Правен въпрос.

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Правен въпрос.

Мнениеот Exell » Пет 19 окт 2007 15:52


Та мой познати взимат апартамен в жилищна кооперация под наем за офис на фирма търговски представител . Обаче този вход си има едни домоуправител катил , и не предоставя ключ за таблото за БТК. При разговори с него е казал , че ше прай събрание на блока и там офис нямало да има . Да , но е консултирано с един адвокат и той казал , че офис на партер и първи етаж в жилищна сграда може да има . Та да питам по-запознатите . Може ли въпросния домоуправител да попречи на офиса или не?! При положение , че от страна на собственика на апартамента няма проблеми?
Мерси предварително




Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Пет 19 окт 2007 16:03


http://lex.bg/phorum/viewtopic.php?t=24751

Не съм юрист, а прост последовател на Пичагата :wink:


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Viso » Пет 19 окт 2007 16:08


Трябва да се извърши промяна на предназначението на имота от жилище в офис - разрешение за строеж, въвеждане в експлоатация и пр., т. е. офисът да е узаконен. В противен случай се води незаконен строеж и може да бъде затворен. Необходимо е и съгласието на съседите.

чл. 38, ал. 3 от ЗУТ - В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Пет 19 окт 2007 16:56


Viso написа:Трябва да се извърши промяна на предназначението на имота от жилище в офис - разрешение за строеж, въвеждане в експлоатация и пр., т. е. офисът да е узаконен. В противен случай се води незаконен строеж и може да бъде затворен. Необходимо е и съгласието на съседите.

чл. 38, ал. 3 от ЗУТ - В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.


:да: Аз съм домоуправител



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта