По закон какъв е срокът, в който закупена техника(телефон) може да се върне, но не за поправка в сервиз, а направо да си получиш обратно парите?
Става дума за един проблемен телефон на 2-3 седмици. Не искам да се отваря в сервиз да го поправят, искам направо да го върна, защото подозирам, че първоначално ми дадоха употребяван телефон.
Много моля само хора наясно със закона да отговарят. Няма нужда от "мисля, че..", "според мен..." и т.н.
Спешен въпрос за прависти...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Спешен въпрос за прависти...
Не съм правист, но 3 максимум 7 дни от покупката
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спешен въпрос за прависти...
К.Одаджийски написа:Не съм правист, но 3 максимум 7 дни от покупката
В такъв случай след колко посещения в сервиз са длъжни да подменят телефона?
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спешен въпрос за прависти...
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба. – тоест имате право на рекламация.
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
Чл. 124 (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
Също прочети това:
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd& ... ent_id=525
Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба. – тоест имате право на рекламация.
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
Чл. 124 (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
Също прочети това:
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd& ... ent_id=525
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спешен въпрос за прависти...
7 дена било, сега им звъннах на КЗП 

- lou
- Мнения: 907
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: BMR TDI
- Местоположение: Шумен
Re: Спешен въпрос за прависти...
xploda написа:7 дена било, сега им звъннах на КЗП
След 3 отваряния в оторизиран сервиз телефона трябва да се смени или да се върнат парите

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Спешен въпрос за прависти...
Ако телефонът е развален и ти направиш рекламация се ремонтира. А ако искаш просто да ти върнат парите нямаш никакво основание (законово) Това за връщането на парите в 7 дневен срок се отнася за дистанционно пазаруване (онлайн един вид) и то ако не е нарушена целостта на опаковката. Някои търговски вериги предлагат връщане на сумата за продукта, но си е по собствено желание и за гъдел на клиента. Аз имах подобен казус с една кафемашина и доста се информирах.
Това за влизането в сервиз 3 пъти е вярно, но има срок, в който трябва да влезе 3 пъти (не помня какъв беше обаче) Ако в указаният срок влезе 3 пъти в сервиз за една и съща!!! повреда тогава се заменя или се връщат парите.
Това за влизането в сервиз 3 пъти е вярно, но има срок, в който трябва да влезе 3 пъти (не помня какъв беше обаче) Ако в указаният срок влезе 3 пъти в сервиз за една и съща!!! повреда тогава се заменя или се връщат парите.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта