ако почнат 20% от шофьорите в Сф да карат като мен, двдижението в столицата ще се успокои и ще има доста повече толерантност на пътя...
дано, дано, даноооо......
Скъсаха ме на листовките!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
wili98 написа:аз му твърдя че мога си правя десен завой
Ото Кац написа:kotse_botse написа:.....нямаш право да мърдаш наникъде, когато регулировчика е с лице или гръб към теб...
мдаааам, и аз така знам-......
а, и в тоя случай милиционера не е с вдигната ръка, а указва на десностоящите спрямо автомобила на картинката, че могат да завиват наляво...
Раздел II
Сигнали за регулиране на движението от упълномощените длъжностни лица.
Пътни светофари. Пътни знаци. Пътна маркировка
Чл. 10. (1) Всяко лице, упълномощено да регулира движението по пътищата, наричано по-
нататък "регулировчик", носи задължителни отличителни знаци, по които участниците в
движението лесно да го разпознават и добре да го виждат както през деня, така и през
нощта. Той може да ползва регулировъчна палка и полицейска свирка, а когато регулира
движението при строително-ремонтни работи на пътя - червен флаг.
(2) Сигнали на регулировчика са следните положения на тялото и ръцете му:
1. дясна ръка, вдигната вертикално - означава "ВНИМАНИЕ, СПРИ!"; това не се отнася за
онези водачи, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било
разрешено преминаването, са толкова близо до регулировчика, че не могат да спрат, без да
създадат опасност за движението; при подаване на този сигнал на кръстовище участниците
в движението, които са навлезли в кръстовището, трябва да го освободят;
2. ръка или ръце, протегнати хоризонтално встрани - след като е направил този жест,
регулировчикът може да свали ръката или ръцете си. Сигналът означава:
а) "ПРЕМИНАВАНЕТО Е РАЗРЕШЕНО" за водачите, които се намират срещу лявото или
дясното рамо на регулировчика и ще преминат направо или ще завият надясно, както и за
пешеходците, които искат да преминат пред гърдите или зад гърба на регулировчика;
б) "ПРЕМИНАВАНЕТО Е ЗАБРАНЕНО" за всички останали участници в движението;
3. дясна ръка, протегната хоризонтално напред, означава:
а) "ПРЕМИНАВАНЕТО Е РАЗРЕШЕНО" за водачите на пътни превозни средства, които
се намират срещу лявото рамо на регулировчика, и за пешеходците, които искат да
преминат зад гърба му;
б) "ПРЕМИНАВАНЕТО Е ЗАБРАНЕНО" за всички останали участници в движението.
(3) Освен сигналите, посочени в ал. 2, регулировчикът може да използва и допълнителни
разбираеми жестове за даване на други указания и разпореждания на участниците в
движението.
Аз това намерих тук: http://www.kat.mvr.bg/ZDP.txt
- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
абе катаджиите си махат, щото и те сигурно не могат точно да си изпълнят регулирането, в Бургас, лятото, имаше един регулировчик, който, винаги заставаше с лице към автомобилите, които искаше да пропуснe през кръстовището
по-важното е като те спрат КАТ за проверка, да не почнат да си измислят неща от рода на "....и ми се стори, че се опитахте да разговаряте по мобилния телефон, ама не успяхте....." (пресен спомен от преди два дена - смях, та чак тъжно дебиш....
по-важно е и шофьорите да не задръстват насрещните празни платна по светофарите, щото после пречат на тия отсреща......
по-важно е като спра да пусна някой на пешеходна пътека, тоя до мене да не се мушка в пространството дето съм оставил....
п.с. важно е и Пичагата да намери пусата девойка, ама.....

по-важното е като те спрат КАТ за проверка, да не почнат да си измислят неща от рода на "....и ми се стори, че се опитахте да разговаряте по мобилния телефон, ама не успяхте....." (пресен спомен от преди два дена - смях, та чак тъжно дебиш....
по-важно е и шофьорите да не задръстват насрещните празни платна по светофарите, щото после пречат на тия отсреща......
по-важно е като спра да пусна някой на пешеходна пътека, тоя до мене да не се мушка в пространството дето съм оставил....
п.с. важно е и Пичагата да намери пусата девойка, ама.....

rojo написа:wili98 написа:аз му твърдя че мога си правя десен завойОто Кац написа:kotse_botse написа:.....нямаш право да мърдаш наникъде, когато регулировчика е с лице или гръб към теб...
мдаааам, и аз така знам-......
а, и в тоя случай милиционера не е с вдигната ръка, а указва на десностоящите спрямо автомобила на картинката, че могат да завиват наляво...
и аз точно тази картинка имах предвид, моето решение също е "мини", защото според мен твоята посока е абсолютно свободна и си минавам засега без санкции

един въпрос: когато има регулировчик и ти искаш да завиеш, даден ти е сигнал, тогава от коя страна трябва да му минеш? пред него или зад него ? защото ако е второто, на по тясно пътче може да възникне конфликче точно при тази ситуация ... и за това да са го забранили ...
ЗАКОН за движението по пътищата
написа:За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на
следните категории, различни от тези по чл. 149 , обозначени с латински букви:
1. категория М - мотопеди;
2. категория А - мотоциклети;
3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и
броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се
прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата
максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на
ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
4. категория С - автомобили, различни от тези от категория D, чиято допустима
максимална маса надвишава 3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг;
5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за превоз на
пътници, с над 8 места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се прикачва
ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; към тази категория се
приравняват и съчленените автобуси; прикачването на ремарке към съчленен автобус е
забранено;
6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория В и ремарке, когато:
а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство;
7. категория С+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория С и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
8. категория D+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория D и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
9. категория Т - колесни трактори (Ткт) и тролейбуси (Ттб); към тази категория се
приравняват и трамвайните мотриси (Ттм).
(3) В рамките на категориите А, В, С, D, С+Е и D+Е, може да бъде издавано свидетелство
за управление на моторни превозни средства с ограничена валидност, която се отразява
със следните кодове:
1. код 72 (подкатегория А1) - мотоциклети с работен обем на двигателя не повече от 125
куб. см и с максимална мощност не повече от 11 kW;
2. код 73 (подкатегория В1) - триколесни и четириколесни моторни превозни средства с
електрозадвижване или с двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и с
конструктивна максимална скорост над 45 км/ч, чиято маса без товар не надвишава 550 кг
(в случай на електрозадвижване не се включва масата на акумулаторните батерии);
3. код 74 (подкатегория С1) - товарни автомобили с допустима максимална маса над 3500
кг, но не повече от 7500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална
маса не повече от 750 кг; при което допустимата максимална маса на състава не трябва да
надвишава 7500 кг;
4. код 75 (подкатегория D1) - автомобилите за превоз на пътници с повече от 8 места за
сядане, без мястото на водача, но не повече от 16 места за сядане, без мястото на водача;
към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг;
5. код 76 (подкатегория С1+Е) - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория С1 и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
допустимата максимална маса на състава не трябва да надвишава 12 000 кг; допустимата
максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство;
6. код 77 (подкатегория D1+E) - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория D1 и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг,
когато допустимата максимална маса на състава е не повече от 12 000 кг; допустимата
максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство; ремаркето не се използва за превоз на пътници.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта