Както беше писано по-горе F-22 е мислен за наследник на F-15 и е най-скъпия изтребител за всички времена, което не означава, че и предшественика му е евтин. F-15, освен в САЩ го има и на въоражение само в Израел и Япония. Най-голямото предимство на Раптора, е че може да потдържа крейсерска скорост над звуковата бариера, коета му дава огромно предимство при дълги прелети и воденена близък-маневрен въздушен бой. Че към момента няма аналог не го прави най-добрия. А и неможе да се говори колко е добър още преди да е минал бойното си кръщене, то и за F-111 се двърдеше, че е много добър самолет ама се оказа, че е най-голямата издънка на САЩ и се чудеха какво да го правят и накрай го ползваха само за РЕБ.Съвременната война е комплексна и не може с лека ръка да се твърди, че това е по-добро от онова. Трудно ми е да си представя далечен въдушен бой, без самолет за ДРЛО или иначе казано AWACS. Както и самолет за РЕБ над вражеското въздушно пространство. А като стана дума за Руското авио строене се сещам, че преди време едно немско издание прави сравнение между МиГ - 29, на въоражение в Германия и F-16 A/B блок 30, и резултата в крайна сметка излезе Х. Според изследването Фулкрума има предимство във воденето на близък въздушен бой. А за реалните бойни качество на МиГ-29 СМТ немога да говоря но все пак това е най-доброто от Фулкрум. Сещам се, че имаше някакъв проект за самолет с намалена радио-локационна забележимост - МиГ - 1,44 , но проблема при него и тривиален и всички го знаем - няма кинти. А за самолетите от едно време за мен на първо място е месершмит Ме-109 Г и след него мустанга.
МиГ- 1,44
