Пасат 5.5 - климатроник голям проблем с просто решение

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат 5.5 - климатроник голям проблем с просто решение

Мнениеот jungleboy » Нед 20 апр 2008 20:02


Здравейте!

Да споделя за проблема ми с климатроника , може някой друг да му се случи нещо подобно. С две думи компресора не включваше изобщо, а проверявах фреона и реших да направя компютърна диагностика. Ходих при васко vaskoto1 и човека беше много отзивчив (благодаря васко! :)) Направихме диагностиката и резултата беше:

----------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL
Part No: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0008
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-00 - -
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-00 - -
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-00 - -
------------------------------
Мотрчетата на клапите даваха грешки и изглежда, че нито едно не работеше. Малко се поуплаших, че нещата отиват към сваляне на табло и си викам ... мечка страх мен не ! :) и право в Unitrade.
Направо да не повярваш (аз съм много скептичен спрямо сервизи) обаче колата ми беше готова за няколко часа и климатроника проработи! Младежа там обясни, че е пуснал някаква "калибровка" на тези моторчета и са спрели да дават грешки... това трябва да го проверя пак на VAG-COM де ... а основния проблем дето не работеше климатика е едно тънко кабелче, което минава близо до компресора и ми го показаха че е претрито и скъсано от вибрациите ... Човека от сервиза го премести и върза със свински опашки, та се надявам това да не е проблем вече. Ако някой му откаже компресора ... да знаете :)) може да е ремонт за 10 минути! Те отначало ме поуплашиха със смяна на някаква електромагнитна шайба която била ужасно скъпа :shock , добре че се оказа това.
Другия проблем (и по-голям) е че едната перка на радиатора не ми работи... В Unitrade бяха вежливи и ми казаха 450 лв без работата! :shock шок отново :) Някой да има идейка откъде може да се поръча такова нещо на по-нормална цена? За смяната мога и сам да я сменя ... като гледам със сваляне на решетката ще стане ...




Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Нед 20 апр 2008 21:51


Миналият месец купих от перката която, охлажда радиатора за климатроника за 150лв. /немска/. Магазинчето се намира като тръгнеш от юнито към по широкият път към Кауфланд преди вторият светофар в дясно ще го видиш мисля, че пишеше "софрост". При мен перката работи перфектно.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 20 апр 2008 22:14


втора употреба 50лв.


ceco_mi
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мездра

Мнениеот ceco_mi » Пон 21 апр 2008 19:36


Проблема да не ти работи този вентилатор може да е в релето което го включва. Релето има 20 амперов предпазител / бушон /, който да е изгорял. Намират се в таблото под волана. При мен беше залепило релето и беше изгорял предпазителя. " Разтропан " майстор го прави за 20 лв. :roll:


Потребителски аватар
bandrs
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bandrs » Пон 21 апр 2008 20:31


какво имаш впредвид под това че не е включвал изобщо,защото моя започва да издава стържещт звук когато се опитам да го пусна.казаха ми в един сервиз че компресора не може да завърти


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Пон 21 апр 2008 21:19


Ами никакъв звук не издаваше и не въртеше. Не съм спец. но от това което чух досега при теб провери някаква електромагнитна шайба (съединител) не съм сигурен какво точно ... но било скъпо


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Вто 22 апр 2008 9:17


Колега ако не ти работи перката на климатика ще ти изтече фреона, той служи за регулиране на налягането в системата


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 22 апр 2008 9:20


обикновено гори един баластен резистор вграден в електромотора. вследствие на това се губи степен 1 на перката (която е по често употребяваната). оттам идват милион и едно желания...
наистина смяна е решението, но първо попитай шкода-там частите са същите но значително по евтни. :wink:


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Вто 22 апр 2008 21:10


Бързо ли ще изтече тоя фреон?? :shock Дали може да почака седмица, защото ще пътувам :))
Васко, евентуално тоя резистор дали ще можеш да го погледнеш... да не сменяме цяла перка все пак?


hektorr
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот hektorr » Чет 24 апр 2008 22:02


аз имах подобемн проблем с перката но не е страшно!
Свали перката тя е поставена в пласмасов кожух които се държи на едно самонарязвашто болче.Оделяш перката и мотора !!Разкапсаловаш мотора много е лесно!Внимателно изваждаш плочката с четките които 100 % са свършили!Копуваш си от някои спецелезиран магазин четки за мотора на парното и ги подменяш!Процедурата при зглабяне е съштата!!!


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнениеот junakov » Пет 25 апр 2008 16:48


ifidik написа:втора употреба 50лв.


аз моя го взех 80 лева запиши му номера и параметрите на 1 и 2 скорост(ватове и обороти ) на г4 стана от венто 1 към 1 са само диаметъра на перките се различаваше но моята си беше здрава . бягай в моргата и успех :)


Потребителски аватар
passo2259
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 9:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот passo2259 » Пет 25 апр 2008 17:10


Нека и Аз да споделя.
При първите горещини се опитах да пусна климатроника.Чу се тропане на метал.Отидох разбира се в сервиз.Механика посегна с една дълга отверка и побутна шайбата на ел.магнитния съединител-тя просто падна.На вала и на шайбата няма останали шлици и те не се зацепват по между си.Цялата тази работа се държи от едно болтче М6.
Може и да не повярвате,но компресора струва 1035лв. с ДДС без доставката.Сега съм го поръчал и след празниците ме очаква падане поне 1250-1300лв.Съвет-при смяна на ангренажен и др.ремъци да се проверява болтчето на оста/отпред на шайбата/ на компресора.
Забравих да напиша колата е 2002г. TDI


vladi2k
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 04 май 2007 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladi2k » Пет 30 май 2008 11:46


Много приятна тема за разговор сте захванали, та искам и аз да се включа. Аз имам същия проблем с перката на климатроника - Пасат Б5.5 дизел, но при мен тя работи. Спира само, когато колата спре. И не винаги, но общо взето, колкото по топло навън, толкова по-бързо спира след спиране на колата (не гасим мотора). Потеглям и след 5м вече си работи отново - спирам - спира и тя. Понякога не спира, но мине ли навън 25 градуса - започва да се появява проблемът. Мине ли навън 30-32 гр. - положително си умрял от жега в задръстването. Но потелглиш ли - проработва. Извънградско - замръзваш. Много неприятна работа...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 02 юни 2008 14:42


vladi2k, работи ли ти втората перка на радиатора (електрическата) ? Защото проблема ми прилича на неработещ ел. вентилатор на радиатора - тогава се покачва температурата на изходящия фреон от радиатора, и датчиците на климатика му казват да спира. Тръгнеш ли, имаш охлаждане от насрещния въздух, и проработва. Но може и друго да е - не съм хладилен техник.


Потребителски аватар
lubomihaylov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с климатроника

Мнениеот lubomihaylov » Пон 02 юни 2008 22:46


Ей то изглежда като станат жеги и тези климатроници започват да си проявяват проблемите.
Имам същия проблем.Като спреш след малко почва да духа топло.Перката на втория вентилатор си почива.Ходих на сервиз за клима и ми казаха да си "оправя" перката и дай 5 лева за идеята.Дадох!!!Та сега мисля по темата.Утре ще разгледам предпазителите.Явно това си е често срещан дефект.Забравих да спомена Пасат 10.2002 TDI ,нема значение че е 4motion.Ако мякой ме превари с решение на проблема да пише,моля!!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта