Купувайте повече нови коли

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
thanis
Мнения: 1827
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот thanis » Сря 11 сеп 2024 18:28


Говори се за този във Волфсбург, но реално погледнато важи за всеки техен завод в Германия.




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1628
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Кайзен » Сря 11 сеп 2024 18:33


thanis написа:Говори се за този във Волфсбург, но реално погледнато важи за всеки техен завод в Германия.
viewtopic.php?p=4879205#p4879205
Към горното добавям "стъкления" завод в Дрезден..


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1733
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот MMX » Сря 11 сеп 2024 19:27


Да разбирам, че вече няма чакане по 6-12 месеца за нова кола, а точно обратното - може да отидеш в магазина и ако нямаш претенции за екстри да си тръгнеш с кола или поне да я получиш до 1-2 седмици.


thanis
Мнения: 1827
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот thanis » Сря 11 сеп 2024 20:10


Не, това все още не е така. Но е възможно да се стигне до там, ако реално има толкова много произведени, но не продадени МПС-та.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот mukot » Сря 11 сеп 2024 20:31


Влад и танис са прави. ВАГ /както и другите немци - Мерцедес и БМВ/ и по-специално Херберт Диис се провалиха в прогнозите за пазара. Тойота и другите японци бяха по-точни. Потребителите разбраха, че майлд хибиридите не са хибриди, а плъг-ин хибридите за да са ефективни имат неудобството на електрическите - зареждат се в мрежата. Най-удобни и същевременно достатъчно енергийно ефективни са пълните хибриди /HEV/. А такива немските производители не предлагат. Тойота е в пета генерация на хибридна задвижваща система, новите e:HEV на Хонда са дори по-добри и Нисан не изостава със своите е-Power.
Грешките на големите шефове струват скъпо.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13341
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 12 сеп 2024 19:48


https://fakti.bg/avto/911580-volkswagen ... deli-s-dvg
Хем няма продажби, хем и цените вдигали.
Оня дрътия сигурно си скубе лисото теме.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8944
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот samo_pechka » Чет 12 сеп 2024 20:06


ЕЖК каза, че имало идея за рестрикционен механизъм за продажби/производства на МПС с ДВГ. Значи до даден процент- няма "глоба" , оттам насетне ако прескочи границата ( не я знам колко е, но примерно под 50% да са с ДВГ, останалите-ел) , "глоба" за всеки кошник над позволената бройка.....
Пародия е, но ... зелените :censored2 така са я решили.
Както е пародия , че нефта е с органичен произход и все свършвал.. ( таратанци свършва) .
Както е пародия и всички да са ел колите, ма как ще се зареждат....
Като мислят толкоз за еко-то, що наложиха на ел. колите от чайна мита? Нали са еко? Нали искат по-бърже да навлязат ел.колите?
Германец беше вкарал няколко ФВ-ета китайски с ел.задвижване. Даже не му позволиха да си ги регистрира в немско.
Зелени пишман активисти , съсипаха света.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Vlad777 » Пет 13 сеп 2024 7:24


Митата са протекция срещу опита на Китай да ликвидира европейските производители чрез дъмпингови цени и нямат нищо общо със зелените, а е съвсем базова икономическа политика на протекция на собствените производители от външни атаки.

А пък ФВ не вдига цените на електричките, които не се продават, а на ДВГ, които се продават, явно за да компенсира от някъде финансите. Ще видим до какво ще доведе това.


chifut
Мнения: 99
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот chifut » Пет 13 сеп 2024 9:19


Има два начина да пробутат електричките. Или да им свалят цените или да вдигат цените на конвенционалките. По-лесно и изгодно им е второто. Ма китайците ненадесйно се оказа че са ги хванали за топките и европейците не могата много много да мърдат с цените и да си правят каквото си искат.Увеличението на цената на автомобилите по време на ковида си беше чисто спекулативно, но ако някой очаква цените да падат е много сериозен оптимист.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8944
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот samo_pechka » Пет 13 сеп 2024 9:32


Добре, но тук става въпрос не за коли с ДВГ , а за ел.коли. Щом средностатистическия германец трудно си позволява да купи ел. кола ( след субсидиите , които премахнаха за масовия потребител , но намериха вратичка за бизнес потребителите) . Защо да не му се позволи да си я купи с примерно 35-40% по-тънкан сходен клас ел.кола с често и по-добри показатели? Нали пак казвам водеща е еко причината ( уж де) да се въведат ел.колите? Ако мислят за екологията както се тупат в гърдите и въпреки пандемии , войни да си вкарат удобни закончета в супер скоростен срок. Да се дръпнат една камара пари за много дълъг срок на погасяване за ел.панели и вентилатори със съмнителен еко ефект. Що не позволяват евтини ел.коли? Да се потретя, водеща е уж еко причината за тия коли. Нали "спасяваме" планетата? Що налагат спасяването с рестрикционен механизъм ( мита за неразбралите) ?
Нека пазара отсее талаша! Като не може да предложиш даден продукт на дадена ( и приемлива цена за потребителя ) стока , айде чал, друг да се нарежда по веригата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20220
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Vlad777 » Пет 13 сеп 2024 12:21


За да има свободен пазар и свободна конкуренция трябва всички играчи да са поставени под равни условия. В случая с китайците това не е така, защото те получават ценово предимство, благодарение на директно финансиране от китайската държава, с цел дъмпинг, унищожаване на конкуренцията и налагане на монополно положение, което при всички случаи в дългосрочен план е много по-лошо за потребителите.

Дъмпинг в икономиката е вид подбиване на цените, особено в контекста на международната търговия. Възниква, когато една страна изнася стоки на цени по-ниски от националните или на цени под разходите за производство. Според Споразумение на Световната търговска организация (СТО) дъмпингът се осъжда като ценова практика.

Съществуват различни мотиви за съществуването на дъмпинг, като унищожаване на конкуренцията, завладяване на националния пазар и последващо повишаване на цените. Дъмпингът може да е и резултат от реализирането на дългосрочна стратегия, свързана с очаквани икономии при увеличен мащаб на производството, за което са необходими нови пазари. В първия случай говорим за временен, разрушителен дъмпинг. При него използването на мита за повишаване на цените на евтините стоки до равнището на националните е наложителен начин за борба с нелоялната конкуренция. Вторият случай е известен като постоянен дъмпинг и реакцията на внасящата страна може да бъде различна. Единият вариант е да не се предприема нищо и потребителите да бъдат оставени да се радват на по-евтините вносни стоки. Другият вариант, за чиято полза съществуват сериозни теоретични аргументи, е, че едно дозирано антидъмпингово мито може да увеличи националния доход на страната-вносител.


Иначе да - това е маханизмът - пазарът определя кой остава на него и кой не, но при равностойни условия за конкурентите.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1628
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Кайзен » Пет 13 сеп 2024 12:36


Равни условия не е имало никога..
Германия е помагала много на VW, помага и ще помага. Дори Канада помага - https://financialpost.com/commodities/e ... illion-pbo
На Стелантис им помагат Италия и Франция. И т.н.


thanis
Мнения: 1827
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот thanis » Пет 13 сеп 2024 13:12


Въпроса по-скоро е да не се прави дъмпинг за хващане на пазарен дял. +++ Големия проблем с китайците са частите. Dongfeng, geely, MG, GreatWall и т.н.

Пък че държавите си подпомагат националните производители е окей. VW,BMW, Merc, Porsche, Стелантис, Рено, и т.н. са си все в ЕС, сиреч да - отделни държави са на някой производители - ама ЕС е общ гювеч и се правят колаборации за стимулиране на икономиката. Още повече не знам как китайските мотори покриват Евро нормите за ДВГ + краш тестовете.

Не искам аз китайски дъмпинг цени, искам да имаме японски цени на тойотите/хондите/маздите в Европа. Базовата корола вместо 39 хиляди, ако е 25 (2 милиона йени) - познайте немските не премиум производители дали няма да фалират за 5 години.

П.С. Знам, че има разходи за транспорт + ДДС + мита и т.н. просто си мечтая. Нормално Поло да е 48-50 хиляди, Голф почти 62 хиляди и Пасат да е 85 хиляди е прекалено множко за това което са на все още нестабилната икономическа обстановка в глобален мащаб.

всички цитирани цени са в лв

Във Варна дойде един сайбъртрък и чак не знам как ще го регистрират, ама като нищо да сме прецедент в ЕС.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13341
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 13 сеп 2024 16:06


thanis написа:Във Варна дойде един сайбъртрък и чак не знам как ще го регистрират, ама като нищо да сме прецедент в ЕС.

Как, с мерак и връзки.
Те Кайен регистрираха като лекотоварен, та една ТеслЪ ше инги са Опре.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Купувайте повече нови коли

Мнениеот Чудомир » Съб 14 сеп 2024 16:46


Vlad777 написа:А пък ФВ не вдига цените на електричките, които не се продават, а на ДВГ, които се продават, явно за да компенсира от някъде финансите. Ще видим до какво ще доведе това.


Цените, за които говориш, така или иначе в Гермния никой не ги плаща. Като вдигнат цените на конвенционалните ДВГ примерно с 1000 евро, оттам нататък за всеки такъв новорегистриран служебен автомобил всеки месец в хазната влизат под формата на данък общ доход много грубо казано 1000 / 100 * 0,33 = 3,30 или за един стандартен лизинг от 36 месеца близо 120 евро. За да получиш същия ефект с електрички, трябва да продадеш 4 пъти повече електрота, защото там константата за приспадане на данък не е 1, а 0.25.

Вдигането на цената е единствено предсрочен реверанс към правителството, очаквайки големият батко да поръси спасителни кинти с лейката или други "спасителни" мерки в интерес на концерна съвсем скоро.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта