


връщане на стока, но не рекламация?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
връщане на стока, но не рекламация?
Здравейте. Имам едно питане, ако някой може да помогне. Преди 6 дни си купих стока, която сега искам да върна, не защото не работи както трябва (все още си е в опаковката), а просто защото не ми харесва - намерих си такава стока, но по-добра марка и по-добър модел на същата цена. Имам ли право да я върна и да си получа парите обратно?
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: връщане на стока, но не рекламация?
в повечето магазини има практика- пари да не се връщат, може да ти заменят стоката с друга на същата цена или съответно по скъпа, но пари от касата много рядко излизат.
не че не е възможно, по закон имаш право, мисля

- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: връщане на стока, но не рекламация?
ЗЗП:
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
Чл. 109. Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата й, когато:
1. при сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието;
2. несъответствието се дължи на материали, предоставени от потребителя.
Чл. 110. (1) Продавачът отговаря за несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, дължащо се на неправилно монтиране или инсталиране на стоката, когато договорът предвижда монтирането или инсталирането й да бъде извършено от продавача или на негова отговорност.
(2) Продавачът отговаря за несъответствието на потребителската стока с договора за продажба и когато стоката е монтирана или инсталирана от потребителя, но несъответствието се дължи на неправилни указания за монтиране или инсталиране.
Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е нищожно.
(2) Всяко споразумение, с което потребителят заявява, че знае за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба преди неговото сключване, в което не е посочено естеството на несъответствието, е нищожно.
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
- yori
- Мнения: 493
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PB 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: връщане на стока, но не рекламация?
аз се занимавам с търговия от доста години! искам да те питам нещо: защо си купи тази стока и продължи да обикаляш? по е*ания закон за защита на потребителя имаш право да върнеш всичко, когато си пожелаеш! но защо не намери това, което ти трябва и после да купуваш?! сега само ще създаваш главоболия на продавача!
явно не си в сферата на търговията!
явно не си в сферата на търговията!
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: връщане на стока, но не рекламация?
Колега "rokoboy", няма как да стане
В най добрия случай да ти я заменат за нещо друго, но пари просто забрави
Ако щеш се оплачи и на Папата.......

В най добрия случай да ти я заменат за нещо друго, но пари просто забрави

Ако щеш се оплачи и на Папата.......

- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: връщане на стока, но не рекламация?
petko5 написа:Колега "rokoboy", няма как да стане![]()
В най добрия случай да ти я заменат за нещо друго, но пари просто забрави![]()
Ако щеш се оплачи и на Папата.......
Не си прав. Може и още как! Има си закони за тази работа. Има си и съответните институции които се сезират в случай на отказ от страна на търговеца. КЗП приема такива жалби и 100% действа (проверено е не еднократно).
За жалост обаче тук става въпрос за некоректност не от страна на продавача, а на купувача. Макар и колегата да си е в правото... на търговеца ще му се образуват куп ядове на главата...
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: връщане на стока, но не рекламация?
нека да опита и тогава ще говорим 

- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: връщане на стока, но не рекламация?
Ще взема аз да ти върна някой друг болт...petko5 написа:нека да опита и тогава ще говорим



Росене, ще стане, само че по трудния начин - чрез КЗП. Иначе ще се заинатят.
Ще настанат "трудни" времена за търговците, скоро...
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: връщане на стока, но не рекламация?
vasstop написа:Ще взема аз да ти върна някой друг болт...petko5 написа:нека да опита и тогава ще говорим![]()
![]()
![]()
Росене, ще стане, само че по трудния начин - чрез КЗП. Иначе ще се заинатят.
Ще настанат "трудни" времена за търговците, скоро...
И така няма да стане

За сефте ни пращат хора от КЗП.......
Ще намерат хора КЗП и пак няма да му върнат парите......, а колко главоболия ще си съсздаде не искам да му обясснявам

