Математика

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Сря 17 сеп 2008 19:08


аз имам тренажор за реакции с педали, ако искате ще ви тествам :lol: Скоро не съм си играл на него, но най-доброто ми беше 0.18 сек. време за реакция.




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 17 сеп 2008 19:30


Тук май можеш да откриеш отговора ;)
Изображение

Изображение


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 17 сеп 2008 21:03


Жоро написа:
веселин написа:А май зависи и на коя предавка си :roll: :gruebel
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та :roll: :dontknow: :confused
В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!


Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра... :)... ако ептен е на убивацията ситуацията директно първа... гумите ще блокират за момент, после двигателя ще се развърти до много лоши обороти, ама въпроса е да остана жив, нали?!


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Сря 17 сеп 2008 21:39


Подавай и междинна газ като превключваш и може да запазиш и двигателя :D


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 17 сеп 2008 21:42


Жоро написа:Подавай и междинна газ като превключваш и може да запазиш и двигателя :D

Е..л съм го и двигател... това най-лесно се прави :)
Междинната газ е ясна, но не винаги е нужна - просто навиците са ми такива, че търкам повече съединителя и изравнявам оборотите със спирачката... както и да е - говорехме за 100-0...!


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Сря 17 сеп 2008 22:04


Да бе,шегувам се,откъде време и за междинна газ.Отклоняваме се от темата,ама при критична ситуация със 100 в час с нашите коли няма как да спреш навреме и обикновено със спирачката коригираш поднасянето на гумите а с волана се чудиш накъде да избягаш от сблъсъка,удара...И най-често не взимаш правилното решение,защото в такъв момент остават да действат изградени навици,даже само инстинкти.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 18 сеп 2008 20:43


The_Machine написа:
Жоро написа:
веселин написа:А май зависи и на коя предавка си :roll: :gruebel
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та :roll: :dontknow: :confused
В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!


Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра... :)... ако ептен е на убивацията ситуацията директно първа... гумите ще блокират за момент, после двигателя ще се развърти до много лоши обороти, ама въпроса е да остана жив, нали?!

Колега, извинявай, че така ще се изразя, но това с първа скорост е голяма глупост. Първо, при висока скорост, колкото и междинна газ да дадеш, първа няма да успееш да вкараш (ще изхърка, и дотам, може да счупиш скоростната). Второ, спирането със скорости помага основно при спиране от висока скорост, когато спирачките нямат достатъчно сила да се справят със скоростта, и затова им се помага с двигателя.
Така че при скорост, при която е възможно да вкараш първа (за повечето коли това са 50-60км/ч максимум), спирачките вече имат достатъчно сила да блокират гумите, т.е. да се справят и сами.
Аз също спирам със скорости, но само извънградско (в града не виждам смисъл), и то при спортно каране. Винаги подавам междинна газ - това облекчава както съединителя, така и скоростите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 18 сеп 2008 21:15


ACCELERATOR написа:
The_Machine написа:
Жоро написа:
веселин написа:А май зависи и на коя предавка си :roll: :gruebel
Все си мисля , че ще спра за по-малко разстояние ако съм на 3-та при 100 км/ч , отколкото на 5-та :roll: :dontknow: :confused
В критична ситуация съм сигурен,че по навик освен педала на спирачката ще натиснеш и съединителя!


Не бъди толкова сигурен - силно зависи от стила на каране - аз постоянно спирам с двигател и дори при екстремни ситуации връщам за около секунда от 5-та до 2-ра... :)... ако ептен е на убивацията ситуацията директно първа... гумите ще блокират за момент, после двигателя ще се развърти до много лоши обороти, ама въпроса е да остана жив, нали?!

Колега, извинявай, че така ще се изразя, но това с първа скорост е голяма глупост. Първо, при висока скорост, колкото и междинна газ да дадеш, първа няма да успееш да вкараш (ще изхърка, и дотам, може да счупиш скоростната). Второ, спирането със скорости помага основно при спиране от висока скорост, когато спирачките нямат достатъчно сила да се справят със скоростта, и затова им се помага с двигателя.
Така че при скорост, при която е възможно да вкараш първа (за повечето коли това са 50-60км/ч максимум), спирачките вече имат достатъчно сила да блокират гумите, т.е. да се справят и сами.
Аз също спирам със скорости, но само извънградско (в града не виждам смисъл), и то при спортно каране. Винаги подавам междинна газ - това облекчава както съединителя, така и скоростите.

Заводски колите си имат синхронизатор и на 1-ва и теоретично ако той работи (в 99.9% от случаите разбира се не работи изобщо) и при 190 можеш да си нахакаш 1-ва.....ама аз лично не бих си пуснал съединителя дори да я вкарам :lol:
По повод от 100 до 0 зависи ама изключително много от колата.Вие казвате АБС и гуми,настилка и т.н. било от значение.
Ми да ама си зависи от един куп неща :
- типа/вида наклдаки (обикновенни,ментета,спортни дето трябва да са загряли и т.н.)
- типа на АБС-а и импулсите с които работи (времевите интервали на задържане и отпускане).При по-новите това е осъвършенствано да става бая по-често отколкото при моя Пасат 92-ра ;)
- настилката - много си зависи
- амортисьорите (от огромно значение са между другото) типа им и състоянието им
един куп други неща ама те вече сте ги казали...гуми и бля бля.
Лично според мен е много относителна ситуацията.
При рязко спиране ама наистина рязко няма време въобще за съединител,за връщане на скорости и т.н....има време да си хванеш здраво волана с двете ръце и да се облегнеш на седалката здраво (личен опит ама само се возех)....после е удара....пък тогава вече колата си спира самичка почти веднага.
По повод спирачния път - с моя Пасат а си е в нормите на спирачките (по стендове всичко му е много добре) с АБС-а при каквато и да е предавка не му мърдат поне 60м спирачен път при 100 (с нови гуми).
Твърде относително е на практика.
Теоретично ако се знае стойността на ускорението при равнозакъснителното движение може да се сметне до сантиметър колко точно ще е....ама там няма фактори загряване на накладките,кофти настилка и т.н. които правят равнозакъснителното движение изобщо не "равно".


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 18 сеп 2008 22:30


Теоретично, може и да е възможно, но на практика първа трудно влиза от 20км/ч нагоре, пък да не говорим за скорости над 60-70 км/ч :wink:
Написах горния пост, защото някой сега ще вземе да прочете, и утре да нахака 1-ва със 100, унищожавайки скоростната си кутия, двигателя (ако все пак успее да я вкара), гумите ще блокират, колата ще стане неуправляема...
При повечето екстремни спирания всъщност основния проблем е колата да остане управляема, затова е тази АБС. При екстремно спиране, ако тръгнеш да редиш скоростите, едно, че вниманието се ангажира допълнително (ако не е навик), а и волана се държи само с една ръка, т.е. водача няма достатъчна опора при евентуален удар, а и трудно контролира колата с една ръка, ако се наложи да избегне препятствието.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пет 19 сеп 2008 8:30


ACCELERATOR написа:Теоретично, може и да е възможно, но на практика първа трудно влиза от 20км/ч нагоре, пък да не говорим за скорости над 60-70 км/ч :wink:
Написах горния пост, защото някой сега ще вземе да прочете, и утре да нахака 1-ва със 100, унищожавайки скоростната си кутия, двигателя (ако все пак успее да я вкара), гумите ще блокират, колата ще стане неуправляема...
При повечето екстремни спирания всъщност основния проблем е колата да остане управляема, затова е тази АБС. При екстремно спиране, ако тръгнеш да редиш скоростите, едно, че вниманието се ангажира допълнително (ако не е навик), а и волана се държи само с една ръка, т.е. водача няма достатъчна опора при евентуален удар, а и трудно контролира колата с една ръка, ако се наложи да избегне препятствието.
ей, най-накрая някой да го каже бе

още повече, че при екстремно спиране, освен да се опитваш да изкараш педала на спирачката през ламарината и да стискаш волана, общо взето нямаш време за разни други неща...

И после си викаш, ами ако бях направил еди кое си, нямаше да се ударя... е да ама истината обикновено е, че нямаш време и не се сещаш за еди кое си да го направиш, а единственото, което НАИСТИНА си можел да направиш е било да си карал с 10-20 км/ч по-бавно


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 19 сеп 2008 9:04


колкото и да си чешеме езиците-при екстремна ситуация много, много мислене няма. няма кога. в критична ситуация почти никога не си подготвен за критичната ситуация. ти си се отпуснал и си караш и хоп... става нещо.
реакцията ти е винаги много спонтанна, много базова и много адреналинена-а това както знаем много добре-няма много общо с рационалното или което и да е мислене
за това темата е супер безсмислена.
времето за спиране няма никакво значение ако за 1 сек. си изминал 300м.
важното при спирането е да спреш. демек-разстоянието. ако ти стигне място и спреш си доволен, ако не ти стигне... не си. и няма значка дали си се вместил във времето за спиране.


мисля да приключиме тая тотално ялова дискусия.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта