За поредните промени в закона за движение по пътищата

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Мнениеот hooligans » Съб 26 юли 2008 14:38


kikata написа:
ISRalien написа:Бас ловя, че тази "недомислица" ще намали цифрите в статистиката!


Недосмислица а,иди го кажи на родителите,чийто деца се изпотрепаха по пътищата,незнайно защо!

Що не изкарате една статистика от последната година да се види,колко процента млади водачи са загубили живота си!
Закона ми харесва,само така!Трябва да има по-строг контрол иначе няма оправия е тая държава!
А на въпроса какво значи"млад водач" ми се струва доста тъп за да го коментирам!


кажи си дилъра да се свържа с него....




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 26 юли 2008 14:49


evgata написа:Определено повечето катастрофи стават заради млади шофьори на които им предстои да покажат "КАКВО МОГАТ" и т.н. :)

дрън.има млади щофьори които могат да ти вземат акъла...
това млад шофьор - опасен е много тъпо определение...
до някъде е вярно но има хора със сериозен стаж къде по-опасни от младите...
по 100 км градско на ден правя.има дни смесено по 200 ако се ходи извънграда.моята статистика е:
90% от жените не могат да карат (има и такива на които карат 121324 пъти по-добре от теб примерно)
98% от таксиджиите не признават пешеходци , предимство , знаци и мигачи най-вече.
99.9% от всички шофьори не знаят какво е солидарност.Може да чакаш за ляв завой 2 цигари време без никой да те пусне.А ако ти намалиш за да пуснеш някой то зад теб се разсвирват жестоко и чуваш нещо за нечия майка.
та не годините и дали преди месец си взел книжка определят дали си с акъла си на пътя.
пп.да допълня че няколкото катастрофи миналата седмица които видях участват главно по 1 жена шофьор и 1 чичи ббързал да се прибере от работа...


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Мнениеот vw_derby » Съб 26 юли 2008 19:08


Много са си прави хората.Аз съм за.Много от "младите " шофиори са неопитни.И аз съм карал през ония времена дето не беше така закона.И аз съм карал без книжка на 15-16 годишна възраст и то в София.Но не беше така както е сега.Нали ги виждам силат се с колите навън има деца други автомобили,засичат те теглат ти по една м.... и кво.Утре направат някоя беля,техните се молат на съдята.Пример:един приятел от миналият авгус има книжка.Сега е на 19 год.Снощи пиян тръгнал да кара и го спират.В момента е в раионното (седмо).Аз се питам "КАДЕ МУ Е АКЪЛА".Много добре знае какви са законите сега и какво следва след такова нещо.ПОМИСЛЕТЕ ДОБРЕ.Според мен закона е много на място.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Съб 26 юли 2008 19:15


само така ...
не става само с ядене,
акъл трябва ....


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Съб 26 юли 2008 20:24


Та сега приет ли е окончателно или още е само предложение уе :roll:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Вто 07 окт 2008 10:12


Ще повдигна темата за да не пусне някой нова дублирана...

Темата за промените в закона за малдите шофьори пак изплува на дневен ред:

Специални мерки са предвидени и за новите шофьори. Причината е големият процент катастрофи, които те причиняват по родните шосета. Според черната статистика на КАТ "зайците" зад волана са виновни за 1/3 от произшествията в страната. Затова и голяма част от промените в Закона за движение по пътищата, които от Пътна полиция готвят, касаят точно тази група водачи. Според новите правила, всички водачи с книжка до 2 години ще се водят "млади шофьори". За тях позволената скорост за движение ще бъде по-ниска в сравнение с тази на останалите водачи. В града младите шофьори няма да превишават 40 км/ч, а не 50, както е за всички останали. При извънградското шофиране ще вдигат до 70, а не разрешените 80 км/ч. На магистрала стрелката на километража им пък не трябва да превишава 100 км/ч., при допустимата 120.
Освен ограниченията в скоростта, младите шофьори ще сядат зад волана само с придружител през първите 6 месеца. След това, до навършване на 2-годишен стаж, ще карат само денем. Това означава от 5 часа сутринта до 23 ч вечерта. През 2-годишния стаж ще имат и намален на половина брой контролни точки в талона - 27 от 39 за всички останали.


Прочетено Тук

Лично аз съм на мнение, че ограниченията не изглеждат, чак толкова сурови и са напълно основателни.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 07 окт 2008 10:19


Lizard написа:Ще повдигна темата за да не пусне някой нова дублирана...
Темата за промените в закона за малдите шофьори пак изплува на дневен ред:
Специални мерки са предвидени и за новите шофьори. Причината е големият процент катастрофи, които те причиняват по родните шосета. Според черната статистика на КАТ "зайците" зад волана са виновни за 1/3 от произшествията в страната. Затова и голяма част от промените в Закона за движение по пътищата, които от Пътна полиция готвят, касаят точно тази група водачи. Според новите правила, всички водачи с книжка до 2 години ще се водят "млади шофьори". За тях позволената скорост за движение ще бъде по-ниска в сравнение с тази на останалите водачи. В града младите шофьори няма да превишават 40 км/ч, а не 50, както е за всички останали. При извънградското шофиране ще вдигат до 70, а не разрешените 80 км/ч. На магистрала стрелката на километража им пък не трябва да превишава 100 км/ч., при допустимата 120.
Освен ограниченията в скоростта, младите шофьори ще сядат зад волана само с придружител през първите 6 месеца. След това, до навършване на 2-годишен стаж, ще карат само денем. Това означава от 5 часа сутринта до 23 ч вечерта. През 2-годишния стаж ще имат и намален на половина брой контролни точки в талона - 27 от 39 за всички останали.

Прочетено Тук
Лично аз съм на мнение, че ограниченията не изглеждат, чак толкова сурови и са напълно основателни.
Така написано по-добре да им дават книжка направо като навършат 20 години, малоумна работа ей...


Потребителски аватар
valdesbg
Мнения: 138
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valdesbg » Вто 07 окт 2008 10:50


Не става ясно как точно ще различават автомобилите управлявани от "млади" водачи . Дали ще е задължително поставянето на онзи знак "внимание" ? И ако го поставя на моя автомобил ще ме скъсат от спиране и докато се разясни че имам стаж х10 от този за младите ...
Направо не ми се коментира - смешно е .
Голямата част от катастрофите стават заради отклоняване на вниманието , а това се случва заради :
не си гледаш пътя , а лавираш из дупките като в електронна игра (доколко е успешно - следете статиските)
следиш постоянно за "ушеви"/полицаи - изскачат като зайци из всякакви скрити места - храсти/дървета с една единствена цел - рушвета
отнемане на предимство (проверете - това е топ причината за броя на катастрофи) от "безсмъртни" батковци с големи черни джипове
И какво се получава : вместо да си карат децата - отиват на война .... нормално е без опит първи да го "отнасят" :?


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Вто 07 окт 2008 10:51


Според новите правила, всички водачи с книжка до 2 години ще се водят "млади шофьори".


Аз това го разбирам, като и на 50 години да си ако вземеш книжка, ще бъдеш ограничен първите 2 години повече от останалите.

А дали ще ги отбелязват или не, със разни знаци според мен няма значение. Ако го приемат това млад шофьор, ако го спрат със 110 при ограничение 90, той ще е превишил не със 20 ами със 40 км/ч, което по-сегашните закони му поставя книжката на трупчета.
Смисал ако кара със 90, както е нормално по правилник едвали някой ще го спре точно него, щото бил млад / те Катаджите фърлят боб и знаят :) /, но ако го спрат за превишена скорост в 90% директно книжката му я прибират.
Аз със тази логика съм напълно съгласен, защото съм на мнение, че хората нарушават закона, защото нямат страх от него. Едни си мислят, че с подкуп винаги ще се измъкват, а други не им пука че им взели 40 лв и 5-6 точки.
Аз имам познати, който по тези мерки се определят като млади шофьори и не смятам за нормално да ги слушам как ми се хвалят кой колко акта за превишена скорост имал ...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 07 окт 2008 12:32


Не са им виновни младите шофьори, а просто се чудят какво още малоумие да измислят, за да замаскират работата с най-лошата пътна инфраструктура в ЕС.
И този въпрос сме го дискутирали - какво значение има от колко време имаш книжка (т.е. си млад шофьор), жена ми не беше карала 6 години и се наложи да взима опреснителни курсове, за да седне да кара. Да, но в този случай тя не попада в графата "млад шофьор" нали! Да ама не - на практика е важно да имаш опит и стаж зад волана, хората са казали - книжка кола не кара...


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Вто 07 окт 2008 12:46


vasstop написа:Не са им виновни младите шофьори, а просто се чудят какво още малоумие да измислят..... Да ама не - на практика е важно да имаш опит и стаж зад волана, хората са казали - книжка кола не кара...

Съгласен съм с теб, но курсовете са смешни... За мен това да караш първите месеци с придружител е много логично, все пак съветите на по - опитните винаги са от полза :wink:
ето го и примера:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=109974

Тук колегата поне пита защо и как трябва да се ползва съединителя :lol: , а колко си карат така без да им прави впечатление? :wink:


Потребителски аватар
dermeister
Мнения: 805
Регистриран на: Пет 15 сеп 2006 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dermeister » Вто 07 окт 2008 12:47


Да затегнат ЯКО контрола и да увеличат таксите и качеството на курсовете за придобиване на книжка и 50% от проблемите ще са решени.


Потребителски аватар
Oxyde
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот Oxyde » Вто 07 окт 2008 13:04


dermeister написа:Да затегнат ЯКО контрола и да увеличат таксите и качеството на курсовете за придобиване на книжка и 50% от проблемите ще са решени.


Ами то в момента цената на курсовете отива към 1000лв...повече ако я вдигнат ще трябва да теглиш кредит за да изкараш книжка....проблема е в качеството не в цената... :wink:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта