връщане на стока, но не рекламация?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
rokoboy
Мнения: 81
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот rokoboy » Пет 14 авг 2009 21:48


Здравейте. Имам едно питане, ако някой може да помогне. Преди 6 дни си купих стока, която сега искам да върна, не защото не работи както трябва (все още си е в опаковката), а просто защото не ми харесва - намерих си такава стока, но по-добра марка и по-добър модел на същата цена. Имам ли право да я върна и да си получа парите обратно?




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот racing_team_vidin » Съб 15 авг 2009 0:02


в повечето магазини има практика- пари да не се връщат, може да ти заменят стоката с друга на същата цена или съответно по скъпа, но пари от касата много рядко излизат.
:deal не че не е възможно, по закон имаш право, мисля


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Съб 15 авг 2009 0:06


ЗЗП:
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61

Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

Чл. 109. Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата й, когато:

1. при сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието;

2. несъответствието се дължи на материали, предоставени от потребителя.

Чл. 110. (1) Продавачът отговаря за несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, дължащо се на неправилно монтиране или инсталиране на стоката, когато договорът предвижда монтирането или инсталирането й да бъде извършено от продавача или на негова отговорност.

(2) Продавачът отговаря за несъответствието на потребителската стока с договора за продажба и когато стоката е монтирана или инсталирана от потребителя, но несъответствието се дължи на неправилни указания за монтиране или инсталиране.

Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е нищожно.

(2) Всяко споразумение, с което потребителят заявява, че знае за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба преди неговото сключване, в което не е посочено естеството на несъответствието, е нищожно.

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.

(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:

1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;

2. значимостта на несъответствието;

3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:

1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;

2. намаляване на цената.

(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.

(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.


Потребителски аватар
yori
Мнения: 493
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PB 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот yori » Съб 15 авг 2009 7:25


аз се занимавам с търговия от доста години! искам да те питам нещо: защо си купи тази стока и продължи да обикаляш? по е*ания закон за защита на потребителя имаш право да върнеш всичко, когато си пожелаеш! но защо не намери това, което ти трябва и после да купуваш?! сега само ще създаваш главоболия на продавача!

явно не си в сферата на търговията!


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот petko5 » Съб 15 авг 2009 8:40


Колега "rokoboy", няма как да стане :!:
В най добрия случай да ти я заменат за нещо друго, но пари просто забрави :wink:
Ако щеш се оплачи и на Папата....... :wink:


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот groznika » Съб 15 авг 2009 8:46


petko5 написа:Колега "rokoboy", няма как да стане :!:
В най добрия случай да ти я заменат за нещо друго, но пари просто забрави :wink:
Ако щеш се оплачи и на Папата....... :wink:


Не си прав. Може и още как! Има си закони за тази работа. Има си и съответните институции които се сезират в случай на отказ от страна на търговеца. КЗП приема такива жалби и 100% действа (проверено е не еднократно).
За жалост обаче тук става въпрос за некоректност не от страна на продавача, а на купувача. Макар и колегата да си е в правото... на търговеца ще му се образуват куп ядове на главата...


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот petko5 » Съб 15 авг 2009 9:06


нека да опита и тогава ще говорим :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот vasstop » Съб 15 авг 2009 9:17


petko5 написа:нека да опита и тогава ще говорим :wink:
Ще взема аз да ти върна някой друг болт... mhihi mhihi mhihi
Росене, ще стане, само че по трудния начин - чрез КЗП. Иначе ще се заинатят.
Ще настанат "трудни" времена за търговците, скоро...


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот petko5 » Съб 15 авг 2009 9:21


vasstop написа:
petko5 написа:нека да опита и тогава ще говорим :wink:
Ще взема аз да ти върна някой друг болт... mhihi mhihi mhihi
Росене, ще стане, само че по трудния начин - чрез КЗП. Иначе ще се заинатят.
Ще настанат "трудни" времена за търговците, скоро...



И така няма да стане :wink:
За сефте ни пращат хора от КЗП.......
Ще намерат хора КЗП и пак няма да му върнат парите......, а колко главоболия ще си съсздаде не искам да му обясснявам :wink:


Потребителски аватар
yori
Мнения: 493
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PB 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот yori » Съб 15 авг 2009 9:30


аре колегата да каже за каква стока става въпрос ако съм изтървал и за кава сума пари?! защото ако е за 2,50 ще му ги върнат и нема да се занимават! колеги търговци - пазете се от такива потребители! няма да споделям точно с какво се занимавам, но мога да ви кажа, че много често си имам този проблем! и това се дължи изцяло и само на това, че хората (жените) не знаят какво търсят!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот vaskoto1 » Съб 15 авг 2009 9:39


йори, в деня в който търговците започнат честно да се отнасят с потребителя и да му казват очи в очи-това, което аз продавам има тия и тия плюсове и тия и тия минуси-тогава ще спра да се опитвам да ги прееб@вам!
защото заради търговийката и заради стотинките никой в тая скапана държава не може да си изкриви езика и да каже-не знам! не разбирам! това не е хубаво!
компетентни търговци да си виждал наскоро? аз през последните амнайсе години не съм! обикалят с тебе и разглеждат рафтовете-това и сам си го мога! докога ще е нужно да станеш експерт по всеки свой проблем за да го разрешиш? аз ако знам всичко и мога всичко-ти например за какво ще си ми? ти ако дайдеш при мене, за какво идваш? защото просто те мързи или защото разчиташ да ти свърша нещо, което сам не можеш или не знаеш? и ако аз върша само каквото ми кажеш, а не всичко, което съм видял и знам че ти не си-за какъв уй струвам?
айде понамали темпото на защита моля. едно време жена ми живееше от бакшиш и си мислеше че той е задължителен. ама сега вече не е съвсем убедена...


Потребителски аватар
yori
Мнения: 493
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PB 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот yori » Съб 15 авг 2009 9:54


от както се помня все съм в търговията! аз никого не защитавам, дори ми е тъжно, че държавата ни поставя (търговците) в такова положение (ест. и аз съм потребител, но винаги внимавам при избора)! сам за себе си мисля, че съм доста компетентен в това, с което се занимавам! мисълта ми е, че преди време бях зачел този закон за защита на потребителя и там нещата са поставени изцяло и само в подкрепа на потребителя (все пак това коментираме)! беше 3 дни срока за връщане на стока, а сега май е безкраен! но е доста неприятно, когато си зад щанда, продал си преди ден стока за 20 лева и идва някой и ти казва върнете ми парите защото КЗП са в готовност! лично ми се е случвало със стока на стойност над 800 лева! нека хората търсят и намират това, което им трябва!


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот rexpitbul » Съб 15 авг 2009 10:00


:beer :012:

Последна промяна от rexpitbul на Съб 15 авг 2009 10:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот vaskoto1 » Съб 15 авг 2009 10:01


не казвам че е приятно. рекламациите винаги са ялови...
обаче от съответния търговец зависи да ги сведе до нула. механизмите за това са много. най вече е нужна абсолютна компетентност и тотално доверие.
разбира се че закона ще е само в защита на потребителя. помисли. ти си нищо не знаещо дърво, а търговеца това го работи от години-кой е по напред с материла? mhihi
персонала, персоналааааа...не става само с ядене...
професионалисти не се наемат-професионалисти се отглеждат! и никой още не е узрял за тая идея. всеки е велик и безсмъртен шеф и за твойто място чакат още 20 човека и аз съм ти шеф и ти давам хляб-ти така не можеш да ми говориш... това се шири. както и текучеството. което не е нищо добро за всеки бизнес.
ама има още много вода да изтече.
криза ли? малко е! по голяма криза трябва! та да се сетят всички дебелосерковци, че както той ми дава заплата, така и аз си скъсвам задника за него. и трябва взаимно да се уважаваме, а не да си продаваме краставици, защото от това страда и неговия бизнес...
ама айде че се отплеснах...схващаш идеята... mhihi


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: връщане на стока, но не рекламация?

Мнениеот groznika » Съб 15 авг 2009 10:13


yori написа:аре колегата да каже за каква стока става въпрос ако съм изтървал и за кава сума пари?! защото ако е за 2,50 ще му ги върнат и нема да се занимават! колеги търговци - пазете се от такива потребители! няма да споделям точно с какво се занимавам, но мога да ви кажа, че много често си имам този проблем! и това се дължи изцяло и само на това, че хората (жените) не знаят какво търсят!


А бре батко ти да не продаваш вибратори?!? :063:

Шегата на страна. И ти си прав и Ваското е прав... Нещата в БГ стоят така, че всеки гледа през собствената си призма на нещата и винаги се стреми да е едни гърди напред независимо по какъв начин.
Масово ставаме жертва на търговци и търговските им трикове, но и от страна на потребителите започнаха да зачестяват своеволията...

"Купила си вибратор, ползвала го 3-4 пъти и решила, че и е малък. Връща го и вика:
- Ама аз го измих..."

mhihi



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта