съвет за покупка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

съвет за покупка

Мнениеот skywolker » Вто 17 апр 2007 22:29


Така, не съм притежател на автомобил ФВ но от известно време сериозно съм се спрял на марката, и тези дни(покрай коледа:) ) ми се отдаде възможност да събра някой друг лев и сега съм на прага на покупката.Сега , понеже не съм разбирач, а и покрай мен всеки с разкично мнение за живота и колата, та реших да ви попитам тук, какво по специално да гледам при покупката на ФВ и по специално поло.Събрал съм около 5000 лв и си мисля че за тези пари мога да си купя кола, но предния път останах много излъган и от колата, и от майстора дето уж я огледа и каза какво и е.(А уж ми беше познат) Ще съм много благодарен ако сподеите с мен , особенностите при ФВ и специално за полото.
Благодаря




Потребителски аватар
mx3333
Мнения: 303
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот mx3333 » Вто 17 апр 2007 22:35


Един прост съвет - ако имаш бюджет 5000лв, изваждаш 1000 = 4000. Търсиш кола за 4000 (макс 4100-4150). Останалите после ги доливаш. Надеждата че с подробни огледи и майстори ще вземеш кола имаща нужда само от ново масло и застраховка е дълбока заблуда.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 17 апр 2007 22:38


не поло!

GOLF

Няма да съжаляваш:

Търси: 1.8 ABS или AAM

УСПЕХ :)


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Вто 17 апр 2007 22:43


chefito- да де ама Голф за парите които съм приготвил, не трябва ли да е по старо на години и на повече километри, мен това доста ме плаши.
mx3333- знам това, но за парите след покупката съм помислил, така че това е само за колата.Иначе знам че купи ли се кола трябва да се обслужи , и не излиза ефтино, примирил съм се с това.


Потребителски аватар
kiko
Мнения: 799
Регистриран на: Чет 30 ное 2006 14:30
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kiko » Вто 17 апр 2007 22:50


Виждам ,че са ме изпреварили ,но бих ти препоръчал голф 3 1.8 ABS мотор.Потърси във форума мненията за тази кола.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 17 апр 2007 23:05


За 5000лв ще намериш не лош голф 3! може и да е даже по нова година....не че е много важно ако е поддържан...


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Layer » Сря 18 апр 2007 0:25


chefito написа:За 5000лв ще намериш не лош голф 3! може и да е даже по нова година....не че е много важно ако е поддържан...
:да:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 18 апр 2007 0:40


Колега като за начало покарай Г3 и Поло за да решиш кое от двете по ти върши работа и ти ляга на сърцето.След това огледай възможностите за тея пари.Иначе за такива пари бих ти препоръчал Г3 1.8АБС/ама са до 94-95/,или Поло 1.9СДИ.


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Сря 18 апр 2007 7:08


виж с търсачката имаше преди време писано много какво да се гледа при покупка на кола втора употреба Ако пък нищо не намериш като начало прочети това http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
И знай едно търси (итав автомобил а не конкретен модел ( искам да кажа ако намериш хубаво Поло и съмнителен Голф по-добре вземи по-читавата )


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 18 апр 2007 8:14


Rabbit_TDI написа:Иначе за такива пари бих ти препоръчал Г3 1.8АБС/ама са до 94-95/,или Поло 1.9СДИ.

Има 1.8 ADZ...той е (почти) същия като ABS :wink: .


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Сря 18 апр 2007 8:17


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=13150

+

Deputata написа:За какво да гледате при покупка на употребяван автомобил!

Преди да отидете!
Преди да отпрашите да оглеждате автомобил ви съветваме да вземете някой приятел, понеже по този начин като сте двама е по лесно да откриете лошите черти по колата. Облечете се с дрехи, които няма да съжелявате че сте ги изцапали, понеже ще ви се наложи да огледате колата отдолу. Вземете фенерче за да можете, като легнете под колата, да огледате добре отдолу за ръжда или други лоши белези по долната част. Никога не оглеждайте автомобил на слаба светлина (преди залез или в тъмното), по време или след дъжд и на закрито място иначе пропуснете да видите някой лоши черти. Ако сте от женския пол не отивайте да оглеждате кола сама на частен адрес!

Отнема около час да огледате автомобил ро дадените стъпки по долу. Информацията която ви даваме не се изисква да знаете кой знае какво за автомобили. Съветваме ви ако имате познат който да е автомонтьор да дойде с вас! Ако ли не моля принтирайте този документ и го вземете с вас при огледа за да следите всяка стъпка описана тук!

1. Проверка на документите!
• Преди да започнете да оглеждате автомобил питайте собственика за документите на автомобила (ако е регистриран в България). Ако няма Български документи питайте да ви покаже документите от държавата от където е внесена колата.
• Като ви покажат документите проверете номера на двигатела и номера на шасито. Номера на шасито може да бъде намерен, взависимост от марката и модела на колата, на метална табелка около двигателя, табелка някаде при шофьрската врата или може да е вътре на пода на автомобила закрита с пластмасово капаче. Като намерите този номер го огледайте хубаво да видите дали номерата са били сменяни (тоест има ли следи от пилене или някакви други заподозрителни следи).
• Проверете дали номерата на автомобила са истински или фалшиви. Единствения хачин да се разбере това е дали се отразява BG надписи по фона на номерата (старите жилти и черни номера нямат такъв).
• Ако автомобила има сервизна история отделете време хубаво да я огледате.

2. Оглед на автомобила отвън и отвътре!
• Голяма част от автомобилите които се внасят в нашата страна са били катастрофирвали. Кой леко чукнат от валяк или велосипед не се знае. Единственият начит да откриете дали автомобила е бил в катастрофа е следния: пргледайте боята дали се виждат някакви разлики при цветовете. С магнит можете да разберете дали един автомобил има кит или не, ако магнита не “хваща” или не привлича ламарината на места то значи че автомобила има кит. Има ли кит то значи че автомобила е бил катастрофирвал или е имал ръжда. Проверете ръбовете, пластмасовите и лайсни за да видите дали има боя по тях със цвета на автомобила. Ако има това е доказателство че колата е била пребоядисвана.
• Ако гумите са неравномерно износени това може да показва че има проблеми или имало проблеми с автомобила. Вижте дали всички гуми по колата са със еднакъв грайфер. Ако не са то това говори че собственика на автомобила е пестил пари по него, което може да се тълкува че той не е бил гледан достатъчно. Опасно е да се кара автомобил с различни грайфери по гумите! Това може да предизвика при рязко спиране поднасяне на една страна.
• Автопроизводителите на гуми съветват автомобил да не се кара ако грайферите са под 1,6мм. Проверете гумите не само дали са изтъркани грайферите но дали имат някакви пукнатини, цепки и бубунки. Ако има то значи че скоро ще заплачат за смяна.
• Проверете нивата на антифриза, маслото, сервото (ако има такова) и спирачната течност. Ако спирачното масло е под минимума или е замарсено ви съветваме то да бъде проверено от специалист понеже може да е нещо сериозно!
• Проверете предното стъкло дали има пукнатини от камъчета. Ако има на по старите модели като се карат от друсането пукнатината започва да расте.
• Прегледайте добре километража и вижте дали има някакви одраскани следи вътре. Ако има следи по километражите може да е знак че е бил пипан. Вижте приборите волан, скоростен лост и педали дали са много износени. Ако един автомобил е каран без подварзия на волана, то на 100000км волана ще е лъскав обаче грапавите линии ще се виждат. Ако един автомобил е над 200000км то волана ще бъде лъскав като “огледало” тоест няма да има никакви грапавини.
• Проверете амортисьорите като ги натиснете. Ако колата подскочи повече от два пъти то те плачат за смяна.
• Ако има образувани мехури по боята значи че по колата е тръгнала вътрешна корозия.
• Като запалите автомобила ако от ауспуха излиза син пушък е знак за сериозно износен двигател.
• Прегледайте вратите дали добре се затварят. Ако има проблеми със затварянето на вратите, предния капак и багажника е възможно колата да е била удряна.
3. Зад волана!
Задъжително направете TEST DRIVE на автомобила!
• Запалване
Един автомобил в добро състояние трябва да запали от пръв път без никакви затруднения. Дизелите може да ви прозжучат като “зверски рев” обаче това е нормално. Бензиновите двигатели трябва да звучат равномерно сиреч да не работи на пресекулки. Ако са прекалено шумни то значи са на много километри.
• Двигателя
При първа и втора скорост (или “kickdown” при автоматик) колата трябва да издърпа бързо. Ако е доста флегматично тръгването най-честите проблеми са че впръскването на бензин в цилиндрите е недостатъчно или свещите са за смяна. Голяма част от колите изискват смяна на ремъка между всеки 60000-100000км.
• Трансмисия
При обикновените коли трябва да няма проблеми със съединителя при превключване на скоростите. Като тръгнете превключете на най-високата скорост при скорост между 40-50км/ч. Нормално е да набира много бавно обаче при натискане на газта оборотите се дигат а скороста не означава че съединителя е износен или има масло по съединителните “плочи”. При повечето автоматици при смяна на скоростите се чува рев на двигателя е възможно да има някакъв проблем. При по новите автоматици с CVT (Continuously Variable Transmission) технология скоростите трябва да се сменят безшумно. На някое безшумно място завъртете волана докрай и слушайте за “биещ” звук, има ли такъв е възможно предницата да е износена.
• Спирачки
Първо леко натиснете спирачките за да видите дали работят :-) Ако работят то за да проверите дали предните дискове на спирачките са износени или самите спирачки спрете рязко. Чуете ли свирещ или скърчащ звук значи са те. Ако сте във Велико Търново или по Балкана имате възможноста да изпробвате ръчната спирачка.
• Електрониката
Като финал проверете дали всички уреди в колата работят. Климатика е скъпа джаджа за поправка.

4. Договаряне!
Помнете колкото повече гледате автомобила и колкото повече косури му намерите толкова по голям ви е шанса да смъкнете от цената!


Потребителски аватар
mx3333
Мнения: 303
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот mx3333 » Сря 18 апр 2007 8:57


skywolker написа:chefito- да де ама Голф за парите които съм приготвил, не трябва ли да е по старо на години и на повече километри, мен това доста ме плаши.


Повечето километри са абсолютно неизвестна информация. По автокъщите абсолютно всички коли са между 130 и 170 хиляди км, независимо дали са 1991 или 2000 година :)
Мери компресия за някаква груба ориентация поне.
Към написаното от Varbona ще добавя още едно нещо - винаги се пазариш, при всички обстоятелства. 200-300лв е най-малкото, което се смъква 100%, по автокъщите може и до 1000 да се стигне. Всеки уж го знае, а накрая му е "неудобно" и плаща.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Сря 18 апр 2007 9:10


Голф 3. В града няма да е мн. по-лаком, за извънградско е по-удобен. Помисли и коя е по-разпространената кола - по-лесно се поддържа - както за нови части, така и за 2-ра употреба. Поло-то е откровено градски автомобил - с всички негативи от такава експлатация. Но най-важното е да намериш читава и грамотно поддържана и обслужвана кола. Късмет! :)


Потребителски аватар
mx3333
Мнения: 303
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот mx3333 » Сря 18 апр 2007 9:13


То като ще е Поло, вземай направо Сеат Ибица. Поне ще спестиш пари и ще е по-нова. Макар че са доста недодялани.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19697
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 апр 2007 10:41


mx3333 написа:То като ще е Поло, вземай направо Сеат Ибица.

Като идея не е зле, но СЕАТ-а външните му размери са като на Г3, а вътрешните като на Поло, че да не са и по-малки.
Единия началник цех тук, при нас има такъв СЕАТ, а друг Поло... Возил съм се и при двамата.
Иначе ако ще поддържаш колата с оригинални части от ауторизираните дистрибутори, на Голф/Поло са в пъти по-евтини... (тва от първия началник-цех информация, аз лични наблюдения нямам)



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта