
климатик
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- barezifranko
- Мнения: 999
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: Haskovo
климатик
сега водим спор с приятели. Говорят ми че след време трябва да се зарежда фреон след определено ползване. Аз съм на мнение че фреон се зарежда ако системата изтърва отнякаъде
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатик
Системата се обслужва всяка година. Писано е по въпроса. Изтегля се охлаждащия агент и маслото, системата се вакуумира и след това се зарежда с ново масло и се връща охлаждащия газ.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: климатик
За какъв климатик става въпрос-авто или битов.Ако е авто-dobrin е прав/не че го правя но така казват ...с цел премахване на твърди частици от маслото /.Но ако е битов -мога да поспоря.
- barezifranko
- Мнения: 999
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: Haskovo
Re: климатик
битов
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: климатик
barezifranko написа:битов
Ако работи добре не го пипаите
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатик
Битовият се профилактира всяка година, но не е задължително да се зарежда.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: климатик
Профилактиката се състои в:
1.Измиване на филтрите на вътрешното тяло
2.Измиване на питата на вътрешното тяло
3.Почистване на вентилатора на вътрешното тяло
4.Почистване на питата на външното тяло-измиване
Ако сисстемата работи безпроблемно -не се препоръчва нейното разхерметезиране по един или друг начин/Замерване на налягане или добавяне на фреон/
1.Измиване на филтрите на вътрешното тяло
2.Измиване на питата на вътрешното тяло
3.Почистване на вентилатора на вътрешното тяло
4.Почистване на питата на външното тяло-измиване
Ако сисстемата работи безпроблемно -не се препоръчва нейното разхерметезиране по един или друг начин/Замерване на налягане или добавяне на фреон/
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: климатик
Чакайте малко,
по вашата логика една система която е 300кг фреон и трябва всяка година да се изтегля фреона и маслото за профилактика,.... къде ще му се види края.
Няма такива глупости.
В колата има дехидратор който е така наречен от „майсторите“ всъщност това е и филтър и правилното му название е филтър дехидратор. Що се отнася до мита за ежегодната профилактика с масло, фреон и т.н. това е за да не умрат от глад. А от къде се образуват твърди частици в една система която е затворена херметично?! Ако е направена правилно няма как да стане. Единственият начин да се получи това е ако филтър дехидратора започне да се разпада от старост, което е след около 10-12г но не е сигурно дали ще се разпадне. Моя е на 20г, и още е здрав. В старите системи с фреон R22 се образуваше нагар от маслото за компресора защото е минерално, а на новите системи с фреон R 134 е поли-ойлестерно масло при което образуването на твърди елементи от прегряване е сведено до минимум. Двете масла не са съвместими, пресича се и става беля.
А съм чувал и глупости от сорта зимен и летен газ!!!
За домашен климатик- пак казвам ако е направен правилно по всичко стъпки за монтаж, един климатик може да живее много дълго. Виждал съм климатици на по 15г., които все още си работят перфектно. Да не споменавам, че притежавам два които са на по 30г и повече, все още работят и правят студ. Друга тема е че са Made in Ussr.
Що се отнася до профилактиката на домашен климатик мога да добавя само че почистването на филтрите се прави ежемесечни, а цялостното почистване е желателно да се прави два пъти в годината. Например началото на лятото и преди зимата (късна есен). Другото нещо което може да се провери, каква минимална температура прави на охлаждане пред желузите(лопатките), около 7-10градуса.
Колегата по горе е написал основните неща при профилактика на домашен климатик.
Основната грешка при монтажа на климатик е неправилно вакуумиране на системата, или липсата на такова. Друга грешка е неправилен подбор на мощността на климатика за помещението, често хората си вземат много по-голям от колкото е нужно. Ако е обикновен климатик (не е инверторен) може да се пренебрегне, но за инверторен не е желателно. Може да е малко по-мощен но не и по-малък което е другата грешка. Климатик с по-малка мощност няма да е ефективен просто винаги ще се мъчи да постигне това което му е зададено но рядко ще го прави.
А по закона за опазване на околната среда и работата с вещества опасни за озоновия слой, системи с обем на охлаждащия агент до 50кг не се проверяват, освен ако няма теч на фреон. Системи с обем до 100кг. се проверяват веднъж на годината, но това не е свързано с източване и т.н., до 300кг. се проверява 2-пъти на годината и с над 300кг. 4-ри пъти на година. и т.н. Маслото на компресорите на големите системи се подменя на 20000ч. а филтър дехидратора се сменя поне два пъти за първата седмица, след това се маха или се байпасира, а по-правилното е да се остави само на цедката за частици с едрина над 0,5мм.
по вашата логика една система която е 300кг фреон и трябва всяка година да се изтегля фреона и маслото за профилактика,.... къде ще му се види края.
Няма такива глупости.
В колата има дехидратор който е така наречен от „майсторите“ всъщност това е и филтър и правилното му название е филтър дехидратор. Що се отнася до мита за ежегодната профилактика с масло, фреон и т.н. това е за да не умрат от глад. А от къде се образуват твърди частици в една система която е затворена херметично?! Ако е направена правилно няма как да стане. Единственият начин да се получи това е ако филтър дехидратора започне да се разпада от старост, което е след около 10-12г но не е сигурно дали ще се разпадне. Моя е на 20г, и още е здрав. В старите системи с фреон R22 се образуваше нагар от маслото за компресора защото е минерално, а на новите системи с фреон R 134 е поли-ойлестерно масло при което образуването на твърди елементи от прегряване е сведено до минимум. Двете масла не са съвместими, пресича се и става беля.
А съм чувал и глупости от сорта зимен и летен газ!!!

За домашен климатик- пак казвам ако е направен правилно по всичко стъпки за монтаж, един климатик може да живее много дълго. Виждал съм климатици на по 15г., които все още си работят перфектно. Да не споменавам, че притежавам два които са на по 30г и повече, все още работят и правят студ. Друга тема е че са Made in Ussr.
Що се отнася до профилактиката на домашен климатик мога да добавя само че почистването на филтрите се прави ежемесечни, а цялостното почистване е желателно да се прави два пъти в годината. Например началото на лятото и преди зимата (късна есен). Другото нещо което може да се провери, каква минимална температура прави на охлаждане пред желузите(лопатките), около 7-10градуса.
Колегата по горе е написал основните неща при профилактика на домашен климатик.
Основната грешка при монтажа на климатик е неправилно вакуумиране на системата, или липсата на такова. Друга грешка е неправилен подбор на мощността на климатика за помещението, често хората си вземат много по-голям от колкото е нужно. Ако е обикновен климатик (не е инверторен) може да се пренебрегне, но за инверторен не е желателно. Може да е малко по-мощен но не и по-малък което е другата грешка. Климатик с по-малка мощност няма да е ефективен просто винаги ще се мъчи да постигне това което му е зададено но рядко ще го прави.
А по закона за опазване на околната среда и работата с вещества опасни за озоновия слой, системи с обем на охлаждащия агент до 50кг не се проверяват, освен ако няма теч на фреон. Системи с обем до 100кг. се проверяват веднъж на годината, но това не е свързано с източване и т.н., до 300кг. се проверява 2-пъти на годината и с над 300кг. 4-ри пъти на година. и т.н. Маслото на компресорите на големите системи се подменя на 20000ч. а филтър дехидратора се сменя поне два пъти за първата седмица, след това се маха или се байпасира, а по-правилното е да се остави само на цедката за частици с едрина над 0,5мм.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта