
http://dnes.dir.bg/2008/12/30/news3792711.html
Пробутват ни дефектна техника и лошо месо
30 декември 2008 / News.dir.bg
58 сигнала са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на коледните празници, съобщиха от комисията.
Статистиката показва, че средно те са от два до три пъти по-малко от всеки друг ден през годината, което означава, че на този етап пазарът е относително спокоен и търговците не са нарушавали правата на потребителите, смятат от КЗП, цитирани от БТА.
Оплакванията на гражданите са свързани предимно с рекламации на телевизори, DVD- системи, GSM-и, вентилаторни отоплителни печки, некачествени ремонтни услуги, неиздаване на документ за продажба, различна цена на щанда и на касата. По тези сигнали проверките са приключили и търговците нарушители са наказани с актове.
Една част от поводите, по които гражданите са потърсили КЗП, са закупуване на месни изделия, които не съответстват на предварително обявената информация и други хранителни стоки, които са с влошени качества. Тези сигнали са препратени до компетентните контролни органи за предприемане на действия от тяхна страна.
Сравнително ниският брой обаждания на националния телефон на потребителя 0 700 111 22 се проявява като ефект от превантивните масирани проверки на КЗП в цялата страна преди активното пазаруване за Коледа и Нова година, отчитат от комисията. Обърнато е сериозно внимание на безопасността на предлаганите продукти и на характерните за периода намаления и промоционални предложения. При тези проверки са били констатирани нарушения като липса на цена за количество в предварително опаковани продукти и необявена цена на разфасовката, когато е различна от тази за съответната мерна единица - при хранителните стоки. Други несъответствия със законодателството са неоказване на периода при обявяване на съобщения за намаление и липса на информация на български език при продажбата на някои стоки.
Телефонът на потребителя ще работи денонощно и по време на следващите пет почивни дни за сигнали за нередности в търговските обекти.
Ако доскоро сте забравяли касовата бележка в магазина, вече трябва да внимавате. Вашата разсеяност може да ви струва 50 лв. Досега глобата за клиент, който не занесе до вратата на магазина фискалния бон, беше 5 лева, съобщава междувременно в. "Труд". Националната агенция за приходи обаче иска тя да се увеличи десет пъти, заяви шефката на териториалното подразделение в Бургас Румяна Дулева. Друго предложение на данъчните е за невзети касови бележки да глобяват и общински служители, Комисията за защита на потребителите и дори полицаите.