
За кой ли път се обръщам към целокупното фауве общество, към великия колективен разум дет са вика ... тоз път ми трябва (че и спешно на сичкото отгоре) превод на една страничка текст от български на английски и то тънкия момент е, че трябва да е от някой с добри познания и практика каквито аз ест. нямам ... самия текст няма кой знае какви сложни термини, но е добре максимално точно да се преведе (едва ли не буквално) не само смисъла, но и емоцията на текста - абе пипкава работа

предварителну благударъ

1.What type is used in your submitted design?
Всъщност шрифта е изцяло мое дело, специално разработен за това лого.
2.What were your specific considerations when selecting type for this identity design?
Още от самото начало не исках това лого да има графичен знак, а само простичък, уникален и силно разпознаваем шрифт. След съвсем кратко обмисляне и прехвърляне на варианти с използване на някой от любимите ми шрифтове се убедих, че много по-силен и въздействащ ефект ще постигна ако създам всяка буква от нулата. И така след малко експерименти се спрях на крайно опростени и подчертано геометрични форми.
3.Was the type selected for your design altered in any manner to produce the final image?
Както вече споменах, всяка буква е създадена от нулата и в този смисъл думата е не “altered” ами “created”
4.What is your type selection process for such work?
Ами не мога да кажа, че следвам всеки път един и същ протокол – предпочитам да се осланям на моментното ми усещане и въображение, на това какво представлява конкретния проект и в каква посока мисля, че трябва да тръгна. Но доста често, когато поради някаква причина трябва да се използва готов шрифт – преглеждам специално подбраната си селекция от любими шрифтове, за да видя дали някой от тях ще ме закове. Дали ще пасне на комбинацията от буквите, използвани в името, както и на самия графичен символ, ако има такъв. Винаги се старая да подхождам индивидуално, защото лого дизайна не е работа на конвейер и дори използването на най-страхотния шрифт може да доведе до слаб резултат, до липса на хармония между отделните букви и на цялостния облик на въпросното лого.
5.What other typefaces were considered for this particular design and why were they eliminated?
Честно казано мисля, че така и не се стигна изобщо до проби с използването на готови шрифтове, които после да модифицирам по някакъв начин. В процеса на обмисляне прехвърлих наум няколко въображаеми шрифтове и след като нито един подход не ме грабна се насочих към построяването на мой собствен шрифт.
6.Do you have any unusual/interesting anecdote to share in regards to the design of the logo submitted?
Спомням си как след като бях готов и толкова въодушевен, и силно ентусиазиран, дори наивно самодоволен, че съм направил едва ли не нещо невероятно бях попарен от първите реакции на близките ми, които бяха първите свидетели и критици на моя труд. За мой ужас се оказа, че те не можаха гладко и категорично да прочетат какво съм написал. Прочетоха го, но ясно си личеше тяхната неубедителност и притеснение да не би да сбъркат и така да ме обидят … След доста размисли и проведени тестове с какви ли не хора, реших, че все пак нещата не са толкова страшни колкото си мислех. А и като се има предвид, че това все пак е лого за дизайнерско студио, а не за счетоводна къща или банка известна провокация около типографията не е вредна, дори напротив – аз лично я намирам за полезна и дори нужна
7.What advice would you give other designers in regards to selecting type for logo design projects?
Моя съвет е ако условията на даден проект позволяват и ако самия дизайнер има все пак известен опит и познания да се опита да създаде от нулата свой собствен шрифт. Шрифт, който да е в пълна хармония с използваните букви, с графичния символ, с особеностите на самия проект и въобще с всичко. Ако все пак поради някаква причина това не може да стане добре е винаги да се опитват някакви макар и козметични модификации на вече съществуващ шрифт. Защото както вече споменах механичното използване дори на най-страхотния шрифт само по себе си не е гаранция за добър резултат. Аз вярвам, че добрия дизайн се крие в малките неща, в детайлите – човек може да постигне много дори използвайки Arial ако знае как и къде да пипне и така тотално да го преобрази
8.What is your favorite typeface and why?
Нямам конкретно един определен любим шрифт и слава Богу, защото ако един дизайнер има само един любим шрифт, то значи нещо не е наред – силно намирисва на зацикляне
п.п. ако предпоччитате можете да пратите текста и на ЛС