Как да си направя ел.табло?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 30 авг 2007 11:20


titi28 написа:
nii написа:.
не можеш след 63 амепров главен да сложиш 2 по 25
.
колега не пиши глупости и не обърквай хората!

колега аз всъщност освен от битови тоци друго не разбирам...

63А се слага за главен само на тристаен апартамент или къща, като след него трябва да имаш доста повече консуматори.

в случая с тия 2х25 изглежда става въпрос за по-малък обект тоест макс 40 ампера и то ако кабелите са с подходящо сечение.
за чии х*й му е да сложи 63 ако извода в ГРТ е 32А примерно??

смисъла на главния е не толкова да пази консуматорите, а да не претоварваш захранващата линия и се определя от прекъсвача преди него, от сечението и дължината на кабелите до таблото, от нужната максимална изключвателна способност, от нужната крива на изключване в зависимост от пусковия ток на консуматорите (различен е за мотор, друг за резистивен товар или трансформатори или нещо друго)

затова му написах да отиде във филкаб там ще обясни точно какво ще прави с тва табло и ще му дадат подходящата апаратура.




Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Чет 30 авг 2007 13:25


radotom написа:Ти пък що не свиркаш, бе тръбен?

Ми щот съм СУПЕР прост и не се сетих за теб! :weep:

После на сбирката искам да ме самоубиете,защото такива низши твари като мен не заслужават да живеят!

П.С. като стане ще пусна снимки.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 30 авг 2007 14:01


тръба написа:
После на сбирката искам да ме самоубиете,защото такива низши твари като мен не заслужават да живеят!
...ритуално с 1 литър бира, нали!? :lol:


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Чет 30 авг 2007 21:37


nii написа:
titi28 написа:
nii написа:.
не можеш след 63 амепров главен да сложиш 2 по 25
.
колега не пиши глупости и не обърквай хората!

колега аз всъщност освен от битови тоци друго не разбирам...

63А се слага за главен само на тристаен апартамент или къща, като след него трябва да имаш доста повече консуматори.

в случая с тия 2х25 изглежда става въпрос за по-малък обект тоест макс 40 ампера и то ако кабелите са с подходящо сечение.
за чии х*й му е да сложи 63 ако извода в ГРТ е 32А примерно??

смисъла на главния е не толкова да пази консуматорите, а да не претоварваш захранващата линия и се определя от прекъсвача преди него, от сечението и дължината на кабелите до таблото, от нужната максимална изключвателна способност, от нужната крива на изключване в зависимост от пусковия ток на консуматорите (различен е за мотор, друг за резистивен товар или трансформатори или нещо друго)

затова му написах да отиде във филкаб там ще обясни точно какво ще прави с тва табло и ще му дадат подходящата апаратура.
колега явно че нещо не сме се рабрали не си се изразил правилно защото главния бушон винаги трябва да е с по голям ампераж от всички останали това е закон :!: :!: :!: а за всички останали колеги който имат нещо да ми казват относно ток 220V ще и кажа че освен с климатици с който се занимавам от 7 години на моя шеф съм му направил САМ ел. инсталацията на един 4 етажен търговски център и една 3 етажна фамилна къща :idea:


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Чет 06 сеп 2007 21:31


Може ли вместо с медна,да го направя с алуминиева шина?


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 06 сеп 2007 22:21


може


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 06 сеп 2007 22:46


jerrry написа:може

Вярно е, но не го препоръчвам!
Алуминия като пасивира и се получават големи гадории :(
Вярно е, че медта също се окислява и контактната повърхност се скапва, но въпреки всичко, не се 'вдълбава' на язви и се запазва много по-стабилна връзка.
...защото електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здраво и стегнато!
:012:


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 07 сеп 2007 15:23


напълно съгласен,колега..но проблема идва не от материала на шината а от това дали майстора го е направил "здраво и стегнато",а за препоръчване е медта,но така или иначе при качествена работа на ел.техника едва ли ще има разлика в работата на таблото :beer


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 07 сеп 2007 16:30


Добре де, защо не си вземеш готово табло? Има всевъзможни варианти, с различен брой предпазитиели и т.н. И си имат фабрично шина и всичко необходимо. С тоя текстолит, много архаично изпълнение ще е.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта