Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот vasstop » Чет 29 апр 2010 21:22


heimdal написа:@паликари - и мен! Особено след като направих пореден бърз преглед на ЗДП.
И все пак благодаря на всички, които писаха, така видях противоречието в член/текст.
Това си е процесуално нарушение :) На "служителите на реда". Които са пропуснали ал.2
писали са само ал.1 и в текст - се опитват да интерпретират ал.2 в ущърб на моя приятел,
вместо това.

За тези които не четат но пишат:

чл.25 ал.1
Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.

И ИДВА ал.2 !!! Тя е същественото допълнение към ПТП но липсва!
При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.

А прочетете цитата от написания акт.
В текста след споменаване на ал.1 пишат, че не е пропуснал този ОТЛЯВО!
В ал.1 не се споменава за това кой е с предимство, ал.2 допълва на ал.1. И не е написана въпреки, че тя точно показва кой е създал предпоставка за ПТП.
Сега по-ясно ли е къде се разминават ?
Пропуски и наглост ...продължавам да съм много бесен :evil:
Ако излезе НП и се отиде в съда искам да присъствам :)
На мен ми предстои също 'борба' на 14 Май в Ловешкия съд по акт за превишена скорост, да видим...




Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот hooligans » Чет 29 апр 2010 21:36


вие го обърнахте на битак тука...
за мен по закон дори и да е правилно , по неписаните закони не е правилно да влизаш в най-дясна лента (щото там най-бързо се минава(поне на 4-ти км)) и да не излизаш нито през първия , нито през вториях изход... мое мнение!

Както е и мое мнението , че тоя въшльо със Сантафето е за любов, мъжка потна любов mhihi


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот offside » Чет 29 апр 2010 21:49


Чудомир написа:
Има само един начин по бялата скица водач 1 да е виновен, и това е ако лентата на 1 е задължително надясно, а лентата на 2 минимум за надясно (или "надясно и направо"

Тука съм напълно съгласен! Какво ще ми завива тоя джип от лява лента надясно? За съжаление явно е кихал и затова схемата на кат е така направена , че водач номер 1 да изглежда виновен все едно той отнема предимството и завива на някъде! Докато не започнат да ги снимат с камери тия куки все така ще е! Пожелавам успех на номер 1 и дано обори схемата на кат! Препоръчвам да си направи едни реални снимки на мястото за нагледно доказателство и подкрепа на неговата скица :да: .


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот maxpayne » Чет 29 апр 2010 21:55


heimdal написа:При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.

Съвсем вярно, но не знам дали може да се приложи и за кръгово. Иначе водачът в дясна лента, който преминава в лява се води, че ускорява. А този от лява, който преминава в дясна се води, че намалява, затова той трябва да даде предимство.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Чет 29 апр 2010 21:59


titi7707 написа:
heimdal написа:"автомобила с маркиран No1 е виновен за ПТП!"

Преди да пишеш глупости ги обоснови!

колега първо се научете да се престроявате преди да влезете в кръгово движение и тогава обвинявайте полицайте!
аз само ще те питам автомобил номер1 при положение че не се отклонява през първия изход след това не отклонява през втория изход какво прави в най дясната лента!

:да:


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот GTspecial » Чет 29 апр 2010 22:03


Oт най-дясна лента да тръгне ляв завой да прави на кръговото на панира си е чиста доза късмет...! :eyecrazy


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот palikari » Чет 29 апр 2010 22:10


Много от постовете в темата ми напомнят за една случка преди 10-12г,когато един плевенски бацил искочи от една пряка на Солунска,като не знам какво ме накара да погледна в дясно и да реагирам.След обичайните реплики,обяснението му беше,че бил десностоящ или по точно деснолетящ.А червения триъгълник,който му е бил пред муцуната явно го е възприел като аксесоар от стрелбище.


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот jims » Чет 29 апр 2010 22:16


-

Последна промяна от jims на Вто 10 юни 2025 11:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот VWGT » Чет 29 апр 2010 22:23


къде пише, че движението в кръговото трябва да става с ляв мигач ? излизането с десен е задължително, да, но въртенето вътре с ляв ... ?! Единственото кръгово, на което го правя е това на 4-ти км, просто защото там всеки забравя да пуска мигач на излизане.

Виновният в случая за мен безспорно е 2 (джипът). Акта не може ли да се компроматира и заради вписването на свидетел 2, който явно не е бил на мястото (позвъняването, часът на което е регистрирано в разпечатките и клектата от която е отговори). Твоят човек има ли свидетел, или е сам?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот lion_heart002 » Чет 29 апр 2010 22:31


Абе хора вие на кръгово не сте ли карали,или в Англия или Ирландия не сте ли ходили(карали),там почти навсякъде е кръгови???Джипа си е виновен отвсякъде за птп-то и няма какво да го коментираме,като ви гледам постовете и ме хваща страх...Гола вода сме отсекъде.....


Roundabouts


160. On approaching a roundabout take notice and act on all the information available to you, including traffic signs, traffic lights and lane markings which direct you into the correct lane. You should

• use Mirrors - Signal - Manoeuvre at all stages
• decide as early as possible which exit you need to take
• give an appropriate signal (see Rule 162). Time your signals so as not to confuse other road users
• get into the correct lane
• adjust your speed and position to fit in with traffic conditions
• be aware of the speed and position of all the traffic around you.


161. When reaching the roundabout you should




• give priority to traffic approaching from your right, unless directed otherwise by signs, road markings or traffic lights
• check whether road markings allow you to enter the roundabout without giving way. If so, proceed, but still look to the right before joining
• watch out for vehicles already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all
• look forward before moving off to make sure traffic in front has moved off.

162. Signals and position, unless signs or markings indicate otherwise.

When taking the first exit
• signal left and approach in the left-hand lane
• keep to the left on the roundabout and continue signalling left to leave.

When taking any intermediate exit
• select the appropriate lane on approach to and on the roundabout, signalling as necessary
• stay in this lane until you need to alter course to exit the roundabout
• signal left after you have passed the exit before the one you want.

When taking the last exit or going full circle
• signal right and approach in the right-hand lane
• keep to the right on the roundabout until you need to change lanes to exit the roundabout
• signal left after you have passed the exit before the one you want.

When there are more than three lanes at the entrance to a roundabout, use the most appropriate lane on approach and through it

163. In all cases watch out for and give plenty of room to

• pedestrians who may be crossing the approach and exit roads
• traffic crossing in front of you on the roundabout, especially vehicles intending to leave by the next exit
• traffic which may be straddling lanes or positioned incorrectly
• motorcyclists
• cyclists and horse riders who may stay in the left-hand lane and signal right if they intend to continue round the roundabout
• long vehicles (including those towing trailers) which might have to take a different course approaching or on the roundabout because of their length. Watch out for their signals.

Ей ви малко да се образовате... Тук става въпрос за дясно движение,така,посоките са обърнати!!!!

Последна промяна от lion_heart002 на Чет 29 апр 2010 22:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот ABSOLUT » Чет 29 апр 2010 22:40


Леле, даже и най-малкото не съм направил, не съм карал в Англия и Ирландия mhihi

п.п. законите си имат различия в повечето държави, този текст на английски не променя факта, че куките са много лоши мутри.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот Чудомир » Чет 29 апр 2010 22:41


GTspecial написа:Oт най-дясна лента да тръгне ляв завой да прави на кръговото на панира си е чиста доза късмет...! :eyecrazy

Човек, ти прочете ли за кво става въпрос? :deal


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот Layer » Чет 29 апр 2010 22:43


ABSOLUT написа:Леле, даже и най-малкото не съм направил, не съм карал в Англия и Ирландия mhihi.


нима това е най малкото. mhihi mhihi mhihi


половината който сте дали коментари утре да отивате и да си връщате книжките.


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот GTspecial » Чет 29 апр 2010 22:43


значи според повечето колеги :
навлизам в кръговото от най-дясна лента и започвам да въртя ляв завой цял ден,
а тези който са в по-вътреяните ленти трябва и те цял ден да въртят и да ме чакат
да изляза... :screwy

Чудомир написа:
GTspecial написа:Oт най-дясна лента да тръгне ляв завой да прави на кръговото на панира си е чиста доза късмет...! :eyecrazy

Човек, ти прочете ли за кво става въпрос? :deal


добре де...АЗ..разбрах, че колегата №1 не излиза на 1вия изход, не излиза и на 2-рия...значи от всякъде погледнато това си е ляв завой и трябва да се престрои

Последна промяна от GTspecial на Чет 29 апр 2010 22:46, променено общо 1 път.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Поредната гавра на КАТ - посред бял ден

Мнениеот lion_heart002 » Чет 29 апр 2010 22:44


Имах предвид,че там масово е кръгови! Там катастрофи на кръгови почти не стават!Опитват се и тук да вкарат кръгови за да се улесни движението ама уви...бая сме зле!Там фучат през кръговите като съзтезатели почти всички пък инцидентите са в пъти по-малко!!! Ама дисциплина бате! Колкото до текста-мисля,че 90% процента от вас говорят английски!



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта