Код: Избери всички
не защитавам никой оператор, просто ще обясня техническите причини за възникналите "проблеми", мнението си е мое.
доказването за използването на даден СИМ за даден период от време само с един апарат е елементарно - всяка регистрация в мобилна мрежа, която се препотвърждава при всеки входящ или изходящ разговор се прави с номера на СИМ+номера на телефона (небезизвестния IMEI), информацията за всички проведени разговори на всички абонати се съхранява минимум 6 месеца.
разликата в отчетеното от телефона време на разговори и фактурираното може да се получи както от горепосочения първоначален период на таксуване, така и от неуспешно клипване примерно. случват се грешки и някои модели телефони при отказ на разговора изпращат погрешно сигнал за приемане. освен всичко друго по радиоинтерфейса са налични хиляди смущения и чисто статистически е възможно да е изпратен от викания апарат коректно сигнал "заето", но до централата да е достигнал като "свободно" и да е отчела тарифиращ импулс за викащия абонат.
трета възможност е услугата "гласова поща", която изпраща сигнал "свободно" и дава начало на тарифиране, но ти си затворил телефона и апарата не е отчел проведен разговор.