аларма GEMINI проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

аларма GEMINI проблем

Мнениеот proxy » Съб 09 юни 2007 18:37


Вчера като си изключих алармата и ми направи впечатление (след като влязох в колата), че десният мигач свети. Не мига а си свети постоянно. Извадих един по един всички релета и предпазители, но ефект нулев. Накрая разтърсих цялото табло и проблема се оправи. Вечерта няколко пъти слизах да погледна колата, всичко беше наред. Днес отново същото, само че проблема не се реши както вчера. Накрая стигнах до предпазителя на алармата. Извадих го. Угасна си. На външен оглед всичко е наред. Няма оголени кабели, нито извадени.... Преди малко сложих пак предпазителя. Няма проблем.... Направо съм в безизходица. Някой да има идея, да се сблъсквал с подобен проблем.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 18:45


Залепва ти релето за мигача което е в алармата и затова като извадиш предпазителя и го сложиш пак не свети.
Или е проблем на релето или нещо в електрониката,която го управлява ама щом си разтръскал и се е оправило по-скоро е механичен проблем в самото реле.
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Съб 09 юни 2007 18:55


Нали е едно реле? В смисъл, че ми светеше само единия мигач...


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Същия проблем

Мнениеот krraynov » Съб 09 юни 2007 19:12


Същия проблем имах и аз на Пасат Б3! Но с българска аларма VALCOR VR52!
Така един пъ ми беше стопила акумулатора от светене на мигачите- но го разбрах че е от нея по-късно.
И аз като теб случайно погледнах към мигачите и гледдам -седят и светят...
махнах бушона на мигачите, не спира. Изключвам алакрмата-никакъв ефект
Докато не размонтирах куплунга на самата аларма към който се свързват датчиците, не се оправи!
Явно беше някъв проблем на софтуера и, мисля че не е от релето, то и в нея (моята аларма) нямаше реле за мигачите, не знам твоята дали има реле


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 22:08


Малко теория (знам че е скучна ама е от полза) :
обикновенно в масовите аларми слагат две релета на които управлението им е вързано заедно към електрониката като едното е за леви мигачи а другото за десни с идеята да не бъркат останалата ел.инсталация на колата.Релето може да залепне по няколко причини :
-повредени контакти (има едни пъпки с покритие против искри ама с времето си заминава а то си цъка доста като се замисли човек).
-недобре конструирано реле т.е. зле подбрани материали за сърцевината на бубината на релето и с времето се намагнитва постепенно и един хубав ден бубината създава поле,намагнитва сърцевината,тя дръпва подвижния контакт и след това бубината спира да прави поле ама остатъчното магнитно поле на сърцевината е достатъчно голямо за да не освободи или поне не веднага.
Предполагам реле заради изказването на колегата че като е разбутал колата е освободило.
Вместо реле може да са използвали електронен ключ (два яки транзистора независимо от какъв тип за ляв и десен мигач) и ако е така проблема вече си е в управлението на транзисторите.
Тъй като двете релета са свързани паралелно не е възможен варианта грешка в управлението т.е. в електрониката на алармата защото биха светили и двата мигача (двете релета щяха да задействат едновременно както е по принцип идеята на алармата).
А сега практиката :
Елементарно можеш да разбереш дали си с релета или с транзистори - надай едно ухо към кутията на алармата и се заслушай дали вътре нещо цъка докато ти светкат мигачите при смяна на режима и (отключване/заключване).Цъка ли - 100% имаш релета за мигачите.Разбира се слушаи цъкането да е едновременно с мигачите защото може да ти цъка реленцето за отключване/заключване.
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Съб 09 юни 2007 22:43


Благодаря на отзовалите се колеги. Утре пак ще се "забавлявам" с това. Алармата е допотопна и предполагам е с релета.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 23:06


Което за теб е по-добрия вариант ;) понеже все ще намерим подходящо реленце на мястото на проблемното да го заменим.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Нед 10 юни 2007 16:47


Цъка ми алармата. Намерих 3 кутийки на които пише GEMINI. И в 3-те има релета, но цъкането е от най-голямата. В момента съм пуснал алармата и всичко е на 6. Релетата са капсоловани, така че.... евентулано ще се сменят.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 10 юни 2007 17:22


Е да те се сменят...повечето нямат разглобяване ама едно стува около 2-3 лв (зависи какъв точно тип е ама са там някъде).
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Нед 10 юни 2007 18:39


Някакви Siemens са. Ама са едни гадни малки реленца...

Послепис: Има 3 кутийки, първите 2 са по-малки и на тях пише :"GEMINI 2244", "GEMINI 1023", а на 3-тата (по - голяма от другите 2):"GEMINI 1160". Доколкото аз чувам проблемните релета са в 3-тата. Но точно тя не е с букса ами стърчат жиците и са вързани с клеми и изолирбанд... Гадна работа.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 11 юни 2007 14:39


Релетата са SIEMENS V23072 - C1061 - A203 Germany BC1FA Или поне това пише на корпусите им. Някакви идеи къде да търся?

Послепис1: Търся аналог. Намерих нещо подобно WJ201.
http://www.relays-r-us.co.uk/webpages/p ... /wj201.htm

Послепис2: Ако на някой му се намира такава стара аларма да свирне.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Вто 12 юни 2007 22:22


Упътване за аларма GEMINI 1160, ако някой се интересува:

http://newforum.joniks.com/index.php?showtopic=427


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Чет 14 юни 2007 17:01


колко релета има на платката


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Чет 14 юни 2007 17:50


5 проследих схемата, мигачите се окмандват от едно реле с 2 нормално отворени контакта... луда работа. За сега реших проблема като прекъснах десния мигач. Това е временно решение, разбира се.


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Чет 14 юни 2007 19:04


аз съм със същия проблем и издирвам подходящо реле. това трябва да е второто от ляво на дясно. А сигурен ли си за номера.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0, railfan и 53 госта