Търся колега IT-специалист/поддръжка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19363
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот stefan4o » Пон 15 дек 2025 16:35


Здравейте,
имаме един клиент, на който сме изградили 3 обекта с видеонаблюдение, освен тях се очертава да му преработим и конфигурираме почти цялостно лан-мрежата - VPN на няколко компютъра, евентуално сървър да му сложим, може би някоя cloud-базирана услуга и т.н. Съвсем грубо ще трябва да поддържаме 6 мрежи (заедно с офиса им, на който трябва да подменим мрежово оборудване - съответно настройки на рутер, принтери, компютри и т.н.). Обмисляме вариант с колегата да им предложим договор за поддръжка, като освен комуникациите, офис-техниката, видеонаблюдението включим и всичко свързано с ел.мрежата им.
Моля, ако има колега работещ в сферата на поддръжката с абонаментна такса - нека ми прати някакъв типов договор, за да можем да нахвърлим нещата като услуги, време за реакция, какво включва таксата и т.н. Така или иначе след като го оформим ще минем и през адвокат, за да го изпипаме максимално добре - в полза и на двете страни (те са наши клиенти от доста време и си имаме доверие). Не зная ценообразуването в IT-сектора как е, не ми се иска да ги таксуваме на час, предпочитам на свършена работа - примерно - преинсталация на OS, конфигурация на принтер - споделяне, мрежов и т.н. и т.н. Би ми било много полезно ако имам някаква отправна точка, за да не си смуча цените от пръстите. Отдалечен съпорт също предвиждам (там цените са по-ниски). Така или иначе им оправяме мрежата, поне дето се казва, да го има черно на бяло с договор със съответните клаузи, цени за отделните дейности и т.н. Съвсем грубо - фирмата има общо около 20-25 компютъра, 78 видеокамери, 3 NVR, около 7-10 принтера, 2-3 плотера, складов софтуер + счетоводен и един сървър, дето още не съм го пипнал да видя, аджеба, какво има на него. Като цяло има работа по техните мрежи за цял китайски народ, понеже има много свободни съчинения правени през годините. Тепърва ще се ангажираме една по една да ги вкараме в ред, да отстраним всички проблеми по тях и, надявам се, да заработят както си трябва без "слаб интернет", "нямам достъп до складовата програма", "принтерът нещо не ни работи" и т.н.

Мерси предварително :drunk




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1215
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот railfan » Пон 15 дек 2025 23:21


Часова ставка е минимум 15 евро/час в момента в София за тоя тип работа.
В твоя случай обаче, цените ще ги определяш ти, така че няма кой знае какво значение средното.
Примерно аз преинсталация на ОС няма да се хвана под 30 евро да правя на частно и то само до логин, но в случая казваш, че се ʼиматеʼ с въпросния клиент, така че разумната цена за тази услуга може би ще е 20 евро.
Без да се познава текущата конфигурация и какво трябва да се постигне е много трудно да се определи цена, защото никой не дава оферта без оглед в днешно време.
Мисълта ми е, повечето ИТ фирми, предлагащи аутсорсинг съпорт обикновено изграждат домейн, vpn тунел до тяхното устройство във фирмата (мрежово) и на база на тези параметри дават оферта според брой устройства, очаквано натоварване и пр.
Ако просто искате на менижирате 20/25 компа отдалечено и да оправяте дребни проблеми, без домейн и без всички свързани към него екстри, по-скоро ценоразпис на свършена работа без договор е по-удачен вариант.


thanis
Мнения: 1937
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот thanis » Вто 16 дек 2025 10:06


Има и друга опция, за да не правите 10 страници списък с "възможни" проблеми. Фиксирате някаква месечна сума за "техническа поддръжка" и реално стига да не ви затрупат и постоянно да ви занимават с някакви дреболии - можете да си карате така.

Т.е. измислям си - фактурирате им 200евро на месец (например до 10ч. работа) - техническа поддръжка и реално, ако всичко е наред - влизат чисти пари. Когато стане проблем, можете да си фактурирате на момента по казуса, ако ви се струва, че тези 200евро ще "набутат" вас. Т.е. изведнъж почнат да ви искат през месец-два да инсталирате по 20 машини на място.

Много малко фирми се занимават с голям ценоразпис за вид услуга, защото просто нуждите и проблемите са от различно естество (говорим по отношение на поддръжка). Т.е. ако имате натрупана предварителна работа, не я обвързвайте в ценова листа за договор за поддръжка, ами просто им издайте оферта с разбивка - свършете всичко, излезте на чисто и след това по отработената схема с месечна такса поддръжка.

Иначе колеги дето обясняват, да се вземат по 30 евро за преинсталация на Win на машина е нелепо, стига да не е обвързано с Enterprise Win и/или други специфични изисквания или админска работа и мрежова работа.

Дистанционна преинсталация с клониране на машина и профил е едно, просто да ръгнеш 1 USB и да цъкнеш 5 пъти next е друго.

По отношение на вашата фирма, стига да не влизат пари без документи няма голямо значение какво сте правили и как сте се разбрали. Има фирми, където вземат толкова много пари за мрежова поддръжка, че тия услуги от сорта на не ми работи принтера и моля да се инсталира Win na машина и т.н. са си под перо "безплатни".


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1162
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот nikolay_ss » Вто 16 дек 2025 14:28


Според мен за да си запазите доверието е хубаво да си направите един ценоразпис, който да описва по отделно по-често срещаните като тип услуга, например - настройки на компютър, настройка на принтер и т.н., за да им е ясно долу-горе колко би им излязло, а не в последствие да го виждат на фактурата. А всякакъв друг тип услуги които не се очаква да са чести ще си ги договаряте допълнително. Това може би е добрият вариант, ако е както казваш "има работа за целия китайски народ". В случай, че няма чак толкова работа, може да сключите договор за поддръжка, както е писал колегата над мен и да искате някаква сума да ви се плаща на месец, като срещу нея предлагате еди си колко часа труд, а всичко останало да се доплаща.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2860
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот Чудомир » Вто 16 дек 2025 16:12


Ако ги таксувате на услуга, а не на час, задължително в скоби зад услугата ориентировъчно време за конкретната услуга, примерно (до 1 час). Това е проблемът на ръждясалия болт, който като се скъса, си *** майката.

Съвсем наскоро имах подобен случай, не за клиент, а за добър познат, които така или иначе няма да го таксувам по обичайна тарифа:
"Нещо ми се рестартира компютъра. Ти нали си спец, от какво може да е?"

Дотук добре, лесна работа. Да, ама рамковите условия бяха: компютъра е "важен", управлява рентген, не мога да ида на място и не може дистанционно през TeamViewer и подобни. Плюс трябва да се запази операционната и лиценза за рентгена, т.е. не може да се прави нова инсталация, нито ъпгрейд.

В крайна сметка бяха 4 часа в един ден и 8 часа в друг ден, по чат, между другото, докато аз си върша текущата работа. Реално същия обем локално на място с машината пред мен щеше да ми струва между 4-6 часа с целия анализ и заобикалки на проблеми заради умиращото и единствено SSD, докато всичко се прехвърли на ново SSD.

ТЛДР: Бих си вързал гащите през фактор "време" на всяка цена.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20410
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търся колега IT-специалист/поддръжка

Мнениеот Vlad777 » Вто 16 дек 2025 16:47


Всяка фирма, която има толкова техника има нужда и от сигурност, че някой ще реагира бързо и адекватно в случай на нужда. Сигурно и други ще се справят със задачата, но със сигурност няма да е бързо и адекватно като хора, които са я изградили и я познават.

Абонаментът не е цена само за труд, той включва и такса за ангажимент и спокойствие и за двете страни. Когато имаш абонаментен договор, значеш че имаш на кого да се обадиш и той има задължение да реагира в някакъв определен времеви диапазон. Това е сигурност, която се заплаща.

Ако примерно прецените, че трябват 5 часа на месец и 1 час е 10 лв - то за 6 месеца пакетът е 30 часа. И понже го предплащат - получават отстъпка примерно 20% - така хем фирмата има сигурност, хем ползва преференциални условия. Отделно като знае че има абонамент ви вика щом се налага, а не се съгласува всяко повикване със шефа, счетоводството и т.н. Надвишените часове се заплащат по стандартна тарифа, която се вписва в договора.

След 6 месеца вадите един отчет - виждате реално колко сте работили и колко часа на месец реално са се ползвали и предоговаряте ако трябва с нов пакет за следващите 6 месеца.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта