Някой да разбира от електроника/електротехника?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Някой да разбира от електроника/електротехника?
Имам следният проблем: трябва да изключа и след това веднага да включа един уред автоматично и то при следните обстоятелства. Когато утреда се пусне първата минута черпи 25А/12В след това 30мин. 1А/12В и се изключва. Та това което ми трябва е да разбера кога не черпи вече ток (изключено е) и да го изключа и пак да го включа (компа трябва да получи първо изкл. и след това сигнал вкл.) Звучи сложно но чух че имало някви бушони които могат да работят така, или някой може да ми предложи ел. схема на подобен ключ? Мерси!
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
На-лесно с реле
Ако е със строго определено време на работа - както го опсваш - можеш да земеш едно реле за време и да го нстроиш за твоите нужди. Ако не е с точно определено време трябва да поизмериш малко тоците и евентуално можеш да включиш едно реле последователно на уреда - ама измери добре тоците и предвиди правилното реле.

- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
ами реших проблема много елементарно, отидох до магазина и си купих един програмируем контакт за 24 часа и го направих 30мин. да е включен 15 изключен, дано само изключва преди компютара на парното че инаяче кофти. сега мисля захранване.
скоро ще взема и от това да разбирам. мерси за помоща все пак.

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
rusty написа:ами реших проблема много елементарно, отидох до магазина и си купих един програмируем контакт за 24 часа и го направих 30мин. да е включен 15 изключен, дано само изключва преди компютара на парното че инаяче кофти. сега мисля захранване.скоро ще взема и от това да разбирам. мерси за помоща все пак.
А тази печка защо има ограничение ? Такова доработки ги наблюдавай постояанно първите дни да не стане някоя беля.
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
печката е програмирана така понеже е произвеждана за бусовете на немската поща (питах в ебершпехер- производителите) и те са решили да не стане няква беля, да падне акумулатора или нещо такова да я направят само 30мин и след това да се изключи сама (това е модел D1LE) моделите D1LC, D1L etc. са с програмируеми терморегулатори за 1 седмица, но за моята печка трябва нов компютър (100Евро) за да мога да сложа такова нещо и аз реших въпроса по по български, сега проблема ми е следният: при паленето печката хаби около 20-25А за кратко време и след това по 1А, та аз като я включвам и изключвам толкова често дали няма да стопи акумулатора (имам 2ри предвиден само за парното), сега експериментирам
да видим.
За програмируемият контакт: работи на 14В АС но се надявам и на DС да работи. Вътре има един резистор дето сваля тока да захрани релето, не съм го пробвал на прав ток още но се надявам да работи.
Благодаря още веднъж за интереса

За програмируемият контакт: работи на 14В АС но се надявам и на DС да работи. Вътре има един резистор дето сваля тока да захрани релето, не съм го пробвал на прав ток още но се надявам да работи.
Благодаря още веднъж за интереса

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Няма да стане само с това програмируемо реле. Трябва ти яко автомобилно реле - има 70 А такива. Не се чуди този ток е за по-голям коефициент на сигурност, защото със слабо реле като ти залепнат контактите не знам кое първо ще сдаде багажа дали акумулатора или кабела да се запали. Задължително слагай предпазител 30А или малко по-голям на силовата верига.
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
може би трябваше да допълня че ключа който вкл./изкл. парното е вързан към компютара а не директно към захранването
за да се изключи парното се изпълнява сепциална програма, както и за включването, така че тока не е голям. Първоначалната ми идея беше да следя консумираният от парното ток и в зависимост от това дали консумира или не да го включвам/изкл.

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта