:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Загуба на течност!

Техническа и сервизна информация за Passat
mirgeorgiev
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 04 юли 2008 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дулово

Загуба на течност!

Мнениеот mirgeorgiev » Пет 04 юли 2008 6:59


Здравейте! Пиша за първи път тук с молба за помощ. Първо държа да знаете, че се намирам в провинцията, където качественните майстори са много малко. Коалата е пасат Б5 (комби) с 1.9 Тdi двигател, като върху пластмасата на мотора Буквите "d" и "i" са оцветени в червено.
Сега за проблема! Колата губи течност, като всеки път е различно: Някога се налага на 400 км да долея 1 литър, друг път се налага на 100 км да долея 1,5 литра, а в трети случай на 20 - 30 километра пак по около 1 - 1,5 литра. Опитах се да разбера дали зависи от скорост, или терен но уви винаги е различно. Носих колата в три сервиза.

В първия казаха че е помпата: смениха я, минах около 400 км и всичко започна да се повтаря.

Във втория казаха, че е съединение някакво: смениха и него но пак без промяна. Тук тестваха с един уред който полазвал дали има изгорели газове във охладителната течност и бяха категорични че това не е от гарнитурата.

Капака беше в третия сервиз: Казаха, че е малък проблема и ми наляха нещо което много приличаше на боза, с уговорката че нещата няма да се оправят но до ден два ще си дойде всичко на мястото. Накараха ме да покарам малко и колата та да може тази "вълшебна течност" да се разнесе навсякъде и да запуши теча.

Какво се случи: След като минах 150 - 160 километра колата запчна да загрява стигна до 100 градуса (преди това си ковеше на 90 градуса и не мърда от там), карах около 1 км така, след което всичко се нормализира т.е градусите станаха пак 90. Включи се досадния датчик за водата и всичко започна по старо му. Доливах си вода в казанчето докато след 60 - 70 километра започна да се чува страшен шум отпред , май там където е е водната помпа.

Питам ви от къде може да се губи течност! И как да реша този досаден проблем.
А за шума сега отивам в първия сервиз да си търся старата водна помпа. :(




Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Пет 04 юли 2008 7:05


А излиза ли бял пушек от ауспуха?


mirgeorgiev
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 04 юли 2008 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дулово

Не не съм збелязъл пушек от аспуха

Мнениеот mirgeorgiev » Пет 04 юли 2008 7:39


Не не съм збелязъл пушек от аспуха


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 04 юли 2008 8:36


Тея дето са ти слагали "бозата" можеш да ги разстреляш. Незнам как е при ТДИ, но при мен изпускаше от пластмасовия таралеж на които са закачени датчиците(при мен е на кучето в гъза зад мотора и се сменява със огледало). Възможно е също така да е и от някои радиатор. Възможно е и Гелето да е прав.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 04 юли 2008 8:43


Мисля че не е лоша идея при положение че постоянно и често изпуска, да оставиш колата да работи да вдигнеш капака и да гледаш.
Иначе ако ако си с антифриз там където е изпускало/пропускало/текло би трябвало да си личи.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пет 04 юли 2008 9:44


madmen написа:Тея дето са ти слагали "бозата" можеш да ги разстреляш. Незнам как е при ТДИ, но при мен изпускаше от пластмасовия таралеж на които са закачени датчиците(при мен е на кучето в гъза зад мотора и се сменява със огледало). Възможно е също така да е и от някои радиатор. Възможно е и Гелето да е прав.



А и при ТДИ то е същата работа.
И на мене ми се беше цепнало и губеше охладителна течност.
28 кинта.
Също може да е от уплътнението на термостата.
абе ако0 тече от някъде трябва да прави локвичка отдолу, въпреки кората, моята павеше.

и никакви бози в охладителната течност че само може да влошат работата


mirgeorgiev
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 04 юли 2008 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дулово

Ами няма никакви признаци.

Мнениеот mirgeorgiev » Пет 04 юли 2008 10:23


Няма нито лковичка отдолу нито следа от теч. Бях с антифриз но с доливането на вода ми се струва, че червеният му цвят е побелял. Имаше следи от пръски само около казанчето на разширителя, но се оказа, че са от някъкъв преливник който е свързан с капачката, иначе днес смених отново капачката на казанчето.
Колкото до белия пушек във втория сервиз бяха категорични, че не е от гарнитура или глава. Сервиза се намира във Варна и съм склонен да им вярвам. Само да не се окаже, че просто не искам да повярвам че е главаа или гарнитура.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пет 04 юли 2008 10:32


Според мене не е от глава или от гарнитура.
Аз вече мога да напиша докторат за течовете по тая кола, вече 3 пъти ми се случва и бих казал че може да е от всякъде.
Първич път ми беше от термостата.
При обслужването нещо не е сложена гарнитурката както трябва.
Губеше съвсем малко охладителна течност и нямаше никакви признаци, както и видими течове.
После ми гръмна един маркуч и накрая от това така нареченото таралежче.
пак губи течност, само по две три капки под колата и след месец намаляло ниво на охладителната течност.
Та според мене от нещо такова ти губи антифриза.
Трябва хубаво да се огледаи ще изскочи от някъде:)


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пет 04 юли 2008 10:46


1. Промий цялата охладителна система, след упражненията с "бозата". На "майсторите", които са ти я сложили препоръчай да сервизират коли от Москвич 408 надолу и никакви други.
2. Не карай колата с вода - ще си докараш накипни отлагания по цялата охладителна система.
3. Използвай САМО антофриз спецификация VW G 12, иначе рискуваш повреда на водната помпа.
4. За търсенето на теча виж какво са ти писали колегите.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пет 04 юли 2008 11:49


Смени ли си капачката на разширителния съд ?
От нея стават такива колосално загуби на вода - просто тя не задържа налягането в системата и водата си се излива през отвора.
През този отвор по принцип водата/парата излизат от 110градуса нагоре.
На мен на това ми прилича :wink:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Ами няма никакви признаци.

Мнениеот dlug » Пет 04 юли 2008 12:44


lrlmodo написа:Смени ли си капачката на разширителния съд ?
От нея стават такива колосално загуби на вода...


mirgeorgiev написа:...но се оказа, че са от някъкъв преливник който е свързан с капачката, иначе днес смених отново капачката на казанчето.
...


Все пак не изключвай напълно главата, макар че те разбирам че не ти се иска. При положение, че губи толкова течност, а няма видими течове....имай едно наум


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 04 юли 2008 22:08


sashot написа:3. Използвай САМО антофриз спецификация VW G 12, иначе рискуваш повреда на водната помпа.


Аз така да питам това пък откъде накъде ?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Съб 05 юли 2008 11:46


"В качестве низкотемпературного концентрата следует изпользовать только наш состав G12... Другие концентраты могут быть, прежде всего, в значительной степени агрессивны по отношению к антикоррозийным покрытиям... Ни в коем случае нельзя смешивать состав G12 с другими низкотемпературными концентратами... В противном случае могут возникнуть серьезные нарушения в работе двигателя, вплоть до его поломки."
"Фольксваген" Рекомендации по вождению и обслуживанию (официална документация на ФВ на руски език).

Лично аз не се сещам какво друго, освен водната помпа може да се счупи в системата за охлаждане.


mirgeorgiev
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 04 юли 2008 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дулово

Така

Мнениеот mirgeorgiev » Съб 05 юли 2008 12:05


И така каво стана: Всичко май се оказва от някаква капачка за казанчето която е черна на цвят и от долу пише made in Germany. За сега смених с една която струва 9 лева и е синя на цвят и нещата се пооправиха, минал съм около 50 - 60 км и видимо няма загуби на течност. Дано се окаже че е тази капачка, че трябва да тръгвам към морето :). А странният шум се оказа от развито болче на някъкъв електромагнит за климатроника. След смяната на ремъците и ролките са забравили да го залепят и то се развило, а самата шайба е паднала в кората и от там търка в една друга ролка на единия ремък.

Това е за сега. Благодаря ви за отзивите дано всичко се оправи!

Безаварийно пътуване на всички и успех!


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Съб 05 юли 2008 12:08


Лек път към морето :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта