Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи ли
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи ли
Здравейте. Дограмата е КBE петкамерна 70 мм. със стоманена вложка 1.7 мм. и максимална дебелина на стъклопакета 32 мм. Има четири крила, две средни по 70 см. отваряеми и две статични със същия размер. Стъклопакета който съм избрал е 4 мм. високоенергийно ("четири сезона") + 5 нормално + триплекс 3.1.3 (6 мм.) с два различни дистанционера на 7.5 мм. и 9.5 мм. Идеята е добра шумоизолация. Интересува ме дали профила на отваряемите крила ще издържи на този тежък стъклопакет без да се изметне или разлепи. Ако не издържи ще мина на вариант 4+5+4. Също ме интересува дали разликата в шумоизолацията е чувствителна между 4+5+триплекс и 4+5+4 защото разликата в цената за моя размер е 130 лв. и се чудя дали си струват ?
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Доста ще е тежко триплекса ти е безмислен тои тежи доста крилата няма да се разлепат от тежината но след време ще кеснат, за обкова наи важното не каза нищо задължително да е с фалц панта иначе няма да издържи на тежината , единично отваряемите крила да се сложат средни панти. По възможност сложи обков сигения а за профил тисън века са доста пред кобе .
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Времето за провисване на средните крила предполагам зависи от това дали ще стоят често отворени ? Няма да се отварят често и за дълго време и затова се надявам да няма проблем. Обкова е Macо, но не знам дали е с фалц панта, иначе за средна панта на единия отваряем мога да доплатя, другия е с двуосов механизъм. Защо смяташ, че е безсмислен триплекса при положение, че търся добра шумоизолация ?
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Крилата ако се разпънат максимално със времето от отваряне и затваряне кесват и да са разпънати максимално пак има малко кесване , ка това се преразпъват да закачат гове в двуплоскосният насрешник и със времето като кесне крилото и си идва на мястото и няма проблеми при отваряне.Триплекса са две обикновени стъкла със смола между тях смолата като се счупи стъклото смолата държи стъклата да не паднат да се пореже човек теб шумоизолацията ти е въздуха и разстоянието между стъклата.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
И различната дебелина на стъклата също.Макар че триплекса също го дават да шумоизолира,добър ефект би се постигнал със троен стъклопакет и три различни дебелини стъкла-примерно 5-6-4.Варинати има и за промяна на дебелината на дистанционерите.
- jeriko
- Мнения: 193
- Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
- Автомобил: passat
- Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
- Местоположение: Търговище
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
аз съм с троен стъклопакет,вратата на хола е 180/75 и тежи доста профила е трокал за обкова незнам двойно отваряем е,за 2 години да чукна на дърво не е провиснала при положение че лятото е постоянно отворена,като плюсове са добра термо изолация и добра шумоизолация
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
fox_vt дистанционерите са с различна широчина (7.5 и 9.5) точно за да се повлияе на шумопоглъщането. Мислех и вариант за 4+5+6, но цената идва много малко по-ниска от варианта с триплекс и затова го предпочитам.
jeriko при теб тройния пакет ако е 4+4(5)+4 няма от какво да се притесняваш, но тук триплекса утежнява доста и оттам идват притесненията ми.
jeriko при теб тройния пакет ако е 4+4(5)+4 няма от какво да се притесняваш, но тук триплекса утежнява доста и оттам идват притесненията ми.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 27 ное 2013 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
колега според мен триплекса е излишен сложи си просто троен пакет с 6-ца стъкло предостатъчно е а колкото до флацовата панта нея можеш да я познаеш по това че основата под пантата е г-образна и се захваща и на късата и на дългата страна на крилото . а другата панта се хваща само на перото с три винта .
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
6-ца стъкло и триплекс 3.1.3 имат ли разлика в теглото? Защото ако е минимална и при минимална разлика в цената не виждам причина да избирам 6-тица. А пък и не мисля, че има особена разлика в шумоизолацията между 4+5+4 и 4+6+4, докато при триплекса вече децибелите намаляват чувствително.
Вярно ли е, че при въздушна камера под 10 мм. се губи ефекта от шумоизолацията благодарение на въздуха между стъклата ? Защото, ако е така аз с тези две камери от 7.5 и 9.5 мм. къде отивам
Май 32 мм. стъклопакет е правилно решение, но само за 4+4+4 
Вярно ли е, че при въздушна камера под 10 мм. се губи ефекта от шумоизолацията благодарение на въздуха между стъклата ? Защото, ако е така аз с тези две камери от 7.5 и 9.5 мм. къде отивам


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Филма ако е 1mm ще тежи доста и със сигурност 3,1,3 ще тежи повече от 6mm плътно
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Ами всъщност правилното наименование е 3.3.1 и общата дебелина е около 6.1 мм. Филма е доста по-тънък от 1 мм., но за теглото нищо не намирам.
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Една жена преди години и беше шумно и сменихме стъклопакетите сложихме и троен шума остана и затова зад неините прозорци и монтирахме други пак с троен пакет транвая като минаваше пак си се чуваше то и през стените си влиза шум, избери си скъкла , 4 сезона, ка ,каквито си прецениш но триплекса не го слагаи,
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Аз съм с триплекс на две от дограмите (общо са седем). Има смисъл и да държи скъклото при евентуално счупване, не дай си боже. Е, шум няма как да не влиза, но за троен (двукамерен) пакет не се реших, май по-скъпо идва, а аз и без това отидох над възможностите си. Иначе, стъклата са 6 и 4 мм именно за по-добра шумоизолация. Съветът ми е, зарежи ги тия пет-десет камерни и си поръчай дървена трислойно залепена от някое хубаво дърво, е може и чам, за по-евтино, - и той няма да е какъв да е чам, все пак. Моята е екзотична дървесина, особен вид махагон - МЕРАНТИ. Няма по-добър топло-изолатор от дървото, а е и много по-естетично, също така е за предпочитане, защото не прави, или много по-малко поне, конденз. Вярно, дървото е по-тежко, но и е конструктивно по-стабилно. При качествен обков (напр., МАКО) проблеми никакви няма да имаш. Всичко се изчислява на компютър. Аз поръчах при "Канбера и син", но има и други сериозни фирми работещи дървена дограма трислойна по модерна технология.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Стъклопакет 4+5+триплекс на 5камерна дограма,ще издържи
Спрях се на варианта 4+5+4. Отказах се триплекса поради:
- При двоен стъклопакет има смисъл, но при троен ми се струва неоправдано. При тройния пакет дори с едно по-дебело стъкло шумоизолацията е достатъчно добра. При положение, че след време ще слагам и външни ПВЦ щори мисля, че шума ще намалее достатъчно. А дори и да изолирам шума през стъклата на 95%, пак ще влиза през панелната стена.
- По-високото тегло. Стъклопакета който съм избрал и без друго е достатъчно тежък, а с триплекса става прекалено. Не искам да натоваря 5 камерната дограма с 1.5 мм. стоманена вложка с такава тежест и после всяка година да правя реглаж на крилата.
- По-високата цена. Реших, че е по-разумно парите които ще дам за триплекса да отделя за външни щори, които така или иначе планирах да сложа след време. Те също до известна степен ще шумоизолират.
- По-тесните дистанционери. Четох, че дистанционер под 12 мм. не е добре защото въздуха между стъклата се губи като шумо и топло изолатор. Не, че с 4+5+4 ще е достатъчна широчината на двата дистанционера, пак падат под 12 мм., но два спечелени мм. при отпадането на триплекса пак са нещо.
Въобще за да стане както трябва, посочения стъклопакет 4+5+триплекс, трябва да се монтира на 6 камерна дограма със стоманена вложка 2 мм. и хубав обков. Така ще могат да се заложат и по-широки дистанционери, защото няма да има ограничение за 32 мм. дебелина на стъклопакета, а и крилата няма да клекнат след година.
- При двоен стъклопакет има смисъл, но при троен ми се струва неоправдано. При тройния пакет дори с едно по-дебело стъкло шумоизолацията е достатъчно добра. При положение, че след време ще слагам и външни ПВЦ щори мисля, че шума ще намалее достатъчно. А дори и да изолирам шума през стъклата на 95%, пак ще влиза през панелната стена.
- По-високото тегло. Стъклопакета който съм избрал и без друго е достатъчно тежък, а с триплекса става прекалено. Не искам да натоваря 5 камерната дограма с 1.5 мм. стоманена вложка с такава тежест и после всяка година да правя реглаж на крилата.
- По-високата цена. Реших, че е по-разумно парите които ще дам за триплекса да отделя за външни щори, които така или иначе планирах да сложа след време. Те също до известна степен ще шумоизолират.
- По-тесните дистанционери. Четох, че дистанционер под 12 мм. не е добре защото въздуха между стъклата се губи като шумо и топло изолатор. Не, че с 4+5+4 ще е достатъчна широчината на двата дистанционера, пак падат под 12 мм., но два спечелени мм. при отпадането на триплекса пак са нещо.
Въобще за да стане както трябва, посочения стъклопакет 4+5+триплекс, трябва да се монтира на 6 камерна дограма със стоманена вложка 2 мм. и хубав обков. Така ще могат да се заложат и по-широки дистанционери, защото няма да има ограничение за 32 мм. дебелина на стъклопакета, а и крилата няма да клекнат след година.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта