X15 ката е строен края на 50-те години с цел да счупи рекордите за скорост и височи на на полета ........ с ракетен двигател е и тясна кабина....... при авария почти никакъв шанс за пилота ...... при излитане се носи във високите слоеве на атмосферата под крилото на модифициран Б52 и се пуска от там ...прави си опитите и каца сам на земята ....има само преден колесник ..... отзаде вместо колесник излизат едни релси дето се разрушават всяко кацане и трябва да се сменя ...... помнете 107 км височина и 7000 км през 50те години иии то пилотиран от човек ......
относно ту22 и ту 160
Руснаците винаги са се пробвали да направят свръхзвуков стратегически бомбандировач със стреловидно крило, след като в щатите незаслужено прецакват делтакрилния B58 Hustler, a в Русия не се получава с делтракрилния М50 за сметка на Туполев 22, който е с променлива геометрия на крилото и е продукт на по близкият до властта Туполев...

следва изумителната машина ту160, който е кръстоска между загубилия трагично битката с Конкорд руски свръхзвуков лайнер Ту 144, който на представянето си катастрофира на Ла Бурже край Париж и Ту 22 наследяващ стреловидното му крило и тн.........
П.С. Х15 за малко да ме изпревари веднъж през 64-та......
