Спешен въпрос за прависти...

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот xploda » Пон 20 фев 2012 12:17


По закон какъв е срокът, в който закупена техника(телефон) може да се върне, но не за поправка в сервиз, а направо да си получиш обратно парите?
Става дума за един проблемен телефон на 2-3 седмици. Не искам да се отваря в сервиз да го поправят, искам направо да го върна, защото подозирам, че първоначално ми дадоха употребяван телефон.

Много моля само хора наясно със закона да отговарят. Няма нужда от "мисля, че..", "според мен..." и т.н.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 20 фев 2012 12:18


Не съм правист, но 3 максимум 7 дни от покупката


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот xploda » Пон 20 фев 2012 12:29


К.Одаджийски написа:Не съм правист, но 3 максимум 7 дни от покупката


В такъв случай след колко посещения в сервиз са длъжни да подменят телефона?


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот maxpayne » Пон 20 фев 2012 12:47


Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба. – тоест имате право на рекламация.

Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.

Чл. 124 (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.

Също прочети това:
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd& ... ent_id=525


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот xploda » Пон 20 фев 2012 13:25


7 дена било, сега им звъннах на КЗП :не:


Потребителски аватар
lou
Мнения: 907
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
Автомобил: Passat Variant
Двигател: BMR TDI
Местоположение: Шумен

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот lou » Пон 20 фев 2012 16:15


xploda написа:7 дена било, сега им звъннах на КЗП :не:


След 3 отваряния в оторизиран сервиз телефона трябва да се смени или да се върнат парите :)


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Спешен въпрос за прависти...

Мнениеот dlug » Пон 20 фев 2012 16:22


Ако телефонът е развален и ти направиш рекламация се ремонтира. А ако искаш просто да ти върнат парите нямаш никакво основание (законово) Това за връщането на парите в 7 дневен срок се отнася за дистанционно пазаруване (онлайн един вид) и то ако не е нарушена целостта на опаковката. Някои търговски вериги предлагат връщане на сумата за продукта, но си е по собствено желание и за гъдел на клиента. Аз имах подобен казус с една кафемашина и доста се информирах.
Това за влизането в сервиз 3 пъти е вярно, но има срок, в който трябва да влезе 3 пъти (не помня какъв беше обаче) Ако в указаният срок влезе 3 пъти в сервиз за една и съща!!! повреда тогава се заменя или се връщат парите.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта