помощ от електричарите решено

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

помощ от електричарите решено

Мнениеот amikus » Съб 21 юни 2008 13:13


Та питането ми е следното:имам юпс и 3 батерии за него по 7.5AH/12в.Искам да ги закача всичките че да държи повече време,пробвах успоредно свързване на 2 работеше но кабелите се напекоха много,необходимият волтаж за юпс-а е 12волта.Паралелно неможе да се вържат защото волтажа става 36волта и юпс-а умира (пробвано е).Та сега незнам по-яки кабели ли да си търся или една батерия 12 волта ама примерно 45 ah??Варианта с друга батерия ми е неизгоден понеже имам 3 чисто нови по 7.5.Видях у един пич 2 акумулатора за кола вързани към юпс-а ама как ги беше вързал не видях
точно,хвалеше ми се че държат по няколко часа компа и монитора.На отзовалите се благодаря предварително!

Последна промяна от amikus на Нед 22 юни 2008 10:08, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: помощ от електричарите

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 юни 2008 13:20


amikus написа:пробвах успоредно свързване ...
Паралелно неможе да се вържат защото ...


паралелно и успоредно са едно и също.
другото което търсиш не е успоредно а последователно.

за да има ефект и да не се пекат жици е нужно 2та акумулатора да са с еднакъв заряд, поне начален. иначе по слабия тегли от по силния и тока скача в ниска орбита...
аз бих ги вързал и оставил на мира да се уеднаквят и тогава бих опитал да ги ползвам.
кабели могат да пекат и поради недобре изчислена дебелина. :idea:


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот amikus » Съб 21 юни 2008 13:29


Ем хубаво де забравил съм вече,ще пробвам да ги заредя и двата еднакво само незнам като са 2 дали ще се зареждат нормално от юпс-а и да уточня че се напекоха когато спрях тока на юпс-а и те почнаха да отдават ток.


Потребителски аватар
katcko
Мнения: 591
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 23:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот katcko » Съб 21 юни 2008 16:02


колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре :wink:


Потребителски аватар
perfekt
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот perfekt » Съб 21 юни 2008 18:38


katcko написа:колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре :wink:
Колега като ги свърже последователно и волтажа ще стане 24V ако са два и 36V ако са три.


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

оффф

Мнениеот amikus » Съб 21 юни 2008 20:48


УФФФФ!Писах подробно за какво става дума аре някой дето е в час да се изкаже.Нали като са последователно се дига волтажа а написах изрично че трябва да е 12 волта.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 21 юни 2008 21:11


Колега, като свържеш две, три или повече батерии паралелно ти натоварваш 2Х и съответно 3Х по-голям заряден ток изправителя на UPS-а който трябва да поддържа батерията заредена. И това може да доведе до проблеми с него- прегряване и изпушване. Освен това различните батерии са различно заредени и както каза някой по-горе е възможно протичането на изравнителен ток, но това е само в началото докато се изравнят напреженията им. Ако батериите са една и съща марка и конструкция няма особени проблеми. В отделните батерии обаче все пак има минимални разлики в тока в зависимост от състоянието на батерията.

Ако пък свържеш батериите последователно ще трябва да се вдигне напрежението на изправителя - от 14 на 28 и съответно на 42 волта за може да поддържа подзаряда на батериите. Иначе по този начин през всички батерии свързани последователно тече един и същи ток.

Греенето на жиците при консумация от батерията може да е от много причини - на първо място самия UPS да не е наред, второ предвидени са само за една батерия, трето икономия на матр'ял и тн. Ще трябва да се прецени на място.

Надявам се да съм достатъчно изчерпателен.


Потребителски аватар
katcko
Мнения: 591
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 23:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот katcko » Нед 22 юни 2008 3:13


perfekt написа:
katcko написа:колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре :wink:
Колега като ги свърже последователно и волтажа ще стане 24V ако са два и 36V ако са три.

тва пък как го измисли?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Нед 22 юни 2008 7:04


Не го е измислил а го е учил. Хубаво е да си четеш уроците и ти. Ако не си сигурен в това което казваш по-добре си мълчи, че се излагаш. :wink:


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот amikus » Нед 22 юни 2008 10:07


Ясно засега ще бъде само с една батерия и ще си търся някаква по-яка на 12 волта че мие е чисто нов ups-a и неискам да го окота като предния заради тези батерии.Мерси на всички :lock:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 22 юни 2008 16:27


Моя UPS е с два акумулатора фабрично / 1000 VA/, но за всеки има отделни кабели. И изправителните групи са 2.
За сверка съм отварял същата марка UPS no 600VA , -там е с 21 акумулатор и 1 изправителна група.

ако сложиш 2 акумулатора паралелно, камо ли 3 или външен акуму;латор с по-голям капацитет не само ще натовариш изправителните диоди , но и трансформаторът .Намотката проводник, както и типорезмерът на трансформаторът / желязото/ са изчислени за 1 акумулатор. Никой не преоразмерява -заради икономия. Eдинствено само руснаците преоразмеряват .
Накрая ще си купиш нов UPS.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 22 юни 2008 18:33


kris11 написа: ако сложиш 2 акумулатора паралелно, камо ли 3 или външен акуму;латор с по-голям капацитет не само ще натовариш изправителните диоди , но и трансформаторът .Намотката проводник, както и типорезмерът на трансформаторът / желязото/ са изчислени за 1 акумулатор. Никой не преоразмерява -заради икономия. Eдинствено само руснаците преоразмеряват .
Накрая ще си купиш нов UPS.


Ефектът от по-голяма батерия ще е същият като от 2 или три по-малки - претоварване на изправителя и ако прегрее достатъчно - изпушване и нов UPS. Другия вариант е да видиш на сайта на производителя какви са възможностите за твоя модел с по-голяма или допълнителна(и) батерии, ако въобще има такива...



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта