Велосипеди...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- hooligans
- Модератор

- Мнения: 18738
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Велосипеди...
Явно повечето не сте стъпвали на велоалея в Германия, да видите кво е бутане

Re: Велосипеди...
един дълъг маршрут който ползвам с 8 годишната ми дъщеря е: до телевизионната кула с колата и колелата са на багажника(обикновено жената ни кара) сваляме колелата и от кулата по пътя. Доста е опасно заради колите, но на дъщеря ми много и харесва, че е надолу.По Беловодски път до Пушкин. По пушкин до околовръстното и от там към Борис. По Борис вече има велоалея до НДК.От НДК до стадиона В Левски и обратно до НДК има също велоалеи. На НДК на моста в Макдоналдс за почивка по нещо и после по Витоша до Лъвов мост. На 2 -3 места няма велоалеи но става. От Лъвов мост до Билата в надежда пак има велоалеи. След билата Може по пътя покрай трамвая или по тротоарите до Обеля. Ние сме от Обеля и този маршрут ни е супер. :)
- Marto_cafeto
- Мнения: 439
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 21:14
- Автомобил: Peugeot 307
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Велосипеди...
В София аз правя едни обиколки,ама нямам си и напредстава колко са дълги. От Мол България по България до околовръстното,след това по околовръстното до велоалеята на Цар Борис 3. По алеята до Руски Паметник. Пускам се към Мол София до Опълченска и Сливница. След това по сливница до Сердика център. Оттам по Цариградско през борисовата и през младост. Стигаме метростанция Г.Димитров и оттам през ст.град >> Покрай Зоогическата градина >> Paradise център и през Южния парк и съм си у нас
Едва ли ви стан ясно ама си карам 
Едва ли ви стан ясно ама си карам - Koko95
- Мнения: 290
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:27
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: ATD
- Местоположение: Видин/Fuengirola
Re: Велосипеди...
Колело в България не съм карал от много отдавна , че страста ми около колите се запали в послените години и времето което прекарвах в България минаваше в правене на колата и ръчкане нищо че нямах книжка
, но пък велосипед карах тук бях си взел хубав и си го модифицирах по нуждите ми за кантарене ( каране на задна гума) и като цяло за удобство то ми но ми го откраднаха. Стоях няколко месеца без велосипед и си купих по хубав
. Карах го до преди да взема книжка. Сега от както имам книжка не съм го карал но стана вече много топло и пак започват каранията с приятел който е голям вело маняк .. по 30-40км за един слетобед 
, но пък велосипед карах тук бях си взел хубав и си го модифицирах по нуждите ми за кантарене ( каране на задна гума) и като цяло за удобство то ми но ми го откраднаха. Стоях няколко месеца без велосипед и си купих по хубав
. Карах го до преди да взема книжка. Сега от както имам книжка не съм го карал но стана вече много топло и пак започват каранията с приятел който е голям вело маняк .. по 30-40км за един слетобед 
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипеди...
Аз лично съм привърженик на шосейното колоездене. Вярно, колите доста вгорчават удоволствието, ама няма начин. Всеки ден, когато времето позволява си ходя на работа с колелото-от дружба до НДК...около 11км. в посока. Това е и най-бързият ми транспорт, като се има предвид че ако ходя с кола, я спирам на 10 мин. пеша от офиса, извън зелената зона. А точно сега, с тия ремонти въобще не говорим. Когато имам време обичам да излизам и извън София. Минавал съм 120 км. за едно каране, това ми е най-дългото разстояние. Иначе в София редовно навъртам 30-40км. за ден по всякакви маршрути. Аз лично си позволявам да карам по тротоарите изключително рядко, и то обикновено за да се придвижа от една улица до друга. Карам или по велоалеи или по платното за движение. Наистина има страшно дебилни шофьори, но аз се опитвам да се пазя сам и не се осланям много на това, че те ме виждат и в повечето случаи предпочитам да изчакам, отколкото да се озовем в неприятна ситуация. Определено и шофьорските навици помагат много при карането на колело.
В момента карам Cross FRX8-хибрид, мнго ми е удобен за градско каране. С него за няма две години съм минал около 5000 км. като през това време малкият за съжаление се разболяваше почти през седмица и се налагаше да го карам с колата на бабата да го гледа, а и претърпях операция на коляното та пропуснах няколко месеца карането. Сега плана ми е да си взема шосейка, за да мога да си карам нормално извънградско
Като цяло обожавам да педалирам...
Към STOYO-тренирайте усилено и по някое време обърнете маршрута-от Обеля до телевизонната кула
В момента карам Cross FRX8-хибрид, мнго ми е удобен за градско каране. С него за няма две години съм минал около 5000 км. като през това време малкият за съжаление се разболяваше почти през седмица и се налагаше да го карам с колата на бабата да го гледа, а и претърпях операция на коляното та пропуснах няколко месеца карането. Сега плана ми е да си взема шосейка, за да мога да си карам нормално извънградско
Като цяло обожавам да педалирам...Към STOYO-тренирайте усилено и по някое време обърнете маршрута-от Обеля до телевизонната кула

- Ivo_Golf3_GT
- Мнения: 109
- Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
- Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
- Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипеди...
Пействам си мнението от друга тема с малки промени:
"Е, реших и аз да се включа. Темата събуди стари спомени у мен - преди 10-тина години
съм ги 'чесал' тези въпроси във велофорума...
По темата
Тъй като съм вещ в карането на колело (от 4-годишен почти не съм слизал
) и имам
доста навъртяни километри - около 40 000км последните 12 години - реших и аз да се похваля.
Знам, че финансовото положение на много хора никак не е розово, но не може да се очаква от колело
под 500лв някакво сериозно качество - проверено от мен през годините. В продължение на 8 години
ъпгрейдвах колелото си - маунтин байк с твърда рамка и твърда вилка - започвайки от цена 300лв и,
в началото, преден и заден амортисьор. В процеса на каране, аз за себе си установих, че не си струва
цялата тази мъка с тия амортисьори, с които(и не само с тях
) колелото тежеше близо 20кг.
След 8-те години ъпгрейд, сега карам 'твърдак', който тежи от 8,6кг до 9кг с различни компоненти
и е окомплектован с най-високи класове на Шимано(XT,XTR, Dura Ace) и други марки, от които съм
изключително доволен, като, подчертавам, колелото е с V-брейкове, а не с дискове. Дотук съм 'налял'
към 3000лв като частите са купувани предимно 2-ра ръка, но имаше и нови и тепърва има още много работа по колелото.
Съветвам колегата-автор на темата да попрочете повече за съвременните компоненти и велосипеди,
за да схване концепцията цена-качество и да 'намери' своето колело - това, което най-много ще му допадне -
има стотици различни модели и модификации - и като предназначение, и като размер, и като качество, и като цена...
Що се отнася до оси и лагери, спирачки и превключватели на скоростите - там качеството е решаващо за
цялостното представяне на велосипеда. Компромис не бива да има и е по-добре да се изчака малко време
и да се 'инвестира' в по-добри компоненти. Или по-просто казано: колкото по-висок клас са компонентите,
толкова по-малко настройки и недъзи ще има по тях и толкова по-голямо ще е удоволствието.
В заключение искам само да допълня, че както и при колите, така и при велосипедите цената на компонентите
определя качеството на велосипеда във всяко отношение. Аз съм невероятно доволен от 'сглобката', която
сътворих и съм си вършил много работа с велосипеда, като съм изкарал и доста пари. Удоволствието от един
качествен, здрав, прецизен и ултралек велосипед е сравнимо само с усещането при каране на кола с много
коне под капака. Пожелавам на всеки да се увери лично в това.
Успех!
"Е, реших и аз да се включа. Темата събуди стари спомени у мен - преди 10-тина години
съм ги 'чесал' тези въпроси във велофорума...
По темата
Тъй като съм вещ в карането на колело (от 4-годишен почти не съм слизал
) и имамдоста навъртяни километри - около 40 000км последните 12 години - реших и аз да се похваля.
Знам, че финансовото положение на много хора никак не е розово, но не може да се очаква от колело
под 500лв някакво сериозно качество - проверено от мен през годините. В продължение на 8 години
ъпгрейдвах колелото си - маунтин байк с твърда рамка и твърда вилка - започвайки от цена 300лв и,
в началото, преден и заден амортисьор. В процеса на каране, аз за себе си установих, че не си струва
цялата тази мъка с тия амортисьори, с които(и не само с тях
След 8-те години ъпгрейд, сега карам 'твърдак', който тежи от 8,6кг до 9кг с различни компоненти
и е окомплектован с най-високи класове на Шимано(XT,XTR, Dura Ace) и други марки, от които съм
изключително доволен, като, подчертавам, колелото е с V-брейкове, а не с дискове. Дотук съм 'налял'
към 3000лв като частите са купувани предимно 2-ра ръка, но имаше и нови и тепърва има още много работа по колелото.
Съветвам колегата-автор на темата да попрочете повече за съвременните компоненти и велосипеди,
за да схване концепцията цена-качество и да 'намери' своето колело - това, което най-много ще му допадне -
има стотици различни модели и модификации - и като предназначение, и като размер, и като качество, и като цена...
Що се отнася до оси и лагери, спирачки и превключватели на скоростите - там качеството е решаващо за
цялостното представяне на велосипеда. Компромис не бива да има и е по-добре да се изчака малко време
и да се 'инвестира' в по-добри компоненти. Или по-просто казано: колкото по-висок клас са компонентите,
толкова по-малко настройки и недъзи ще има по тях и толкова по-голямо ще е удоволствието.

В заключение искам само да допълня, че както и при колите, така и при велосипедите цената на компонентите
определя качеството на велосипеда във всяко отношение. Аз съм невероятно доволен от 'сглобката', която
сътворих и съм си вършил много работа с велосипеда, като съм изкарал и доста пари. Удоволствието от един
качествен, здрав, прецизен и ултралек велосипед е сравнимо само с усещането при каране на кола с много
коне под капака. Пожелавам на всеки да се увери лично в това.
Успех!

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипеди...
Аз да се вкюча към тази блага тема :).. Много обичам да карам велосипед и винги когато мога да избегна автомобила съм на колелото. През топлите дни всеки ден. Правя по 30 км на ден. Ще споделя един много приятен сайт с вас, дано на някой му се стори полезен.
http://www.bikemap.net/
Мен ме интересува искрено, с какви гуми карате и как се справяте с пукането на гуми, мен много ме мъчи това.
Мисля да си купя сега такива но се чудя кой размер да мушна.. дали по тънки или по дебели.
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/big-apple.html

Не съм съгласен с колегата по горе че твърдака е панацея... Аз лично предпочитам фул съспеншън, защото София е голямо предизвикателсто от към бордюри, дупки, кални локви, паркове и отвратителни терени. С меката рамка това нещо изчезва. При едно каране, което аз правя, каплите са станали на мекица за 2 дена с твърдак. Т.е. за всеки влак си има пътници. Шосейните велосипеди също са 3та бира, която заслужава не малко внимание, но там наистина трябва хубав асфалт.
http://www.bikemap.net/
Мен ме интересува искрено, с какви гуми карате и как се справяте с пукането на гуми, мен много ме мъчи това.
Мисля да си купя сега такива но се чудя кой размер да мушна.. дали по тънки или по дебели.
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/big-apple.html

Не съм съгласен с колегата по горе че твърдака е панацея... Аз лично предпочитам фул съспеншън, защото София е голямо предизвикателсто от към бордюри, дупки, кални локви, паркове и отвратителни терени. С меката рамка това нещо изчезва. При едно каране, което аз правя, каплите са станали на мекица за 2 дена с твърдак. Т.е. за всеки влак си има пътници. Шосейните велосипеди също са 3та бира, която заслужава не малко внимание, но там наистина трябва хубав асфалт.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипеди...
Всеки си има мнение и предпочитание. Аз също съм 100% за твърда рамка за каране в София. Амортисьорна вилка е добре. Ако някой предпочита мека рамка-кара мека рамка.
По въпроса за гумите-зависи къде точно караш велосипеда. Аз лично го карам почти само по асфалт (ходя на работа и си върша други задачи с колелото-т.е. служи ми за придвижване из София) В този случай съм избрал 32 мм. балон. Не много голям, но почти не ми се налага да карам офроуд. Ако все пак трябва да мина някъде по черно-все пак става. На шосейката съм с 23 мм. гуми, ама тя по София не се вясва често
За пукането-според мен си е до внимание къде минаваш и в по-голяма степен до късмет. Имах период от няколко месеца в които пуках гума 4 пъти. После една година не съм пукал
По въпроса за гумите-зависи къде точно караш велосипеда. Аз лично го карам почти само по асфалт (ходя на работа и си върша други задачи с колелото-т.е. служи ми за придвижване из София) В този случай съм избрал 32 мм. балон. Не много голям, но почти не ми се налага да карам офроуд. Ако все пак трябва да мина някъде по черно-все пак става. На шосейката съм с 23 мм. гуми, ама тя по София не се вясва често
За пукането-според мен си е до внимание къде минаваш и в по-голяма степен до късмет. Имах период от няколко месеца в които пуках гума 4 пъти. После една година не съм пукал
- bobo7
- форумно КГБ
- Мнения: 9453
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипеди...
имам идея да си рестраврирам стария БМХ
дали 15-8 годишни лети капли пласмасови, ще с еспукат при карането...
дали 15-8 годишни лети капли пласмасови, ще с еспукат при карането...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Велосипеди...
Зависи как е съхранено,ако е стояло дълги години на слънце,може да има пукнатини по самата пластмаса.
Ако е стояло в някоя изба или гараж не мисля,че ще има проблем
Ако е стояло в някоя изба или гараж не мисля,че ще има проблем
- bobo7
- форумно КГБ
- Мнения: 9453
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипеди...
ми в мазата, то че е остаряла е ясно, ама дали ще издържи.
Все пак едана проба от мен, и мога да до подаря на някое лапе
Все пак едана проба от мен, и мога да до подаря на някое лапе
Re: Велосипеди...
би трябвало да са с метален скелет
ако нямат видими пукнатини и пластмасата не се е удървила ще държат.
ако нямат видими пукнатини и пластмасата не се е удървила ще държат.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Велосипеди...
relaxxx написа:Мен ме интересува искрено, с какви гуми карате и как се справяте с пукането на гуми, мен много ме мъчи това.
Кенда Глетчер, 28". Вече забравих кога за последно пуках гума, но има едно 5 години поне, да чукна на дърво.
За мен марката няма толкова голямо значение, по-важен е материала на гумата. Имам едни други Кенди (ама не знам модела) дето са много силиконови и сцеплението е ужасно, дори и лятно време - гумата си скърца по асфалта.
„Глетчера“ има повече каучук (вероятно щото е зимна) и сцеплението е добро. Иначе колелото ги ползвам за много работи - за спорт, за разходка, за работа, за пазаруване на туй-онуй... Да ви кажа, чувствам се много по-добре с него отколкото с колата.
Първо - колелото е здраве, второ - пести доста пари от гориво и време, трето - поддръжката му е фасулска работа в сравнение с МПС-то, четвърто - няма ГТП, ГО, данък...
А бе колеги, я кажете за амортисьорите...
Вътре пружини ли има или течност, искат ли някакво смазване, специална поддръжка и т.н.? П.П. Бай Сандо, видях твоето колело в другата тема, страхотно си го реставрирал, поздравления!

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Велосипеди...
Ами то мойто си беше в буквалния смисъл за скрап,от него остана само рамката.Но си ми харесва и си го карам с кеф






- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Велосипеди...
НарКол написа:relaxxx написа:Мен ме интересува искрено, с какви гуми карате и как се справяте с пукането на гуми, мен много ме мъчи това.
А бе колеги, я кажете за амортисьорите...Вътре пружини ли има или течност, искат ли някакво смазване, специална поддръжка и т.н.?
Kато тръгнем да караме си нося в раницата една нова вътрешна гума в кутийка, нищо работа!
Имам и комбиниран вело инструмент със всичко необходимо за ремонт на полеви условия, все още съм с оргиналдъ гумите с които купих колелотo.
Вилката ми е с пружини, Suntour XCM 100mm. смазвам я периодично с тефлонова бяла грес, вдигам гумения маншон и пръскам в ботуша на вилката. След това я натискам няколко пъти плътно надолу за да може смазката да се нанесе по цялата дължина. Избърсвам с парцалче излишната смазка която е останала по-вилката, слагам маншоните на местата им, и готово ...
п.п. Бай Сандо, колелото ти е станало убиец

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта
