Някой няма ли да оспори това в Европейския съд?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Някой няма ли да оспори това в Европейския съд?

Мнениеот dude » Чет 17 яну 2008 14:42


Строят пътя с държавни пари, печалбата отива в джоба на португалците
Магистрала “Тракия”: Голямото прецакване
Целта на сделката е да бъдат приватизирани изгодно българските фирми в концесията


Опасността от подхлъзване на "Тракия" не е само за шофьорите
Фото "Стандарт"
Сделката за магистрала "Тракия" ще влезе в учебниците по история като едно от най-големите финансови ужилвания на страната ни. Държавата ще осигури приходи от милиарди евро за избрания от царския кабинет концесионер - българо-португалското дружество "Магистрала Тракия" АД. В същото време в хазната може да не влезе нито стотинка от възнаграждението, което чуждите фирми ще ни дължат за стопанисване на пътя София - Бургас. Пари в държавния бюджет от сделката могат да влязат едва след като бъде изплатен заемът, който португалците ще вземат, за да достроят магистралата.
Преди кредитните милиони да бъдат върнати с лихвите, държавата няма да получава концесионно възнаграждение. С този текст в първия анекс към договора страната ни кредитира чуждата фирма да дострои пътя, вместо да използва същата сума и сама да го изгради. Това коментира бившият регионален министър и депутат от ДСБ Евгени Чачев. Освен че страната ни изцяло ще финансира доизграждането на аутобана, на всеки 6 месеца ще се дават пари на данъкоплатците за компенсации при липсата на достатъчно трафик и заместващи плащания за преминалите тежкотоварни автомобили. С анекса държавата се задължава да плаща исканата от концесионера сума, дори и да има претенции към размера й. Така, ако португалците искат компенсация от 800 млн. евро, дори и да знаем, че дължим 600 млн. евро, оставаме с вързани ръце.
Едва след като преведем сумата, можем да си търсим правата в арбитражен съд. За 35-те години на концесията държавата ще плати 6,246 млрд. евро като компенсации на концесионера. Тези пари ще се превеждат по сметка в страна и финансова институция, избрана от банката кредитор. С други думи, с тях ще се погасява кредитът, изтеглен от португалците за строителство. В същото време страната ни няма да има право да запорира сметката. И ако тя бъде източена, а банковият заем не е изплатен, концесионното възнаграждение от 6,070 млрд. евро, което трябва да приберем за срока на концесията, ще остане призрачен мираж. С договора и допълнителните споразумения към него държавата всъщност се задължава да плати изграждането на магистрала "Тракия", без да получи каквито и да е дивиденти от готовото пътно съоръжение. Печалбата от тол такси, крайпътните заведения и оптичният кабел остават изцяло за португалците. Двата допълнителни анекса не променят съществено сделката. Целта на второто споразумение е единствено да увеличи срока за привличане на капитали от 90 на 120 дни. Така португалците, които имат сериозни проблеми при намирането на финансиране за строителството, получават отсрочка да намерят парите, категоричен е Чачев.
Целта на сделката е да се повиши цената на държавните фирми "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" ЕАД, които участват от българска страна в дружеството, избрано за концесионер. Това предупреди преди година бившият строителен министър Валентин Церовски, който подписа концесията по време на царския кабинет. След като сделката стане факт, цената на всяка от фирмите ще скочи поне до 500 млн. евро на Лондонската борса, прогнозира той. Пророчеството му започна да се сбъдва, когато преди дни двете държавни фирми бяха извадени от забранителния списък за приватизация на компании, които са стратегически за икономиката ни. Така промяната на собствеността им е въпрос на време. Както и печалбите от магистралата да потекат в избраната посока, далеч от държавната хазна.


Не мога да си представя, че няма да се събере комитет, който да не вкара това в някакакъв Европейски съд. Баси не мислех, че така тихо тихо ще подпишат, докато се вдига шум около Путин




Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: d00mEr и 37 госта