Здравейте колеги.
Имам луфт във волана(или някъде надолу по пръта) като минавам през неравност.Волана е чупещ се , ако това има значение.
Чувам за разни лагерчета, но е възможно и да е каре на пръта(мой познат ми го каза).
Като е в покой колата - леко като го въртя наляво надясно и се усеща едно чукане.Иначе самия волан няма луфт като мърдам наляво,надясно, нагоре, надолу.
Преди известно време един познат ми затегна с шестограм един болт близо до волана, както и още някакъв болт долу в края на пръта(бяха разхлабени) и луфта доста намаля.След месец пак повече започна да се усеща.Взех та затегнах ама яко този шестограм близо до волана , та мааалко понамала но пак си го има.
Интересното е, че най се усеща когато се движа и волана е в права посока, почна ли да навивам наляво или надясно хлопането изчезва.
Гледам , че колегите silent и zfa159 са се сблъсквали с подобен проблем, ще съм благодарен ако напишат нещо, да ме насочат лагерче ли е , каре ли!?
А и ако някой знае добър майстор(щото си е специфичен ремонт мисля) за това или може да го оправи срещу заплащане разбира се, да казва
Благодаря за всяка помощ
Става въпрос за София
Чукане(луфт) по пръта на волана Пасат Б4
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
WasteLand_TD написа:... луфтче което се усеща при неравности тип - павета.
Колега линка по-долу сигурно ще ти даде ценна информация http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%E9%EA%E0
има и добър снимков материал.
А тук има и за ремонт при майстор: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2b9b4cecf2
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Здрасти колега!
Предполагам че вчера ти си бил човека който се свърза с мен на кюто.
По това което ми описа, от прочетеното тук, предполагам че целия проблем идва от долното пластмасово лагерче на кормилния прът. Колегата преди мен ти е дал линк на който се вижда това "чуденце".
За да провериш дали е от него правиш следното:
Вземаш си едно силно прожекторче и си навираш главата под кормилото при педалите. Забравих обаче да спомена, че преди това трябва да махнеш една декоративна ламаринка на пода ( вече не се сещам с колко болта беше хваната ). Махаш нея и се завираш отдолу. След като си махнал ламарината ще видиш карето , както и оста/кормилния прът който идва от волана, който излиза от кормилната тръба и е захванат за карето. Хвашащ карето здраво с една ръка, ако можеш да хванеш корминлния прът е още по добре и разклащаш здраво нагоре-надолу, наляво-надясно. Ако усетиш луфт и то някъде около мястото където кормилния прът влиза в тръбата ( там е лагерчето) , значи точно то е за смяна. По спомени, не съм много сигурен, този лагер може да се смени без да се вади целия кормилен прът ( според линка който е даден в предния пост, пише че за да се смени това лагерче трябва да се сваля волана и други джунджурии за да се издърпа кормилния прът) . Та от това което си спомням, мисля че трябва да се развие карето там където е хванато за кормилния прът и след това да се извади лагерчето с отверка.
Ти беше споменал още че при разклащане на волана не усещаш никакъв луфт - което е хубаво, защото по пътя на логиката означава че горното лагерче на кормилния прът е все още здраво, поне за сега. Желателно е да оправиш проблема колкото се може по скоро ,още повече ако е долното лагерче, за да не се разбие и горното, а разбие ли се и то, вече смяната си е еб... майката.
Успех и пиши какво е станало!
Предполагам че вчера ти си бил човека който се свърза с мен на кюто.
По това което ми описа, от прочетеното тук, предполагам че целия проблем идва от долното пластмасово лагерче на кормилния прът. Колегата преди мен ти е дал линк на който се вижда това "чуденце".
За да провериш дали е от него правиш следното:
Вземаш си едно силно прожекторче и си навираш главата под кормилото при педалите. Забравих обаче да спомена, че преди това трябва да махнеш една декоративна ламаринка на пода ( вече не се сещам с колко болта беше хваната ). Махаш нея и се завираш отдолу. След като си махнал ламарината ще видиш карето , както и оста/кормилния прът който идва от волана, който излиза от кормилната тръба и е захванат за карето. Хвашащ карето здраво с една ръка, ако можеш да хванеш корминлния прът е още по добре и разклащаш здраво нагоре-надолу, наляво-надясно. Ако усетиш луфт и то някъде около мястото където кормилния прът влиза в тръбата ( там е лагерчето) , значи точно то е за смяна. По спомени, не съм много сигурен, този лагер може да се смени без да се вади целия кормилен прът ( според линка който е даден в предния пост, пише че за да се смени това лагерче трябва да се сваля волана и други джунджурии за да се издърпа кормилния прът) . Та от това което си спомням, мисля че трябва да се развие карето там където е хванато за кормилния прът и след това да се извади лагерчето с отверка.
Ти беше споменал още че при разклащане на волана не усещаш никакъв луфт - което е хубаво, защото по пътя на логиката означава че горното лагерче на кормилния прът е все още здраво, поне за сега. Желателно е да оправиш проблема колкото се може по скоро ,още повече ако е долното лагерче, за да не се разбие и горното, а разбие ли се и то, вече смяната си е еб... майката.
Успех и пиши какво е станало!
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря за линковете и мненията колеги
Темите ги бях изчел, но не ми стана ясно , от това лагерче долу ли което е или въпрсоното каре.Вчера взех та си заврях ръката долу на пръта и напипах там карето ли е какво е не видях щото не бях разглобил пластмасите , и като почнах да въртя волана усетих осезаем луфт в това нещо ако мога да го нарека.Като го подпрях по здраво с ръка хлопкането изчезна.
То се е видяло, че ще трябва да се разглобява , но ми се щеше да съм подготвен да купя каквото трябва преди това - лагерче ли ще е, каре ли.....
А и ми се искаше да ида при човек, който го е правил това вече, така че ако имате познат, който знае как става не се стеснявайте да пишете
Темите ги бях изчел, но не ми стана ясно , от това лагерче долу ли което е или въпрсоното каре.Вчера взех та си заврях ръката долу на пръта и напипах там карето ли е какво е не видях щото не бях разглобил пластмасите , и като почнах да въртя волана усетих осезаем луфт в това нещо ако мога да го нарека.Като го подпрях по здраво с ръка хлопкането изчезна.
То се е видяло, че ще трябва да се разглобява , но ми се щеше да съм подготвен да купя каквото трябва преди това - лагерче ли ще е, каре ли.....
А и ми се искаше да ида при човек, който го е правил това вече, така че ако имате познат, който знае как става не се стеснявайте да пишете
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, послушай ме,не бързай да сменяш горното лагерче ,не вади кормилния прът и не разглобявай всичко - волана и всичко що е около кормилния прът. По-добре купи долното лагерче и го смени само като развиеш връзката между карето и кормилния прът за да можеш да изхлузиш старото и да нанижеш новото.
Ако и след това продължава да ти чука волана, тогава се насочи и към горното лагерче.
Ако и след това продължава да ти чука волана, тогава се насочи и към горното лагерче.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Може колега, то си е самостоятелно, отделено от кормилния прът.
Аз залагам че е пластмасовия лагер.Карето е много масивно и здраво желязо и според думите на някой колеги от преди време, няма как да се прецака освен ако автомобила не е претърпял ПТП. Като извадиш лагерчето, ще видиш колко е мижаво и даже ще се чудиш как може да сложат пластмасово такова, а не желязно.
Ето ти го лагерчето, има лека конусовидна форма и в по тясната си част влиза в кормилната тръба,а най-крайната му широка част е навън и се вижда ( говорим за 1-2 мм ), т.е. то е нещо като запушалка, като тапа. Трябват ти 1-2 отверки които да провреш между лагерчето и края на тръбата и да дърпаш в посока към карето. Представи си че имаш бутилка вино, но с тапа сплескана в горната част и трябва да извадиш леко тапата с 2 отверки
Аз залагам че е пластмасовия лагер.Карето е много масивно и здраво желязо и според думите на някой колеги от преди време, няма как да се прецака освен ако автомобила не е претърпял ПТП. Като извадиш лагерчето, ще видиш колко е мижаво и даже ще се чудиш как може да сложат пластмасово такова, а не желязно.
Ето ти го лагерчето, има лека конусовидна форма и в по тясната си част влиза в кормилната тръба,а най-крайната му широка част е навън и се вижда ( говорим за 1-2 мм ), т.е. то е нещо като запушалка, като тапа. Трябват ти 1-2 отверки които да провреш между лагерчето и края на тръбата и да дърпаш в посока към карето. Представи си че имаш бутилка вино, но с тапа сплескана в горната част и трябва да извадиш леко тапата с 2 отверки
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Големи благодарности за разясненията колега
Дали е претърпяла ПТП не знам , може и да е имала , знае ли се през всичките тия години какво е ставало
Иначе не се и учудвам, че са сложили пластмасово лагерче - нали трябва да се разбие и да идем в оторизирания ФВ център, е и механиците трябва хляб да ядат.
Интересното е обаче, че като го казах това на моя майстор, който действително е добър, веднага каза - каренце.Той също има(имаше - удари го) Пасат Б4 и при него така е чукало, та като го е сменил въпросното каре луфта изчезнал.Лагерчета въобще не бил пипал.Работата е там, че човека е в провинцията, а мен това ме дразни - добре знаете, че това е неприятно.
Та това чукане изглежда май може да идва и от лагерчето и от карето
Дали е претърпяла ПТП не знам , може и да е имала , знае ли се през всичките тия години какво е ставало
Иначе не се и учудвам, че са сложили пластмасово лагерче - нали трябва да се разбие и да идем в оторизирания ФВ център, е и механиците трябва хляб да ядат.
Интересното е обаче, че като го казах това на моя майстор, който действително е добър, веднага каза - каренце.Той също има(имаше - удари го) Пасат Б4 и при него така е чукало, та като го е сменил въпросното каре луфта изчезнал.Лагерчета въобще не бил пипал.Работата е там, че човека е в провинцията, а мен това ме дразни - добре знаете, че това е неприятно.
Та това чукане изглежда май може да идва и от лагерчето и от карето
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги този лагер който споменавате долния на волана дали го има и при Голф 3.
И аз имам същото почукване на волана. Сега преди малко хванах волана има луфт само нагоре надолу, наляво и надястно е ок.
Аз легнах и се огледах до педалите но нищо не видях. Направи ми впечатление, че като захвана волана и се мърда с цялата пластмаса където се пъха контактния ключ.
И аз имам същото почукване на волана. Сега преди малко хванах волана има луфт само нагоре надолу, наляво и надястно е ок.
Аз легнах и се огледах до педалите но нищо не видях. Направи ми впечатление, че като захвана волана и се мърда с цялата пластмаса където се пъха контактния ключ.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
тъй като и при мен има подобен проблем, а съм сигурен че колата е удряна преди , наистина има резон карето да се е повредило от това.
Преди време докато се разхождах в една морга, между краката ми се замота едно пасатско каре и аз зарадван веднага го хвърлих в джоба с идеята да си подменя моето. ето го и самото каре:
като се пребрах в къщи, разглеждайки го ми направи впечатление че и това каре явно е претърпяло някакъв удар - дори и имаше следа, а също така имаше луфт.
луфта в самото каре се получаваше от това че явно при удара се е извило (напънало) по такъв начин , че гнездото на едната от тапите ( с червени стрелки) се беше разкербовало и тапата леко беше излязла навън. Поударих я леко с една тръбичка и чук да се прибере обратно, после с един секач отново направих някакъв опит да и кербовам гнездото , и сега карето е като ново )
Но още не съм си разглобявал волана да го монирам , всъщност основната причина е че незнам това каре за механична или хидравлична рейка е (моята е механична).
Ето му и шлиците някои ако е запознат да каже за каква рейка е
Преди време докато се разхождах в една морга, между краката ми се замота едно пасатско каре и аз зарадван веднага го хвърлих в джоба с идеята да си подменя моето. ето го и самото каре:
като се пребрах в къщи, разглеждайки го ми направи впечатление че и това каре явно е претърпяло някакъв удар - дори и имаше следа, а също така имаше луфт.
луфта в самото каре се получаваше от това че явно при удара се е извило (напънало) по такъв начин , че гнездото на едната от тапите ( с червени стрелки) се беше разкербовало и тапата леко беше излязла навън. Поударих я леко с една тръбичка и чук да се прибере обратно, после с един секач отново направих някакъв опит да и кербовам гнездото , и сега карето е като ново )
Но още не съм си разглобявал волана да го монирам , всъщност основната причина е че незнам това каре за механична или хидравлична рейка е (моята е механична).
Ето му и шлиците някои ако е запознат да каже за каква рейка е
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mafiota, може би е прав, тъй като при мен тоя тип луфт не ми се вярва да дойде от това малко лагерче.По-скоро ще да е от това каре.
Но първо ще започна от лагерчето естествено.
Друго интересно се сетих е , че като взех колата нямаше такива симптоми.Може би по нашите дупки се се е появило това.
А и на моя майстор Пасата Б4 със сигурност не е бил удрян, щото като работеше в сервиз в Немско си го купи оттам от проверен първи собственик който си е поддържал колата само в споменатия сервиз.
Но каквото и да е , това май им е слабо място на тези Б3/Б4 модели.
Трябва да се оправя щото гадничко
Но първо ще започна от лагерчето естествено.
Друго интересно се сетих е , че като взех колата нямаше такива симптоми.Може би по нашите дупки се се е появило това.
А и на моя майстор Пасата Б4 със сигурност не е бил удрян, щото като работеше в сервиз в Немско си го купи оттам от проверен първи собственик който си е поддържал колата само в споменатия сервиз.
Но каквото и да е , това май им е слабо място на тези Б3/Б4 модели.
Трябва да се оправя щото гадничко
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nasonaso12, rady66 и 45 госта