиш остави 1 нощ да разствори ,ако има останал клей,източи остави да се попроветри .
Тогава сложи по-евтино масло, което да смениш след 500-1000км.
Едва тогава започвай разглобяване ,ако няма ефект.
Нафта не слагай в никакъв случай винаги остават примеси и влияе на маслото в последствие.
- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи, колега този клей (налеп) е първо от голяма експлоатация на маслото (над 12-15 хил.км), второ от евтино масло (на минерална основа API SF/CD), трето от влошен температурен режим на мотора. Знам го от опит понеже карах служебна LADA преди около 5 г. и там случаят беше същият: на 16 хил.км смениха маслото, мисля че беше с червения гаден "shell" 20W40 (отработено минерално масло по API SF/CD) и колата се караше основно на газ (тоест поддържаше по висока t' заради различния октан на газта). Като свалиха капака на картера всичко беше в катранен клей. И си спомням че тогава измиха капака с коресилин и сипаха вретенно масло в мотора (понеже е евтино и по "тънко" с малък вискозитет) с някаква добавка, запалиха мотора за около 5-10 мин. на ниски обороти докато загря малко. Като източиха маслото беше станало на черна боза. После заредиха мотора с българско масло за около 1000 км. и така се поизчисти мотора.
Затова аз сондирам мнения за промивки на мазилната система, все пак това е моят "VW" а не служебна "LADA"
А при мене явно е запушена системата след филтъра някъде и хич, ама хич не ми се иска да свалям мотора.
:



- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
P.S забравих да кажа, маслото ми е "BP Visco 3000" което е среден клас и го сменям на около 8000 хил.км. Значи имам PASSAT от 5г. и карам на газ по около 30 000 хил. км. на год. В момента е на 280 000 хил. км. и не ми гори масло.
Преди години го карах с ARAL но ми гореше малко масло.
КОНСТАНТИН (^_^)

КОНСТАНТИН (^_^)
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
махни си капака на клапаните и поразгледай хубавичко разпределителния вал.
той е кух и от филтъра маслото отива директно горе. ако го свалиш например можеш да видиш дали няма запушена магистрала в долните черупки в които лагерува вала.
а също може да видиш дали някоя от опорите е въртяла на сухо и е издрала-там най вероятно има проблем.
дано не са ти сипали в маслото някво прахче за спиране не течовете по охл.система...
ще е много голяма беля...
той е кух и от филтъра маслото отива директно горе. ако го свалиш например можеш да видиш дали няма запушена магистрала в долните черупки в които лагерува вала.
а също може да видиш дали някоя от опорите е въртяла на сухо и е издрала-там най вероятно има проблем.
дано не са ти сипали в маслото някво прахче за спиране не течовете по охл.система...

- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хора, оставих колата на един "корифей". Ще се сваля мотора
След като наново го напълних за пореден път с масло (за проба и промивка с М10Д) дебнейки дали ще ми изхвърли пак маслото, се заслушах в двигателя и установих един много неприятен звук: все едно че ми тропа аванса (като на 4-та със 40 км/ч) и някакъв тракащ/звънкащ шум.
Така че до няколко дена ще споделя каква е мизерийката 



- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здравейте фенове колеги! Колата ми е готова вече.
Смениха ми главата на мотора със всичките му там "салтанати" (шлайфане, напасване към блока, гарнитура..). Значи, според масторът, нещо е сипвано в маслото или в охлаждането, което се е пресекло и е запушило некакви канали и разпределителният вал му се е е.... мамата
Затова е изхвърляло маслото. Добре че имах късмет и намерих читава глава, втора ръка за моят змей. Колеги, обаче да ви питам нещо друго? Като опитвам да запаля сутрин, ми се губят тоците. Смених акумулатора с друг, проверих стартера и всички връзки по веригата, всичко е ОК. Но пак го прави ефекта, чак на 5-тия/6-тия път запалва! Обаче, забелязах като накарах друг да опитва да запали, а аз гледах по мотора като "теле" к'во става, че при опит за запалване, мотора има едно "камшично" завъртане на обратно
(все едно, че се опитва да завърти на обратна посока и тока се вдига в стартера/тормози се и спира) Ако имате някаква идея, моля ви споделете!
Понеже, майстора отиде до Италия и не знам, да не би при смяната на главата, нещо не са зацепили както трябва.
Константин (^_^)





Константин (^_^)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта