Целта на свалянето на таблото в моя случай беше презапояване на лоши/студени спойки на платката. Свалих и поставих на ново таблото + декоративните решетки на два пъти. Първото сваляне ми отне близо около час, тъй като някой подробности не ми бяха ясни и не бяха описани в старата тема. Но при второто - на 10-тата минутка таблото беше в ръцете ми.
Искам да уточня че моя Пасатко е с чупещ волан и не се налага откачане на кабелчето на еърбега, свалянето на волана, махането на корите под волана и т.н. За тези които нямат чупещ волан, нека да минат по описаната от мен процедура за сваляне на таблото и накрая ако видят че не могат да изкарат някоя джунджурия навън, тогава да прибягват и към сваляне на волана.
Снимка 1

Снимка 2

Снимка 3

Снимка 4

Снимка 5

Снимка 6

Най-напред трябва да се свали всяка една решетка на парното, с изключение на най крайно дясната. Свалянето става лесно с отверка, която пъхате отстрани и издърпвате решетката. Целта на свалянето е да се открият една част от болтчетата които държат цялата декоративна пластмаса около таблото (Снимка 1). На тази снимка решетки не са махнати. На снимка 2 (точки 2 и 3) и снимка 3 (точка 2) се виждат местата на захващане. Аз лично не знаех че под решетките на парното има болтчета,отне ми доста време докато ги отркия и без малко да счупя пластмасата от напъване.
Следващия ход е отркиването на останалите 2 болтчета които държат декоративната пластмаса около таблото. За целта, трябва да се махне пластмасата, в дясно от волана, която закрива част от куплунга за компютърна дагностика - Снимка 2 (точка 1). Тази пластмаса се сваля лесно. Другото болтче се намира в ляво от волана,под конзолата за фаровете - Снимка 3(1). Тази конзола се сваля много лесно и бързо, но стига да знаете как. При първото сваляне на таблото си играх половин час докато я сваля, като без малко от напъване да счупя едни пластмасови чопчета. След това разбрах как се сваля конзолата и при второто сваляне я свалих за 5 сек


До тук открихме 5-те болта които държат декоративната пластмаса. След като се развият цялата пластмаса излиза много лесно. Има малка играчка покрай откачането на куплунга за компютърна диагностика, но може и да не го откачвате и пластмасата да си виси настрани и надолу.
От тук нататък болтчетата които трябва да се отвиват се виждат лесно. Имаме да отвием още 2 такива, преди да излезе таблото. Те се намират от двете му страни - Снимка 4(1) и 5(1) . Обърнете внимание и на една щипка в горния среден край на таблото, която е много важно да щракне при поставянето на таблото.
Последната процедура е издърпване на жилото на километража и откачане на куплунг с кабели. За целта издърпвате колкото е възможно таблото и си пъхате ръката зад него.Не е лошо ръчичката да е по тъничка

Амиии честито


Следваща стъпка,много важна, която трябва да направите след като пред вас зейне дупка и видите жилото на километража, е неговото откачване в двигателния сектор (виж старата тема) и леко издърпване. Издърпайте го леко, така че краят му да е на 0,5-1 см навътре в фунията.Ако забравите да го издърпате, има вероятност при поставянето на таблото да го затиснете с таблото и да се чудите защо километража ви не иска да тръгне, колкото и да го бутате от към двигателния сектор. Точно поради тази причина свалих таблото наново

Разглобяването започва с двете болтчета отстрани на таблото - Снимка 4(2) и 5(2). За да може да изкарате платката от кутията на таблото, ще ви се наложи да "изкормите" почти всичко по таблото - аварийните/сигнални крушки, оборотомер,бензино и температуромер,километраж. Оборотомера и бензино-температуромера се вадят изключително лесно, чрез издърпване без да се развива нищо, но километража както и самата платка са захванати с 4 болтчета за кутията на таблото.На снимка 6(3) около големия отвор на платката в който влиза километража се виждат и четирите отвора за тези болтчета.
Забравих да кажа нещо много важно - преди да "изкормите"




И накрая, вече след като сте изкормили от платката елементите които позволяват това, преди да я извадите от кутията и да и видите гърба Снимка 6 , трябва да развиете едно много тайно и забутано болтче, иначе ще се чудите защо платката не излиза от дясната страна колкото и да я напъвате. Това болтче се намира от дясната страна и крепи елемента който се вижда на снимка 6(точка 2).След изваждането на платката, остава само да издърпате куплунга с кабелчетата за лампичките на мигачите.
При огледа на платката за студени спойки, наблегнете много на местата от Снимка 6(1) - куплунга и от снимка 6(2) - някакъв черен елемент който не знам какъв е. При мен, 80 % от спойките на куплунга бяха много зле!!!Ако е необходимо ползвайте лупа при огледа, а за презапояването - човек който е наясно как се запоява!
Сглобяването и поставянето на таблото е описано в старата тема.
Обръщам внимание на няколко неща при сглобяването и поставянето на таблото:
1. Включете куплунга на кабелчетата на мигачите преди да сложите платката в кутията
2. Дали сте сложили правилно сигналните лампички
3. Включете куплунга с кабели към таблото;
4. Жилото на километража - преди да сложите таблото на мястотото му, издърпайте леко жилото от към двигателния отсег,така както вече ви описах по нагоре.След като го вкарате в километража по описания начин в старата тема, не забравяйте да го застопорите както си е било в двигателния отсег;
5. След като сте включили куплунга към таблото, след като вече сте поставили таблото на мястото му и сте го стегнали с двете болтчета, след като сте вкарали жилото и сте го застопорили, не бързайте да слагате останалите неща - декоративни решетки,конзола за фаровете и др. Запалете двигателя, вижте дали работят уредите, а след това направете и едно кръгче за да се убедите че километража ви отчита! След това монтирайте и останалото
От написаното може да ви изглежда трудно свалянето/поправянето на таблото, но на практика когато всичко е пред вас, всичко е по лесно.
Ако имате някакви въпроси - пишете ми на лична бележка.
Желая ви успех!