
Може и да е нахално, щото ми стана навик, но се пак ще помоля отново ако някой има време, нерви и желание да направи един превод на сравнително високо ниво (каквото аз не притежавам) на текста по долу. На сичкото отгоре ми трябва докъм 2-3 часа макс
Предварително благодаръ

What's the logo?
Логото е нещо много повече от просто няколко букви, изобразени с някакъв шрифт и евентуално гарнирани с някакъв графичен символ. В него са вплетени (или поне би трябвало) символика, послание, история, традиция и дори настроение и емоция. Логото на една марка е като лицето на един човек. То показва не само емоциите, но и душевността, характера, темперамента и дори историята му. И колкото и да са различни хората аз съм убеден, че малко или много почти всеки един от тях е суетен по отношение на лицето си и би искал да изглежда колкото се може по-добре. При логото е същото - притежателят му, бил той малко цветарско магазинче или мултинационална корпорация, се стреми (или поне би трябвало) към добре изглеждащо, а защо да не кажем и направо впечатляващо лого, което само по себе си да привлича и задържа вниманието.
What's the brand?
Прави ми впечатление, че за повечето хора марката е нещо като синоним на продукт, услуга, събитие и т.н. Но всъщност марката е нещо много повече от просто едно име или опаковка. Марката е идея, концепция и дори емоция. Всъщност марката се прави от хората, те са тези, които се привързват към нея, поддържат я, рекламират я и дори я защитават. Хората дотолкова са се привързали към марките, че неусетно са се превърнали дори в техни роби. Въпреки, че има толкова много разновидности, сутрин хората пият една и съща марка кафе, пушат една и съща марка цигари, гледат едно и също вечерно тоулк шоу, фенове са на един и същ футболен отбор, готови са да похарчат последните си пари преди заплата, за да си купят най-новия и скъп телефон само защото на гърба му гордо седи една отхапана ябълка.
What's the identity?
Ако логото е лицето на един човек, то идентичността е цялостния му изглед и то не само как и с какво е облечен, а и как се държи, как общува и т.н. Ако трябва да продължа посоката от предишните два въпроса бих казал, че идентичността не е само няколко дефинирани корпоративни цвята, правила за използване на логото или форма, цвят и размери на визитка, бланка и пощенски плик - идентичността е много, много повече. Има една прекрасна поговорка, която гласи - "по дрехите посрещат, по ума изпращат". Това в пълна сила важи и за идентичността (и пак независимо дали става дума за малко цветарско магазинче или мултинационална корпорация). Да важно е (и то много) как изглежда визитката, която давате при първа среща; как е облечена продавачката в най-близкия супермаркет; как изглежда колата, с която пристига разносвача на пица; как изглежда банкомата, от който теглите пари всеки ден и как изглежда бланката на месечната ви сметка. Но е важно също (може би дори и повече) какво казвате и как поднасяте визитката си; как продавачката ви връща рестото; как е шофирана, колата превозваща пицата; каква помощ получавате ако банкомата "глътне" картата ви и как е поднесена информацията на месечната ви сметка.