Няколко икономически въпросчета

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
ChampioN
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Няколко икономически въпросчета

Мнениеот ChampioN » Вто 28 ное 2006 11:57


Вдругиден имам изпит и най-вероятно ще съдържа някоя темите по долу. Проблема е, че се очаква да познаваме какво е ставало в икономиката и как са се развили събитията, а аз досега не съм следил/ интересувал от точно такива работи. :oops:

1.Обявената цел на Европейското общество е това, че от 1992г трябва да има "единствен Европейски пазар". Това значи ли, че пазара за всяка индивидуална стока ще покрива цялата обществена арена? Ако не, защо не ?

2.През 1989, Британското правителство, което е асоцирано с подръжката на идеята за свободна пазарна икономика, забранило всякаква продажба на органи с цел за присаждане. Може ли да се заключи, че правителството наистина не подкрепя идеята за свободния пазар?

3. Защо семействата са задължени да изпращат децата си на училище до 16г ? Какви аргументи могат да се споменат срещу и за новата система , където всички училища да станат частни, но родителите ще получат ваучер да плащат на училища по техен избор?

4. Хеатроу и Гетуей летищата минават през 1987 от публичния в частния сектор. Има ли някакви разлики, който действат когато се осъществява такава промяна ?

Ако може да дадете просто по някоя идейка за всяко :roll:

Благодарско предварително ! :)




Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Вто 28 ное 2006 12:19


за какво по-точно ти трябват ? в какъв формат? курсова работа, реферат, есе, какво? по първото имам материали, само трябва да се поразровя


Потребителски аватар
ChampioN
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ChampioN » Вто 28 ное 2006 16:58


Най-вероятно ще бъде въпросче от тези и да се развие като дискусия, не ми трябва нещо много голямо, но все пак както казва Мечо Пух Колкото повече толкова повече :) И идейки биха били достатъчни, също. Езика няма значение, ако имаш на английски още по-добре :)


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 28 ное 2006 17:38


4 - След '86 има дерегулация на правителствата с цел да се либерализира въздушния транспорт, според тази дерегулация Държавата няма право да субсидира собствените си авиокомпании, заради некоректно съперничество, това се прави с цел да влезнат повече авиокомпаний в района и да се съревновават помежду си. Дефакто, ако BA (British Airways) са получавали субсидий от правителството или облекчения от летищни такси, то сега всики плащат еднакво! От там идва и агресивния модел на Ryan Air, който отнася BA и Aer Lingus.... това се случва и у нас с Bulgaria Air в момента.... правителството не може да даде субсидий и за това компанията се приватизира...

Разбира се че има пазлики, идват така наречените low-cost авиокомпаний които предпочитат второстепенни летища , заради по ниски такси! Това по себе си води до понижаване на билетите за пътуване. От друга страна, "традиционните" авиокомпаний правят сдружения като Sky Team за да се опитата да работят заедно, проблема идва от там че конкуренцията става много голяма, което до определен момент води до намаляване на цените на билети, за пътниците, от друга страна летището трябва да разчита на собствената си печалба за да може да прави промени, да се модернизира или разшири...



Това е коеот мога да ти дам за тази точка, с другите не съм много запознат имайки предвид че от 4 години кисна в Ирландия и тук ходят на даскал до 16, но не съм запознат с подробностите...



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта