Освобождаването на пратки от чужбина ще става на едно гише, като митнически пунктове ще има и в пощенските станции и всички дължими суми ще се плащат там. След среща между Агенция „Митници“ и „Български пощи“ вчера пощите също подкрепиха обявеното в петък от митниците разработване на много улеснена процедура. До четвъртък работна група трябва да представи план с конкретни стъпки как и кога ще бъдат направени промените. „Обсъждаме, ако е възможно, да се направят изнесени митнически пунктове в нашите пощенски станции в София и в страната. Крайната цел е „Български пощи“ да събира митните сборове от името на Агенция „Митници“, знаете, това досега се извършваше от банките и те взимаха комисиона. Гражданинът, който е получил информация, че пратката му е дошла и е в пощата, да може да я получи на пощенското гише, а всички митнически процедури да бъдат извършени предварително от Агенция „Митници“ и пощите“, обясни детайлите пред capital.bg изпълнителният директор на „Български пощи“ Милен Керемедчиев.
Единият от възможните резултати, ако всички плащания минават през пощите, да отпаднат комисионите за банките, през които сега минават преводите за митниците, вчера не беше коментиран официално. Но ефектът от него би бил поевтиняване на услугата за крайния потребител. Според Керемедчиев причината за хаоса в момента е липсата на координация. Той призна, че досега „Български пощи“ не са били достатъчно активни като митнически представител, но пое ангажимент това да се промени. Едно от предложенията, което е било коментирано на срещата, е „такса ценности“ от 4 лв., която се плаща като комисиона на „Български пощи“, да бъде включена към общата дължима сума за пощенската услуга.
Все още остават отворени въпросите дали „Български пощи“ ще предоставят възможност пратките да бъдат доставяни директно вкъщи, дали ще допуснат частни доставчици и дали ще се промени цената на услугата. Срещата беше инициирана като част от реформата в обслужването на гражданите, предизвикани от публикация на „Дневник“ миналия четвъртък, която разказа една история, в която получаването на пакет тениски, поръчани онлайн от САЩ, в столичната митница коства 4 часа, 17 стъпки, неправомерни действия на служителите, излишно платено мито и т.н. Описаният случай провокира стотици коментари на читатели за нуждата от промяна, премина в каузи във Facebook и може да се чуе да се коментира на маса или на опашката. Колегите ни от „Капитал“ вчера разработиха и публикуваха проект на искания за съвсем конкретни малки и по-големи промени, които с читателска помощ да бъдат допълвани и редактирани.
Бре, все пак има някакъв ефект от писанията в интернет, дано да има и реален резултат