Бих искал да се включа и аз в темата и не бих те посъветвал нито едно от двете ти решения за които питаш.Първо,защото наистина незнаеш какво ще ти дойде от поръчката от нета и има доста неща които трябва да огледаш директно за да си сигурен че е точно така както го пишат.Съветвам те да си избереш колело с доста изчистена рамка и виждам от линковете които си дал,че си се насочил към планински тип колелета ,а не стандартните бегачи с тънки капли и гуми.Колегата wizarda по напред примерно ти е дал един не лош линк за една наистина хубава изчистена рамка с която едва ли да имаш проблеми,но както виждам цената си е смущаваща като цяло.Не те съветвам да си вземаш колело с два амортисьора (втория да е среден и с чупеща рамка)защото средния ако колелото е ново и ако си решил да караш често ще замине бързо и тогава когато караш по неравните улици или пресечени терени само ще остане пружината да действа и постоянно ще се клатиш като пате нагоре надолу,защото преди 10-тина години когато аз си купувах моето колело, едно колело със среден амортисьор само амортисьора по средата на вилката струваше 600 кинта ама не е боклук, а имаше още тогава по 1000 1200 лева страхотни амортисьори със специални преливници вътре та си прави сметката за едно колело от 300 лева сега колко ще е качествено.Виж ако е с преден амортисьор на вилката е друго нещо и дори да омекне е доста добре.По начало стойката на тези колелета е леко приведена и при лоши пътища предния амортисьор много помага да не ти се подбият отначало дланите и рамената ако не си карал колело от години.До тук с амортисьорите и вилката.По нета неможеш да видиш и да се увериш дали движението ти е читаво,тоест дали ти е касетъчно както аз бих могъл да видя само с един поглед на живо.Ако не са такива нито средното,нито задното(най важното),по добре не си го вземай защото незнам нито колко килограма си нито как смяташ да го използваш ,но ако си малко по-тежичък или имаш по тежко каране при слизането от едно по високо бордюрче от 5 хоризонтални пръста можеш да изкривиш задната ос на движението и става едни смени на оси майстори пари и не си заслужава много,това защото при често ползване,може да се окаже честа практика.Рамката е хубаво да е алуминиева,защото като цяло железните са много тънко-стени и се гънат (казваме им кашкавалени колелета)само ако се опиташ да качиш баир на малко по висока предавка станеш прав на педалите и натиснеш не кой знае колко здраво на педалите.Повярвай,че усещането не е никак приятно.Отпред кормилото гледай да е захвата тип "меча лапа",защото обикновеното няма да ти изтрае дълго. Седалката е лично твой избор,но мога да ти кажа едно.Ако си решил да караш доста (в смисъл да въртиш повечко километра дневно или седмично)не вземай меките и широки седалки ,защото захваща цялото дупе и по някакъв начин прищипва мускулите, където свършва дупето и започва бедрото и не е удобно за преходи ама никак.Не случано ако погледнеш тези колоездачи, който карат доста седалките са тесни(самоебачки

) като по този начин седалката остава на малка част от дупето и между бедрата.Дори и да е твърда,след една седмица и половина се свиква ,но със широка седалка въпреки всичко ,ще боли вечно.Ако пък ще караш малко вземи си широка седалка.Не на последно място си остава механизма за смяна на предавките,който никак не е за подценяване,но тям някак не бих искал да влизам в подробности и да ти дам съвет защото и макар шимано да са наистина добри имат като цяло скъпи движения ,но някои от тях са пълни говна.По въпроса за дисковите спирачки лично за мен си е гъзария(красота),но едни нормални ако беше от Варна и да ти ги настроя,не мисля ,че би искал да се тръшкаш пари за дискови,пък няма да ходиш на състезания нали ;)!
Ако систематизираш романа който написах и се поразровиш като търсиш това, което съм написал(препоръчал) може би и ти ще достигнеш до извода,че такова колело неможеш да намериш под 600 лева и най малкото да е чисто ново!!!За това ти препоръчвам да си вземеш колело втора ръка,защото ще е раборещо и децата и внуците да му се радват отколкото ново кашкавалено и да пръскаш пари по сервизите за колелета всяка седмица.За каплите задължително да за алуминиеви "R" капли защото обикновените се кривят от самосебе си

и педалите е добре да не са пластмасови, а алуминиеви или железни с малки пъпчици (поне 6-7 броя)от всяка страна на педала,за да влиза добре в грайфера на обувката за да не се хлъзга, защото когато човек се измори му се губи концентрацията на краката върху педалите може да приплъзне крака пред педала когато натискаш и тогава става гаден сакатлък...Бих ти препоръчал да се оглеждаш за едно сносно колело втора употреба от някоя заложна къща или има магазини за колелета, където продават и втора ръка сервизирани разбира се където съм виждал и докарани доста сносни от Германия с добрата цена от 150 лева ако щеш вярвай.Всичките това което съм написал наистина неможеш да видиш на лъскавата снимка от нета ,а само на място разбира се.Ако все пак си решил ново колело ,но да събереш малко повече парички от 200-300 лева и намериш някое колело, което отговаря на твоите нужди като цяло,но няколко детайла не са точно такива,съвета ми е,че има опция в магазините да си доплатиш докато е ново и не си го взел и да по получиш на 100% това, което искаш отколкото да ти се срине детайла и да дадеш скоро след това пълната сума за по-качествена част и тогава,ще те боли по-вече повярвай ми,защото съм го изпитвал на свой гръб.
Желая ти успех в избора и намирането на желаното колело от теб!
