



Помирителна комисия
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Помирителна комисия
някой имал ли е вземане-даване с този вид комисия,че мисля да се обръщам към тях 

- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Помирителна комисия
LILO&STICH написа:някой имал ли е вземане-даване с този вид комисия,че мисля да се обръщам към тях
Това за пръв път го чувам,сигурен ли си че се казва така




- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помирителна комисия
така се казваMITKO_DVD написа:LILO&STICH написа:някой имал ли е вземане-даване с този вид комисия,че мисля да се обръщам към тях
Това за пръв път го чувам,сигурен ли си че се казва така![]()
![]()
![]()

http://www.kzp.bg/download.php?mode=fil ... ile_id=171
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помирителна комисия
няма смисъл според мене
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помирителна комисия
защо да няма?
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помирителна комисия
защото рядко се стига до сопразумение да се дават пари, но можеш да пробваш де Любо № 2
паосле ще разкажеш
зависи, ако и как са настроени хората виновници за твоите терзания

зависи, ако и как са настроени хората виновници за твоите терзания
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помирителна комисия
ех,явно никой не се е възползвал от услугите им
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Помирителна комисия
Помирителната комисия за платежни спорове е независим орган и никой не може да отправя към нея или някой от петимата й членове задължителни указания относно изпълнение на дейността. В състава й влизат двама представители на Асоциацията на търговските банки и двама представители на Комисията за защита на потребителите. Председателят е определен от БНБ, т.е. не представлява никоя от двете заинтересовани страни по спора. Изискванията за квалификация към членовете на комисията гарантират високо ниво на компетентност.
Смисълът на създаването и съществуването на този помирителен орган, като един от съвременните европейски органи за решаване на спорове, е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните по спора да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. Разглеждането на спора от Помирителната комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред Помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като вие доброволно решавате дали да използвате тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.
В кои случаи Помирителната комисия може да Ви помогне?
Помирителната комисия за платежни спорове е създадена със Закона за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи с цел да разрешава спорове:
* между банките или други лица, които като част от своята търговска дейност извършват преводи, от една страна, и Вас като клиент, от друга страна, относно извършването на преводи;
* между банките и другите издатели на електронни платежни инструменти (главно банкови карти), от една страна, и Вас като собственик на такива инструменти, от друга страна, относно издаването и използването им.
В кои случаи Помирителната комисия не се занимава със спора?
1. Спорът не е бил отнесен първо към банката, извършващия превода или издателя на електронни платежни инструменти.
2. Спорът е отнесен към съд, арбитраж или друга помирителна институция.
3. Между страните има сключена спогодба.
4. Изтекъл е давностен срок, който едната страна е поискала да бъде взет предвид.
5. Спорът се отнася до потребителски или друг вид кредит, откриване и водене на банкови сметки и други проблеми, несвързани с преводи или платежни карти.
Как и кога да се обръщате към Помирителната комисия?
Първата стъпка е да насочите възражението си към банката, респективно към другите лица, извършващи превода или издаващи електронни платежни инструменти, към които имате претенция. Идеята е банките и другите институции да поддържат доверието на своите клиенти в тях и пряко да разрешават в Вас проблема. В нормалния случай натоварените със задачата служители трябва да Ви отговорят в рамките на седем дни.
Ако не сте получили отговор или не сте удовлетворен от отговора, следващата стъпка е да се обърнете към Помирителната комисия за платежни спорове.
Към Помирителната комисия отправяйте писмено възражение в свободен текст, като посочите трите си имена, ЕГН и адрес. Ако представлявате фирма, посочвате и наименованието, седалището и адреса за кореспонденция. Възражението трябва да съдържа и адреса на банката/лицето, срещу което се подава възражението, изложение на фактите и какво точно искате. Трябва да приложите и декларация, че спорът не се разглежда другаде, че не сте постигнали спогодба с другата страна, както и че вече сте изчерпали способите за решаване на спора според вътрешните правила на другата страна.
След като разгледа всичко необходимо, до един месец Комисията ще ви представи помирително предложение. По правило Вие имате достъп до процедурата, без да сте длъжен да участвате на заседанията лично, което Ви пести време и средства.
/от друг форум/
Смисълът на създаването и съществуването на този помирителен орган, като един от съвременните европейски органи за решаване на спорове, е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните по спора да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. Разглеждането на спора от Помирителната комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред Помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като вие доброволно решавате дали да използвате тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.
В кои случаи Помирителната комисия може да Ви помогне?
Помирителната комисия за платежни спорове е създадена със Закона за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи с цел да разрешава спорове:
* между банките или други лица, които като част от своята търговска дейност извършват преводи, от една страна, и Вас като клиент, от друга страна, относно извършването на преводи;
* между банките и другите издатели на електронни платежни инструменти (главно банкови карти), от една страна, и Вас като собственик на такива инструменти, от друга страна, относно издаването и използването им.
В кои случаи Помирителната комисия не се занимава със спора?
1. Спорът не е бил отнесен първо към банката, извършващия превода или издателя на електронни платежни инструменти.
2. Спорът е отнесен към съд, арбитраж или друга помирителна институция.
3. Между страните има сключена спогодба.
4. Изтекъл е давностен срок, който едната страна е поискала да бъде взет предвид.
5. Спорът се отнася до потребителски или друг вид кредит, откриване и водене на банкови сметки и други проблеми, несвързани с преводи или платежни карти.
Как и кога да се обръщате към Помирителната комисия?
Първата стъпка е да насочите възражението си към банката, респективно към другите лица, извършващи превода или издаващи електронни платежни инструменти, към които имате претенция. Идеята е банките и другите институции да поддържат доверието на своите клиенти в тях и пряко да разрешават в Вас проблема. В нормалния случай натоварените със задачата служители трябва да Ви отговорят в рамките на седем дни.
Ако не сте получили отговор или не сте удовлетворен от отговора, следващата стъпка е да се обърнете към Помирителната комисия за платежни спорове.
Към Помирителната комисия отправяйте писмено възражение в свободен текст, като посочите трите си имена, ЕГН и адрес. Ако представлявате фирма, посочвате и наименованието, седалището и адреса за кореспонденция. Възражението трябва да съдържа и адреса на банката/лицето, срещу което се подава възражението, изложение на фактите и какво точно искате. Трябва да приложите и декларация, че спорът не се разглежда другаде, че не сте постигнали спогодба с другата страна, както и че вече сте изчерпали способите за решаване на спора според вътрешните правила на другата страна.
След като разгледа всичко необходимо, до един месец Комисията ще ви представи помирително предложение. По правило Вие имате достъп до процедурата, без да сте длъжен да участвате на заседанията лично, което Ви пести време и средства.
/от друг форум/
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помирителна комисия
и кой е адреса на на който се пускат?
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помирителна комисия
Адреса е: София, пл. Славейков 4а, пк1000, за помирителна комисия за платежни спорове
Днес получихме последния отговор от помирителната комисия след шест месеца писане на писма и четене и цитиране на закони и наредби
Предисторията е че септември източиха от дебитната карта на приятелката ми 300лв.
Фактите са:
в 11.30 вечерта получихме SMS че са изтеглени парите от другия карай на София.
Веднага сигнализирахме в полицията и се обадихме на банката.
На следващия ден подадохме писмени жалби в полицията и банката.
Има запис от банкомата на които се вижда че неизвестно лице тегли парите с бяла на цвят карта.
Банката отказа да върне парите!
Решихме да се обърнем към помирителната комисия.
Цитирам част от последното писмо на помирителната комисия:
"...Банката смята, че няма основание да се търси от нея сумата на оспореното от Вас плащане на сметка..."
"...Помирителната комисия няма законна възможност да задължи банката да Ви възстанови оспорената сума..."
т.е. каквото реши банката, това е!!!
Доводите изказани от банката през тези шест месеца бях повече от смешни и всички бяха оборени с факти, докумети и цитиране на Закон за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи (ЗППЕПИПС) и Наредба №16 за електронните платежни инструменти, действала към момента на оспорваната транзакция. Дори в един от отговорите бях се опитали да ни метнат с датите и да ни изкарат, че сме закъснели с възражението.
С всичката си наглост накрая отговориха, че банката ни е предоставила възможност да се застраховаме, от която моята приятелка се е възползвала даже (за нейна голяма глупост). Само, че съвсем хитро в застраховката пише че важи само ако картата е загубена или открадната, ама тя не е. Закона междо другото също съвсем случайно уточнява всички останали ситуации без проблема със скимирането на картите (всякаш никои никога не чувал за това), като така оставя вратичка на на банките да се скатават, докато куцо, кьораво, съкато точи карти на общо основание.
Освен това никои луд няма да даде 500лв. по адвокати за да осъди банката за 300лв, а и то не може да има съд за такава малка сума.
Банктата е: ОББ (гърчолята мръсни)
пп. мога да напиша още много по темата за измамите с карти, но се отклонявам от темата на колегата.
Днес получихме последния отговор от помирителната комисия след шест месеца писане на писма и четене и цитиране на закони и наредби

Предисторията е че септември източиха от дебитната карта на приятелката ми 300лв.
Фактите са:
в 11.30 вечерта получихме SMS че са изтеглени парите от другия карай на София.
Веднага сигнализирахме в полицията и се обадихме на банката.
На следващия ден подадохме писмени жалби в полицията и банката.
Има запис от банкомата на които се вижда че неизвестно лице тегли парите с бяла на цвят карта.
Банката отказа да върне парите!
Решихме да се обърнем към помирителната комисия.
Цитирам част от последното писмо на помирителната комисия:
"...Банката смята, че няма основание да се търси от нея сумата на оспореното от Вас плащане на сметка..."
"...Помирителната комисия няма законна възможност да задължи банката да Ви възстанови оспорената сума..."
т.е. каквото реши банката, това е!!!
Доводите изказани от банката през тези шест месеца бях повече от смешни и всички бяха оборени с факти, докумети и цитиране на Закон за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи (ЗППЕПИПС) и Наредба №16 за електронните платежни инструменти, действала към момента на оспорваната транзакция. Дори в един от отговорите бях се опитали да ни метнат с датите и да ни изкарат, че сме закъснели с възражението.
С всичката си наглост накрая отговориха, че банката ни е предоставила възможност да се застраховаме, от която моята приятелка се е възползвала даже (за нейна голяма глупост). Само, че съвсем хитро в застраховката пише че важи само ако картата е загубена или открадната, ама тя не е. Закона междо другото също съвсем случайно уточнява всички останали ситуации без проблема със скимирането на картите (всякаш никои никога не чувал за това), като така оставя вратичка на на банките да се скатават, докато куцо, кьораво, съкато точи карти на общо основание.
Освен това никои луд няма да даде 500лв. по адвокати за да осъди банката за 300лв, а и то не може да има съд за такава малка сума.
Банктата е: ОББ (гърчолята мръсни)
пп. мога да напиша още много по темата за измамите с карти, но се отклонявам от темата на колегата.
- LFC
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помирителна комисия
Speed_Am_All написа:"...Банката смята, че няма основание да се търси от нея сумата на оспореното от Вас плащане на сметка..."
"...Помирителната комисия няма законна възможност да задължи банката да Ви възстанови оспорената сума..."
т.е. каквото реши банката, това е!!!
...
С всичката си наглост накрая отговориха, че банката ни е предоставила възможност да се застраховаме, от която моята приятелка се е възползвала даже (за нейна голяма глупост). Само, че съвсем хитро в застраховката пише че важи само ако картата е загубена или открадната, ама тя не е. Закона междо другото също съвсем случайно уточнява всички останали ситуации без проблема със скимирането на картите (всякаш никои никога не чувал за това), като така оставя вратичка на на банките да се скатават, докато куцо, кьораво, съкато точи карти на общо основание.
Освен това никои луд няма да даде 500лв. по адвокати за да осъди банката за 300лв, а и то не може да има съд за такава малка сума.
Банктата е: ОББ (гърчолята мръсни)
пп. мога да напиша още много по темата за измамите с карти, но се отклонявам от темата на колегата.
Помирителната комисия действа независимо и не замества съда
Помирителната комисия за платежни спорове е независим орган и никой не може да отправя към нея или някой от петимата й членове задължителни указания относно изпълнение на дейността. В състава й влизат двама представители на Асоциацията на търговските банки и двама представители на Комисията за защита на потребителите. Председателят се определя от БНБ.
Разглеждането на спор от Помирителната комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред Помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като вие доброволно решавате дали да използвате тази възможност за удовлетворяване на претенциите си
От горния цитат се вижда, че поимирителната комисия преди всичко защитава интересите на банките а не на гражданите. От опит знам че разходите за едно такожа дело ще са не повече от 100тина лв. Аз смятам да се възползвам, тъй като очевидно въпросната помирителна комисия е абсолютна смешка. Да не забравяме че банката ще поеме и разноските по делото след като го загуби. А при мен сумата е 140 лв доста малка, но въпроса е принципен. Българина трябва да се научи да си търси правата иначе подигравките ще продължат. Смятам дори да направя сайт по въпроса и да вдигна малко повече шум, тъй като въпросните "крадци" може да са и служители на банката след като няма наказуемост - нищо не ги спира.
-
- Мнения: 397
- Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помирителна комисия

от Закона за платежните услуги и платежните системи
Отговорност на платеца за неразрешени платежни операции
Чл. 58. (1) Разпоредбата на чл. 57 не се прилага и платецът понася загубите,
свързани с всички неразрешени платежни операции, произтичащи от използва-
нето на изгубен, откраднат или незаконно присвоен платежен инструмент, кога-
то платецът не е успял да запази персонализираните защитни характеристики
на инструмента, до максимален размер, договорен между доставчика на платеж-
ни услуги и ползвателя, но не повече от 300 лв.
това е в сила от 1.11.2009
а това е в стария закон, който цитираш
Отговорност при неправомерно използване на платежни инструменти за отдалечен достъп
Чл.33. (1) Ако платежен инструмент за отдалечен достъп е употребен неправомерно от различно от оправомощения държател лице и тази неправомерна употреба не е била причинена от действие или бездействие на оправомощения държател, то:
1. преди момента на отправеното до издателя или упълномощено от него лице уведомление по чл.32, т.2 оправомощеният държател понася вредите от неправомерното използване само до размера, посочен в договора между издателя и държателя, като този размер не може да надхвърля 300 лв.;
за да възстанови парите, която и да е банка трябва да прояви много добра воля
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта