Климатика включва и изключва постоянно

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Климатика включва и изключва постоянно

Мнениеот Dan4ote » Вто 24 юни 2008 13:00


Проблема е, че като дам Auto, чува се как компресора почва да работи и всичко е наред, но след 20-на секунди изключва компресора, а на дисплея показва, че работи климатика. И така постоянно включва и изключва. Когато е на ECON няма проблеми. Проблема е в движение и на място. По някой път сработи и няма проблем цял ден.
Преди забелязвах, че когато съм на клима и дам рязко газ, чува се едно цъкане(превключване) при бушоните, компресора спира да работи и като отпусна газта, пак се чува цъкането и климата започва. Същото цъкане, когато ръчно включваш и изключваш климатика. Това е нормално, но сега постоянно се чува това цъкане и ту има студ, ту няма и постоянно усещам притресването на мотора от тези спирания и пускания на компресора. Къде може да е проблема?




Потребителски аватар
kamo
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamo » Вто 24 юни 2008 15:18


Колега не мисля, че има проблем. Авто режима това представлява - поддържане на твмпературата, която си задал. За да го прави, трябва отвреме навреме да включва, тъй като температурата в колата се вдига непрекъснато.
Нямаш проблем, карай си и ако те дразни това махни Авто режима и карай на постоянно включен климатик. Авто режима е по-икономичен, защото климатика работи само когато трябва.

П.С. Домашните климатици (добрите) са на същия принцип.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 24 юни 2008 17:57


Колега дано не се лъжа, но ми се струва че АУТО означава съвсем друго.
Например всеки домашен климатик (сплит система) има режим АУТО, и когато го зададеш постоянно и например зададеш темп. 23С', машаината автоматично си избира през различните сезони (зависимост от външната темп.) кога да работи като охладител и кога като отоплител, т.е. четирипътният вентил "променя" местата на изпарителя и кондензатора.


Потребителски аватар
IIvanov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот IIvanov » Вто 24 юни 2008 18:43


В крайна сметка за да е най-икономично трябва да караме на Авто така ли?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 24 юни 2008 18:51


имаш проблем.потърси майстор


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Мнениеот Peteff » Вто 24 юни 2008 19:10


явно и аз имам същия проблем но при мен е по леко изразен. при мен изключва за няколко секунди и после пак включва и то от време на време, но ми се струва че го прави само когато колата не е загряла до нормалната си работна температура .като покарам и загрее нямам проблем - постоянно си духа студ . колега ще следя развитието за да видя какъв е проблема и да го отстраня-защото ме дразни така да прави-ако не е много сложна (бъркаща в джоба) работата, а пък сега ще си карам така : )успех и кажи ако има развитие


Потребителски аватар
kamo
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamo » Вто 24 юни 2008 19:20


mafiota написа:Колега дано не се лъжа, но ми се струва че АУТО означава съвсем друго.
Например всеки домашен климатик (сплит система) има режим АУТО, и когато го зададеш постоянно и например зададеш темп. 23С', машаината автоматично си избира през различните сезони (зависимост от външната темп.) кога да работи като охладител и кога като отоплител, т.е. четирипътният вентил "променя" местата на изпарителя и кондензатора.


Колега,
Това, което казваш не е ли същото като това, ковто аз казах? :) Климатроника има зададена температура и се стреми да я поддържа.

Според мен няма проблем, моята кола реагира по същия начин.

Има два сценария тук:
1. Всички имаме един и същи проблем.
2. Няма проблем.

Кое ви харесва повече 8)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 24 юни 2008 20:49


да де, ама той климатроника нали не си е направил нужната температура че да почне да изключва компресора.
Със сигурност има проблем, аз на мястото на колегата бих си прегледал електронният блок на климата и евентоално бих повторил спойките по блока , и да поудухам с горещ въздух чиповете.


Потребителски аватар
ivo_motul
Мнения: 19
Регистриран на: Съб 09 юни 2007 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivo_motul » Вто 24 юни 2008 21:06


здравей,колега. аз имам същия проблем и това е перката на радятора виж го.


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Rosenirs » Вто 24 юни 2008 21:15


Dan4ote нормално е на AUTO компресора да включва и изключва но не вярвам както пишеш ти за 20 сек. в тия жеги да си прави температурата и да спира.При мен не съм забелязал да има такова цъкане при бушоните но може да е по слабо и да не го чувам.Пробвай да изключиш режима AUTO и свали температурата на 18- 19 градуса и виж как ще е само че незнам дали така спира компресора когато достигне температурата.Когато зададеш най ниската LO и най високата HI температура компресора работи без да изключва,а на ECON не работи.Според мен не е нормално 20 сек да работи компресора и да спира ако не е достигната зададената температура както и при рязко подаване на газ.Погледни този сайт http://passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=57 има описано как да си направиш диагностика и да ти покаже ако има грешки климатроника може да ти свърши работа.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Мнениеот Peteff » Вто 24 юни 2008 21:57


ivo_motul написа:здравей,колега. аз имам същия проблем и това е перката на радятора виж го.

демек ? не работи перката ?


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Вто 24 юни 2008 22:32


Абе колеги, карам кола с климатик от 4 години и знам как е нормално. Не е нормално през 5 и 10 секунди да изключва и включва компресора. То не може да охлади в колата въобще! Знам, че като направи температура, спира да духа, имам проблем със сигурност, но не знам от кое е. Прави го от 3 дни. Колата е стояла на слънце 6 часа, вътре е ад на Данте и като пусна климатика се почва "иди ми дойди ми"
Може би и аз не обясних добре, но сега мисля, че е ясен проблема. почва да духа як студ за няколко секунди и после спира, продължава да духа, но от радиатора на колата, по някое време оправи и си духа с часове студено и всичко е наред.
Другото интересно нещо е, че когато дам контакт, дисплея на климаторника светва във всички възможни показатели и мига около 10 сек и спира. Това го нямаше!!! Преди, когато дам контакт, светва както съм го оставил преди да изгася колата.

ivo_motul, перката на радиатора на климатика ли? Защото другата работи без проблем според мен.

Проблема стана след разкачане на предна броня за смяна на ремъци и ролки на климатика. Аз ще карам колата в сервиза да видят, но исках да го оправя сам, че ми се струва нещо малко по електрониката. Някоя букса...


Потребителски аватар
kamo
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamo » Сря 25 юни 2008 8:15


Dan4ote написа:Абе колеги, карам кола с климатик от 4 години и знам как е нормално. Не е нормално през 5 и 10 секунди да изключва и включва компресора. То не може да охлади в колата въобще! Знам, че като направи температура, спира да духа, имам проблем със сигурност, но не знам от кое е. Прави го от 3 дни. Колата е стояла на слънце 6 часа, вътре е ад на Данте и като пусна климатика се почва "иди ми дойди ми"
Може би и аз не обясних добре, но сега мисля, че е ясен проблема. почва да духа як студ за няколко секунди и после спира, продължава да духа, но от радиатора на колата, по някое време оправи и си духа с часове студено и всичко е наред.
Другото интересно нещо е, че когато дам контакт, дисплея на климаторника светва във всички възможни показатели и мига около 10 сек и спира. Това го нямаше!!! Преди, когато дам контакт, светва както съм го оставил преди да изгася колата.

ivo_motul, перката на радиатора на климатика ли? Защото другата работи без проблем според мен.

Проблема стана след разкачане на предна броня за смяна на ремъци и ролки на климатика. Аз ще карам колата в сервиза да видят, но исках да го оправя сам, че ми се струва нещо малко по електрониката. Някоя букса...


OK тези доуточнения бяха полезни :)
Като чета описанието ми се струва, че може би датчика за температурата се е смотал нещо. Лъже се, че е достигната зададената температура и затова изключва.
Колега иди да ти закачат колата на комп и да се види какво е. Гледам, че си от Перник. Разходи се до Васко.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 25 юни 2008 8:18


ivo_motul написа:здравей,колега. аз имам същия проблем и това е перката на радятора виж го.


И на мен когато не ми работеше перката на радиатора правеше по същия начин


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 25 юни 2008 8:51


Тъпия климатроник следи няколко неща и ако не са му в ред ще се изключва.

1.Температура на околната среда.
2.Температура на охлаждащата течност.
3.Налягане на фреона.
4.Налягане след копресора при работа.
5.Температура на изпарителя.
6.Следи също и как си натиснал педала на газта.Ако си го натиснал до някаква степен изключва копресора за да имаш повече мощност(невероятно ,но факт).

Така че ако ти са разкачали нещо,може и да са допуснали грешка някъде.Мога само да гадаем от къде идва проблема.

P.S.Ако ти мига дисплея е записал грешка и може да се провери каква е и за какво става на въпрос.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта