Купувайте повече нови коли
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Купувайте повече нови коли
Говори се за този във Волфсбург, но реално погледнато важи за всеки техен завод в Германия.
- Кайзен
- Мнения: 1628
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Купувайте повече нови коли
viewtopic.php?p=4879205#p4879205thanis написа:Говори се за този във Волфсбург, но реално погледнато важи за всеки техен завод в Германия.
Към горното добавям "стъкления" завод в Дрезден..
Re: Купувайте повече нови коли
Да разбирам, че вече няма чакане по 6-12 месеца за нова кола, а точно обратното - може да отидеш в магазина и ако нямаш претенции за екстри да си тръгнеш с кола или поне да я получиш до 1-2 седмици.
Re: Купувайте повече нови коли
Не, това все още не е така. Но е възможно да се стигне до там, ако реално има толкова много произведени, но не продадени МПС-та.
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Купувайте повече нови коли
Влад и танис са прави. ВАГ /както и другите немци - Мерцедес и БМВ/ и по-специално Херберт Диис се провалиха в прогнозите за пазара. Тойота и другите японци бяха по-точни. Потребителите разбраха, че майлд хибиридите не са хибриди, а плъг-ин хибридите за да са ефективни имат неудобството на електрическите - зареждат се в мрежата. Най-удобни и същевременно достатъчно енергийно ефективни са пълните хибриди /HEV/. А такива немските производители не предлагат. Тойота е в пета генерация на хибридна задвижваща система, новите e:HEV на Хонда са дори по-добри и Нисан не изостава със своите е-Power.
Грешките на големите шефове струват скъпо.
Грешките на големите шефове струват скъпо.
-
- VW експерт
- Мнения: 13341
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Купувайте повече нови коли
https://fakti.bg/avto/911580-volkswagen ... deli-s-dvg
Хем няма продажби, хем и цените вдигали.
Оня дрътия сигурно си скубе лисото теме.
Хем няма продажби, хем и цените вдигали.
Оня дрътия сигурно си скубе лисото теме.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Купувайте повече нови коли
ЕЖК каза, че имало идея за рестрикционен механизъм за продажби/производства на МПС с ДВГ. Значи до даден процент- няма "глоба" , оттам насетне ако прескочи границата ( не я знам колко е, но примерно под 50% да са с ДВГ, останалите-ел) , "глоба" за всеки кошник над позволената бройка.....
Пародия е, но ... зелените
така са я решили.
Както е пародия , че нефта е с органичен произход и все свършвал.. ( таратанци свършва) .
Както е пародия и всички да са ел колите, ма как ще се зареждат....
Като мислят толкоз за еко-то, що наложиха на ел. колите от чайна мита? Нали са еко? Нали искат по-бърже да навлязат ел.колите?
Германец беше вкарал няколко ФВ-ета китайски с ел.задвижване. Даже не му позволиха да си ги регистрира в немско.
Зелени пишман активисти , съсипаха света.
Пародия е, но ... зелените

Както е пародия , че нефта е с органичен произход и все свършвал.. ( таратанци свършва) .
Както е пародия и всички да са ел колите, ма как ще се зареждат....
Като мислят толкоз за еко-то, що наложиха на ел. колите от чайна мита? Нали са еко? Нали искат по-бърже да навлязат ел.колите?
Германец беше вкарал няколко ФВ-ета китайски с ел.задвижване. Даже не му позволиха да си ги регистрира в немско.
Зелени пишман активисти , съсипаха света.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Купувайте повече нови коли
Митата са протекция срещу опита на Китай да ликвидира европейските производители чрез дъмпингови цени и нямат нищо общо със зелените, а е съвсем базова икономическа политика на протекция на собствените производители от външни атаки.
А пък ФВ не вдига цените на електричките, които не се продават, а на ДВГ, които се продават, явно за да компенсира от някъде финансите. Ще видим до какво ще доведе това.
А пък ФВ не вдига цените на електричките, които не се продават, а на ДВГ, които се продават, явно за да компенсира от някъде финансите. Ще видим до какво ще доведе това.
Re: Купувайте повече нови коли
Има два начина да пробутат електричките. Или да им свалят цените или да вдигат цените на конвенционалките. По-лесно и изгодно им е второто. Ма китайците ненадесйно се оказа че са ги хванали за топките и европейците не могата много много да мърдат с цените и да си правят каквото си искат.Увеличението на цената на автомобилите по време на ковида си беше чисто спекулативно, но ако някой очаква цените да падат е много сериозен оптимист.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Купувайте повече нови коли
Добре, но тук става въпрос не за коли с ДВГ , а за ел.коли. Щом средностатистическия германец трудно си позволява да купи ел. кола ( след субсидиите , които премахнаха за масовия потребител , но намериха вратичка за бизнес потребителите) . Защо да не му се позволи да си я купи с примерно 35-40% по-тънкан сходен клас ел.кола с често и по-добри показатели? Нали пак казвам водеща е еко причината ( уж де) да се въведат ел.колите? Ако мислят за екологията както се тупат в гърдите и въпреки пандемии , войни да си вкарат удобни закончета в супер скоростен срок. Да се дръпнат една камара пари за много дълъг срок на погасяване за ел.панели и вентилатори със съмнителен еко ефект. Що не позволяват евтини ел.коли? Да се потретя, водеща е уж еко причината за тия коли. Нали "спасяваме" планетата? Що налагат спасяването с рестрикционен механизъм ( мита за неразбралите) ?
Нека пазара отсее талаша! Като не може да предложиш даден продукт на дадена ( и приемлива цена за потребителя ) стока , айде чал, друг да се нарежда по веригата.
Нека пазара отсее талаша! Като не може да предложиш даден продукт на дадена ( и приемлива цена за потребителя ) стока , айде чал, друг да се нарежда по веригата.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Купувайте повече нови коли
За да има свободен пазар и свободна конкуренция трябва всички играчи да са поставени под равни условия. В случая с китайците това не е така, защото те получават ценово предимство, благодарение на директно финансиране от китайската държава, с цел дъмпинг, унищожаване на конкуренцията и налагане на монополно положение, което при всички случаи в дългосрочен план е много по-лошо за потребителите.
Иначе да - това е маханизмът - пазарът определя кой остава на него и кой не, но при равностойни условия за конкурентите.
Дъмпинг в икономиката е вид подбиване на цените, особено в контекста на международната търговия. Възниква, когато една страна изнася стоки на цени по-ниски от националните или на цени под разходите за производство. Според Споразумение на Световната търговска организация (СТО) дъмпингът се осъжда като ценова практика.
Съществуват различни мотиви за съществуването на дъмпинг, като унищожаване на конкуренцията, завладяване на националния пазар и последващо повишаване на цените. Дъмпингът може да е и резултат от реализирането на дългосрочна стратегия, свързана с очаквани икономии при увеличен мащаб на производството, за което са необходими нови пазари. В първия случай говорим за временен, разрушителен дъмпинг. При него използването на мита за повишаване на цените на евтините стоки до равнището на националните е наложителен начин за борба с нелоялната конкуренция. Вторият случай е известен като постоянен дъмпинг и реакцията на внасящата страна може да бъде различна. Единият вариант е да не се предприема нищо и потребителите да бъдат оставени да се радват на по-евтините вносни стоки. Другият вариант, за чиято полза съществуват сериозни теоретични аргументи, е, че едно дозирано антидъмпингово мито може да увеличи националния доход на страната-вносител.
Иначе да - това е маханизмът - пазарът определя кой остава на него и кой не, но при равностойни условия за конкурентите.
- Кайзен
- Мнения: 1628
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Купувайте повече нови коли
Равни условия не е имало никога..
Германия е помагала много на VW, помага и ще помага. Дори Канада помага - https://financialpost.com/commodities/e ... illion-pbo
На Стелантис им помагат Италия и Франция. И т.н.
Германия е помагала много на VW, помага и ще помага. Дори Канада помага - https://financialpost.com/commodities/e ... illion-pbo
На Стелантис им помагат Италия и Франция. И т.н.
Re: Купувайте повече нови коли
Въпроса по-скоро е да не се прави дъмпинг за хващане на пазарен дял. +++ Големия проблем с китайците са частите. Dongfeng, geely, MG, GreatWall и т.н.
Пък че държавите си подпомагат националните производители е окей. VW,BMW, Merc, Porsche, Стелантис, Рено, и т.н. са си все в ЕС, сиреч да - отделни държави са на някой производители - ама ЕС е общ гювеч и се правят колаборации за стимулиране на икономиката. Още повече не знам как китайските мотори покриват Евро нормите за ДВГ + краш тестовете.
Не искам аз китайски дъмпинг цени, искам да имаме японски цени на тойотите/хондите/маздите в Европа. Базовата корола вместо 39 хиляди, ако е 25 (2 милиона йени) - познайте немските не премиум производители дали няма да фалират за 5 години.
П.С. Знам, че има разходи за транспорт + ДДС + мита и т.н. просто си мечтая. Нормално Поло да е 48-50 хиляди, Голф почти 62 хиляди и Пасат да е 85 хиляди е прекалено множко за това което са на все още нестабилната икономическа обстановка в глобален мащаб.
всички цитирани цени са в лв
Във Варна дойде един сайбъртрък и чак не знам как ще го регистрират, ама като нищо да сме прецедент в ЕС.
Пък че държавите си подпомагат националните производители е окей. VW,BMW, Merc, Porsche, Стелантис, Рено, и т.н. са си все в ЕС, сиреч да - отделни държави са на някой производители - ама ЕС е общ гювеч и се правят колаборации за стимулиране на икономиката. Още повече не знам как китайските мотори покриват Евро нормите за ДВГ + краш тестовете.
Не искам аз китайски дъмпинг цени, искам да имаме японски цени на тойотите/хондите/маздите в Европа. Базовата корола вместо 39 хиляди, ако е 25 (2 милиона йени) - познайте немските не премиум производители дали няма да фалират за 5 години.
П.С. Знам, че има разходи за транспорт + ДДС + мита и т.н. просто си мечтая. Нормално Поло да е 48-50 хиляди, Голф почти 62 хиляди и Пасат да е 85 хиляди е прекалено множко за това което са на все още нестабилната икономическа обстановка в глобален мащаб.
всички цитирани цени са в лв
Във Варна дойде един сайбъртрък и чак не знам как ще го регистрират, ама като нищо да сме прецедент в ЕС.
-
- VW експерт
- Мнения: 13341
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Купувайте повече нови коли
thanis написа:Във Варна дойде един сайбъртрък и чак не знам как ще го регистрират, ама като нищо да сме прецедент в ЕС.
Как, с мерак и връзки.
Те Кайен регистрираха като лекотоварен, та една ТеслЪ ше инги са Опре.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Купувайте повече нови коли
Vlad777 написа:А пък ФВ не вдига цените на електричките, които не се продават, а на ДВГ, които се продават, явно за да компенсира от някъде финансите. Ще видим до какво ще доведе това.
Цените, за които говориш, така или иначе в Гермния никой не ги плаща. Като вдигнат цените на конвенционалните ДВГ примерно с 1000 евро, оттам нататък за всеки такъв новорегистриран служебен автомобил всеки месец в хазната влизат под формата на данък общ доход много грубо казано 1000 / 100 * 0,33 = 3,30 или за един стандартен лизинг от 36 месеца близо 120 евро. За да получиш същия ефект с електрички, трябва да продадеш 4 пъти повече електрота, защото там константата за приспадане на данък не е 1, а 0.25.
Вдигането на цената е единствено предсрочен реверанс към правителството, очаквайки големият батко да поръси спасителни кинти с лейката или други "спасителни" мерки в интерес на концерна съвсем скоро.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта