Проблем с инструктор

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот joro_kem » Пет 08 окт 2010 16:55


vw_golf_4_tdi написа:я ми намери къде в закона точно е написано, че при въртене се дава мигач?...

мигач трябва се дава при всяка промяна на траекторията на движение - напускане на лента, заобикаляне на препятствие, завой, изпреварване и други подобни маневри. така е по-безопасно е за всички. не вярвам да не го пише в правилника за движение (виж, за закона не съм сигурен).




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот i.e.i » Пет 08 окт 2010 17:10


Инструктора е човек с опит, знаещ. Това е компетентно лице, което трябва да слушаш. Той е човека, който има стотици хиляди километри, а значи има и достатъчна практика. И щом е казал това, значи е така! Без да го коментираш!
:да:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот theultimate » Пет 08 окт 2010 17:12


В кръгово обикновено се държи ляв мигач ако не мислиш да излизаш и десен ако излизаш. Наистина повечето изобщо не дават мигачи като завиват на кръстовище, спират в последния момент и т.н. Но поне на курса трябва да се научиш да караш като по книга.

А това че те изпреварват е нормално....все пак учебните коли карат доста бавно и могат да спрат рязко винаги.


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот Ivailo » Пет 08 окт 2010 17:44


Това, че инструктора има една 'артия, която всички знаем колко лесно се взима срещу съответната сума, въобще не означава, че знае всичко.
Еле па за някои правила, които едно време са били по един начин, а откак се е променил закона чичката го мързи да го прочете, щото той си знае.
Друг е въпроса обаче, дали ти си по-подготвен от него. В 90% от случаите хората не са. Ако ти се смяташ за тия 10% от другите, го докажи пред ДАИ-аджията, а не пред инструктора или по форумите.
Другото, за кръговото, специално си мисля, че това правило е било едно време, защото виждам главно чички да го спазват.
В ЗДП и ППЗДП не видях НИЩО за кръговото, гугъл намира само подобни теми по форумите, там версиите са около 1 300 000. Моля някой да даде линк към официален източник, а не "Сдружение на строителите на пътна настилка" или нещо от сорта...
Специално аз не виждам НИКАКВА логика да даваш ляв мигач, докато въртиш кръговото, па после я се сетиш да дадеш десен, я не... Специално в Перник ми направи впечатление на кръговото пред била, ората си въртят на ляв мигач и го изключват след като излязат от него mhihi (абсолютно нищо лично към перничани, много ги уважавам, просто там ми направи впечатление, оти у Видин нема кьораво кръгово).
Аз това, което си спомням от листовките беше, че като влизаш и докато въртиш не даваш мигач (освен ако не сменяваш лентите). Като решиш да излизаш сигнализираш след предишния изход, съответно с десен мигач. И така си карам, така е най-логично според мен.
Напълно възможно е и да греша, то по ЗДП ако някое кръгово не е регулирано със знаци влизаш с предимство, а вътре си без, което е безумно, ама айде...


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот apa6o » Пет 08 окт 2010 17:49


Реално аз мисля, че целия проблем в обучението ми се състои в самия похват на инструктура като цяло, който сам по себе си е добър, но при прилагането му трябва да се изхожда и от самия курсист, защото понякога ефекта може и да е отрицателен. Все пак не всеки реагира добре при прилагане на метода на "тоягата", където няма похвали и добри думи, а само повече или по-малко мъмрене... Та и тук е момента, че понякога като се почувствам несигурен зад волана на двутонна машина, поне докато се обучавам, мога да очаквам някакъв съвет от инструктора. А това е нещо което до сега не се е случвало-още от първия ден обучението ми се състои само от указание за посоката на движение по подобие на самия изпит-нямаше момент като опознаване на уредите и средства за управление в автомобила, конкретни особености на въпросния автомобил, габарити и тн, нямаше и обяснение на особености при паркиране, както и препоръка за гледане в огледалата с цел изработване на навик или поне обяснение за правилна позиция на шофьора в автомобила... Напрактика моето обучение е хвърляне с рогата напред, след което при грешка има нахокване и така.
А относно ЗДП и ППЗДП и мигача в кръгово-то-справката която направих и в двете за задължително подаването на мигач може да се счете само при условие, че класифицираме движението във вътрешната лента на кръговото като маневра, но изхождайки от това, че напрактика се следва маркировката, то тогава и завиването може да се счете за маневра, което от своя страна значи на всеки завой да подаваме мигачи... Ако някой има друга информация, нека я сподели :wink:


Потребителски аватар
Re5Pec7
Мнения: 1290
Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
Автомобил: Passat B5 V6
Двигател: AQD
Местоположение: Варна

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот Re5Pec7 » Пет 08 окт 2010 17:54


На първия ден от курса ми инструктора ме качи от катедралата и вика "Айде сядай да караш". Беше около 17h и може да си представите какъв е трафика. А на паркиране не ме учил. С учебната нито един път не съм паркирал. Като взех изпита и на паркинга на Метро с 10л шишета с вода правих опити :)


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот Deo88 » Пет 08 окт 2010 18:07


Много изписано бре :shock :screwy

И аз докато карах курсовете постоянно инструктора ме навикваше и чат пат по едно шамарче зад вратлето . Няма как , неможе да оглеждат тая и оная , и да искаш да не те навикват ! Като си в най-лява лента вътре в кръговото , от тебе се изисква да си с включен ляв мигач . След като решиш да се престроиш за десен завой или да продължаваш направо даваш десен мигач , за да можеш да предупредиш тези зад тебе за намеренията ти които си решил да направиш !

В повечето случай инструкторите са прави ! Учи се от грешките си !

Мен ме навикваше защото един път не пуснах едни цигани да минат на пешеходна , аз се изразих с думите " ми цигани са бе да ги ... " След това кат видехме циганки при пешеходна пътека , тои все ми казваше " гази ги бе тяхната мама " , аз какво трябваше да правя , да ги газя ли ?!

Горе главата и несе ядосвай . Това е нещо което ще го преодолееш , след което ще стискате ръце със инструктора ... ако неси го надрал преди това де mhihi


kiril_bulgaria
Мнения: 594
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Царево / Бургас

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот kiril_bulgaria » Пет 08 окт 2010 18:25


Е, да разведря малко обстановката. Това е инструктора, който ти трябва: :D

http://www.youtube.com/watch?v=2Gryl8Be-ms&NR=1


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот Pichaga » Пет 08 окт 2010 20:17


theultimate написа:В кръгово обикновено се държи ляв мигач ако не мислиш да излизаш и десен ако излизаш. Наистина повечето изобщо не дават мигачи като завиват на кръстовище, спират в последния момент и т.н. Но поне на курса трябва да се научиш да караш като по книга.

А това че те изпреварват е нормално....все пак учебните коли карат доста бавно и могат да спрат рязко винаги.

е затва нящо
катаджията далечната 94 година ме скъса
кръговото на 4 км у софията


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот drago_tr » Пет 08 окт 2010 20:36


По добре да ти се карат сега отколкото после да береш ядове поради това че не си се слушвал едно време в това което ти е казвал инструктора.Едва ли го прави човека за лошо.
П.С. Аз и бой съм ял ...ама евала на инструктора ми...научи ме да карам. :respect


Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот zloby3400 » Пет 08 окт 2010 21:21


Ха-ха-ха. Сетих се когато аз карах курсовете като дърто магаре - на 30 години. Запознах се с инструктора в една бургаска кръчма, казах му че досега не съм сядал зад волана и си беше истина. Първия ден на един паркинг - тръгни - спри и така 20 мин. Втория ден от гарата в Бургас тръгнахме посока - морската градина и още на първия сфетофар тоя като се развика " По-полека със скоростите, ти в кола сядал ли си и т.н..." Веднага спрях и като му рекох " ами ти скоро бой ял ли си? Ще ме учиш да шофирам или ще ме увикваш?" Веднага обърна плочата и взе да се извинява. Всъщност беше много готин човечец / лека му пръст/, за него извънградското шофиране не съществуваше, научи ме да следя движението по кръстовищата и да си гледам в огледалата. Почнахме със скандал, но се разбрахме още в началото че съм отишъл не за да отбивам номера а за да не се утрепя на пътя или аз да убия някой друг... Ако искаш да научиш нещо - изисквай го от инструктора и го слушай, но не го оставяй той да мине метър и само да слуша радиото.
ПП: А за паркиране въобще на стана на въпрос. След като взех книжката приятели и колеги ми обясниха как се захожда ако искам да паркирам на заден ход.


pit200
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот pit200 » Пет 08 окт 2010 22:27


Това, че инструктора има една 'артия, която всички знаем колко лесно се взима срещу съответната сума, въобще не означава, че знае всичко.


Как съм пропуснал обществената тайна. Излъгал съм се като завърших висше инженеро-педагогичеко образование за да стана инструктор :( . Колега къде ги продават тези хартийки за да не се напъвам да ставам магистър за да въстановявам точки, а цена можеш ли да ми кажеш? А как минава харатийката пред ДАИ където изискаванията за да те впишат като инструктор са железни?

Не твърдя, че съм всезнайко, явно това е грешка по моя вина, но примерно един пич, който при подаден от мен сигнал за маневра при двупосочно движение с по 1 лента в посока, реши, без да подава мигач, че учебната кола е лесна мишена и скочи да ме изпреварва, макар и преди да ме беше наближил, да бях подал сигнал за маневрата, при все, че изпреварването е забранено и от пътната маркировка, а аз извършвах заобикаляне на неправилно спряло МПС... Което беше вкарано от инструктора ми в графа "засичане", щото беше зает да си говори по мобилния


Колега, ако тази ситуация ти се случи на изпит, и не го пуснеш, как ще реагира изпитващия според теб? Малко ще подскажа: Ще се намеси за да предотврати ПТП и ще те скъса :wink: Това че някой е нарушил закона не значи че трябва да му се натресем отгоре. Да блъснем и детето което бяга след топката, то няма работа на пътя. Това че е говорил по телефона не значи, че не те е държал под око. А и закона позволява да инсруктора да си говори колкото иска.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот enigma79 » Пет 08 окт 2010 22:57


Това стана като една одисея.
На кратко бих казал че трябва да се промени темата на:
Инструктора има проблем с мен
После още една:
Защо всички ми пречат на пътя :063:
Колега,вземи и прочети малко правилника,послушай инструктора си,все пак има повече опит от теб зад волана :deal


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот velinsl » Съб 09 окт 2010 22:22


Не му се товари толкова, карай си спокойно и това е.
apa6o написа:... защото аз поне се опитвам да се държа като такъв, а не постъпвам като идиотите, които считат учебната кола за препядствие на пътя :wink:


Като вземеш книжка ще се убедиш, че "идиотите" били прави.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Проблем с инструктор

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Вто 12 окт 2010 10:43


joro_kem написа:
vw_golf_4_tdi написа:я ми намери къде в закона точно е написано, че при въртене се дава мигач?...

мигач трябва се дава при всяка промяна на траекторията на движение - напускане на лента, заобикаляне на препятствие, завой, изпреварване и други подобни маневри. така е по-безопасно е за всички. не вярвам да не го пише в правилника за движение (виж, за закона не съм сигурен).


влизайки в кръгово ти реално не правиш никаква промяна на траекторията си, тъйкато нямаш избор освен да влезеш в него и да се въртиш. като тръгнеш да излизаш обаче е редно да подадеш мигач. лично за мен тия които дават мигач при влизане и въртене са идиоти.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта