аларма GEMINI проблем
- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
аларма GEMINI проблем
Вчера като си изключих алармата и ми направи впечатление (след като влязох в колата), че десният мигач свети. Не мига а си свети постоянно. Извадих един по един всички релета и предпазители, но ефект нулев. Накрая разтърсих цялото табло и проблема се оправи. Вечерта няколко пъти слизах да погледна колата, всичко беше наред. Днес отново същото, само че проблема не се реши както вчера. Накрая стигнах до предпазителя на алармата. Извадих го. Угасна си. На външен оглед всичко е наред. Няма оголени кабели, нито извадени.... Преди малко сложих пак предпазителя. Няма проблем.... Направо съм в безизходица. Някой да има идея, да се сблъсквал с подобен проблем.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Същия проблем
Същия проблем имах и аз на Пасат Б3! Но с българска аларма VALCOR VR52!
Така един пъ ми беше стопила акумулатора от светене на мигачите- но го разбрах че е от нея по-късно.
И аз като теб случайно погледнах към мигачите и гледдам -седят и светят...
махнах бушона на мигачите, не спира. Изключвам алакрмата-никакъв ефект
Докато не размонтирах куплунга на самата аларма към който се свързват датчиците, не се оправи!
Явно беше някъв проблем на софтуера и, мисля че не е от релето, то и в нея (моята аларма) нямаше реле за мигачите, не знам твоята дали има реле
Така един пъ ми беше стопила акумулатора от светене на мигачите- но го разбрах че е от нея по-късно.
И аз като теб случайно погледнах към мигачите и гледдам -седят и светят...
махнах бушона на мигачите, не спира. Изключвам алакрмата-никакъв ефект
Докато не размонтирах куплунга на самата аларма към който се свързват датчиците, не се оправи!
Явно беше някъв проблем на софтуера и, мисля че не е от релето, то и в нея (моята аларма) нямаше реле за мигачите, не знам твоята дали има реле
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко теория (знам че е скучна ама е от полза) :
обикновенно в масовите аларми слагат две релета на които управлението им е вързано заедно към електрониката като едното е за леви мигачи а другото за десни с идеята да не бъркат останалата ел.инсталация на колата.Релето може да залепне по няколко причини :
-повредени контакти (има едни пъпки с покритие против искри ама с времето си заминава а то си цъка доста като се замисли човек).
-недобре конструирано реле т.е. зле подбрани материали за сърцевината на бубината на релето и с времето се намагнитва постепенно и един хубав ден бубината създава поле,намагнитва сърцевината,тя дръпва подвижния контакт и след това бубината спира да прави поле ама остатъчното магнитно поле на сърцевината е достатъчно голямо за да не освободи или поне не веднага.
Предполагам реле заради изказването на колегата че като е разбутал колата е освободило.
Вместо реле може да са използвали електронен ключ (два яки транзистора независимо от какъв тип за ляв и десен мигач) и ако е така проблема вече си е в управлението на транзисторите.
Тъй като двете релета са свързани паралелно не е възможен варианта грешка в управлението т.е. в електрониката на алармата защото биха светили и двата мигача (двете релета щяха да задействат едновременно както е по принцип идеята на алармата).
А сега практиката :
Елементарно можеш да разбереш дали си с релета или с транзистори - надай едно ухо към кутията на алармата и се заслушай дали вътре нещо цъка докато ти светкат мигачите при смяна на режима и (отключване/заключване).Цъка ли - 100% имаш релета за мигачите.Разбира се слушаи цъкането да е едновременно с мигачите защото може да ти цъка реленцето за отключване/заключване.
Успех!
обикновенно в масовите аларми слагат две релета на които управлението им е вързано заедно към електрониката като едното е за леви мигачи а другото за десни с идеята да не бъркат останалата ел.инсталация на колата.Релето може да залепне по няколко причини :
-повредени контакти (има едни пъпки с покритие против искри ама с времето си заминава а то си цъка доста като се замисли човек).
-недобре конструирано реле т.е. зле подбрани материали за сърцевината на бубината на релето и с времето се намагнитва постепенно и един хубав ден бубината създава поле,намагнитва сърцевината,тя дръпва подвижния контакт и след това бубината спира да прави поле ама остатъчното магнитно поле на сърцевината е достатъчно голямо за да не освободи или поне не веднага.
Предполагам реле заради изказването на колегата че като е разбутал колата е освободило.
Вместо реле може да са използвали електронен ключ (два яки транзистора независимо от какъв тип за ляв и десен мигач) и ако е така проблема вече си е в управлението на транзисторите.
Тъй като двете релета са свързани паралелно не е възможен варианта грешка в управлението т.е. в електрониката на алармата защото биха светили и двата мигача (двете релета щяха да задействат едновременно както е по принцип идеята на алармата).
А сега практиката :
Елементарно можеш да разбереш дали си с релета или с транзистори - надай едно ухо към кутията на алармата и се заслушай дали вътре нещо цъка докато ти светкат мигачите при смяна на режима и (отключване/заключване).Цъка ли - 100% имаш релета за мигачите.Разбира се слушаи цъкането да е едновременно с мигачите защото може да ти цъка реленцето за отключване/заключване.
Успех!
- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Някакви Siemens са. Ама са едни гадни малки реленца...
Послепис: Има 3 кутийки, първите 2 са по-малки и на тях пише :"GEMINI 2244", "GEMINI 1023", а на 3-тата (по - голяма от другите 2):"GEMINI 1160". Доколкото аз чувам проблемните релета са в 3-тата. Но точно тя не е с букса ами стърчат жиците и са вързани с клеми и изолирбанд... Гадна работа.
Послепис: Има 3 кутийки, първите 2 са по-малки и на тях пише :"GEMINI 2244", "GEMINI 1023", а на 3-тата (по - голяма от другите 2):"GEMINI 1160". Доколкото аз чувам проблемните релета са в 3-тата. Но точно тя не е с букса ами стърчат жиците и са вързани с клеми и изолирбанд... Гадна работа.
- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Релетата са SIEMENS V23072 - C1061 - A203 Germany BC1FA Или поне това пише на корпусите им. Някакви идеи къде да търся?
Послепис1: Търся аналог. Намерих нещо подобно WJ201.
http://www.relays-r-us.co.uk/webpages/p ... /wj201.htm
Послепис2: Ако на някой му се намира такава стара аларма да свирне.
Послепис1: Търся аналог. Намерих нещо подобно WJ201.
http://www.relays-r-us.co.uk/webpages/p ... /wj201.htm
Послепис2: Ако на някой му се намира такава стара аларма да свирне.
- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Упътване за аларма GEMINI 1160, ако някой се интересува:
http://newforum.joniks.com/index.php?showtopic=427
http://newforum.joniks.com/index.php?showtopic=427