- yori
- Мнения: 493
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PB 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: връщане на стока, но не рекламация?
аре колегата да каже за каква стока става въпрос ако съм изтървал и за кава сума пари?! защото ако е за 2,50 ще му ги върнат и нема да се занимават! колеги търговци - пазете се от такива потребители! няма да споделям точно с какво се занимавам, но мога да ви кажа, че много често си имам този проблем! и това се дължи изцяло и само на това, че хората (жените) не знаят какво търсят!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: връщане на стока, но не рекламация?
йори, в деня в който търговците започнат честно да се отнасят с потребителя и да му казват очи в очи-това, което аз продавам има тия и тия плюсове и тия и тия минуси-тогава ще спра да се опитвам да ги прееб@вам!
защото заради търговийката и заради стотинките никой в тая скапана държава не може да си изкриви езика и да каже-не знам! не разбирам! това не е хубаво!
компетентни търговци да си виждал наскоро? аз през последните амнайсе години не съм! обикалят с тебе и разглеждат рафтовете-това и сам си го мога! докога ще е нужно да станеш експерт по всеки свой проблем за да го разрешиш? аз ако знам всичко и мога всичко-ти например за какво ще си ми? ти ако дайдеш при мене, за какво идваш? защото просто те мързи или защото разчиташ да ти свърша нещо, което сам не можеш или не знаеш? и ако аз върша само каквото ми кажеш, а не всичко, което съм видял и знам че ти не си-за какъв уй струвам?
айде понамали темпото на защита моля. едно време жена ми живееше от бакшиш и си мислеше че той е задължителен. ама сега вече не е съвсем убедена...
защото заради търговийката и заради стотинките никой в тая скапана държава не може да си изкриви езика и да каже-не знам! не разбирам! това не е хубаво!
компетентни търговци да си виждал наскоро? аз през последните амнайсе години не съм! обикалят с тебе и разглеждат рафтовете-това и сам си го мога! докога ще е нужно да станеш експерт по всеки свой проблем за да го разрешиш? аз ако знам всичко и мога всичко-ти например за какво ще си ми? ти ако дайдеш при мене, за какво идваш? защото просто те мързи или защото разчиташ да ти свърша нещо, което сам не можеш или не знаеш? и ако аз върша само каквото ми кажеш, а не всичко, което съм видял и знам че ти не си-за какъв уй струвам?
айде понамали темпото на защита моля. едно време жена ми живееше от бакшиш и си мислеше че той е задължителен. ама сега вече не е съвсем убедена...
- yori
- Мнения: 493
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PB 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: връщане на стока, но не рекламация?
от както се помня все съм в търговията! аз никого не защитавам, дори ми е тъжно, че държавата ни поставя (търговците) в такова положение (ест. и аз съм потребител, но винаги внимавам при избора)! сам за себе си мисля, че съм доста компетентен в това, с което се занимавам! мисълта ми е, че преди време бях зачел този закон за защита на потребителя и там нещата са поставени изцяло и само в подкрепа на потребителя (все пак това коментираме)! беше 3 дни срока за връщане на стока, а сега май е безкраен! но е доста неприятно, когато си зад щанда, продал си преди ден стока за 20 лева и идва някой и ти казва върнете ми парите защото КЗП са в готовност! лично ми се е случвало със стока на стойност над 800 лева! нека хората търсят и намират това, което им трябва!
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: връщане на стока, но не рекламация?


Последна промяна от rexpitbul на Съб 15 авг 2009 10:25, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: връщане на стока, но не рекламация?
не казвам че е приятно. рекламациите винаги са ялови...
обаче от съответния търговец зависи да ги сведе до нула. механизмите за това са много. най вече е нужна абсолютна компетентност и тотално доверие.
разбира се че закона ще е само в защита на потребителя. помисли. ти си нищо не знаещо дърво, а търговеца това го работи от години-кой е по напред с материла?
персонала, персоналааааа...не става само с ядене...
професионалисти не се наемат-професионалисти се отглеждат! и никой още не е узрял за тая идея. всеки е велик и безсмъртен шеф и за твойто място чакат още 20 човека и аз съм ти шеф и ти давам хляб-ти така не можеш да ми говориш... това се шири. както и текучеството. което не е нищо добро за всеки бизнес.
ама има още много вода да изтече.
криза ли? малко е! по голяма криза трябва! та да се сетят всички дебелосерковци, че както той ми дава заплата, така и аз си скъсвам задника за него. и трябва взаимно да се уважаваме, а не да си продаваме краставици, защото от това страда и неговия бизнес...
ама айде че се отплеснах...схващаш идеята...
обаче от съответния търговец зависи да ги сведе до нула. механизмите за това са много. най вече е нужна абсолютна компетентност и тотално доверие.
разбира се че закона ще е само в защита на потребителя. помисли. ти си нищо не знаещо дърво, а търговеца това го работи от години-кой е по напред с материла?

персонала, персоналааааа...не става само с ядене...
професионалисти не се наемат-професионалисти се отглеждат! и никой още не е узрял за тая идея. всеки е велик и безсмъртен шеф и за твойто място чакат още 20 човека и аз съм ти шеф и ти давам хляб-ти така не можеш да ми говориш... това се шири. както и текучеството. което не е нищо добро за всеки бизнес.
ама има още много вода да изтече.
криза ли? малко е! по голяма криза трябва! та да се сетят всички дебелосерковци, че както той ми дава заплата, така и аз си скъсвам задника за него. и трябва взаимно да се уважаваме, а не да си продаваме краставици, защото от това страда и неговия бизнес...
ама айде че се отплеснах...схващаш идеята...

- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: връщане на стока, но не рекламация?
yori написа:аре колегата да каже за каква стока става въпрос ако съм изтървал и за кава сума пари?! защото ако е за 2,50 ще му ги върнат и нема да се занимават! колеги търговци - пазете се от такива потребители! няма да споделям точно с какво се занимавам, но мога да ви кажа, че много често си имам този проблем! и това се дължи изцяло и само на това, че хората (жените) не знаят какво търсят!
А бре батко ти да не продаваш вибратори?!?

Шегата на страна. И ти си прав и Ваското е прав... Нещата в БГ стоят така, че всеки гледа през собствената си призма на нещата и винаги се стреми да е едни гърди напред независимо по какъв начин.
Масово ставаме жертва на търговци и търговските им трикове, но и от страна на потребителите започнаха да зачестяват своеволията...
"Купила си вибратор, ползвала го 3-4 пъти и решила, че и е малък. Връща го и вика:
- Ама аз го измих..."

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта