колеги искам съвет от вас незнам дали раздила на темата е правилен. и моля да бъда извинин
Става въпрос за два вида динамометрични ключа единия е на фирмата TOP MASTER 0-25nm за почти 40 лева и другия до 210nm за 60 лева има и динамометричен адаптор ето снимка http://www.evrotools.com/wp-content/upl ... mage_1.jpg за 104 лева от БАГИРА са тези оферти та кое ще е по добре да взема адаптора или ключовете според вас кое ще излезе по хубаво и качествено
Динамометрични ключове
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Динамометрични ключове
Колега,сигурно ли е ,че първият ключ (0-25nM) точно за тези сили,може би е до 250 nM?Аз съм ползвал точно такъв-успешно.Предполагам го взимаш за стягане на глава,такава беше и моята нужда-очакването е оправдано,подкрепено с над 4 -годишна експлоатация на съответният автоНобил.
Всякакви "мултипликатори",особено тези с електронни измерителни системи,за "без пари"-пиши ги "менте".Изхождам от масовите "менте" дигитализирани шублери...абе-ролетки бих ги нарекъл!
Единственият проблем на "топ-мастерският" динометър е високият "долен праг" на настройка-над 20 Nm,в сравнение с "марков" такъв(а,марка-Усаг)-иначе ако ги разменя в кутиите(едната черна,другата червена...)-нямат забележителни различия,освен формата на фиксиращият винт на настройката!
И съм ги ползвал редовно,не на шега-еднократно!
По принцип в "Евромастер"-който е фирмата дистрибутор на "топ-мастер"(смятай-едно са),ключовете от този тип са "малък-голям"...кви Nm!?
Но аз лично не мога да се оплача нито от ключ,нито от вложка...все взети за еднократна употреба...все са здрави!
Голяма реклама им направих!!!!,но съм патил с инструмент на UNIOR..силно се изразявам,но комай са по добри !
Иначе ,да,пристрастен съм,жената точно там работи(Евромастер)!!!,та ако нещо не сте доволни-Тя ще го приеме за "лична " обида
!Там има инструмент...и "инструмент",смятайте-струвайте,но може и читави неща да си вземете.
Иначе ,в над 50% от случаите си взимам RICO,шото "Илиенци" ми е "квартален" магазин,ако нещо ще се строши-троши се,но не се криви!
Ако "търсещият съвет" се нуждае временно от такъв динамометричен ключ(до 220-250 Nm),и е от София-мога да му услужа,не е необходимо да купува.Имам и "ъгломер"-щото се налага понякога!
Уфф,ся се сетих да погледна...от Казанлък е...!Ами това е от мен!
Всякакви "мултипликатори",особено тези с електронни измерителни системи,за "без пари"-пиши ги "менте".Изхождам от масовите "менте" дигитализирани шублери...абе-ролетки бих ги нарекъл!
Единственият проблем на "топ-мастерският" динометър е високият "долен праг" на настройка-над 20 Nm,в сравнение с "марков" такъв(а,марка-Усаг)-иначе ако ги разменя в кутиите(едната черна,другата червена...)-нямат забележителни различия,освен формата на фиксиращият винт на настройката!
И съм ги ползвал редовно,не на шега-еднократно!
По принцип в "Евромастер"-който е фирмата дистрибутор на "топ-мастер"(смятай-едно са),ключовете от този тип са "малък-голям"...кви Nm!?
Но аз лично не мога да се оплача нито от ключ,нито от вложка...все взети за еднократна употреба...все са здрави!
Голяма реклама им направих!!!!,но съм патил с инструмент на UNIOR..силно се изразявам,но комай са по добри !
Иначе ,да,пристрастен съм,жената точно там работи(Евромастер)!!!,та ако нещо не сте доволни-Тя ще го приеме за "лична " обида

Иначе ,в над 50% от случаите си взимам RICO,шото "Илиенци" ми е "квартален" магазин,ако нещо ще се строши-троши се,но не се криви!
Ако "търсещият съвет" се нуждае временно от такъв динамометричен ключ(до 220-250 Nm),и е от София-мога да му услужа,не е необходимо да купува.Имам и "ъгломер"-щото се налага понякога!
Уфф,ся се сетих да погледна...от Казанлък е...!Ами това е от мен!
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: Динамометрични ключове
По удобно се работи с ключа , а иначе си го подбираш според обхвата на ключа: 0-25 Nm е за стягане на болтчета и гайки до М5/М8 най-много, за М10 и нагоре ти трябва "батлански" ключ примерно болтове на гуми около 100 Nm, заден лагер на Ровър 200 е 186 Nm
Всъшност те подвеждат малко този дето са го написали може да е до 210 Нм но долната му граница на сработване е от около 25 Нм.
ПС: Аз преди време си купих динамометричен ключ на топмастер и незнам пък и за момента не ме вълнува дали само при тази марка е така но: тресчотката работи и в двете посоки НО механизма дето щраква за да ти каже че си навил достатъчно върши работа само за десн и резби, не ме питай с каква сила съм стягал дясната или пък лявата беше...
гума на ровъра щото англичаните са го направили със лява резба там и е едно към гьотере с подобен ключ 

Всъшност те подвеждат малко този дето са го написали може да е до 210 Нм но долната му граница на сработване е от около 25 Нм.
ПС: Аз преди време си купих динамометричен ключ на топмастер и незнам пък и за момента не ме вълнува дали само при тази марка е така но: тресчотката работи и в двете посоки НО механизма дето щраква за да ти каже че си навил достатъчно върши работа само за десн и резби, не ме питай с каква сила съм стягал дясната или пък лявата беше...


-
- Мнения: 177
- Регистриран на: Пон 13 фев 2012 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: Динамометрични ключове
Ами колеги предимно за глава ще е ключа но примерно и за биели, коляновия вал, разпределителния. Малка грешка от моя страна ключът е 5-25 този малкия. Но ги има и на марката форсе с разлика в цената, какво е вашето мнение за марката форсе и топ мастер коя е по добра за динамометрите
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта