Да питам банкерите тук - май си харесах един Пассат и понеже нямам, а и не ми се дават всички пари накуп, се налага да сравнявам потребителски кредит срещу лизинг. Кое е по-изгодно за сума около 15-20000 лв.? Какви са плюсовете и минуси?
Благодаря предварително.



Потребителски кредит vs лизинг
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Потребителски кредит vs лизинг
ами взимаш условията, сравняваш вноските на месец и периодите и избираш
по принцип лизинга би трябвало да е по-изгоден
по принцип лизинга би трябвало да е по-изгоден
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Потребителски кредит vs лизинг
При потребителския кредит може да избереш по-дълъг срок - например 7 или 10 години. Често при кредита искат и съкредитополучател или поръчител, както и превод на работна заплата в съответната банка.
Ползвам и двете, мога да кажа че и двете стават доста бързо /но с познати/, което за мен е важно, защото мразя формалности.
Не съм го смятал, но според мен потребителския кредит трябва да е по изгоден, особено ако е за втора употреба, най-малкото щото теглиш кредита и с парите в ръце повече ще ти върви пазърлъка с търговеца
Ползвам и двете, мога да кажа че и двете стават доста бързо /но с познати/, което за мен е важно, защото мразя формалности.
Не съм го смятал, но според мен потребителския кредит трябва да е по изгоден, особено ако е за втора употреба, най-малкото щото теглиш кредита и с парите в ръце повече ще ти върви пазърлъка с търговеца

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Потребителски кредит vs лизинг
основната разлика е, че с кредита веднага ставаш собственик на возилото и като такъв можеш сам да прецениш къде да застраховаш МПС-то, например.
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Да речем, че ти отпуснат въпросния кредит и похарчиш парите за по-нова кола. А мислил ли си за поддръжката, не е никак евтина, да не се наложи да взимаш накладки и ремъци втора ръка. Казвам го от най-добро чувство, защото примерите, на хора, които не могат да си гледат колите са много.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
Re: Потребителски кредит vs лизинг
няма да стане така, мога да преценя какво и как. Питам, защото искам тази кола поне да не я купя с всички спестявания и пак на стартова позиция....
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Колега имай предвид че потребителските кредити са си доста дебелички попринцип. А колкото повече го удължаваш толкова повече плащаш в крайна сметка. Не си заслужава да купуваш кола на кредит за 7 години, защото ти си я изплащаш, а тя всъщност става все по евтина и все повече си се набутваш със всяка изминала година. Има друга тънкост при "бързите потребителски кредити" от рода на ТБИ, ДжетКредит и т.н. Дори да пише, че лихвата е 0% имаш "такса обслужване", която примерно е 1.25% на месец. 1.25% по 12 месеца примерно са ти 15% оскъпяване, без да смятаме лихва. Работата си е дървена от всякъде. За лизинга нямам представа как седят нещата като осъкяване. Едната кола в семейството е БМВ и беше на лизинг, оскъпяването доколкото си спомням беше 20% но не съм сигурен. Хубавото е че се занимават почти със всичко от лизинга + това че имаше и GPS, за който незнаехме. Ако ти я откраднат шанса да ти я намерят е по-голям. Сетих се и за друга особенност. При лизинга, ако стане инцидент и тоталнеш колата доколкото знам, взимат пари от застрахователя, твойте вноски до момента и спираш да плащаш, ако парите са достатъчно. Не съм 100% сиг, но може би, дори и ще върнат някой лев ако тотала е положиелен. Докато при кредита си продължаваш да плащаш и хем кола няма, хем кредита си тече.
- rosy
- Вечен БАН
- Мнения: 2055
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Как можеш да си дадеш голяма част от кеша ти, да вземеш кредит който ще върнеш с лихвата и всичко това за една кола, която с всяка седмица цената и пада
Никога не съм разбирал тези сделки в които накрая минуса ти е огромен
Та мисълта ми, да си вземеш кола с допустимата свободна сума която имаш на цена която да е изгодна в този така и така почти умрял пазар на употребявани и нови автомобили.


Та мисълта ми, да си вземеш кола с допустимата свободна сума която имаш на цена която да е изгодна в този така и така почти умрял пазар на употребявани и нови автомобили.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Колата е доста изгодна, а искам да е с лизинг/кредит, точно за да не давам всичките си спестявания. Да сме живи и здрави и да работим, лизинг/кредит се връщат. Питането ми е точно за лизинг/кредит за 4 години, не повече (да не плащам до живот
а и колата да се изплати на петата и година), нито по-малко (все пак месечната вноска да не е 50% от заплатата ми) Колкото до тотална щета, дано не се случва - при лизинг, доколкото знам, ако много иска лизингодателя, може и да ти върне някой лев. При кредит - каското ти връща едни пари, с които може и да си върнеш част или целия кредит. Това са моите разсъждения, не знам обаче доколко са верни.
Може би най-правилното ще е утре да отида в банка и в лизингодател и да искам примерни схеми, пък да видим.

Може би най-правилното ще е утре да отида в банка и в лизингодател и да искам примерни схеми, пък да видим.
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Една дребна потробност само, че ако отидеш в Банката и им върнеш парите от каското на куп, не само няма да ти се зарадват грам, ами и ще ти сложат наказателна лихва.
http://www.moitepari.bg Ето това е едно сайт-че за сравнение м/у банките. Можеш да си избираш погасителен период и други.
http://www.moitepari.bg Ето това е едно сайт-че за сравнение м/у банките. Можеш да си избираш погасителен период и други.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20293
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Лизингът е по-скъп.
Освен това плащаш примерно 20 лева кеш и 20 лв. лизинг и се оказва, че лизингодателят има кола за 40 лева, а ти имаш един договор...
В лизинга ти казват 10%, ама всъщност се оказва, че това е от стойността на колата. А пък ти си дал първоначална вноска твои си пари. А те ти броят лихвата и върху твоите пари и се оказва, че реалната лихва върху заемните пари е много по-висока.
Затова ако имаш възможност - най-изгодно ще е да си с кредит от банка.

Освен това плащаш примерно 20 лева кеш и 20 лв. лизинг и се оказва, че лизингодателят има кола за 40 лева, а ти имаш един договор...
В лизинга ти казват 10%, ама всъщност се оказва, че това е от стойността на колата. А пък ти си дал първоначална вноска твои си пари. А те ти броят лихвата и върху твоите пари и се оказва, че реалната лихва върху заемните пари е много по-висока.
Затова ако имаш възможност - най-изгодно ще е да си с кредит от банка.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Моя съвет: Гледай така да ги натъкмиш, че в момента на продажба след време Х продажната стойност да е минимум (ест. може и повече) остатъчната ти сума по кредита.
30 000 лв / 5 год = 6 000 на година = 500 лв на месец
След 4 години я продаваш за 6000 лв и си погасяваш остатъка
(Според мен трябва да смяташ дегресивно, а не линеарно, и то с мин. 33% на година, при положение, че говорим за возило над 3 год.)
П.С. С 67% остатчъна стойност на края на всяка година и 4 години трябва да даваш 499 линеарно всеки месец (без да съм смятал лихви)
П.С.2. Лизингът е бай дифолт по-неизгоден от потребителски кредит
30 000 лв / 5 год = 6 000 на година = 500 лв на месец
След 4 години я продаваш за 6000 лв и си погасяваш остатъка
(Според мен трябва да смяташ дегресивно, а не линеарно, и то с мин. 33% на година, при положение, че говорим за возило над 3 год.)
П.С. С 67% остатчъна стойност на края на всяка година и 4 години трябва да даваш 499 линеарно всеки месец (без да съм смятал лихви)
П.С.2. Лизингът е бай дифолт по-неизгоден от потребителски кредит
- Прикачени файлове
-
- Kredit.xls
- (20.5 KиБ) Свален 76 пъти
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Потребителски кредит vs лизинг
От това което прочетох до тук се оказва, че доста малко хора имат представа що е то лизинг и кредит, но пък всички дават акъл (без да визирам никой конкретно- да не ми скочите са всички)
. Да кажем че съм имал някакви допирни точки с тез чудеса на капитализма.
Та да се изкажа- теоретично КРЕДИТА БИ ТРЯБВАЛО ДА Е ПО-ИЗГОДЕН ОТ ЛИЗИНГОВАНЕТО, но за сметка на по-трудното му отпускане и изискването за обвързване с банката, която го отпуска. Предимствата освен по-ниската лихва са и това, че клиента може сам да избира срока на кредита, застрахователната компания, сервиза, дали да си плаща данъка на колата и кога.... демека- КОЛАТА Е ТВОЯ И ТИ СИ ПРАВИШ КАКВОТО СИ ИСКАШ С НЕЯ!В случай на тотална щета, кражба и т.н. обезщетението се изплаща на тебе (естествено след като изтекат законовите срокове за бележки, справки идр. простотии). От миналата година доколкото знам влезна в сила закон с който се прекрати практиката при предсрочно погасяване на кредит да се иска такса -т.е. ГЛОБА.
От друга страна ЛИЗИНГОВАНЕТО ЧИСТО ДОКУМЕНТАЛНО Е ПО-ЛЕСНО ЗА СКЛЮЧВАНЕ, но има АВАНСОВА/ПЪРВОНАЧАЛНА ВНОСКА (която е около 15-20% минимум), а срокът за лизинг обикновенно е макс. 5 години за чисто нов автомобил или макс.6г. за употребяван. В допълнение лихвата е по-висока в сравнение с кредита, като има и известен брой таксички, които се включват допълнително (както и застраховка "Финансов риск" която никак не е малка). За срок се смята сбора от годините на автомобила и срока на лизинга (демек 3 годишен автомобил се лизингова макс. за срок от 3г; 4 годишен- макс. за 2г и т.н.) Отделно ако автомобила е употребяван и лизинговата компания трябва да го купи от определена фирма или физическо лице прехърлянето на собствеността се плаща на реална (пазарна цена). НО автомобила НЕ Е ТВОЙ СОБСТВЕН. Нямаш право да го застраховаяш или не- компанията сключва застраховката където тя прецени и за колкото пари се оцени автомобила. Данъкът в общината се завежда почти веднага. Автомобилът се кара с пълномощно,като ако трябва да се излиза от страната с него се изисква специално такова. Един ключ остава в лизинговата компания задължително (което е проблем ако ключовете са само 2 например). При евентуална тотална щета или кражба на автомобила ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ ИЗПЛАЩА ОБЕЗЩЕТЕНИЕТО НА ЛИЗИНГОВАТА КОМПАНИЯ, а тя би следвало да върне на клиента вноските изплатени от него до момента като от тях е извадена сумата на лихвите + първоначалната вноска която клиента е платил. Неприятния момент е, че докато тече следствие, процедури, издирване и т.н. вноските си текат и клиента трябва да ги плаща без значение че колата реално я няма.
При предсрочно погасяване също няма наказателна такса.
Друг момент е, че когато изтече срокът на лизинга и колата трябва да стане документално ваша собственост се плащат всички нотариални, държавни и прочие такса на реалната (пазарна) цена на автомобила. Ако сте следили внимателно в случай че говорим за употребяван автомобил ДОСТА ЧЕСТО СЕ СЛУЧВА ДА СЕ ПЛАЩА 2 ПЪТИ ПРЕХВЪРЛЯНЕ!
С ДВЕ ДУМИ ВСИЧКО СЕ ПЛАЩА ОТ ВАС, АМА КОЛАТА Е ЧУЖДА!
Има доста важно нещо което е хубаво да се следи и в 2-та случая. В кредитния и лизинговия договор някъде по-назад в дребния шрифт трябва да има едно съкращение ГПР - тоест Годише Процент на Разходите. В общи линии тва е реалното оскъпяване на година за веща/автомобила. Компаниите са длъжни да го вписват, така че ако го няма трябва да си питате колко е. В лизинговия договор в зависимост от вида му има и ОС-Остатъчна Стойност, която трябва да се договори внимателно, за да няма ОЛЕЛЕ на края на лизинговия период.
От така казаното до тук си вадете изводите сами. Не казвам че навсякъде е така, но това са основни положения при лизинговането и кредита.


Та да се изкажа- теоретично КРЕДИТА БИ ТРЯБВАЛО ДА Е ПО-ИЗГОДЕН ОТ ЛИЗИНГОВАНЕТО, но за сметка на по-трудното му отпускане и изискването за обвързване с банката, която го отпуска. Предимствата освен по-ниската лихва са и това, че клиента може сам да избира срока на кредита, застрахователната компания, сервиза, дали да си плаща данъка на колата и кога.... демека- КОЛАТА Е ТВОЯ И ТИ СИ ПРАВИШ КАКВОТО СИ ИСКАШ С НЕЯ!В случай на тотална щета, кражба и т.н. обезщетението се изплаща на тебе (естествено след като изтекат законовите срокове за бележки, справки идр. простотии). От миналата година доколкото знам влезна в сила закон с който се прекрати практиката при предсрочно погасяване на кредит да се иска такса -т.е. ГЛОБА.
От друга страна ЛИЗИНГОВАНЕТО ЧИСТО ДОКУМЕНТАЛНО Е ПО-ЛЕСНО ЗА СКЛЮЧВАНЕ, но има АВАНСОВА/ПЪРВОНАЧАЛНА ВНОСКА (която е около 15-20% минимум), а срокът за лизинг обикновенно е макс. 5 години за чисто нов автомобил или макс.6г. за употребяван. В допълнение лихвата е по-висока в сравнение с кредита, като има и известен брой таксички, които се включват допълнително (както и застраховка "Финансов риск" която никак не е малка). За срок се смята сбора от годините на автомобила и срока на лизинга (демек 3 годишен автомобил се лизингова макс. за срок от 3г; 4 годишен- макс. за 2г и т.н.) Отделно ако автомобила е употребяван и лизинговата компания трябва да го купи от определена фирма или физическо лице прехърлянето на собствеността се плаща на реална (пазарна цена). НО автомобила НЕ Е ТВОЙ СОБСТВЕН. Нямаш право да го застраховаяш или не- компанията сключва застраховката където тя прецени и за колкото пари се оцени автомобила. Данъкът в общината се завежда почти веднага. Автомобилът се кара с пълномощно,като ако трябва да се излиза от страната с него се изисква специално такова. Един ключ остава в лизинговата компания задължително (което е проблем ако ключовете са само 2 например). При евентуална тотална щета или кражба на автомобила ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ ИЗПЛАЩА ОБЕЗЩЕТЕНИЕТО НА ЛИЗИНГОВАТА КОМПАНИЯ, а тя би следвало да върне на клиента вноските изплатени от него до момента като от тях е извадена сумата на лихвите + първоначалната вноска която клиента е платил. Неприятния момент е, че докато тече следствие, процедури, издирване и т.н. вноските си текат и клиента трябва да ги плаща без значение че колата реално я няма.

При предсрочно погасяване също няма наказателна такса.
Друг момент е, че когато изтече срокът на лизинга и колата трябва да стане документално ваша собственост се плащат всички нотариални, държавни и прочие такса на реалната (пазарна) цена на автомобила. Ако сте следили внимателно в случай че говорим за употребяван автомобил ДОСТА ЧЕСТО СЕ СЛУЧВА ДА СЕ ПЛАЩА 2 ПЪТИ ПРЕХВЪРЛЯНЕ!

Има доста важно нещо което е хубаво да се следи и в 2-та случая. В кредитния и лизинговия договор някъде по-назад в дребния шрифт трябва да има едно съкращение ГПР - тоест Годише Процент на Разходите. В общи линии тва е реалното оскъпяване на година за веща/автомобила. Компаниите са длъжни да го вписват, така че ако го няма трябва да си питате колко е. В лизинговия договор в зависимост от вида му има и ОС-Остатъчна Стойност, която трябва да се договори внимателно, за да няма ОЛЕЛЕ на края на лизинговия период.
От така казаното до тук си вадете изводите сами. Не казвам че навсякъде е така, но това са основни положения при лизинговането и кредита.
Последна промяна от neon на Пон 26 апр 2010 0:22, променено общо 1 път.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Като допълнение към neon ми хрумна, че в зависимост от лизинга (моите впечатление са инострански, но все пак...) ако не си с фирмен лизинг (който обикновено е full service), а т.нар частен лизинг, то сервизните интервали и свързаните с тях интервенции си ги плащаш сам и си задължен да ходиш при официалния дилър
...Което по своему на мен ми е достатъчно неатрактивно, за да ми мине меракът.

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Потребителски кредит vs лизинг
Чудомир написа:Като допълнение към neon ми хрумна, че в зависимост от лизинга (моите впечатление са инострански, но все пак...) ако не си с фирмен лизинг (който обикновено е full service), а т.нар частен лизинг, то сервизните интервали и свързаните с тях интервенции си ги плащаш сам и си задължен да ходиш при официалния дилър...Което по своему на мен ми е достатъчно неатрактивно, за да ми мине меракът.
Ами то ако колата е чисто нова щеш-не щеш пак трябва да ходиш при официалния вносител иначе ти гори гаранцията! Ако под фирмен разбираш примерно че си купил "Форд" през "Пфое Лизинг", това не означава че обслужването не си го плащаш.

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта