Питане за Уника и Дженерали ??

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Питане за Уника и Дженерали ??

Мнениеот Cee » Чет 13 ное 2008 10:15


Четох нещо вчера .... ама малко странно ми звучи ! И ако може по компетентните да го разтълкуват :wink:

Брокери: "Уника" прекратява предсрочно застраховки "Каско"
INSURANCE.BG

запиши отпечатай изпрати на приятел


Пол Мориц: Това е допустима практика. Докато пазарът не приеме практиката на франшиза, "Уника" ще трябва да търси други решения, за да поддържа портфейла си печеливш и да защитава интересите на клиентите си


Eдна от най-големите застрахователни компании у нас - „Уника“, прекратява предсрочно застраховки „Каско“, алармираха пред варненския вестник "Народно дело" застрахователни брокери. По техните думи, договорите се спирали, когато щетите по МПС-то надвишат платената премия. Това нарушава основните принципи на застрахователната дейност, алармираха те и изразиха опасения, че клиентите ще се отдръпнат от услугите им, защото ще се почувстват подведени. "Например, ако сте платили 1000 лева премия, а покриването на щетата ви е на стойност 1100 лева, ще ви я изплатят, но веднага след това прекратяват застраховката", разказа адвокат Явор Якимов, който възнамерява да заведе дело срещу компанията от името на неколцина свои клиенти с такъв проблем. Според него така се нарушава Кодексът на застраховането. Все пак в договорите пише, че срокът на застрахователната полица е 1 година и би трябвало да се покриват всички щети, станали през целия период, посочи юристът. Става въпрос за вътрешни разпоредби на "Уника", които са влезли в сила преди дни, обясниха застрахователи.
Специално за Иншурънс БГ Паул Мориц, главен изпълнителен директор на застрахователна компания "Уника" АД и "Уника Живот" АД, коментира:
"Направихме анализ на нашите каско полици, тъй като финансовите резултати от каско бизнеса не бяха задоволителни за нас. Бихме искали да подчертаем, че основен принцип в застраховането e група клиенти да споделя риска заедно, което ние наричаме „колективна съдба”. Ако и когато някой от тази група клиенти наруши баланса на групата повече от останалите, ние трябва да предприемем мерки, за да защитим другите членове на колектива. Затова започнахме прекратяване на онези договори, в които тежестта на щетите нахвърля значително границите на средното равнище за групата. Тези мерки ни позволяват да поддържаме качеството на обслужване и нивото на цените на пазара, така както сме правили и досега. Не смятаме, че това ще застраши нашата доказана репутация на пазара, напротив, смятаме, че тези наши действия показват, че ние работим професионално и надеждно, тъй като "Уника" има дългосрочни намерения за българския пазар.

Ние не нарушаваме условията на застрахователния договор, нито тези на Кодекса за застраховане, тъй като автомобилният и имущественият бизнес следват различни и много критерии, които трябва да се имат предвид, за разлика от животозастраховането. Ние следваме нашия международен опит и ноу-хау, бидейки член на една от водещите застрахователни групи в Европа.

Мога да Ви предоставя информация за тази практика, не само в Австрия и Западна Европа, където "Уника"е водещ застраховател, но и в страните на присъствие на "Уника" в този регион, като Чехия, Словакия, Унгария, Румъния и Сърбия. Навсякъде прекратяването на "Каско" договори в случай на дял на загубите над определен процент в рамките на срока на застрахователния договор, е допустима практика.

Ето и няколко конкретни примера:

Чехия и Словакия: след две щети и коефициент на загубите над 75% следва прекратяване на застрахователния договор, без право той да бъде продължен. Франшизът (самоучастие на застрахования в щетата) е включен преди повече от 5 години и от 2005 година действа сегментирана тарифа.
Унгария: тъй като портфейлът се състои основно от лизингови компании, е въведен модел на споделяне на печабата и загубата от клиента и този модел регулира премията. В Унгария франшизът също се използва повече от пет години, както и сегментираната тарифа е въведана през 2005 година.
Сърбия: прекратяване на догорова въз основа на коефициента на загуба.
Румъния: активно управление на портфейла чрез увеличаване на премията и вече въведен франшиз в размер на 100 евро.

Това, което е по-различно във всички останали страни, които Ви дадох за пример, е че те прилагат франшиз и селективен подход, включващ процес на мониторинг. Затова ситуацията в България не е сравнима с тази в останалите страни. Докато пазарът не приеме практиката на франшиза, "Уника" ще трябва да търси други решения, за да поддържа портфейла си печеливш и да защитава интересите на клиентите си.


Предприетите от нас мерки нямат нищо общо с финансовата криза.

"Уника" е повече от добре обезпечена с капитал компания. Ние сме провеждали ревизии на определени портфейли неведнъж през годините във всички страни, където оперираме и искаме да Ви информираме, че активите на нашата група надхвърлят 50 милиарда лева. Освен това, направените от нас анализи за деветмесечието на 2008 година показват, че тя ще е най-успешната в досегашната история на "Уника".

"Уника България" в момента е на второ място на българския животозастрахователен пазар. Ние се гордеем с тази позиция, но искам да споделя с Вас, че нашата цел е да станем застрахователна компания номер 3 на български пазар, и в общото, и в животозастраховането. Ние притежаваме знанията и опита, за да постигнем тази амбициозна цел, тъй като сме стратегически Европейски инвеститор. На повече от 20 пазара в Европа и за повече от 5,7 млн. клиента, "Уника" е синоним на качество, познание и финансов успех. Ние предлагаме конкурентни продукти и услуги, за да задоволим всички потребности на нашите клиенти, ние сме динамично растяща международна застрахователна институция, базирана в Астрия, със значителен опит в Централна и Източна Европа. Нашите корпоративни ценности са уважение, качество, гъвкавост, взаимност и почтеност. Ние не само дълбоко вярваме в тези ценности, но сме морално задължени да ги споделяме с нашите клиенти и партньори.


Ето и едно интересно коментарче, на брокер на УНИКА от което става ясно до къде се разгръща прекратяването на полици:

Аз също работя с Уника и съм учил застраховане и си мисля, че това противоричи на същите принципи, за които се споменава по-горе. В този тон на мисли - като видиш другия път Макс или Мориц му прати поздрави. Защо: 1. Уника прекратява полици и на коли при втора щета - например Каско на Мерцедес С200- 97 год. застрахован за ~10 хил лева, платил ~600 лв. премия, предишни години е нямал щети и сега за 10 дни му се случват 2 щети за по 100 лв всяка и Уника му прекратява полицата - много поздрави мистър Мориц, но това не е защитаване на интересите на клиентите и "селективен подход". Ако тези 200 лв щети за 2 години представляват групата, която нарушава баланса за който се споменава - браво. 2. Друг пример - клиент няма щети 2 години, но един хубав ден някъв минава на червено и го блъска, като му нанася щети за над 2000 лв. на неговата 4-ри годишна кола. И понеже е платил 1200 лв - Уника му прекратява полицата, защото щетата е над 150 % от премията, въпреки че има регрес по ГО на виновния - много поздрави мистър Мориц - така се постъпва с клиент, който дори няма вина. Излиза, че за Уника клиенти са само тези, който не се удрят повече от 1 път годишно или имат късмета да не бъдат ударени от друг и НАЙ-ВЕЧЕ не си карат колите, а само ги застраховат. Това ли е разпределение на риска? Това ли е Ноу-Хау, това ли е синоним на качество, познание и финансов успех. Предприетите действия към хората от горните два случая показват всичко друго, но не и корпоративните ценности на УНИКА - "уважение, качество, гъвкавост, взаимност и почтеност". Особено ПОЧТЕНОСТ - Aufwiedersehen Herr Moritz Хората се застраховат, за да са спокойни и сигурни за бъдещето си и да посрешнат евентулни загуби без проблеми и сътресения. Едва ли прекратяването на полици има такъв ефект. Дали хер Мориц има идея какво значи думата Insure - защото в застраховките Каксо на Уника няма нищо SURE.


Аз нямам думи .. за вас незнам ... позорни застрахователни практики :evil:

П.П ааа и забравих ,едната ми кола е застрахована там :idea:




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 13 ное 2008 10:20


И аз чух такава информация ...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 13 ное 2008 10:22


Явно аз не съм в час, но какво общо има Дженерали?


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 13 ное 2008 10:41


Дженерали след 3 щети прекратява полицата и връща остатъка от премията по банков път.
пример правиш 3 щети до 6тия месец.прекратяват полицата с предупреждение и ти връщат премията за 6месеца по банков път.
това го направиха поради огромния брой щети.
не може кола с каско на 1 месец да ми направи 3 щети
а друга дето е на 3год с премия 1400лв прави 3 щети на обща стойност 7000лв в 1 месец

п.п. и в Алианц също има подобни промени. в един ден го направиха


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 13 ное 2008 10:49


има ли клаузи в полицата, според която могат това да го правят застрахователите ? пише ли ,че ако имаш еди колко си щети за периода на застраховката или стойиноста им едиколко си могат еднострано да прекратят ?


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 13 ное 2008 10:55


One написа:има ли клаузи в полицата, според която могат това да го правят застрахователите ? пише ли ,че ако имаш еди колко си щети за периода на застраховката или стойиноста им едиколко си могат еднострано да прекратят ?
има.
уведомяват те с писмо че прекратяват договора след 7 дни и ти връщат остатъка от премията

п.п. няма да се прекратяват застраховки ако докажа че клиента има няколко коли при нас /корп. клиент/

Последна промяна от santo_trafficante на Чет 13 ное 2008 11:15, променено общо 1 път.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 13 ное 2008 10:57


santo_trafficante написа: има.
уведомяват те с писмо че прекратяват договора след 7 дни и ти връщат остатъка от премията


чудесно просто
значи започва застрахователен туризъм......


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10078
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Чет 13 ное 2008 11:02


Това е безумие.
И друго:
След като така намаляват застрахователния риск, това намалява ли цената им спрямо другите?
Мисля не.

Такова нещо се прави, но по далеч по-цивилизован начин. Ако имаш щети и си рисков 'играч' на следващата година ти се вдига пропорционално процента. Плащаш повече. И не само в една застрахователна компания, а във всички.
Поне така е в цивилизования свят.
А и не се гледа на събитията еднакво, а има значение чия е вината.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Чет 13 ное 2008 13:24


Безумие е и още как. Ама какво можем да направим освен да ги съдим. Ама ако има такава клауза, а те тактично не са ни я казали при сключване на договора пием една студена вода. Поне тя е все още евтина и можем да си я позволим. Ако ми извъртят на мене такъв номер, повече няма да стъпя в тази застрахователна фирма догдето съм жив и ще ги оплюя на всички мои познати. По-добра реклама от клиента няма!!! Включително и негативната реклама.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 13 ное 2008 13:29


group® написа:Това е безумие.
И друго:
След като така намаляват застрахователния риск, това намалява ли цената им спрямо другите?
Мисля не.

Такова нещо се прави, но по далеч по-цивилизован начин. Ако имаш щети и си рисков 'играч' на следващата година ти се вдига пропорционално процента. Плащаш повече. И не само в една застрахователна компания, а във всички.
Поне така е в цивилизования свят.
А и не се гледа на събитията еднакво, а има значение чия е вината.

АбЦелютно си прав.
Нали затова е застаховка. Нали има актюери, дето оценяват застрахователния риск и решават каква да е стойността на застраховката.
Значи като застрахования им дава пари - може. Ама като те трябва да дадат - аааа, не става, пректаряваме договора.
Тотален автогол си вкарват тези компании според мен - бързат да извървят краткия път до фалита си на българска територия.
На мен апартаментът ми е застрахован там, мислех за догодина и Гражданска да сключа. А познайте дали ще го направя при тези обстоятелства.
Аз лично от Санто съм супер доволен - спретнал е европейско обслужване на много високо ниво пича. За 0 време свършихме работа. Какво съм виновен, че за 3 месеца 100 пъти ме подпяха и удариха - точно 3 щети имам - всички на паркинг - не по моя вина. Даже някои по-дребни неща не съм ги обявявал за щета. Всеки каращ в София, знае за какво иде реч.
Да пращат писмо, да връщат пари и толкоз.
Застрахователи дал господ.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Чет 13 ное 2008 13:32


group® написа:...Ако имаш щети и си рисков 'играч' на следващата година ти се вдига пропорционално процента. Плащаш повече. И не само в една застрахователна компания, а във всички.
Поне така е в цивилизования свят...

Много точно казано :!: Това трябва да важи със същата сила и за задължителната застраховка "Гражданска отговорност" :idea:


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Чет 13 ное 2008 14:17


-

Последна промяна от jims на Сря 11 юни 2025 9:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 13 ное 2008 14:24


Баси - как ще ти прекратят Каското, ако изплатената сума надвиши премията??? Ми нали затова е застраховка - има риск - и за теб, и за тях.
Баси българската цигания - това го няма никъде. Хем ти лапат парите, хем, ако имаш щети, ти прекратяват договора. С други думи - техните гащи са вързани. Те само взимат. Като трябва малко повече да дадат - не става, рисков клиент си. Е такова побългаряване и най-извратения теоретик не може да измисли. :shock :evil:


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 13 ное 2008 14:48


противоречи на Закона
Алианц не са го направили още
КФН ще ги глоби
Уника са мърлячи, вЕрвайте ми, яко загуби имат, щото като са купили Витоша въобще не са разбрали нашите как са ги метнали
бегайте от УНИКА


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Чет 13 ное 2008 15:01


Хубу де :-) Ако има каско и НЯМАМ щети, шо не ми върнат парите по банков път :-) Когат са на далавера е супер. Ма като ги накарш да плащат - се отказват. Тва не може да е законно според мен



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: d00mEr и 34 госта