Спирачни дискове и накладки-въпрос Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
schiller
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Спирачни дискове и накладки-въпрос Б3

Мнениеот schiller » Сря 09 юли 2008 22:09


искам да ви запитам как се познава кога спирачните дискове са истънели и са за смяна.а проблема за накладките е че усещам че педала на спирачките вече започна да пада по надолу докато в началото когато купих колата ковеше на място още щом го натисна горе високото.предполагам че може да е или от накладки или от спирачни дискове.не знам.ако може споделете.




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 09 юли 2008 22:17


честно казано за изтънели спирачни дискове ... не съм чувал ...
а при мен предала потъваше доста и трябваше доста усилие за спиране ... проблема обаче остана и след смяна на накладките, които си бяха за смяна ....
така че махнах капака на ръчната и натегнах жилата .... стана перфектно и колата започна да се държи съвсем иначе. Това помоему означава че задните накладки в барабаните са почти заминали и е временно решение ... но кагото се наложи пак ще мисля


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 юли 2008 22:22


Така,зависи какъв ти е двигателя - това определя типа на спирачния диск и на накладките.
Общо взето са 2 вида дискове отпред - вентилирани и обикновенни.
И двата можеш да ги познаеш,че са износени ако имат ръб от външната страна.
Т.е. като свалиш джантата и погледнеш диска по най-външната му част трябва да има ръбче ама доста малко.Обикновенно на ръб около 1мм аз лично си ги сменям.Накладките също само посредством гледане можеш да разбереш дали са износени.Те са от две части - едната е метална основа около 2-3 мм а другото е самото феродо,което вече зависи колко е дебело според конкретната модификация (вентилирани или не).Общо взето ако феродото е по-малко от 1-2мм отново смяна.
Ако отзад си на барабанни спирачки оттам се получава разликата в хода на педала (като се поизносят накладките хода се увеличава ако не работи добре авторегулирането).Иначе от износени накладки може да ти спадне нивото на течността ама не и да се измени хода понеже реално като намалява феродото се вкарва повече обем течност в буталцето долу ама хода си остава същия като краен ефект.
Успех!


schiller
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот schiller » Сря 09 юли 2008 22:27


Прав си затова.значи пасата ми е 1.8 mi rp-двигател.да ти кажа забелязал съм че по предните джанти отначало хвърляше много феродо сега е по малко.мисля че ако ги сменя накладките проблема ще се разреши.но това дето го написа е точно така.маи че има такова ръбче за което говориш.на спирачните дискове.утре ще погледна.момчета добре че го има този форум иначе всеки те лъже на вънка и гледа да ти вземе парите а работа и полза никаква от труда му.случвало ми сее тука като дискутирам нщо във форума и след това отида с колата при маистор и започна да му говоря това което знам тои ми вика,,а бе ти да не четеш отнекаде бе,,.ас си трая.верно казват че човек не трябва много да знае,ама по някога си е полезно.особено като става дума за volkswagen passat.наи доброто возило.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 09 юли 2008 22:39


Ето показанието на АутоДата-та:
Изображение
Странно! Мислех, че RP-моторните пассати са с плътни, невентилирани дискове само... :roll:
При всички случаи, ако размерите са паднали под 11 (респективно 18 )мм- смяна задължително!
Да предупредя, че накладките се мери не само феродото, а феродото+металната основа :!:


schiller
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот schiller » Сря 09 юли 2008 22:42


разбрах те.това кето си написал ме навежда до мисълта че трябва да ги сменя тия дискове и накладки от това което научих сега е че дисковете ми имат ръбче както това момче по горе пише.накладките също не съм ги сменявал.като се дават пари ще се дават.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 09 юли 2008 22:58


Нарочно се постарах да потърся точните размери, защото ръбчето не винаги е меродавно!
Когато го огледаш, ще се увериш, че напрактика поне 1мм от стърчащото по ръба е ръждица. Това си е съвсем нормално и не бива да те притеснява. Но трябва да я бутнеш (ръждата- да я изчоплиш, ако щеш, с ножче), за да видиш реалното състояние на нещата.
Другото, което трябва да провериш е дали от двете страни диска ти е еднакво износен.
Ако има разлика (единия му край е по-износен от другия), значи задържат водачите на спирачните апарати.

Тъй и тъй ще обновяваш цялата спирачна система (което е много похвално!), вземи смени и спирачната течност.
Аз съм с ABS и ми трябваха около 2 литра течност. Ако ти нямаш АБС- вроятно 1.5 л ще са достатъчни!
Не забравяй и помпите на съединителя!
Току-виж- решил ти се автоматично и проблема със скоростите ;)
Успех!


А... И преди да попиташ ;) -> Аз лично съм доволен от спирачна течност и накладки на TRW (Не получавам процент за рекламата! :lol: (За съжаление!))


schiller
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот schiller » Сря 09 юли 2008 23:00


нямам думи.мерси ти.написъл съм в списъка че трябва да купя и спирачна течност.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 10 юли 2008 7:31


RP-тата и ABS-ите и аз мисля,че са само с невентилирани дискове.Досега съм виждал доста и нито един с вентилирани освен ако не са присадка (примерно аз това ще правя).По повод ръбчето този момент с ръждата наистина го пропуснах в обясненията ми :oops:
Иначе смяната на спирачна течност е много хубаво нещо и се препоръчва ако не греша на 2 години.По принцип ако ще сменяш течността не е лошо да си смениш и маркучите (спирачните) та поне да не се занимаваш повече със системата а при добро желание и задните цилиндърчета на барабаните (щом си с RP са баабани) понеже имат навика да протичат.
При мен като взех моя отзад не спираше почти...какво ли не правих и в крайна сметка се оказа,че барабаните са износени (макар видимо да не бяха) и докато не ги смених не започна да спира като хората...ама са близо 200лв :(
Ако сменяш течността те съветвам да идеш в сервиз,където имат машина за обезвъздушаване (доста готина джаджа) понеже става за 20 минути,тук поне струва около 30-40лв с тяхна течност и си спестяваш проблеми в въздух в системата и схващане на краката от помпане по педала.
Успех! :)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 10 юли 2008 9:12


Смених предни дискове и накладки преди около 300км.Вече почва колата да си спира като хората. Дискове сложих Делфи и накладки от тоя модел дето радо ги е написал. Дълго се чудех, за смяна ли са, не са ли за смяна!? Накрая ги смених, изчистих ръждата по дисковете, вентилирани, сложих шуплера и се :shock 14мм., а хората дават като стане на 18мм. да се смени.


schiller
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот schiller » Чет 10 юли 2008 17:56


така ще направя.благодаря ви.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], georgi_1986 и 44 госта