По скоро въпрос

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
hatebur
Мнения: 273
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 22:34
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX
Местоположение: Сопот

Мнениеот hatebur » Сря 08 авг 2007 22:52


hatebur написа:
Ами незнам само защо в F1 има АВС?

Във F1 няма ABS
Има Тракшън Контрол, но това е съвсем друга бира! (и май върши точно обратното! Поне като посока на силите, които действат на колата)

А анти блокираща система не е ли АБС?
А за тракшън Контрола мисля че не позволяват на колелата да превъртат при по екстреммно подаване на газ. :roll: Но аз все пак съм наченаещ :oops:




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Сря 08 авг 2007 23:37


hatebur написа:А анти блокираща система не е ли АБС?
А за тракшън Контрола мисля че не позволяват на колелата да превъртат при по екстреммно подаване на газ. :roll: Но аз все пак съм наченаещ :oops:

АБС е да. Но както каза radotom във Ф 1 няма АБС.
А тракшън контрола не позволява на колата да се поднесе (за него не съм сигурен но мисля че и него го ограничиха ужасно много). Общо-взето там премахнаха всички помощни средства за пилота за да намалят скоростта с идеята за безопасност (в този смисъл ограничиха и мотора-иначе досега да са подминали 2000 кончета сигурно :048: )


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12108
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 09 авг 2007 6:37


Човека питаше за пасати в последствие за мондео пък темата отиде в Ф1.
Тракшън контрола е най общо казано в завоя като настъпи газта пилота с тия около 700 кончета да не му превъртят двигателните колела и да се поднесе. Във Ф1 все още го има, но мисля че след състезанието на Спа този сезон или началото на следващия ще бъде премахнат изобще.

Към колегата dlug
В т.нар. турбо ера на Ф1 БМВ вадят от 1500 куб.см двигател 1300+ конски сили, но това само за една квалификационна обиколка.
Двигателя е бил направен от стари блокове от двигатели от шосейно БМВ.

Оспамих работата сериозно :?


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Чет 09 авг 2007 7:48


Ако няма файда от АБС , дали щяха да го слагат?


Потребителски аватар
galaboff
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот galaboff » Чет 09 авг 2007 7:59


всичко зависи от състоянието на пътя, от шофьорски умения, от състоянието на спирачната система, от състоянието и вида на гумите, от метео условията, от скоростта на движение.... и предполагам доста още неща, не съм физик и имам слаба представа около тази наука...
При сухо можеби без АБС се спира по-добре, при мокро без АБС може да попили малко гуми колата при спиране, при лед без АБС въпросния Пасат или каквото и да е друго става шейничка, при това тежка и с голяма инерция, с АБС поне можеш да имаш шанс. На сняг пак АБС-а е по-добрия вариант.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 09 авг 2007 11:31


При нужда от внезапно спиране човек инстинктивно натиска спирачката рязко и силно, очаквайки колата да спре моментално.
АБС системата е измислена точно заради тази реакция.
Шофьор с голям опит зад волана знае, че плавното и бързо спиране осигурява по-малък спирачен път, в сравнение с рязкото и внезапно спиране, водещо до влачене по пътната настилка. Това независимо от условията - мокро, сухо, сняг и т.н.

На мнение съм, че човек с богат опит може да осигури по-малък спирачен път на кола без такава антиблокираща система.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 09 авг 2007 12:31


кратко и ясно : АБС има по кратък път при всякакви условия
доли и да заработи, пак е пократък, колата без като блокира гумите пак има движение, но тогава то е неконтолируемо



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта