Сваляне на таблото на Пасат В4 (94 до 96г)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Сваляне на таблото на Пасат В4 (94 до 96г)

Мнениеот doktora » Пон 02 юни 2008 11:15


Ето обещаната от мен тема допълнена със снимков материал. Тази тема върви с една друга много стара http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=32887&postdays=0&postorder=asc&highlight=%F1%E2%E0%EB%FF%ED%E5++%F2%E0%E1%EB%EE&start=0&sid=391d9f78754f2d6bbfc54a5ed5de0bdd
Целта на свалянето на таблото в моя случай беше презапояване на лоши/студени спойки на платката. Свалих и поставих на ново таблото + декоративните решетки на два пъти. Първото сваляне ми отне близо около час, тъй като някой подробности не ми бяха ясни и не бяха описани в старата тема. Но при второто - на 10-тата минутка таблото беше в ръцете ми.
Искам да уточня че моя Пасатко е с чупещ волан и не се налага откачане на кабелчето на еърбега, свалянето на волана, махането на корите под волана и т.н. За тези които нямат чупещ волан, нека да минат по описаната от мен процедура за сваляне на таблото и накрая ако видят че не могат да изкарат някоя джунджурия навън, тогава да прибягват и към сваляне на волана.

Снимка 1
Изображение

Снимка 2
Изображение

Снимка 3
Изображение

Снимка 4
Изображение

Снимка 5
Изображение

Снимка 6
Изображение

Най-напред трябва да се свали всяка една решетка на парното, с изключение на най крайно дясната. Свалянето става лесно с отверка, която пъхате отстрани и издърпвате решетката. Целта на свалянето е да се открият една част от болтчетата които държат цялата декоративна пластмаса около таблото (Снимка 1). На тази снимка решетки не са махнати. На снимка 2 (точки 2 и 3) и снимка 3 (точка 2) се виждат местата на захващане. Аз лично не знаех че под решетките на парното има болтчета,отне ми доста време докато ги отркия и без малко да счупя пластмасата от напъване.
Следващия ход е отркиването на останалите 2 болтчета които държат декоративната пластмаса около таблото. За целта, трябва да се махне пластмасата, в дясно от волана, която закрива част от куплунга за компютърна дагностика - Снимка 2 (точка 1). Тази пластмаса се сваля лесно. Другото болтче се намира в ляво от волана,под конзолата за фаровете - Снимка 3(1). Тази конзола се сваля много лесно и бързо, но стига да знаете как. При първото сваляне на таблото си играх половин час докато я сваля, като без малко от напъване да счупя едни пластмасови чопчета. След това разбрах как се сваля конзолата и при второто сваляне я свалих за 5 сек :). Жалко че забравих да я снимам, за да видите едни чопчета по нея. Как се сваля - пъхате тънка отверка над конзолата, съвсем леко надигате с нея меката декоративна обвивка на таблото и ще видите едно чопче :) . С отверката натискате надясно това чопче и конзолата трябва да излезе.След това можета да си я откачите от куплунзите, за да не ви пречи.
До тук открихме 5-те болта които държат декоративната пластмаса. След като се развият цялата пластмаса излиза много лесно. Има малка играчка покрай откачането на куплунга за компютърна диагностика, но може и да не го откачвате и пластмасата да си виси настрани и надолу.
От тук нататък болтчетата които трябва да се отвиват се виждат лесно. Имаме да отвием още 2 такива, преди да излезе таблото. Те се намират от двете му страни - Снимка 4(1) и 5(1) . Обърнете внимание и на една щипка в горния среден край на таблото, която е много важно да щракне при поставянето на таблото.
Последната процедура е издърпване на жилото на километража и откачане на куплунг с кабели. За целта издърпвате колкото е възможно таблото и си пъхате ръката зад него.Не е лошо ръчичката да е по тъничка :)
Амиии честито :)! Таблото вече е навън. От тук нататък следва "само" неговото доразглобяване, презапояване на лошите спойки, сглобяване и поставяне обратно :).
Следваща стъпка,много важна, която трябва да направите след като пред вас зейне дупка и видите жилото на километража, е неговото откачване в двигателния сектор (виж старата тема) и леко издърпване. Издърпайте го леко, така че краят му да е на 0,5-1 см навътре в фунията.Ако забравите да го издърпате, има вероятност при поставянето на таблото да го затиснете с таблото и да се чудите защо километража ви не иска да тръгне, колкото и да го бутате от към двигателния сектор. Точно поради тази причина свалих таблото наново :) - не бях издърпал жилото достатъчно и беше се подпъхнало под него.
Разглобяването започва с двете болтчета отстрани на таблото - Снимка 4(2) и 5(2). За да може да изкарате платката от кутията на таблото, ще ви се наложи да "изкормите" почти всичко по таблото - аварийните/сигнални крушки, оборотомер,бензино и температуромер,километраж. Оборотомера и бензино-температуромера се вадят изключително лесно, чрез издърпване без да се развива нищо, но километража както и самата платка са захванати с 4 болтчета за кутията на таблото.На снимка 6(3) около големия отвор на платката в който влиза километража се виждат и четирите отвора за тези болтчета.
Забравих да кажа нещо много важно - преди да "изкормите" :) аварийните/сигналните лампи от местата им ( те са 2 комплекта по 4 лампички ), обърнете внимание кой комплект лампички от коя страна на таблото стоят, защото после ще има да се чудите тези 4 лампи от дясно или от ляво аджаба трябва да ги сложа :). Има и по кофти момент - да затворите и поставите таблото и накрая да установите че сте им разменили местата , примерно лампичките за маслото и за ръчната спирачка ви светят в зелено :) :idea: .
И накрая, вече след като сте изкормили от платката елементите които позволяват това, преди да я извадите от кутията и да и видите гърба Снимка 6 , трябва да развиете едно много тайно и забутано болтче, иначе ще се чудите защо платката не излиза от дясната страна колкото и да я напъвате. Това болтче се намира от дясната страна и крепи елемента който се вижда на снимка 6(точка 2).След изваждането на платката, остава само да издърпате куплунга с кабелчетата за лампичките на мигачите.
При огледа на платката за студени спойки, наблегнете много на местата от Снимка 6(1) - куплунга и от снимка 6(2) - някакъв черен елемент който не знам какъв е. При мен, 80 % от спойките на куплунга бяха много зле!!!Ако е необходимо ползвайте лупа при огледа, а за презапояването - човек който е наясно как се запоява!
Сглобяването и поставянето на таблото е описано в старата тема.
Обръщам внимание на няколко неща при сглобяването и поставянето на таблото:
1. Включете куплунга на кабелчетата на мигачите преди да сложите платката в кутията
2. Дали сте сложили правилно сигналните лампички
3. Включете куплунга с кабели към таблото;
4. Жилото на километража - преди да сложите таблото на мястотото му, издърпайте леко жилото от към двигателния отсег,така както вече ви описах по нагоре.След като го вкарате в километража по описания начин в старата тема, не забравяйте да го застопорите както си е било в двигателния отсег;
5. След като сте включили куплунга към таблото, след като вече сте поставили таблото на мястото му и сте го стегнали с двете болтчета, след като сте вкарали жилото и сте го застопорили, не бързайте да слагате останалите неща - декоративни решетки,конзола за фаровете и др. Запалете двигателя, вижте дали работят уредите, а след това направете и едно кръгче за да се убедите че километража ви отчита! След това монтирайте и останалото

От написаното може да ви изглежда трудно свалянето/поправянето на таблото, но на практика когато всичко е пред вас, всичко е по лесно.
Ако имате някакви въпроси - пишете ми на лична бележка.
Желая ви успех!




Потребителски аватар
S.Raikov
Мнения: 683
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот S.Raikov » Пон 02 юни 2008 12:30


Километража от B4,ще пасне ли на B3?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 04 юни 2008 15:37


За километража не мога да ти отговоря колега.Нека някой друг да каже, или ако не се включи никой с отговор - сваляш таблото, вадиш километража, сравняваш ги на външен вид ( задната страна където влиза жилото, както и начин на захващане към таблото ) ,ако не видиш разлика - слагаш този от В4 и пробваш как е.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 05 юни 2008 14:11


черното нещо - 2 е стабилизатора на напрежение


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 05 юни 2008 15:30


Благодаря Крис, както винаги си точен, на място и на време.
Този ли стабилизатор на напрежението прави често проблеми в таблото, освен лошите спойки?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 48 госта