И отново за тъпотията на българския пешеходец...

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 24 май 2005 18:04


Добре, аз да задам главоблъсканица....

Говорим всички за првилника и закона, а някой пита ли се че пешеходец освен че има право да пресича на зебра или зелен светофар друго за правилника не знае и не мисли че 1500 кг желязо движещи се със 50-80 км/ч не спират като колело....

Много от пешеходците ме гледат тъпо като спра някъде и им дам предимство, даже седят и си викат тоя пък кво ми присветка а в тва време ми се свири яко отзад....еми броя до 5 и тръгвам със пилене на гуми, няма да чакам цял ден....

Или още по зле.....споменаха се участници с маса по-малка или равна на автомобила.....ми аз карам и скутер 50 кубика с маса 88 кг..... защо когато някой иска да ми отнеме предимство си мисли че аз карам колело и ще си сложа крака на земята и ще спра.....отнема време и разстояние!!!!! Повечето шофери не признават мотористи, мотопедисти и колоездачи за участници в движението....е кво да ги убием и да ги изхвърлим от шосето...... досега съм строшил 2 огледала на хора които нарочно се държат неколегиално на пътя, щото аз мога да му тегля шута в движение после ме хвани из редиците.......ама не тва е начина!!! :evil:




KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Вто 24 май 2005 20:12


Vladko написа:.... ще сте виновни вие защото сте карали с несъобразена скорост и не сте могли да спрете навреме :( Затова умната
За съжаление това е абсурдната и горчива истина. Следователят може да направи заключение, че на Цариградско шосе е трябвало да карате с 20 км/ч Screwy Screwy Screwy (без майтап)


Потребителски аватар
ickata
Мнения: 594
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ickata » Сря 25 май 2005 7:51


Ех как ми кипва, като чета тази тема...Както и да е. Проблема е че пешеходеца е опсано животно, което трябва да пазим, защото пасивите са изцяло за нас. Това едва ли ще се промени, така че умната. Единственото, което можем да правим е, когато ние сме в ролята на пешеходеца, да внимаваме и да се държим коректно спрямо шофьорите.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 25 май 2005 9:02


Ужасни са, наистина с по ниска култура и от много шофьори тарикати. Винаги ме е било страх да не си навлека беля с някой тапир :twisted:


profit
Мнения: 127
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 21:21
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот profit » Сря 25 май 2005 21:19


Като стана въпрос за плюене аз бих наплюл жените пешеходки - и по скоро 16-19 годишни пикли - точно тази вечер правя ляв завой на гаден светофар, тъмно мрачно вали дъжд и те си пресичат най-спокойно на червено - поздравявам ги със задържан клаксон и онази ми се плези :shock: :evil: ...


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Пет 27 май 2005 16:12


Майкооо :horror: неска сутринта в най-големия дъжд на околовръсното неква решила да пресича от (ляво на дясно) а аз карам зад един тир и се готва да го изпревара обаче видях че друг ме изпреварва мене, после и тира и аз си кротнах.По едно време гледам как тира намалява (почти с влачене на гуми) и гледам как пред тира (аз карам по-в дясно от тира) изкача пред мене неква дърта шматка (карам с 70-80) и аз се видях в чудо :horror: :horror: :horror: спирачки и леко в лево (баси щех да се пребия заради тая :horror: )


Потребителски аватар
crashbg
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол, Сливен
Контакти:

Мнениеот crashbg » Пет 27 май 2005 17:38


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:3. Ти видял ли си незабавно и безусловно освободен от каквато и да е отговорност водач за блъснат пешеходец-нарушител, независимо от последствията. :evil: :evil:
:twisted: :twisted: :twisted:


Прави сте за пешеходците, че се държат много нагло спрямо водачите на ППС, но не съм съгласен, че няма водачи освободени от отговорност, че е настъпило ПТП с пешеходец. В моята практика доста често пешеходците си поемат проследствията и друг път не пресичат на червено :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
CX
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CX » Пет 27 май 2005 18:47


ДОСТА ЧЕСТО :shock: Струва ми се възможно, ама чак пък доста често :? Дай един пример пешеходец да си поема поледствията. То има ли изобщо последствия за пешеходец, освен дето някой може а го набие да речем?


Потребителски аватар
crashbg
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол, Сливен
Контакти:

Мнениеот crashbg » Пет 27 май 2005 18:58


Под последствия за пешеходеца имам предвид - счепен крак, ръка, глава, уплаха, дори и боя, който в повечето случай не е за предпочитане защото с едно медицинско и ходи се оправяй после и обяснявай в полицията защо си го бил. :wink: Ако за ПТП е виновен пешеходеца а боя е виновен водача :wink: За водача на автомобила няма последствия, дори и да се води дело се доказва безразсъдното пресичане на пешеходеца и водача е освободен от отговорност. Преди това ставаше въпрос, че винаги водача поема вината (поне аз така, го разбрам).
Какво разбираш под пример нали не мислиш, че ще напиша имена и дати на такава случка - нямам право :wink:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 27 май 2005 19:22


VW_FEN написа:Аз също много им се дразня, защото винаги, когато съм пешеходец, гледам да се съобразявам с по големите от мене (превозните средства) защото ти сам ако не се пазиш, и Господ не може да те опази (май нещо такова беше, само че за помощта, но то важи и тук с пълна сила). Винаги гледам да притичам бързо, когато някой ми даде път, за да не го тормозя, винаги се оглеждам и внимавам когато пресичам, дори и на зелено. Пешеходците трябва да се пазят сами, защото колите могат и да имат спирачки, ама не всеки път спират навреме ... (имаше една реклама или лозунг, "децата нямат спирачки - епа колите като имат, какво от това?)...


100% съвпада с мойте действия и мнение.
Винаги като съм пешеходец си изчаквам търпеливо да светне зеленото и т.н.


Потребителски аватар
CX
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CX » Пет 27 май 2005 19:30


crashbg написа:Под последствия за пешеходеца имам предвид - счепен крак, ръка, глава, уплаха, дори и боя, който в повечето случай не е за предпочитане защото с едно медицинско и ходи се оправяй после и обяснявай в полицията защо си го бил. :wink: Ако за ПТП е виновен пешеходеца а боя е виновен водача :wink: За водача на автомобила няма последствия, дори и да се води дело се доказва безразсъдното пресичане на пешеходеца и водача е освободен от отговорност. Преди това ставаше въпрос, че винаги водача поема вината (поне аз така, го разбрам).
Какво разбираш под пример нали не мислиш, че ще напиша имена и дати на такава случка - нямам право :wink:

Аха ОК, съгласих се.
А под пример имах предвид не да ми даваш имена, за какво са ми, а просто случка: стана това и това, на пешеходеца му се случи еди какво си. Ама вече не искам де, просто не бях разбрала за какво говориш. Помислих че имаш предвид че има някакви законови последствия :oops:


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Съб 28 май 2005 13:59


Надявам се следният текст ще помогне за решаване на проблема:

ВИДОВЕ ПЕШЕХОДЦИ

Пешеходец – това е същество с брой на краката от два до четири, намиращо се извън транспортно средство на пътя и не извършващо работа по него...

Основно общността на пешеходците може да се раздели на две основни подгрупи: пешеходец безопасен (например: пешеходец подземен, пешеходец обучен, пешеходец наплашен и т.н.) и пешеходец немислещ (описан в настоящата класификация).

1. Пешеходец немислещ антропоморфен.

1.1. Леличка безмислена.

Описание.

Особа от женски пол, на неопределена възраст, често с една или няколко торби. Пресича платното с постоянна скорост, в напълно сомнамбулическо състояние, не гледа въобще наникъде - нито наляво, нито надясно, нито напред. Среща се повсеместно, максимална вероятност за излизане на платното – края на работния ден. Категория на опасност по 5-бална скала - 3.

Препоръчвани действия при среща.

При забелязване на пътя – в никакъв случай не използвайте клаксона!!! Тук с висока степен на вероятност може да сработи "ефекта на хаотичната осцилация"! (по-подробно за него виж по-долу) Намалете скоростта, изчислете траекторията и заобиколете, съблюдавайки безопасна дистанция.

Методи за борба.

а) упражнение "свирка изотзадзе" - колкото може по-незабелязано се промъкнете зад гърба на индивида; намирайки се точно зад гърба му, рязко натиснете клаксона. В случай на отсъствие у индивида на устойчива ремиссия – да се повтаря упражнението при всяка следваща среща, до поява на навици за безопасно поведение на пътя;

б) движение със свалени гърнета;

в) движение с включени къси светлини.

1.2. Бабичка безмозъчно напираща.

Описание.

Особа от женски пол, в предпенсионна или пенсионна възраст, често въоръжена с бастун. Пресича платното с крайно решително изражение на лицето, гледайки само напред, с постоянна или нарастваща скорост. Среща се повсеместно, най-вероятни места за локализация – пазари и мини-пазари, хранителни магазини, и прилежащите им пътища. Категория на опасност по 5-бална скала - 3.

Препоръчвани действия при среща.

При забелязване на пътя ясно и недвусмислено декларирайте своите по-нататъшни действия. За целта или спрете и я пропуснете или продължете движението си без да променяте скоростта си и да сменяте платното, като непрекъснато свирите с клаксона. В случай че не искате да използвате клаксон или да спирате, намалете скоростта, изчислете траекторията и заобиколете, съблюдавайки безопасна дистанция.



Методи за борба.

а) "свирка изотзадзе";
б) движение със свалени гърнета.


1.3. Пенсионер склерозирал.

Описание.

Особа от мъжки или женски пол, в пенсионна или свръхпенсионна възраст. Паникьосан се оглежда наоколо, започва да пресича платното неочаквано и немотивирано. При най-малък признак на опасност сработва "ефекта на хаотичната осцилация", при който индивида започва да се мята пределите на платното, като изпреварва с половин секунда всички ваши маневри предприети за избягване на сблъсък. Среща се повсеместно, най-вероятни места за локализация – спирки на градския транспорт. Категория на опасност по 5-бална скала - 5.

Препоръчвани действия при среща.

Спрете и го пропуснете.

Методи за борба.

Непобедим, понеже да го учиш е късно а да го убиеш - жалко...

1.4. Алкохолик суисидиален.

Описание.

Особа, като правило от мъжки пол, с неопрятен вид, на неопределена възраст и социално положение. Характерна особеност - пиян като талпа. Платното пресича с изменяща се скорост, по странна и непредсказуема траектория. Пътната обстановка абсолютно не го вълнува. Поглед мътен, в пространството, по-рядко - в краката. Може да пресича платното в компанията на себеподобни, което сериозно снижава и без това невисоките шансове за избягване на ПТП. Любим прийом - неочаквано да падне на средата на платното, след което дълго да се опитва да стане и да продължи движението си. Среща се, като правило, вечер, най-вероятни места за локализация – изходи от дворове и кръчми, а също така спирки на градския транспорт и в околностите на денонощни магазинчета и павилиончета. Категория на опасност по 5-бална скала - 4.

Препоръчвани действия при среща.

При наличие на свободно време - спрете, махнете го от платното , по възможност проведете разяснителна работа. В противен случай – намалете скоростта до минимум, внимателно изчислете траекторията, с особено внимание заобиколете на максимална дистанция.

Методи за борба.

а) тривиален бой по манерката;
б) движение със свалени гърнета.



1.5. Деца.

Описание.

Малолетни особи от мъжки (по правило) пол. Характерна особеност – абсолютна липса на мислене. На платното обикновено излизат на групи по 2-3 индивида, понякога се придвижват не напряко на движението на автомобилите а успоредно... Могат да започнат на платното игра на гоненица, криеница, прескочи кобила и други. Траектория на движение - хаотична и непредсказуема.
Инстинкт за самосъхранение, познаване на ЗДвП и умение да анализират пътната обстановка - напълно отсъстват.
Среща се повсеместно, най-вероятни места за локализация – околностите на общообразователни учреждения, изходи на дворове. Категория на опасност по 5-бална скала - 6.

Препоръчвани действия при среща.

Спрете и го пропуснете.

Методи за борба.
а) глобално - внедряване и пропагандиране в широките народни маси на идеите за контрацептивите;

б) локално - възпитателна работа, а именно: спрете, поговорете, почерпете с бира (по възможност), повозете, обяснете правилата за безопасно пресичане на пътя. Странно, но работи...

1.6. КАТ.

Описание.

Служители на КАТ, намиращи се на платното извън транспортното средство типа "луноход". Характерна особеност – уверени са , че извършват на платното някаква работа. Това твърдение не съответства на истината, което позволява да причислим дадения подвид антропоморфни особи към ПЕШЕХОДЦИТЕ (Вж. определението в началото на класификацията). Снабдени с хранилки и радари. Срещат се повсеместно, най-вероятни места за локализация – близо до сложни кръстовища, ЖП прелези, участъци от пътя с полуизтрита маркировка, участъци с немотивирано ограничение на скоростта, спорни или незабележими пътни знаци и т.н. Категория на опасност по 5-бална скала - 2.

Препоръчвани действия при среща.

В момента на спиране бъдете трезвен, имайте подръка документи за използваното транспортно средство и шофьорска книжка със съответстваща категория, или адекватна на липсващите компоненти сума пари. По възможност заобикаляйте представителите на този подвид от племето на пешеходците, намирайки се извън зоната на визуален контакт (например, в лявото платно, скрит зад някой тежкотоварен автомобил, движещ се в дясното платно). След заобикалянето - предупредете насрещните транспортни средства за приближаващата се опасност с примигване с дългите светлини.

Методи за борба.

а) в случай на противозаконни действия на служителя на КАТ – обърнете се към службата за собствена безопасност (по желание);

б) в случай на спорна ситуация - точно знание на съответстващи членове от ЗДвП, също така на законови и подзаконови актове, и тяхното цитиране (по възможност);

в) във всички останали случаи – давате на служителя на КАТ колкото може по-малка сума пари.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 01 юли 2005 15:17


Ей те на пак... Пресен пример... Снощи, към 8 вечерта, в дъжда... По цариградско... Около спирката на студентски общежития, малко преди колелото на 4-ти километър... Сравнително тежък трафик за часа... Кара се със 70-90, фарове, дъжд. И какво - НЯКАКВА ТЕТКА ПО СРЕДАТА между платната, извън мантинелите! Mad Е те това ако не е малоумие, здраве му кажи!?!?!? На какво се е надявала, не знам. Ама точно над подлеза! Е за какво не е слязла отдолу, не мога да се сетя, наистина. Хем дъжд, хем трафик, хем подлезът е точно отдолу... Да кажа, че съм възмутен - прекалено слабо ще да е... Думи нямам просто... :banghead:

И съвсем хипотетично искам да запитам - кога най-накрая ще започнат да се санкционират ЕФЕКТИВНО пешеходците за допуснатите от тях нарушения? Защото някои могат и да нямат акъл в главата, за да се сетят, че могат да пратят невинен да гледа слънцето раирано заради собствената си глупост, ама след като те сами не могат, някой трябва да им го набие явно... Mad

п.с. след като 'нахранихме' пешеходците доволно, много ми се щеше да пусна тема 'и пак за малоумието на българския шофьор' и как излизането от строя на един светофар докарва до километрични колони /аka 'как да мина 20 метра за 20 минути' (инспирирано от действителен случай при светофара до ОМВ в Дианабад), както и 'на кого пречи тарикатът на пътя' (това вече всички го виждаме всеки ден), ама за всичко това друг път...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 02 юли 2005 0:36


Varbona написа:Надявам се следният текст ще помогне за решаване на проблема:

ВИДОВЕ ПЕШЕХОДЦИ ...



Ееее човече, ти направо ме разби от смях бе!!!!!!! :mrgreen: mhihi xa xa xa :wink: bowdown е тва е супер реална класификация!!!!
Направо нямам думи :) Попиках се от смях!!!!
zmei, верно трябва и една тема за тъпотията на 80% от БГ шофьорите и за тарикатите. Писнало ми е щом видят дистанция пред мен, да се набутват... щях да нагъна един такъв педерас предишната седмица по пътя от люлин за овча купел... абе аз спазвам 30 метра дистанция от колата пред мин, некъв с некво ръждясало BMW се прави на отворко в стил "виж ме кво карам и се пази, щот като залепих ем пауъра (емблемката) шъ ви късъм отсиекаде" и се набутва между мене и колата отпред, като по тоя начин щях да му набутам багажника в купето!!!


Потребителски аватар
ickata
Мнения: 594
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ickata » Съб 02 юли 2005 7:27


VW_FEN написа:абе аз спазвам 30 метра дистанция от колата пред мин


Ти пък, то цял тир е можело да се мушне, ти за едно БМВ опяваш mhihi mhihi
Не можах да се сдържа, сорри :wink:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта