!!!!вместо атмосферен вьздух!!!!
чист кислород
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
чист кислород
много от хорататук са технически грамотни хора има ли поне един кото да може да ми каже какьв е ефекта вьрху двигател без турбо вкарването на чист кислород (посредством бтилка)под налягане 3 атм.
!!!!вместо атмосферен вьздух!!!!
!!!!вместо атмосферен вьздух!!!!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Някъде беше много добре описано как работят азотните системи.Голямата сила която се постига с тях се получава именно от кислорода, а не от азота(азот има достатъчно в атмосферата).Съединението е N2O и именно при неговия разпад вследствие на високата температура в цилиндъра се получава познатият ефект на моментно повишаване на мощността.
При чистия кислород - най-много да обеднее мн сместа от към гориво и да не стане нищо
При чистия кислород - най-много да обеднее мн сместа от към гориво и да не стане нищо
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
blacki написа:NO2 Тва е.![]()
Бате ше ма извиняваш, че те постоянно те коригирам, но се пише N20, защото азота N е първа валентност, а кислорода O е втора и за стане връзка и трябват два атома N(nitrogen) азот и един атом кислород О (oxygene) => молекулата се нарича диазотен оксит.
Известна е още и като райски гас като се диша от него ти става весело само, че този дето се използва в колите и този в медицината са различни.
Чист кислород не може да се добави в двигателя, защото ще се повиши прекалено много температурата на мотора, може и детонация да се получи
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
niikoo_1 написа:blacki написа:NO2 Тва е.![]()
Бате ше ма извиняваш, че те постоянно те коригирам, но се пише N20, защото азота N е първа валентност, а кислорода O е втора и за стане връзка и трябват два атома N(nitrogen) азот и един атом кислород О (oxygene) => молекулата се нарича диазотен оксит.
Известна е още и като райски гас като се диша от него ти става весело само, че този дето се използва в колите и този в медицината са различни.
Азотен монооксид (NO)
Азотен диоксид (NO2)
Диазотен монооксид (N2O)
Диазотен триоксид (N2O3)
Диазотен тетраоксид (N2O4)
Диазотен пентаоксид (N2O5)
т.е. азота има съединения с кислорода от I до V степен на окисление. N2O е райски газ и се използва се като окислител.
NO се окислява вързо до NO2 който е силно токсичен.
N2O3 е течност която лесно се разлага на NO и NO2
N2O4 e течност и също се използва като окислител нпр. в ракетите V2 и Saturn. Винаги е в равновесие с N2O. Той намира приложение най-вече в автомобилните NOS.
N2O5 e силен окислител, безцветни кристали. Използва се за експлозиви.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
NITRO DRIVER написа:.......................
Теоретично кислорода може да се използва за увеличаване на мощността. На практика обаче почти никой не го прави, защото е доста трудно и опасно. Причините са няколко:
- чистия кислород е много активен окислител и под неговото действие се самозапалват много органични вещества ( масла, горива и др.) и то при ОБИКНОВЕНА температура. Всички знаят че всмукателния колектор почти винаги е омаслен от картерните газове и е ясно какво може да стане.
- под действие на чистия кислород в двигателя ще се развият екстремно високи температури и той ще се повреди за секунди.
- много трудно е да се дозира правилно горивото спрямо кислорода.
- увеличава се риска от детонации.
В сравнение с кислорода, двуазотния оксид (N2O) притежава редица предимства:
- при изпарението на течния N2O се поглъща значително количество топлина. Благодарение на това охлаждане, в горивната камера не могат да се развият опасно високи температури.
- кислорода, който се отделя при разлагането на N2O е разреден с два обема азот, който е сравнително инертен и не участва в процеса на горене.
- до момента на своето разлагане, N2O е сравнително инертен и безопасен, за разлика от кислорода.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нитрото е N2O или райски газ. съдържа два атома азот и един кислород, свързани в молекула, която при температура от -53oC и налягане по-ниско от 54bar се разпада и се отделят свободни атоми азот и кислород. както всички знаем, за да има горене е необходим кислород. Точно това отделяне на кислород се използва при нитро системите.
Доставянето на кислород в двигателя позволява 100% изгаряне на горивно въздушната смес смес в цилиндрите. повечето двигатели изгарят пълноценно около 50-60% от гориво въздушната смес. Пълноценното изгаряне на сместа повишава значително мощността.
И при двата вида системи е необходимо допълнително количество гориво. А това е необходимо, защтото прекалено високото съдържание на кислород в сместта води до детонационно горене, което от своя страна е пагубно за двигателя.
При сухите системи доставянето на гориво става посредством заводската горивна система. Докато при мокрите това става посредством допълнителна допълнителна горивна система. И при двата вида повишаването на мощността зависи от количеството нитро и гориво.
При сухите системи повишаването на мощността е около 50HP.
При мокрите системи повишаването на мощноста може да достигне 500HP и повече.
Пример при заводски двигател е работен обем 2000 сс може да се постигне повишаване на мощността с мокра система от 25НР до 125НР
За по-високи резултати е необходимо:
-изпускателна сиситема;
-работа по цилиндрова глава;
-електроника.
Ние предлагаме нитро системи ZEX тип мокри, поради следните причини:
1. Фирмата ZEX предлага едни от най-качествените нитро системи, в което ние лично сме се убедили след многократни тестове.
2. Мокрите системи са по-надежни от сухите, в което също лично сме се убедили.
3. ZEX системите са изработени от качествени материали, компактни са и имат хубав дизайн.
Намалява ли нитрото живота на двигателя?
Когато една нитро система бъде съобразена с възможностите на даден двигател и бъде поставена и регулирана правилно, живота на двигателя се намалява незначително. В крайна сметка всички тунинги по един или друг начин намаляват живота на двигателя.
Живота на двигателя е константа когато той не работи.
Взех от страницата на тсунами, има на доста места инфо за азотните системи, ма не ми се търсеше, е тунинг.бг пак имаше някъде подробно обяснено
Yossarian личи си, че не си бягал от часовете по химия
Доставянето на кислород в двигателя позволява 100% изгаряне на горивно въздушната смес смес в цилиндрите. повечето двигатели изгарят пълноценно около 50-60% от гориво въздушната смес. Пълноценното изгаряне на сместа повишава значително мощността.
И при двата вида системи е необходимо допълнително количество гориво. А това е необходимо, защтото прекалено високото съдържание на кислород в сместта води до детонационно горене, което от своя страна е пагубно за двигателя.
При сухите системи доставянето на гориво става посредством заводската горивна система. Докато при мокрите това става посредством допълнителна допълнителна горивна система. И при двата вида повишаването на мощността зависи от количеството нитро и гориво.
При сухите системи повишаването на мощността е около 50HP.
При мокрите системи повишаването на мощноста може да достигне 500HP и повече.
Пример при заводски двигател е работен обем 2000 сс може да се постигне повишаване на мощността с мокра система от 25НР до 125НР
За по-високи резултати е необходимо:
-изпускателна сиситема;
-работа по цилиндрова глава;
-електроника.
Ние предлагаме нитро системи ZEX тип мокри, поради следните причини:
1. Фирмата ZEX предлага едни от най-качествените нитро системи, в което ние лично сме се убедили след многократни тестове.
2. Мокрите системи са по-надежни от сухите, в което също лично сме се убедили.
3. ZEX системите са изработени от качествени материали, компактни са и имат хубав дизайн.
Намалява ли нитрото живота на двигателя?
Когато една нитро система бъде съобразена с възможностите на даден двигател и бъде поставена и регулирана правилно, живота на двигателя се намалява незначително. В крайна сметка всички тунинги по един или друг начин намаляват живота на двигателя.
Живота на двигателя е константа когато той не работи.
Взех от страницата на тсунами, има на доста места инфо за азотните системи, ма не ми се търсеше, е тунинг.бг пак имаше някъде подробно обяснено
Yossarian личи си, че не си бягал от часовете по химия
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта
