Проблем с управлението на ел. стъклата на В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с управлението на ел. стъклата на В3

Мнениеот zfa159 » Нед 06 юли 2008 20:52


Проблемата е следната - от един момент нататък (първоначално много рядко,после по-често и накрая вече е ежедневие) започна да се получава следното :
-отварям си вратата (шофьорската) и си се качвам в колата,паля си и се получава следното :
-натисна ли бутончето за надолу на моето стъкло не се случва нищо,както и това за нагоре.Същото е и със задните стъкла.
Обаче отворя ли дясната и я затворя всичко става нормално ама....за кратко след което пак се прецаква.Успях да хвана,че като натисна надолу всъщност стъклото се мъчи да се вдигне нагоре.Ако си отворя дясната врата и си сваля стъклото след време като се скапе системата при натискане нагоре не се вдига а при натискане надолу си работи все едно съм натиснал нагоре.
Общо взето загледах,че плафона си ми работи при отваряне и на двете врати понеже доколкото знам ключетата имат нещо общо с управлението на модула.
Какво може да е това чудо,което ме измъчва толкова стабилно?
Нямам идея откъде да захвна да го търся за да загубя най-малко време за решение на проблема....приемам всякакви идеи :)
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Нед 06 юли 2008 23:36


Здравей.Не съм напълно сигурен,но така както си описал проблема,мисля че става дума за прекъснат проводник,или лоша връзка във окабеляването.Ако разполагаш със уред за измерване на напрежение,проблема може да се сведе до снопа със проводници,които преминават от купето във вратата(тези проводници които са вкарани в гуменият маншон -приличащ на акордеон).Според мен, чрез измерване на напрежението в някои точки,и прозвъняването на проводниците,дефектът може да се отстрани сравнително лесно. Успех! :lol:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 07 юли 2008 6:40


А само при отваряне на шоф. врата работят ли стъклата(без подаден контакт)?Провери бутончето на вратата.Може и спукана спойка да има в модула за управление на стъклата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 07 юли 2008 6:59


Не,не работят,държат се по същия неадекватен начин (като натисна надолу се вдига а като натисна нагоре нищо не се случва).Това е само при шоф.Ако отворя дясната дори без контакт си работят добре.
Изключвам варианта да е нещо по ключетата или по окабеляването за самите ключета (говоря за тези за управляването на прозорците за нагоре-надолу).По-скоро има някакъв проблем или в модула (спукана спойка) или в ключето на шоф. врата.Модула от кое ключе взима сигнал - от това за плафона или от друго....понеже пък плафона си ми работи?
С уред едва ли ще хвана нещо понеже съм разглобявал едно от ключетата и вътре схемата на свързване а много странна,има и резистор и т.н.....искам да кажа,че там се разхождат разни управляващи сигнали от модула които не ги знам какви са в различните моменти (той моя модул нали е умен и има наченки на комфорт модул...говоря за това,че при задържане надолу прозореца си слиза до долу сам,наобратно пък си се вдига и т.н.).
Някой ако има идея да помага ;)
Поне климатроника още не е сдал багажа и не седя на жега вътре :) Иначе мисля да сваля модула и да прегледам връзки,спойки и т.н. да видя дали мога да направя нещо.
За първи път го направи след като седя много време в един сервиз (беше готова ама нямаше финанси да я прибера) и не се е карала.Предполагам че е нещо по ключетата на вратите ама пък плафона си ми работи да му се не знае....
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 07 юли 2008 15:21


Бутончето за управлението на плафона от шоф.врата при теб не е ли двойно? В предният си пост имах в предвид това бутонче,а не това за управлението на стъклата!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 07 юли 2008 21:22


Да ти кажа нямам идея дали е двойно.Сменял съм тези бутончета на стария ми Пасат ама той нямаше ел. стъкла и там си бяха единични.Може би има вероятност да са двойни.....утре ще проверя тази работа.
Иначе днес направих няколко експеримента :
-демонтирах моя модул и го прегледах - видимо всичко му е наред.
-взех модул от друг Пасат и се държи по същия начин.
-моя модул на другия Пасат си работи като хората без проблеми.
Явно мъката ми е някъде по ключета,кабели и т.н.
Утре ще прегледам това ключе на вратата да видим какво ще открия.
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 08 юли 2008 18:12


Имам съществен напредъкс проблема :)
Като за начало проверих бутона на шоф. врата - съвсем здрав,наистина както казаха колегите - двоен :) .Премерих си го с уред и то отзад чак на куплунга на модула - работи добре даже доста добре.След това се заиграх да търся проблема другаде в логиката с отварянето на дясната врата след което нещата тръгват, оказа се че нейния бутон долу е единичен и няма отношение към ел.стъклата по никакъв начин.При това стигнах до следното умозаключение - проблем в дръжката или по-точно в системата за вдигане на стъклото при заключване на вратата и задържане на ключа.Понеже нищо друго няма връзка между отварянето на вратата и проблема със стъклата.Ръгнах ключа и започнах да си играя с ключа с идеята да раздвижа ключалката.Поразвъртях я и...чудо.....проблема със стъклата изчезна.Появи се след няколко минути пак.Продължих да раздвижвам ключалката и засега проблема изчезна.Самата ключалка си работи много елегантно,също така си се затваря стъклото като задържа ключа.Обаче явно като запаля колата там се случва някакъв проблем.Засега няма проблем обаче то е ясно,че ще се появи пак.затова при първа възможност ще разглобя врата и щр почистя много старателно въпросното ключе или каквото там е а ако продължи да се лигави ще елеминирам тази екстра (то и без друго алармата ми вдига стъклата така че не я ползвам изобщо).
Засега Благодаря пък като напредна с ремонта тези дни ще пиша пак.
ама преди това ме очаква смяна на долна помпа на съединителя - днес сдаде багажа и сега си слагам джезве под колата да си събирам течността :P и трябва да взема мерки доста бързо :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 11 юли 2008 0:58


Днес се оказа,че нямам никакъв напредък освен,че проблема ми е отдясно.Отново ми направи проблема и започнах да вкарвам още логика :
-алармата ми е свързана към управлението от ключалките за вдигането на стъклата и реших,че проблема е или в дясната ключалка или в алармата и шашкат нещата.Проследих кой кабел е за това управление до контролера (жълто-червена жица от горния куплунг,която малко след контролера е на отделен куплунг единичен и се снажда за същата по цвят).Оказа се,че там управлението е каквото трябва - 12V за около минута което води до вдигането на всички стъкла.Мерих го няколко пъти - няма грешка.За всеки случай го откачих въпросното кабелче за да изолирам като причина дръжките или алармата......след няколко пъти отваряне и затваряне отново ми направи проблема....което изключва проблема в алармата или дръжките - бяха откачени.
Продължих да вкарвам логика и направи следното - качих се в колата и започнах да ръчкам докато предизвиках проблема.Преди да отворя дясната врата откачих последното възможно нещо по дясната врата....ключето за нагоре/надолу.Веднага щом го откачих системата си проработи отлично.Сега съм без него временно за да видя ще има ли проблеми.Мърдах кабелите - не се прояви проблема....явно е в самото ключе.Него пък съм разглобил донякъде и засега виждам 3 окислени спойки ама трябва още да го разглобя за да видя всичко.
Засега е това :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 11 юли 2008 22:17


Открих го мама му стара.Общо взето става дума за конструктивен дефект,който по чиста случайност не се е проявил и при някой колега.
Говоря за дясното бутонче за ел.стъклото (това на дръжката).
Ако сте го разглобявали се видяли че е съставено най-грубо казано от две части - едната,която е със самите бутончета и куплунга и другата,която е отгоре декоративния бутон с картинката и т.н.Закрепването на бутона към вратата става посредством две метални пластинки,които влизат между двете части на бутона и остават като перца да стърчат навън и при поставянето му в дръжката се законтрят в нея.
Общо взето дотук нищо лошо ама има друг момент - там,където влизат двете ламаринки вътре има платка (на нея са 2-те бутончета и светодиода,който осветява копчето).Когато ламаринката се размести дори съвсем малко започва да опира между 3 съседни контактни повърхности на платката (точно при ламаринките са запоени крачетата на куплунга) и това шашка контролера.Аз направих нещо съвсем просто - презапоих въпросните спойки за да съм сигурен,че няма да има проблем с тях,сложих си ламаринките на място а върху тях лепнах една тънка лентичка изолирбанд за да не могат да опрат в спойките.Монтирах цялата чудесия и засега няма проблем.
Реално момента с отварянето на дясната врата е бил в това,че при отварянето и затварянето ламаринката измества съвсем леко своето положение и понякога опира друг път не.
Засега нямам проблеми и смятам,че това е бил проблема.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Съб 12 юли 2008 5:34


:respect


Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Съб 12 юли 2008 14:42


:да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 12 юли 2008 16:36


Тези конструктори или инженеринговия им отдел във Волфсбург по електрото не са хора :lol:
Засега няма проблем.....ако се задържи така още няколко дни ще обявя проблема за разрешен и ще помоля темата да иде в дълбоките архиви на форума :)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Съб 12 юли 2008 21:18


И аз имам проблем с ел стъкла на левите врати много по-често предна лява. Проблема е следния - както си караш и изведнъж прозореца се отвря сам.Натискаш копчето и се затваря нормално. А понякога как го затвориш и веднага пак се отвря.Зимата е много гадно особенно когато вали. Забелязал съм че се отваря при включване на ляв мигач - ти изпреварваш и в този момент се отваря стъкло и шума изведнъж нараства което доста стряска. Прави го и при вкючване на дълги светлини, изобщо когато си иска. Някой патил ли е от такова чудо ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта