Някой да разбира от електроника/електротехника?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Някой да разбира от електроника/електротехника?

Мнениеот rusty » Нед 09 окт 2005 10:49


Имам следният проблем: трябва да изключа и след това веднага да включа един уред автоматично и то при следните обстоятелства. Когато утреда се пусне първата минута черпи 25А/12В след това 30мин. 1А/12В и се изключва. Та това което ми трябва е да разбера кога не черпи вече ток (изключено е) и да го изключа и пак да го включа (компа трябва да получи първо изкл. и след това сигнал вкл.) Звучи сложно но чух че имало някви бушони които могат да работят така, или някой може да ми предложи ел. схема на подобен ключ? Мерси!




Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Нед 09 окт 2005 18:23


На-лесно с реле :!: Ако е със строго определено време на работа - както го опсваш - можеш да земеш едно реле за време и да го нстроиш за твоите нужди. Ако не е с точно определено време трябва да поизмериш малко тоците и евентуално можеш да включиш едно реле последователно на уреда - ама измери добре тоците и предвиди правилното реле.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 10 окт 2005 21:27


Мога да помогна,ама от уред до уред голяма разлика.Напиши поне за какво става вапрос.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4230
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 10 окт 2005 22:01


нафтова печка... абе ръсти още ли не си я направил...


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 10 окт 2005 23:00


ами реших проблема много елементарно, отидох до магазина и си купих един програмируем контакт за 24 часа и го направих 30мин. да е включен 15 изключен, дано само изключва преди компютара на парното че инаяче кофти. сега мисля захранване. :) скоро ще взема и от това да разбирам. мерси за помоща все пак.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 11 окт 2005 10:18


rusty написа:ами реших проблема много елементарно, отидох до магазина и си купих един програмируем контакт за 24 часа и го направих 30мин. да е включен 15 изключен, дано само изключва преди компютара на парното че инаяче кофти. сега мисля захранване. :) скоро ще взема и от това да разбирам. мерси за помоща все пак.

А тази печка защо има ограничение ? Такова доработки ги наблюдавай постояанно първите дни да не стане някоя беля.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4230
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 11 окт 2005 13:24


ами тоя програмируем контакт дали не работи на 220 волта само? щото ако не се лъжа се захранва от мрежата, а при тебе тя е 12В прав ток...


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 11 окт 2005 13:33


печката е програмирана така понеже е произвеждана за бусовете на немската поща (питах в ебершпехер- производителите) и те са решили да не стане няква беля, да падне акумулатора или нещо такова да я направят само 30мин и след това да се изключи сама (това е модел D1LE) моделите D1LC, D1L etc. са с програмируеми терморегулатори за 1 седмица, но за моята печка трябва нов компютър (100Евро) за да мога да сложа такова нещо и аз реших въпроса по по български, сега проблема ми е следният: при паленето печката хаби около 20-25А за кратко време и след това по 1А, та аз като я включвам и изключвам толкова често дали няма да стопи акумулатора (имам 2ри предвиден само за парното), сега експериментирам :) да видим.
За програмируемият контакт: работи на 14В АС но се надявам и на DС да работи. Вътре има един резистор дето сваля тока да захрани релето, не съм го пробвал на прав ток още но се надявам да работи.
Благодаря още веднъж за интереса :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 11 окт 2005 20:01


Няма да стане само с това програмируемо реле. Трябва ти яко автомобилно реле - има 70 А такива. Не се чуди този ток е за по-голям коефициент на сигурност, защото със слабо реле като ти залепнат контактите не знам кое първо ще сдаде багажа дали акумулатора или кабела да се запали. Задължително слагай предпазител 30А или малко по-голям на силовата верига.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 11 окт 2005 22:57


може би трябваше да допълня че ключа който вкл./изкл. парното е вързан към компютара а не директно към захранването :) за да се изключи парното се изпълнява сепциална програма, както и за включването, така че тока не е голям. Първоначалната ми идея беше да следя консумираният от парното ток и в зависимост от това дали консумира или не да го включвам/изкл.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта