Относно темата с роуминга. М-тел (може и другите оператори да го правят, но не съм масирани оплаквания за момента) ще продължават да манипулират хората, докато не знаят как се извършва тарифирането в чужбина. Тяхното оправдание, че плащаш по няколко сметки с роуминг, след като си се прибрал от чужбина е, че чуждите оператори се бавели с информацията. Това нещо е най-голямата глупост, която са могли да измислят. Всеки оператор има един или два HLR-a (Home Location Register), а може и повече, които държат информация за клиентите (номер на СИМ карта, IMEI на телефон, в обхвата на коя клетка си засечен последно и т.н.). Обаждането в чужбина протича по абсолютно същия начин, както в България. Започваш набиране, след това клетката ти проверява сервизната информация заложена в СИМ картата, вижда, че си от България и праща тайминга и тарифирането директно към HLR в България. Единствената разлика е, че подава инфо, в коя страна и към клетка на чий оператор си се вързал, за да знае системата как да те тарифира.
Следващото, което ще напиша е само слух и не държа никой да ми вярва. Чувал съм, че в HLR-а има отделни групи клиенти (разни важни клиенти, бивши служители, които знаят за разни далавери дето се въртят и т.н.), които не биват цакани никога. Може би това е причината и аз, като бивш служител на един от операторите да нямам проблеми в момента
