deluX написа:dobrinb написа:Колега, прочети ми първото мнение, и не се занимавай с други глупости. Въпросните клиенти, за които ти говоря, имаха натрупан оборот 200 000 лева, т.е. 150 000 лева отгоре. Така че не се притеснявай, и отивай да се регистрираш.
мерси за отговора утре сигурно ще отида сега след 20 мин имам среща с счетоводителя да видим ко ще прайм..

Колега и това съвсем не е цялата истина. Практиката им е освен глобата, ще те накарат да внесеш ДДС-то на всички тези фактури, които са ти над 50000 лв. Т.е. смяташ с коя фактера точно си чукнал 50-те хиляди, а за останалите нека счетоводителя ти направи ДДС справки и виж какъв ще е резултата за внасяне/възстановяване... Документите, които са ти нужни за регистрацията по ДДС са:
1. Копие на всички оригинални документи на фирмата (Булстат, съдебно р-ние...) заверени с "Вярно с оригинала.", подпис на управителя и печат на фирмата.
2. Опис + копия на всички фактури за данъчния период към днешна дата заверени с "Вярно с оригинала.", подпис на управителя и печат на фирмата.
3. Копия на банковите извлечения с плащания към доставчици и от клиенти заверени с "Вярно с оригинала.", подпис на управителя и печат на фирмата.
4. Копия на месечните фискални отчети отново заверени...
Всичко останало се прави на място в данъчната служба. В различните НАП-ове, могат да поискат и други документи, може и да не ти поискат някое от изброените. Но това което съм написал е стандарта в повечето. За жалост няма как да избегнеш глобата и ДДС-то, но пък в никакъв случай няма да ти излезе космически суми като 15000 и ако счетоводителя ти е на място, най-малкото което може да направи е ако не цялата, то поне да си поделите глобата... Айде за ДДС-то така или иначе си щял да го внесеш...
Желая ти успех.
ПП. Ако решиш да сменяш счетоводителя - свирни...
