



Математика
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Жоро написа:В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!веселин написа:А май зависи и на коя предавка си![]()
![]()
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та![]()
![]()
Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра...

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Жоро написа:Подавай и междинна газ като превключваш и може да запазиш и двигателя
Е..л съм го и двигател... това най-лесно се прави

Междинната газ е ясна, но не винаги е нужна - просто навиците са ми такива, че търкам повече съединителя и изравнявам оборотите със спирачката... както и да е - говорехме за 100-0...!
Да бе,шегувам се,откъде време и за междинна газ.Отклоняваме се от темата,ама при критична ситуация със 100 в час с нашите коли няма как да спреш навреме и обикновено със спирачката коригираш поднасянето на гумите а с волана се чудиш накъде да избягаш от сблъсъка,удара...И най-често не взимаш правилното решение,защото в такъв момент остават да действат изградени навици,даже само инстинкти.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
The_Machine написа:Жоро написа:В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!веселин написа:А май зависи и на коя предавка си![]()
![]()
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та![]()
![]()
Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра...... ако ептен е на убивацията ситуацията директно първа... гумите ще блокират за момент, после двигателя ще се развърти до много лоши обороти, ама въпроса е да остана жив, нали?!
Колега, извинявай, че така ще се изразя, но това с първа скорост е голяма глупост. Първо, при висока скорост, колкото и междинна газ да дадеш, първа няма да успееш да вкараш (ще изхърка, и дотам, може да счупиш скоростната). Второ, спирането със скорости помага основно при спиране от висока скорост, когато спирачките нямат достатъчно сила да се справят със скоростта, и затова им се помага с двигателя.
Така че при скорост, при която е възможно да вкараш първа (за повечето коли това са 50-60км/ч максимум), спирачките вече имат достатъчно сила да блокират гумите, т.е. да се справят и сами.
Аз също спирам със скорости, но само извънградско (в града не виждам смисъл), и то при спортно каране. Винаги подавам междинна газ - това облекчава както съединителя, така и скоростите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ACCELERATOR написа:The_Machine написа:Жоро написа:В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!веселин написа:А май зависи и на коя предавка си![]()
![]()
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та![]()
![]()
Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра...... ако ептен е на убивацията ситуацията директно първа... гумите ще блокират за момент, после двигателя ще се развърти до много лоши обороти, ама въпроса е да остана жив, нали?!
Колега, извинявай, че така ще се изразя, но това с първа скорост е голяма глупост. Първо, при висока скорост, колкото и междинна газ да дадеш, първа няма да успееш да вкараш (ще изхърка, и дотам, може да счупиш скоростната). Второ, спирането със скорости помага основно при спиране от висока скорост, когато спирачките нямат достатъчно сила да се справят със скоростта, и затова им се помага с двигателя.
Така че при скорост, при която е възможно да вкараш първа (за повечето коли това са 50-60км/ч максимум), спирачките вече имат достатъчно сила да блокират гумите, т.е. да се справят и сами.
Аз също спирам със скорости, но само извънградско (в града не виждам смисъл), и то при спортно каране. Винаги подавам междинна газ - това облекчава както съединителя, така и скоростите.
Заводски колите си имат синхронизатор и на 1-ва и теоретично ако той работи (в 99.9% от случаите разбира се не работи изобщо) и при 190 можеш да си нахакаш 1-ва.....ама аз лично не бих си пуснал съединителя дори да я вкарам

По повод от 100 до 0 зависи ама изключително много от колата.Вие казвате АБС и гуми,настилка и т.н. било от значение.
Ми да ама си зависи от един куп неща :
- типа/вида наклдаки (обикновенни,ментета,спортни дето трябва да са загряли и т.н.)
- типа на АБС-а и импулсите с които работи (времевите интервали на задържане и отпускане).При по-новите това е осъвършенствано да става бая по-често отколкото при моя Пасат 92-ра

- настилката - много си зависи
- амортисьорите (от огромно значение са между другото) типа им и състоянието им
един куп други неща ама те вече сте ги казали...гуми и бля бля.
Лично според мен е много относителна ситуацията.
При рязко спиране ама наистина рязко няма време въобще за съединител,за връщане на скорости и т.н....има време да си хванеш здраво волана с двете ръце и да се облегнеш на седалката здраво (личен опит ама само се возех)....после е удара....пък тогава вече колата си спира самичка почти веднага.
По повод спирачния път - с моя Пасат а си е в нормите на спирачките (по стендове всичко му е много добре) с АБС-а при каквато и да е предавка не му мърдат поне 60м спирачен път при 100 (с нови гуми).
Твърде относително е на практика.
Теоретично ако се знае стойността на ускорението при равнозакъснителното движение може да се сметне до сантиметър колко точно ще е....ама там няма фактори загряване на накладките,кофти настилка и т.н. които правят равнозакъснителното движение изобщо не "равно".
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Теоретично, може и да е възможно, но на практика първа трудно влиза от 20км/ч нагоре, пък да не говорим за скорости над 60-70 км/ч
Написах горния пост, защото някой сега ще вземе да прочете, и утре да нахака 1-ва със 100, унищожавайки скоростната си кутия, двигателя (ако все пак успее да я вкара), гумите ще блокират, колата ще стане неуправляема...
При повечето екстремни спирания всъщност основния проблем е колата да остане управляема, затова е тази АБС. При екстремно спиране, ако тръгнеш да редиш скоростите, едно, че вниманието се ангажира допълнително (ако не е навик), а и волана се държи само с една ръка, т.е. водача няма достатъчна опора при евентуален удар, а и трудно контролира колата с една ръка, ако се наложи да избегне препятствието.

Написах горния пост, защото някой сега ще вземе да прочете, и утре да нахака 1-ва със 100, унищожавайки скоростната си кутия, двигателя (ако все пак успее да я вкара), гумите ще блокират, колата ще стане неуправляема...
При повечето екстремни спирания всъщност основния проблем е колата да остане управляема, затова е тази АБС. При екстремно спиране, ако тръгнеш да редиш скоростите, едно, че вниманието се ангажира допълнително (ако не е навик), а и волана се държи само с една ръка, т.е. водача няма достатъчна опора при евентуален удар, а и трудно контролира колата с една ръка, ако се наложи да избегне препятствието.
- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
ей, най-накрая някой да го каже беACCELERATOR написа:Теоретично, може и да е възможно, но на практика първа трудно влиза от 20км/ч нагоре, пък да не говорим за скорости над 60-70 км/ч![]()
Написах горния пост, защото някой сега ще вземе да прочете, и утре да нахака 1-ва със 100, унищожавайки скоростната си кутия, двигателя (ако все пак успее да я вкара), гумите ще блокират, колата ще стане неуправляема...
При повечето екстремни спирания всъщност основния проблем е колата да остане управляема, затова е тази АБС. При екстремно спиране, ако тръгнеш да редиш скоростите, едно, че вниманието се ангажира допълнително (ако не е навик), а и волана се държи само с една ръка, т.е. водача няма достатъчна опора при евентуален удар, а и трудно контролира колата с една ръка, ако се наложи да избегне препятствието.
още повече, че при екстремно спиране, освен да се опитваш да изкараш педала на спирачката през ламарината и да стискаш волана, общо взето нямаш време за разни други неща...
И после си викаш, ами ако бях направил еди кое си, нямаше да се ударя... е да ама истината обикновено е, че нямаш време и не се сещаш за еди кое си да го направиш, а единственото, което НАИСТИНА си можел да направиш е било да си карал с 10-20 км/ч по-бавно
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колкото и да си чешеме езиците-при екстремна ситуация много, много мислене няма. няма кога. в критична ситуация почти никога не си подготвен за критичната ситуация. ти си се отпуснал и си караш и хоп... става нещо.
реакцията ти е винаги много спонтанна, много базова и много адреналинена-а това както знаем много добре-няма много общо с рационалното или което и да е мислене
за това темата е супер безсмислена.
времето за спиране няма никакво значение ако за 1 сек. си изминал 300м.
важното при спирането е да спреш. демек-разстоянието. ако ти стигне място и спреш си доволен, ако не ти стигне... не си. и няма значка дали си се вместил във времето за спиране.
мисля да приключиме тая тотално ялова дискусия.
реакцията ти е винаги много спонтанна, много базова и много адреналинена-а това както знаем много добре-няма много общо с рационалното или което и да е мислене
за това темата е супер безсмислена.
времето за спиране няма никакво значение ако за 1 сек. си изминал 300м.
важното при спирането е да спреш. демек-разстоянието. ако ти стигне място и спреш си доволен, ако не ти стигне... не си. и няма значка дали си се вместил във времето за спиране.
мисля да приключиме тая тотално ялова дискусия.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта