madmen написа:Кими също имаше проблем с задна лява, а това говори за сгрешени настройки на болида. Проблема не е в гумите!
То ако трябва да сме точни и Баричело сменя задна лява пък е с Бриджстоун.. проблема на Кими беше рисковата стратегия с 1 стоп и проблема с гумата му се получи когато колата беше натоварена с гориво до края на състезанието

много голямо натоварване на задното окачване от там и на гумите. На друга писта не би било такъв проблем, но на Монца с тези остри шикани, които се атакуват, а не се заобикалят чисто цялата колата е подложена на много големи вибрации в завоите. Голямо влияние на гумите оказва и завоя Параболика, който е високоскоростен и страничните сили са много големи. Монтоя след състезанието обясни, че след като му се е появил проблема с гумата е бил много внимателен в преминаването на този завой. Променил е режима на двигателя, диференциала и спирачното усилие, за да може дефакто да използва двигателя като прирачка, от това се губи време, но аванса му беше достатъчен
Като цяло проблема идва от абсурдните правила на ФИА, гуми се сменят за по-малко време от 1 зареждане, но ФИА продължава с абсурдните си решения.. Кими пострада 2 пъти от това, Алонсо само веднъж, но не толкова фатално
