Нека колегата да опита с жалбите, но .....
Днес ходих да подпиша и аз договор - за две години.
Продавачът ми обясни, че от месец април влиза нов закон, според който можеш да прекратиш всеки договор, независимо колко време остава до края му, като заплатиш само ТРИ такси.
Може и да ме е излъгал, не знам, нека някой който е по-запознат да напише дали е така.
но ако е истина, колегата ще може да изчака до април, да им плати 60лв и да им каже чао!
Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vwfena
- Мнения: 1827
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 0:14
- Автомобил: VW passat
- Двигател: PB 1991
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Не искам да те разочаровам, но щом влиза в сила от 1-ви април, ще важи за договорите подписани след тази дата. За момента като сте подписали договор, за да го прекратите дори и след април месец ще се наложи да си платите всички такси.
Относно таксите за прекратяване след април аз съм чувал за 6 такси. Така че информацията е различна при различните източници.
Относно таксите за прекратяване след април аз съм чувал за 6 такси. Така че информацията е различна при различните източници.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
КЗП ми се обадиха за да ми кажат, че жалбата ми е препратена в КРС, защото договорите били в тяхната компетенция. Тече проверка. Ще се изиска записът от разговора с кол центъра.
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Относно прекратяването, снощи подписах двугодишен договор с Виваком и казаха, че вече може да се прекрати, като заплатиш 6 месечни такси, а не за остатъка от договора (ако разбира се остатъка е повече от 6м). Имало го в общите условия.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Marto_Polo написа:Относно прекратяването, снощи подписах двугодишен договор с Виваком и казаха, че вече може да се прекрати, като заплатиш 6 месечни такси, а не за остатъка от договора (ако разбира се остатъка е повече от 6м). Имало го в общите условия.
6 или 3 месечни такси е неустойката, извадка от договора на Виваком.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Доста неизгодно е това прекратяване с 6 вноски. Става дума за пълните месечни такси, не за промоционалните, тоест ако имате план намален от 99лв на 29лв ще платите 600лв, а не 180. Цървулите са си вързали гащите 

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Ами всеки , който може да чете да си преценява преди да подписва. В момента офертите са подозрително добри, явно ще има нещо в близките месеци.
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
maxpayne написа:Доста неизгодно е това прекратяване с 6 вноски. Става дума за пълните месечни такси, не за промоционалните, тоест ако имате план намален от 99лв на 29лв ще платите 600лв, а не 180. Цървулите са си вързали гащите
Точно така е.

- BeFree
- Мнения: 157
- Регистриран на: Чет 13 юни 2013 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Не забравяйте, че винаги има две страни по всеки въпрос. Попадала съм и на случаи, при които потребител с хиляди левове задължения от преди няколко години, решава, че иска да си купи устройство за примерно хиляда лева и се оплаква, че не му позволили или че му искали депозит.
Разбира се, имаше случаи и на лъжци в магазините, на кофти покритие и кофти устройства. Но пък и нека не забравяме кофти потребителите. Ако всеки подхожда към нещата разумно, може и да има право на претенции, както колегата. Играй по правилата и изисквай същото от предоставящия услугата. Но ако не играеш по правилата, не се мисли за по-голям тарикат от отсрещната страна.
Да ви дам пример за Германия. Сестра ми е абонат на най-смотания им оператор не за друго, а защото хората от читавия оператор в града им не сключват договори с българи. Първо си казах: баси дискриминацията. После ми обясниха, че хората преди 1-2 години пуснали промоция на карта с безплатен телефон. Масово българи сключват договори, взимат телефоните, след което си местят адреса обратно в България и явно по немското законодателство това е достатъчно, за да не могат да им търсят неустойки.
В тази връзка, неустойките са нещо нормално при търговски отношения. Естествено, че в случай на прекратяване по вина на потребителя, те няма да са на промоционалната стойност. А ако прекратяването е по вина на доставчика, пътят е през жалба и неустойките следва да отпаднат.
Стискам палци колегата да пише скоро, че са му намалили таксата.
Разбира се, имаше случаи и на лъжци в магазините, на кофти покритие и кофти устройства. Но пък и нека не забравяме кофти потребителите. Ако всеки подхожда към нещата разумно, може и да има право на претенции, както колегата. Играй по правилата и изисквай същото от предоставящия услугата. Но ако не играеш по правилата, не се мисли за по-голям тарикат от отсрещната страна.
Да ви дам пример за Германия. Сестра ми е абонат на най-смотания им оператор не за друго, а защото хората от читавия оператор в града им не сключват договори с българи. Първо си казах: баси дискриминацията. После ми обясниха, че хората преди 1-2 години пуснали промоция на карта с безплатен телефон. Масово българи сключват договори, взимат телефоните, след което си местят адреса обратно в България и явно по немското законодателство това е достатъчно, за да не могат да им търсят неустойки.
В тази връзка, неустойките са нещо нормално при търговски отношения. Естествено, че в случай на прекратяване по вина на потребителя, те няма да са на промоционалната стойност. А ако прекратяването е по вина на доставчика, пътят е през жалба и неустойките следва да отпаднат.
Стискам палци колегата да пише скоро, че са му намалили таксата.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
BeFree написа:В тази връзка, неустойките са нещо нормално при търговски отношения. Естествено, че в случай на прекратяване по вина на потребителя, те няма да са на промоционалната стойност.
Ми не, не е естествено, защото де факто това не е промоционална стойност. Ти сключваш договор за две години, според който пише, че всеки месец таксата ти е 30лв примерно. Съответно неустойката трябва да се базира на тази такса, а не на 100лв. Защото ти ще платиш така или иначе на компанията 24 вноски по 30лв, съответно ако прекратиш по-рано компанията пропуска от теб точно такива вноски от по 30лв, а не от по 100.
Ама бай Ганьо от мобилната компания измисля един трик и казва "ама неее, то реалната цена е 100лв, ама аз ти я давам за 30". Та макар и юридически нещата да са му опечени такава политика е доста подла.
- BeFree
- Мнения: 157
- Регистриран на: Чет 13 юни 2013 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Напротив. Промоционалния условия даваш на коректни потребители. Ако потребителят е некоректен, не виждам защо да плаща промоционална стойност на неустойките.
В договорът на Виваком ясно пише, че подписваш на промоционални условия, като стандартните са ясно описани в същия този договор. И си пише какви са ти неустойките. Подписваш, значи приемаш. Докато си коректен, няма да имаш никакви грижи. Станеш ли некоректен, плащаш като стандартен некоректен птребител. Може ли пак да ми обясниш защо некоректен потребител следва да се поставя наравно с тези дето си плащат всеки месец като добри пчелички? Защото е тарикат и по-умен и по-заслужаващ от другите или има друга причина?
В договорът на Виваком ясно пише, че подписваш на промоционални условия, като стандартните са ясно описани в същия този договор. И си пише какви са ти неустойките. Подписваш, значи приемаш. Докато си коректен, няма да имаш никакви грижи. Станеш ли некоректен, плащаш като стандартен некоректен птребител. Може ли пак да ми обясниш защо некоректен потребител следва да се поставя наравно с тези дето си плащат всеки месец като добри пчелички? Защото е тарикат и по-умен и по-заслужаващ от другите или има друга причина?
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Няма "промоционални условия за коректни потребители", поне не и по отношение на предсрочно погасяване на договора. Идеята на неустойката е да предпази компанията от рязко и непрогнозирано намаляване на месечния кеш флоу. Тя не може да бъде "наказание" за потребителя, а е с цел защита на фирмата. И тук коментиране за тарикатлък няма място, всеки учил дори малко икономика знае, че икономическите субекти се движат само от своя интерес. Реално се оказва, че не е точно така, ама им трябваха едни стотина години да го установят, но това е друга тема.
Ако вземем пак примера с теленор, защото там видях конкретните суми, за целия срок на договора ще платиш 24 х 30лв = 720лв. По някаква причина на 7-мия месец решаваш, че искаш да ползвааш друг план или друга компания. В този момент е ясно, че загубите на теленор от теб са оставащите 17 месеца по 30лв или общо 510лв. Те обаче искат от теб неустойка в размер на 600лв, което е безумно и както казах вече подла практика. Ако сметнем всичко това в 14-тия месец вече виждаме 300лв срещу 600лв. Да не забравяме, че след като се преместиш и платиш неустойка компанията има нов празен слот, в който да привлече друг клиент, тоест тя няма да загуби изцяло въпросните суми до края на договора ти.
И те така...
Ако вземем пак примера с теленор, защото там видях конкретните суми, за целия срок на договора ще платиш 24 х 30лв = 720лв. По някаква причина на 7-мия месец решаваш, че искаш да ползвааш друг план или друга компания. В този момент е ясно, че загубите на теленор от теб са оставащите 17 месеца по 30лв или общо 510лв. Те обаче искат от теб неустойка в размер на 600лв, което е безумно и както казах вече подла практика. Ако сметнем всичко това в 14-тия месец вече виждаме 300лв срещу 600лв. Да не забравяме, че след като се преместиш и платиш неустойка компанията има нов празен слот, в който да привлече друг клиент, тоест тя няма да загуби изцяло въпросните суми до края на договора ти.
И те така...
- BeFree
- Мнения: 157
- Регистриран на: Чет 13 юни 2013 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Абсолютно ясно е за всички, че компаниите са движени от финансов интерес. Което приемам за нормално, освен ако не говорим за нестопански организации. Каквито мобилните оператори не са. Не разбирам недоумението и възмущението на хората по този повод. Мисля, че всеки от нас е наясно, че като подписва договор за каквато и да била услуга, онзи отссреща ще "изкара пари" от него /казано по български/.
В случая говорех, че компаниите най-естествено се защитават срещу некоректни потребители. Ако твоята компания сключи договор за срок от една година и отсрещната страна реши да го прекрати по-рано, няма ли да искаш компенсация? Същото е с мобилните оператори. Сключваш договор при определени условия, поемаш ангажимент с този договор и ако вдруги ден си промениш мнението, щото излязла по-добра оферта, не са виновни предоставилите услугата, за която сте се споразумели. Те са виновна страна, когато ти отказват да го прекратят в определения от закона 7-дневен срок. Или не ти предоставят услугата, за която сте се споразумели. Така си мисля аз, може и да греша :)
В случая говорех, че компаниите най-естествено се защитават срещу некоректни потребители. Ако твоята компания сключи договор за срок от една година и отсрещната страна реши да го прекрати по-рано, няма ли да искаш компенсация? Същото е с мобилните оператори. Сключваш договор при определени условия, поемаш ангажимент с този договор и ако вдруги ден си промениш мнението, щото излязла по-добра оферта, не са виновни предоставилите услугата, за която сте се споразумели. Те са виновна страна, когато ти отказват да го прекратят в определения от закона 7-дневен срок. Или не ти предоставят услугата, за която сте се споразумели. Така си мисля аз, може и да греша :)
- ktamen
- Мнения: 6359
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
BeFree написа: мисля
Ако наистина си беше направила труда да мислиш поне за 10 секунди досега да си разбрала пределно ясните обяснения на колегите, че оператора юридически е коректен, но от морална гледна точка е просто откровен мошеник.
- BeFree
- Мнения: 157
- Регистриран на: Чет 13 юни 2013 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно договор с Теленор. Какво да очаквам?
Сигурно не живееш леко :) Горкият :)
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта