


Uber вече е в София
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Uber вече е в София
Малииии 150 човека са успели да вземат 30-40% от доходите на 10 000 !? Ебаси и КПД-то са имали тези момчета от Uber ! А и предпочитам да дам 20% от цената на курса на "шапката на фирмата" отколкото самия курс да ми струва 20% повече и тъпия бакшиш да си ги сложи в джоба !
Re: Uber вече е в София
не знам от къде колегата ползва цифрите, но като погледнеш анкетата в темата, тя показва горе-долу същото - 38% са ДА, ОПРЕДЕЛЕНО
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Uber вече е в София
myrshavija написа:Ще споделиш ли източника на тази информация?calm написа:- Заради 150-те човека работещи за Юбер, 10 000 таксиметрови шофьори и техните семейства бяха лишени с между 30 и 40 % от доходите им, като поради този спад в дохода най- качествените се преориентираха и вече не работят в таксиметровия сектор. От което загубиха сектора и... потребителите.
Информацията е сборна.
Юбер казват, че 150 човека работят за тях в България. Предвид факта, че от компанията рядко изнасят данни за наетия персонал и никога за броя на шофьорите предполагам, че това са наетите "високоплатени" специалисти плюс адм. персонал. Шофьорите са 30 потвърдени, а някои казват, че те са над 400. Из между потвърдените се открояват автомобили с регистрация СО, РК, ЕН, ЕВ, които работят на територията на София- град, с което допълнително утежняват трафика.
В София има регистрирани около 6000 таксиметрови автомобили. Реални данни за заетите шофьори няма, но между 60-70% от автомобилите да се управляват от двойки, това са около 10 000 човека. Тук не включвам администрация, сервизни техници, диспечери и др. заети в този сектор.
Спада в оборота, а от там и в печалбата, може да го потвърди всеки таксиметров шофьор и фирма които си водят такава статистика. Този спад е наблюдаван в същите граници и в други държави където Юбер оперира.
Много качествени шофьори напуснаха сектора тъй като месечната печалба/заплата падна под 1000лв. Някой се качиха на камиони, някои започнаха в градския, а някои отидоха в Юбер... за да се сблъскат с непрекъснато и неконтролирано увеличаващия се брой на колите и шофьорите работещи за компанията. По лични наблюдения около 30% се преориентираха. Един на всеки трима беше качествен професионалист. Мястото на тези 30% се заема от неопитни, нерядко и от неможещи да постигнат високо качество работници. И този процес продължава!
Stivi написа:Малииии 150 човека са успели да вземат 30-40% от доходите на 10 000 !? Ебаси и КПД-то са имали тези момчета от Uber ! А и предпочитам да дам 20% от цената на курса на "шапката на фирмата" отколкото самия курс да ми струва 20% повече и тъпия бакшиш да си ги сложи в джоба !
Смешно, а?
"Но главната причина за сътрудничеството между Google и Uber е, че компаниите мечтаят да станат монополисти в доставките на пратки с помощта на дронове. И така да изядат бизнеса не само на гиганти като UPS, FedEx, DHL и пощите, но и да оставят без работа милиони куриери по цял свят. В момента в DHL Express работят 320 000 души, в UPS и FedEx - още 700 0000."
Това е цитат от статията "Защо трябва да се боим от Uber" на Валери Ценков и е (може би) един от неплатените от Юбер в последно време материали засягащи техния бизнес.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Uber вече е в София
calm написа:"Но главната причина за сътрудничеството между Google и Uber е, че компаниите мечтаят да станат монополисти в доставките на пратки с помощта на дронове. И така да изядат бизнеса не само на гиганти като UPS, FedEx, DHL и пощите, но и да оставят без работа милиони куриери по цял свят.
Да,в САЩ вече започват писането на нов закон за въздохоплаването предвид милионите дронове които скоро ще летят на рояци понесли пратки

Последна промяна от Stivi на Съб 03 окт 2015 15:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Uber вече е в София
calm, как можа да напишеш толкова празни приказки?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Uber вече е в София
calm написа:Но главната причина за сътрудничеството между Google и Uber е, че компаниите мечтаят да станат монополисти в доставките на пратки с помощта на дронове. И така да изядат бизнеса не само на гиганти като UPS, FedEx, DHL и пощите, но и да оставят без работа милиони куриери по цял свят. В момента в DHL Express работят 320 000 души, в UPS и FedEx - още 700 0000.
Тия дронове с изкуствен интелект ли ще са? Или по 1 пилот на всеки дрон - съответно гориво, комуникации. В един бус обикалящ из града има примерно 200 пратки. Значи 200 дрона с 200 пилота, които вземат поне 2 пъти по-голяма заплата от куриера с буса. Доста "изгодно" ми се струва. Като вземат да падат дронове и да раняват хора е отделна тема. Общо взето някой фантазира, но е умствено ограничен. DHL прости ли са или нямат пари и те да си пуснат дронове?
Re: Uber вече е в София
DHL вече тестваха дронове за разнос на пратки :) и стана, като за една лека пратка, ама докато това нещо стане бизнес, има още много време да мине.
самото управление на тези дронове би могло да се автомазира до степен да се прави от един човек/оператор, горивото е ток. Само, че преди да литнат над града, трябват наистина много нови регулации, че и цяло РВД. А и спедиторската фирма не е само куриера на улицата.
иначе сметките на calm не са верни. 30% напуснали бакшиши ... по-скоро 0.01% и то от по-гадните. Което е едно от положителните неща от появата на UBER. А че са незаконни, така е.
самото управление на тези дронове би могло да се автомазира до степен да се прави от един човек/оператор, горивото е ток. Само, че преди да литнат над града, трябват наистина много нови регулации, че и цяло РВД. А и спедиторската фирма не е само куриера на улицата.
иначе сметките на calm не са верни. 30% напуснали бакшиши ... по-скоро 0.01% и то от по-гадните. Което е едно от положителните неща от появата на UBER. А че са незаконни, така е.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Uber вече е в София
Amazon го пробваха, за DHL не съм чувал. Ясно е, че го правят основно с рекламна цел. Няма как и 20% от пратките да тръгнат по въздуха. И когато поредната терористична група гръмне 1-2 бомби с дрон, набързо на всички ще им мине желанието да виждат нещо летящо без пилот.
Re: Uber вече е в София
http://www.theguardian.com/technology/2014/sep/25/german-dhl-launches-first-commercial-drone-delivery-service
да пусна и един линк по темата
http://fortune.com/video/2015/08/06/does-uber-have-a-bad-business-model/
с други думи, за да печели (да печелят инвеститорите), UBER трябва да покори целия свят + да бъде навсякъде най-добрия.
това се припокрива с друго мое мнение, по-напред в темата, че бизнес модела на UBER не е да предоставят як сървиз, а просто да задържи инвеститорския интерес, едно чисто и просто "яхване на вълната".
да пусна и един линк по темата
http://fortune.com/video/2015/08/06/does-uber-have-a-bad-business-model/
с други думи, за да печели (да печелят инвеститорите), UBER трябва да покори целия свят + да бъде навсякъде най-добрия.
това се припокрива с друго мое мнение, по-напред в темата, че бизнес модела на UBER не е да предоставят як сървиз, а просто да задържи инвеститорския интерес, едно чисто и просто "яхване на вълната".
Re: Uber вече е в София
айде и нещо от вчера. Излиза, че читавите шофери от такси компаниите, са станали шофери на UBER
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/protest-za-iuber-i-vidiahme-li-bydeshteto-na-taksitata-6043482
доколкото гледам на протеста са били само такива, лошо няма, сега трябва само да се лицензират :)
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/protest-za-iuber-i-vidiahme-li-bydeshteto-na-taksitata-6043482
доколкото гледам на протеста са били само такива, лошо няма, сега трябва само да се лицензират :)
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Uber вече е в София
calm написа:...
Ако се приеме хипотетично че си прав (което е пълно безумие, но както и да е...), не си ли си задавал въпроса защо се случва така??? Защо ли хората прдпочитат UBER???
Или нещо от това ще отговори на въпросите:
малко приятни цени


Човека чинно си е спрял на пътя на инвалидите. След направената забележка последва отговор...тук ще оставя без коментар. Лошото е, че без коментар остава и таксиметровата компания, колко удобно

Да не казвам какво е моето лично впечатление и как съпругата ми е звъняла разплакана, защото закъснявайки за среща е слязла на средата на курса от таксито защото не е могла да издържи олигофрена, който я е возил...и как.. и още ...И понеже са радетели на закона веднага скочиха срещу UBER, щот не спазвали закона. След един ден обаче рязко спретнаха протест, щот закона (който иска лиценз за шофьорите) вече не им изнася и не искат да го спазят...айде джа оттука...
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Uber вече е в София
calm написа:Но главната причина за сътрудничеството между Google и Uber е, че компаниите мечтаят да станат монополисти в доставките на пратки с помощта на дронове. И така да изядат бизнеса не само на гиганти като UPS, FedEx, DHL и пощите, но и да оставят без работа милиони куриери по цял свят. В момента в DHL Express работят 320 000 души, в UPS и FedEx - още 700 0000.
Дроновете не могат да летят на голяма височина без одобрение от въздушен контрол (или беше ГДГВА .. ама вече не помня), а на ниско - повече лаптоп няма да си купя. Имам въздушна пушка с точността на скалпел и ще си свалям по някой от балкона. Я киндълче, я лаптопче, я маратонки.. :D
Re: Uber вече е в София
поведението на тоя боклук е без коментар, а "цената" ще се поеме от такси компанията и .. гледам там и една банка има на вратата.
Доколкото чух е приет някакъв закон, според който всички бакшиш схеми отиват по дяволите и ще трябва в голяма степен и местните щофери да се легализират. Супер, това е един от плюсовете от появата на UBER.
Доколкото чух е приет някакъв закон, според който всички бакшиш схеми отиват по дяволите и ще трябва в голяма степен и местните щофери да се легализират. Супер, това е един от плюсовете от появата на UBER.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Uber вече е в София
VWGT написа:поведението на тоя боклук е без коментар, а "цената" ще се поеме от такси компанията...
Тя компанията, като гледам е т. нар. "Ромтакси"

http://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/shef_na_yuber_sblaskvame_se_sas_zakoni_ot_minaliya_vek-303996.html
„Ние реално предлагаме по-добрата алтернатива. Относно решението на КЗК това е без прецедент в Европа", заяви Радуков.
Не схванах...кое е без прецедент? Доколкото виждам са спрени в цяла Европа.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20293
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Uber вече е в София
VWGT написа:Супер, това е един от плюсовете от появата на UBER.

Не може да се слагат всички такси компании и всички бакшиши под един знаменател, както и всички шофьори на Uber.
Както си има Uber, така си има 2121, 1280, Yellow Taxi, ... ... и "копърки". Има си фирми, които държат на качеството и изправността на автомобилите и такива, които ги боли фара, важното е да се движат таралясниците. Возил съм се в таксита, които са пред тотален разпад. Това нормално ли е? Шибаните лобисти дори си прокараха закони и по-стари автомобили да могат да бъдат таксита... Пълно безумие.
UBER обаче пък от своя страна няма регулация. Няма касови бележки, няма гаранция, не се плащат никакви данъци в България.
Няма как на един такъв пазар един участник да подлежи на лицензиране, да плаща данъци, да се изисква специално оборудване на автомобилите, да има специални изисквания към шофьорите и т.н. а за друг участник това да не важи и да може да има нормална конкуренция.
Дано влязат в сила новите правила за такситата и се сложи ред на този пазар. Нека всеки или е на трудов договор към фирма, или да си се лицензира като превозвач. Същото важи и за шофьорите на UBER.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта