
Термоконтролен панел?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Термоконтролен панел?
Някой пробвал ли е тия джаджи за PC? Има ли термодатчици към тях които могат да се слагат на различни точки в системата с цел намаляне оборотите на вентилаторите? Оборотите автоматично ли се регулират или с бутоните? Впечатления като цяло и някое моделче което се събира на мястото на едина ниша за CD-ROM. 

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
има няколко модела..
върховите регулират автоматично.
на останалите ти си ги регулираш.
според мен е глупаво защото:
1. Повечето дъна имат опция да намаляват скоростта на въртене на ЦПУ фана, а пък от своя странс системният фан /ако си сложил такъв а е хубаво да са два/ можеш да го регулираш, така че да спре да се чува, чрез едни такива у-ва на Залман например.. които струват около 3-4 $
2. Има захранвания.. Фортрон например с 12см вертикопел, които се усилват и намаляват в зависимост от нещо /мисля, че е от температурата на процесора./
С две думи парите които ще дадеш за подобен панел /около 50$/ можеш да ги инвестираш в едно прекрасно захранване, да добавиш още 10 и да си вземеш прекрасен кулер с 12см вертикопел Залман в който също и намаляваща джаджа, и още 2 големи системни вентилатори, така че да оформиш потока в кутията...
Така ще имаш студен процесор .. дори и издупен, и прекрасна тишина.
а врътките ще ги позлваш за гъзария....
дан говорим, че тези които автоматично увеличават намаляват оборотите, струват доста повечко.
виж за какво ти говоря.. дори нямам нужда от системни вертикопели.
CPU - Smpron 2500+ издупен на 2.1Ghz - равен на 3300+
вертикопел на 1200-1300 оборота темп. на ЦПУ - 43-47 IDLE, <65 градуса на пълно натоварване с приме 95 цяла нощ

върховите регулират автоматично.
на останалите ти си ги регулираш.
според мен е глупаво защото:
1. Повечето дъна имат опция да намаляват скоростта на въртене на ЦПУ фана, а пък от своя странс системният фан /ако си сложил такъв а е хубаво да са два/ можеш да го регулираш, така че да спре да се чува, чрез едни такива у-ва на Залман например.. които струват около 3-4 $
2. Има захранвания.. Фортрон например с 12см вертикопел, които се усилват и намаляват в зависимост от нещо /мисля, че е от температурата на процесора./
С две думи парите които ще дадеш за подобен панел /около 50$/ можеш да ги инвестираш в едно прекрасно захранване, да добавиш още 10 и да си вземеш прекрасен кулер с 12см вертикопел Залман в който също и намаляваща джаджа, и още 2 големи системни вентилатори, така че да оформиш потока в кутията...
Така ще имаш студен процесор .. дори и издупен, и прекрасна тишина.
а врътките ще ги позлваш за гъзария....
дан говорим, че тези които автоматично увеличават намаляват оборотите, струват доста повечко.
виж за какво ти говоря.. дори нямам нужда от системни вертикопели.
CPU - Smpron 2500+ издупен на 2.1Ghz - равен на 3300+
вертикопел на 1200-1300 оборота темп. на ЦПУ - 43-47 IDLE, <65 градуса на пълно натоварване с приме 95 цяла нощ


-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Ми вентилатора на CPU-то си е такъв с термоконтол и в IDLE работи на 900 оборота, обаче има един отзад на кутията който много "вее" щото не са изрязали мястото за него ами е на някакви дупки. Сега пък реших да сложа 40мм вентилатор на северния мост на радиатора, щото тоя на CPU-то като почти не върти, моста ми загрява до към 55 60 градуса. Отделно на южния мост искам някакъв синк да лепна без вентилатор. И един 92мм пред шкафа за хард дисковете. Но всичките тези ми се чини да си ги регулирам по някакъв начин а не с резистор примерно и лятото...
Да не говорим че няма къде да ги включа за да се гледат и оборотите им.
Иначе тоя на захранването почти не шуми, такъв е дето ти казваш с регулиране. А захранването за тия смешни пари дето го взех е доста добро и тихо.
Някакво ModeCom.
Като се изключи задния фан на кутията все едно не работи компа. 





- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
намери си такива, които са изкарани потенциометри изотзадзе.. евтини са.. не се меткай на панел..
лятото, ще си го връткаш по-малко
махни малкият вентилатор от моста... смени го с някакъв меден голям тунинован
заформи струята в кутията..
изрежи гадните дупки, и сложи една декоративна решетка отпред..
и си решаваш въпроса от всейде..
хардовете що им духаш не знам..
да не са скъзита та чак толкова печат...?
Кутията затворена, за да оформяш потока.!
и така...
Малките вентилатори са смърт.. ако трябва направи само една пластина, така както е при мен с 12см вертикопел да духа на моста...
но заформиш ли поток в кутията, ще видиш как нещата могат да заспят само с един системен вертикопел 12см например
лятото, ще си го връткаш по-малко
махни малкият вентилатор от моста... смени го с някакъв меден голям тунинован

заформи струята в кутията..
изрежи гадните дупки, и сложи една декоративна решетка отпред..
и си решаваш въпроса от всейде..
хардовете що им духаш не знам..
да не са скъзита та чак толкова печат...?
Кутията затворена, за да оформяш потока.!
и така...
Малките вентилатори са смърт.. ако трябва направи само една пластина, така както е при мен с 12см вертикопел да духа на моста...
но заформиш ли поток в кутията, ще видиш как нещата могат да заспят само с един системен вертикопел 12см например
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Е то хубаво ама лошото е че няма място за големи радятори и вентилатори около мостовете. Има някаква фуния дето дърпа въздух за CPU-то на страничния панел. Пък около него е ад. Рамта в момента упира в радятора на процесора. Смятай...
А как да ги резна тези дупки щото нямам никакъв инструмент подходящ?


А как да ги резна тези дупки щото нямам никакъв инструмент подходящ?

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Тц не. Home Made машина е.
Щото на старата кутия ги бях рязал и после стоеше много грозно.
Пък тая кутия е два пъти по-дебела от старата. Към 2-3мм ламарина има.
Но пък много шум вади от тоя вертикопел. А потока на въздух не е много добре. За това си мисля че дори и да го пусна на 1200 оборота тоя фан пак ще е същия поток само че по-тих. Другия варият е един 120мм да сложа с приставка от 92мм милиметровия. Така като е по-далече от дупките ще спре ли да вихри въздуха? 




-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Зле е леко ама не ми се взима big tower щото това е другия вариянт.
Ето за това иде реч. Радиатора на моста е почти залепен за този на процесора.
И се влияе от него.
Тоя черния вентилатор пък е много шумен.
120мм отгоре както е при тебе абсурд да сложа щото трябва да махна фунията на капака и става още по-зле. Ако си се е справял с шума и топлината ефективно в такава ситация моля...
Взех бира и ножица за ламарина и сега ще го порежа. Дано стане нещо.


Ето за това иде реч. Радиатора на моста е почти залепен за този на процесора.




Взех бира и ножица за ламарина и сега ще го порежа. Дано стане нещо.



- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
В днешно време може да се направи машина тип "тихата смърт", въобще не трябват каквито и да е външни ситеми за контрол, дори дъното и захранването да нямат системи за менъджмънт и контрол на оборотите и температурата пецкате по едно съпротивление на 12-те волта захранване за вентилаторите и сте готови 

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта